Emaitzak: 5
2012 | ||
Argi eta garbi, irakasleek euskaraz kalitatezko hezkuntza bermatu dutelako funtzionatu du sistemak. eskainitako kalitate horren ondorio dira, besteak beste, gure ikasleek estatu zein europako probetan lortutako emaitzak (Cenoz, 2009; eusko Jaurlaritza, 2005a). ondorioz, adin batetik beherako populazioaren ehuneko handi batek euskaraz | jakitea lortu du. Ikus bestela 2006ko IV. Mapa Soziolinguistikoan bildutako datuak (eusko Jaurlaritza, 2005b, 2009a). | |
2013 | ||
Aurreiritziak egia edo gezur diren | jakitea lortzeko, komeni da datuak eta egitateak aztertzea, horiei buruz hausnartzea, eta ondorioak soseguz ateratzea. Hurrengo atalean, horietako iritzi batzuei azala kendu, eta mamia ustel dagoen edo ez aztertuko da. | |
2015 | ||
Zalantza izpirik gabe, UNESCOren bigarren faktoreari sendotasuna emateko baliabidea dugu lehenengoa, eta eskolaren garrantzia eta transmisio soziala aztertzeko baliabidea, berriz, bigarrena. Eskalaren batean txertatzen | jakitea lortuz gero, irizpide eta jarraibide guztiekin, informazio esanguratsua eskaini dezakete biek halako biek. • | |
2016 | ||
• Hizkuntza curriculum ezkutua unibertsitatean aritzen diren guztien habitus linguistikoek osatzen dute: elkarri eraginez, konfigurazio eta dispositibo berriak eratuz... eta habitusen egokitzapen (berri) ak sortuz; hala bada, nola bideratu curriculum ezkutua asmoz eta helburu | jakinak lortze aldera? | |
2017 | ||
Bigarrenik, galdetegiaren bizkarrezurra esparruen arabera antolatu eta gero, bigarren ardatza diren jardun motak izan dira galdetegiaren oinarri: ...n mota bakoitza zein nolako maiztasunez egiten duten galdetu zaie inkestatuei, hau da, zenbat denboraz jarduten duten jendearekin hizketan, zerbait entzuten, zerbait irakurtzen...; eta bigarrenik, jardun mota bakoitzean euskaraz zenbat aritzen diren. honela, denbora esparru bakoitza jardun moten arabera nola banatzen den jakin da eta, era berean, jardun mota bakoitzean euskaraz zenbat egiten duten | jakitea lortu da. aurreko ataletan zehaztu bezala, jardun motak, izatez, lau badira ere (hitz egitea, entzutea, idaztea eta irakurtzea), inkestatuari gauzak erraztearren, honela bereizi dira: ahozko solasaldia, idatziko solasaldia, zerbait irakurri, zerbait ikusi, zerbait entzun, zerbait idatzi eta zerbait esan (hitz egin, baina solasaldirik gabe). hau da, batetik, solasaldiari kategoria propioa eman zaio, halako ekintza batean ezinezkoa baita" hitz egin" eta" entzun" kategoriak bereiztea (irratiarekin edota hitzaldi batekin ez bezala); beste batetik, ahozko eta idatzizko solasaldia bereiztea erabaki da, gaur egungo teknologiek gero eta ohikoa bilakatu baitute bat bateko solasaldi idatzia; eta, azkenik, zerbait ikustea (telebista, interneteko bideoak...) edo entzutea (irratia, musika...) hizkuntza erabileraren ikuspegitik trebetasun berberari badagozkio ere (entzuteari, alegia), galdetegian bereizi egin dira, jendeak oso argi bereizten dituen ekintzak izaki, inkestatuei erantzun egokia ematen lagunduko zielakoan. era berean, denbora esparru guztietan ez da aipatu berri diren jardunmota guztiez galdekatu, baizik eta esparru bakoitzean egokiak irizten |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
jakin | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jakin lortu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |