2006
|
|
euskaraz ondo ulertu eta hitz egin, baina nekez irakurri eta idazten duten pertsonak. Euskaldun alfabetatugabeak: euskaraz ondo ulertu eta hitz egin, baina ez irakurtzen eta ez idazten ez
|
dakiten
pertsonak.
|
2010
|
|
Nire ingurua(...): familia, lagunak, kirola... erdaldunak dira, baina euskaraz
|
dakiten
pertsonekin euskaraz aritzen naiz.
|
2011
|
|
Beraien arabera, beraz, diglosiarekin akabatu egin behar da eta normalizazioa lortzeko hizkuntza plangintzazko prozesu bat abiatu behar da. eredu gatazkatsu honetan prestigioak eta hizkuntza irudikapenak leku handia hartzen dute. gizartean banaketa funtzional hierarkizatua gertatzen bada hizkuntzen artean, egoera hori ezin da izan justua. Behe aldaera baino ez
|
dakiten
pertsonek egoera diglosikoa nozitzen dute, besteak baino gutxiago sentitzen dira. Batzuk menderatzaileak dira (A dakitenak) eta besteak gutxituak, minorizatuak, menderatuak (b baino ez dakitenak). hizkuntza gutxitua baino ez dakitenak alienatuak dira, Bourdieuk aipatzen duen bezala (Bourdieu:
|
|
Material horien helburua (liburua eta Cda) ikasgelako hizkuntza iraunkortasunaren eta aniztasunaren printzipioetan oinarrituta dagoen curriculumeko kultura arteko dimentsioa eta dimentsio eleaniztuna lantzea da. zenbait argitaletxek, eumok, adibidez, katalana arabiera, katalanatxinera eta katalana amazigera liburuak egitea proposatu zuten immigrazioaren gorakada handienaren garaian, eta hizkuntza horietan egiten duten ikasle katalanentzako hainbat hiztegi argitaratu dira; katalana txinera, esaterako. katalunian bizi diren etorkinen hizkuntza nagusiak ikertzeko asmoz, LIC hezkuntza zerbitzuak liburu batzuk sustatu zituen. Beste hizkuntza batzuk hitz egiten zituzten eta katalana ez
|
zekiten
pertsonak ikasgeletan eta gizartean hartzeak zekartzan arazoei aurre egitea zen helburua. Ikastetxeetan katalana erabiltzeko jarduerak antolatzeaz gain, immigrazio berriaren hizkuntzak aintzat hartu dira.
|
2013
|
|
Ikuspegi horretan, hizkuntza errepertorio desberdinak dituzten pertsonen arteko konbergentzian oinarritutako jardueratzat hartzen da jarduera linguistikoa (Giles eta Coupland 1991). Gizarte psikologian egindako ikerketak erakusten duenez, baina baita ikerketa makrosoziolinguistikoak eta etnografikoak ere (alde horretatik, ikusi Vilaren eta Galindoren berrikusketa liburuki honetan bertan), konbergentzia gehien egon daitekeen egoeretan distantzia linguistikoa mantentzea —adibidez, hizketaldi elebidun batean, gutxienez hizkuntza bat bera
|
dakiten
pertsonen artean— gehiago da salbuespena araua baino. Ekintza komunikatiboa, batik bat, baliabide desberdinak dituzten banakoen arteko sintonizazio operazio bat da, eta sintonizazio hori posible denean haren faltaren adierazgarriak
|
2014
|
|
Herri handietako10 gazteak: kontuan izanik gazte gehienek ez dutela ia inoiz hitanoa erabiltzen eta bere ezagupena zerotik gertuago dagoenez, esan daiteke 0 multzoan kokatutako hitanoa ez
|
dakiten
pertsonak direla: zuka mintzo diren euskaldunak edota erdaldunak.
|
|
Beti hizkuntza aldaketa norabide berean eginez, eta ez dago esan beharrik zein den norabide hori, badirudi herri honetan bi hizkuntza jakiteak buruhausteak baino ez dizkigula sortzen. Honela jarraitzen du Sanginések,"... baina
|
badakigu
pertsona desberdinak garela hizkuntza batean edo bestean. Zuk euskaraz pentsatzen eta sentitzen baduzu zure barne mundua, askoz hobeki adieraziko duzu euskaraz eta hori
|
2015
|
|
Beraien ustez, oso garrantzitsua da aldez aurretik edo momentuan bertan
|
jakitea
pertsona hori euskalduna dela, kartelen bidez egiten den moduan. Horretaz gain, eskoletan gehiago sartu litzateke.
|
2016
|
|
2)
|
dakien
pertsona batek zergatik hitz egiten ez duen.
|
2017
|
|
Euskararen egoera gaiztotu ahala, baliabide praktikokognitiboa izan zitekeena, maxima morala bilakatu zen: ...diren eragiketa estatistikoen bidez eraikitzen diren kategoriak tipo analitikoak direla esan dezakete eta ez dutela pertsona talde bat zehazki izendatzen edo irudikatzen (tipo ideal weberiarrak direla gutxi asko, ez dira egiazko inor, jendarteko praktiken eta posizioen bilduma pertsonifikatuak nonbait). baina, erregistroetan agertzen direnak pertsonak dira, edo nahi izatera, egoera eta testuinguru
|
jakinetan
pertsonek egindakoak. esaterako, ikasle horiek guztiak pertsonak dira eta hemen tipoak handitzeko edo ahultzeko erabili dira, ez jardun jakin batera mugaturik (matrikulaziora edo ikastera, adibidez) baizik eta osorik, hiztunak diren aldetik. baina zuzena al da ondorioztatze eta hedatze hura, erdaldunak ere izan badirela erdi lausotuta, eta euskaldunak direla erabakita, ez al da jarduera jakin eta bakar baten gainean gehiegi eraiki nahi?
|
|
" hondarribiko 16 urtetik gorako euskaldunen hizkuntza erabilera osoa, hau da, ahozkoa zein idatzizkoa, ekoizlea zein hartzailea, zenbatekoa den neurtzea". bertan, batetik, ikerketa objektua zehazten da," hondarribiko 16 urte edo gehiagoko euskaldunak"; eta, bestetik, aztergaiari buruzko bi hitz gako daude, ikerketaren ardatz direnak: hizkuntza erabilera osoa eta zenbatekoa. ikerketa objektuari dagokionez, hondarribian bizi diren eta euskaraz
|
dakiten
pertsonak izango dira aztertuko ditugunak; ez du zentzurik emaitza jakina daeuskaraz ez dakitenen euskararen erabilera aztertzea, erabiltzeko ezagutza izatea ezinbestekoa baita. era berean, arrazoi operatiboak direla-eta (aurrerago aipatuko den Denbora Aurrekontuen Inkestan hala egiten delako, besteak beste), 16 urte edo gehiagokoak soilik hartuko dira kontuan. laburbilduz, 16 urtetik beherakoak ... lehenik eta behin, zeri deitzen diogu hizkuntza erabilera osoa?
|
2020
|
|
• Euskaraz
|
dakiten
pertsonek erabil dezaten motibazioa. Oso garrantzitsutzat jotzen dute gazteek, seme alabek, etab, euskara erabiltzea.
|