2002
|
|
Nolanahi ere,
|
badakizu
publizitatean eskainitako kontratu baldintzak bete behar dituztela erakunde horiek.
|
2006
|
|
Batzuetan, publizitateak egiten duen eskaintzak murriztapen esanguratsuak izaten ditu, eta horiei buruzko garrantzizko informazioa beste toki batean ematen da igorpen zeinu bat erabilita (adibidez, izartxo txiki bat erabiliz); jokaera horren ondorioz, hartzailea nahasten bada, alderdi erakarlearen mezuak engainuzko izaera izango luke (Tato, 2003: 9) 117 Halere, 90eko hamarkadan, indarra galdu zuen mezuan amuak duen garrantzia, eta jurisprudentziak mezuaren arreta erakarleari buruzko beste interpretazioa eman zuen; izan ere, kontsumitzaile arruntak jakin
|
badaki
publizitate promozio baten murriztapenak edo mugak letra txikian kokatzen direla, horretara ohituta dago, normalean mezuan agertzen diren igorpenek murriztu egin ohi baitute produktu edo zerbitzuak eskaintzen duena (Tato, 2003: 9) 118.
|
|
Hausnarketa horrekin, publizitateak dituen alderdi edo ikuspegiei buruzkoarekin? erraza da
|
jakitea
Publizitate Zuzenbidea zein helburutara bideratu behar den. Lehendabizi, informazio eskubidearen zerbitzura egon du, zeren eta ez baita ahaztu behar kontsumitzaileei zuzendutako zerbitzutzat jo daitekeela publizitatea.
|
2010
|
|
Zalantzarik gabe, indartsu lagunduko lukeen baldintza da, baina gaur egun oraindik garapena sistemen aniztasunarekin gertatzen da. Televidente 2.0 esparrutik atera eta beste azterlan batzuetan oinarritzen bagara,
|
badakigu
publizitate agentziek, iragarleek, garatzaileek, sistema eragile desberdinek garapena zailtzen dutela, baina, azkenean, garatu egiten dute: agian, hori bai, sistema eragile bakar batera mugatuz.
|
2012
|
|
Batzuetan, publizitateak egiten duen eskaintzak murriztapen esanguratsuak izaten ditu, eta horiei buruzko garrantzizko informazioa beste toki batean ematen da igorpen zeinu bat erabilita (adibidez, izartxo txiki bat erabiliz); jokaera horren ondorioz, hartzailea nahasten bada, alderdi erakarlearen mezuak engainuzko izaera izango luke (Tato, 2003: 9) 159 Halere, 90eko hamarkadan, indarra galdu zuen mezuan amuak duen garrantziak, eta jurisprudentziak mezuaren arreta erakarleari buruzko beste interpretazio bat eman zuen; izan ere, batez besteko kontsumitzaileak jakin
|
badaki
publizitate promozio baten murriztapenak edo mugak letra txikian kokatzen direla, horretara ohituta dago, normalean mezuan agertzen diren igorpenek murriztu egin ohi baitute produktu edo zerbitzuak eskaintzen duena (Tato, 2003: 9) 160.
|
|
Hausnarketa horrekin, publizitateak dituen alderdi edo ikuspegiei buruzkoarekin? erraza da
|
jakitea
Publizitate Zuzenbidea zein helburutara bideratu behar den. Lehendabizi, informazio eskubidearen zerbitzura egon du, zeren eta ez baita ahaztu behar kontsumitzaileei zuzendutako zerbitzutzat jo daitekeela publizitatea.
|
2013
|
|
Horren guztiaren ondorioz, mezuak ez dira osasungarriak izango, edo, bestela, produktu jakin batzuk erosteko esango diete gurasoei. Eta «komunikabideei» dagokienez, telebistaz gain, denok
|
dakigu
publizitatea Facebook, YOutube, Twitter, posta elektronikoko mezuetan eta telefono adimendunetan ere ematen dela. Marketin digitalaren mehatxu berria da, eta abantaila ekonomiko askoz txikiagoa du (elikagai industriarako).
|
2014
|
|
Gainera, aparteko elikagaien iragarkietan agertzen dira, oso ongi diseinatuak, arreta erakartzeko, adibidez, gosaritarako zerealen iragarkietan.
|
Badakigu
publizitateak elikadura hauteskundeak eta txikienen dietak alda ditzakeela, eta, horri esker, sakondu egiten du ‘Haurren eta haurren obesitatearen publizitatea’ artikulua. Inkesta honetan, haurren% 30,3k eta% 47,6k beti ikusten dute telebista jaten ari direla.
|
2019
|
|
Edonola ere, debeku horrek ez ditu gazteak publizitatearen eraginetik libratuko. Oraindik ez
|
dakigu
publizitate mota horrek epe ertain edo luzera zer ondorio izan ditzakeen; hortaz, arduragabea da iragarki horiek gailu eta euskarri guztien bidez zabaltzea, aintzat hartu gabe gizatalde kalteberenetan izan dezakeen eragina.Zeintzuk dira administrazioek hartu lituzketen neurriak arazoari aurre egiteko. Lehenik eta behin, joko eta apustuen publizitatea arautu litzateke. Espainiak Jokoaren Legea noiz onartuko zain gaude aspalditik, horrek ekarriko dituen berritasunak garrantzitsuak izan daitezkeelako.
|
2020
|
|
Aditu hauen artean maiz aipatutako beste kezka bat negozio ereduen ingurukoa izan zen. Hedabideek orain gutxi arte publizitatearen bidez eskuratzen zituzten baliabideen zati handi bat sarean inbertitzen da eta komunikabideek, oro har, ez dute
|
jakin
publizitatearen migrazio horri galga jarriko liokeen alternatiba bat eraikitzen. Hori litzateke azken urteotan komunikabideek bizi duten egiturazko krisiaren arrazoi nagusietako bat.
|
2023
|
|
Pauta egitea izan zen lehen lana, orrialdeen eta gaien banaketa egitea, alegia. Goizeko pauta beti da behin behinekoa egunkari batean, baina egun hartan are behin behinekoagoa zen, oraindik ez
|
baikenekien
publizitaterik izango ote genuen eta, izatekotan, zenbat izango zen.
|