Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2012
‎Lekuaren eta materialaren bidez, haurraren interesa piztea eta haurrak elkarrekin komunikatzea lortu behar dugu. Hizkuntza, jakina, haurraren garapen kognitiboaren ardatza da, eta haur eskolan etengabe erabiltzen da edozein egoeratan (haur oihalak aldatzen direnean, jateko orduan, kantatzen denean...), baina horrek ez du esan nahi haurrei beste aukera batzuk eman behar ez zaizkienik hizkuntzaren aldetiko jakin mina pizteko, elementu eta objektu berriak eskainiz.
‎Decrolyren psikologia globalistaren arabera, zeina mende batean zehar egindako ikerketen bidez egiaztatu baita, haurrek berek proposatutako gaietan oinarrituta lan egin daiteke, eta eskatzen den baldintza bakarra da maisuak jakitea, une egokian, zein teknika, zein ezagutza eta zein erreferentzia erabili behar dituen. Haur eskolatik lehen hezkuntzako bigarren mailara arte (2, 58/ 9 urte), aldi baterako interesguneak lantzen dituzte, ezusteko deritzenen bidez, hau da, familia giroan edo ingurunean jakin mina piztu dieten objektuen bidez. Fruta bat edo abere bat, azterketa sentsorialaren bidez datu zehatzak ematen dituzten objektu behagarriak izan daitezke. Eskolan objektu horiek zentzumenen bidez aztertzen dira.
‎Interpretazioak probokatzea du helburu, ez irakastea. Jakin mina piztu behar du, itxuraz ezdeusa den hori nabarmenduz.
‎Probokatzea. Garrantzitsua da entzuleen interesa eta jakin mina piztea; horretarako, ideia edo pentsamenduak molde berrietan adierazten saiatu behar da, eta bisitariekiko loturak sortzen, ondo aukeratuta gaiak, erabili beharreko hizkera, egin beharreko galderak eta abar.
2016
‎s Interpretazioa probokazioa da; jakin mina piztu behar du, bultzatu.
‎Enpresak esperientzia bat saltzen dio kontsumitzaileari lehiakideetatik bereizteko. Eta esperientziak berak produktuarekiko jakin mina pizten du. Horrela, bezeroekiko lotura emozionala sortzen du enpresak.
‎Bezeroaren arreta erakartzen saiatuko da saltzailea, zerbaiten gaineko jakin mina piztuz, azken uneko berriak emanez edota bezeroaren interesak identifikatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia