Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2012
‎Zientziaren helburua “mundu fisikoa behaketaren, esperimentazioaren eta arrazoiketaren bidez ezagutzea” da. Ikasteko modu hori haurrei helaraztea du helburu, beren zentzumenak jokoan jartzen dituzten esperientzien bidez. Haurren jakin mina sustatzen dute, jarduera dibertigarriekin. Haren blogean, izotz eskulturak, azukrezko ostadar bat edo buztinezko gazteluak nola egin azaltzen dute.
2016
‎lana egin genuen eta, aldi berean, opor aste batzuk ere hartu genituen. Egunero egiten zuen Carolinak aurkikuntza berriren bat; egia esan, inguru hartan gauzekiko jakin mina sustatzen zuen. Diana, berriz, alai eta animotsu sentitzen zen, eta erraz asko kutsatzen zizkidan niri ere sentimendu haiek.
2020
‎Ezagutzan sakondu behar dugu, jakin mina sustatu behar dugu, galderak egin behar ditugu, baina galderak egiten ditugunean sartzen gara ezagutza baino gehiago den arlo batean: gogoaren eta ekintzaren arloan.
‎1 Galderak (point of entry). Umearen arreta eta interesa piztea du helburu lehen urrats honek, eta haiek egindako galderei erantzuteko jakin mina sustatzea ere badu helburu. Horrek soilik, baina, ez du umearen kuriositatea bermatuko, baina aurreikuspen bat emango dio irakasleari hautemateko zer ezagutza eta trebetasun eraiki diren, eta haurraren jakintzaabiapuntua zein den.
2021
‎Edozein unetan egin dezakegu, gure inguruko gertaerak aprobetxatuz. Haurraren jakin mina sustatzea, haren galderei erantzutea, argumentatzen eta bere ideiak adierazten laguntzea, Mafaldak egiten duen bezala, balio etikoak ematea eta bere kabuz erabakitzen uztea etxeko txikienei modu kritikoan pentsatzen irakasteko jarduerak dira. Zer da pentsamendu kritikoa eta zergatik da ona hura garatzea?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia