Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 109

2000
‎Zeren, bere burua azote bat gehiagoz apaltzenago eta beheratzenago zuenak ez ote zuen goratzenago bere burua gradu bat gehiagoz, ez dakit Jainkoaren aitzinean, baina bai bertzearen aitzinean. Eta ez ote da halakoa izaiten, anitzetan, gure jokabidearen funtsa eta muina, eta ez ote nintzen ni ere berdintsu eta orobatsu ibili handikeriazko amets hantuetan galdurik?
2002
‎Eta amorratua. Ez dakit Jainkoaren kontra, Job bezala, edo patu gaiztoaren kontra. Baita neure buruaren kontra ere, hainbatetan.
2003
‎Ekialdeko elizen ohitura, aldiz, Teodor Balsamon Antiokiako patriarkak() honela finkatu zuen: . Grekozko hizkuntza ez dakitenek Jainkoa ospa bezate beren hizkuntza propioan!?.
‎–Baina, ai, ni dudan nenbilean garai hartan neure bokazioarekin, ez bainekien Jainkoak apaiz nahi ote ninduen; edo abokatu, edo injineru, edo albaitero, edo, aita bezala, mediku. Honek askotan galdetzen zidan zer estudiatu nahi nuen, baina nik ez nioan garbi erantzuten, ez bainekien garbi zer nahi nuen.
‎Eta zer esan didazu, irabazien hamarretik bi emango diozula Elizari? Baina harro egon zintezke, don Kosme, bai baitakizu Jainkoak bakoitzeko ehun ordainduko dizula, beste bizitzan. Halakoa baita Jainkoa, zu bezalako jende eskuzabalarekin...!
‎Baina lasai dago; kolorezko lapitzez soilik kezkatzen da, non, dudarik ez, Amabirjinaren edo san Mateoren iruditxo bat gordetzen baitu; san Mateo, Levi izenez ere ezaguna, lehen ebanjelioaren egilea. Poetak ez daki erantzuten, baina badaki Jainkoa zaindari duela, eta patxaran pintatzen du. Poema xalo eta, aldi berean, oso sakona da.
‎Eta izaki guztien sorkuntzari bu197 ruz behintzat, nork ukatuko luke Maitasunaren jakintzaren bidez jaio eta sortzen direla izaki guztiak? Eta eskulangintzen jarduera, ez al dakigu jainko hori irakasle duena ospetsu eta distiratsu gertatzen dela, eta Maitasunak ukitzen ez duena, ilun. Apolok arkuarekiko trebetasuna, medikuntza eta igarkuntza b desira eta maitasunak gidatuta asmatu zituen noski, hori ere Maitasunaren ikasle izango litzatekeela, eta Musek musika, eta Hefestok errementaritza, eta Ateneak ehungintza, eta Zeusek ‘jainko eta gizakien gobernua’ Horren ondorioz jainkoen arazoak ere Maitasuna agertu eta gero antolatu ziren, edertasunarena noski (itsuskeriaren gainean ez baita maitasunik jartzen); eta bera baino lehen, hasieran nioenez, jainkoei izugarrikeria asko gertatu omen zitzaizkien Beharraren erregetzagatik; baina jainko hori sortu zenetik, edertasunaren maitatzetik onura guztiak sortu dira bai jainko eta bai gizakientzat.
2004
‎Jainko honek gizonen artean esaten den oro entzun egingo du eta ahalmena izango du beronenekintza guztiak ikusteko. Badaezpada ere, asmoan hartzen baduzu gaizkia egitea isiltasunean, jakin jainkoaren ardurari ihes ez diozula egingo (Kritias, Sisifo, 22h).
‎Nik ez dakit Jainkorik baden ala ez. Batzuetan baietz iruditzen zait –amonaz oroitzen naizenean, batez ere–, besteetan ez hainbeste.
‎Eta aurrera eginez, ez dago komunikaziorik Jainkoarekin. Goiko ahots batek hitz egingo baligu, genuke jakin Jainko baten ahotsa denik, gure arrazoimenakezin baitu sentsuen bermerik ez duen ezer onartu. Baina bai ezagut dezakegula Jainkoaren ahotsa ez dela, alegia, agindu moralaren aurkakoak esaten baditu.
‎Zer dakit Jainkoaz eta bizitzaren helburuaz. Badakit mundu hau existitzen dela.
‎Filosofiaren berri —ez baitezpada akademikoki— duenak badaki Jainkoaren edo transzendentziaren errealitatea ezin dela razionalki demostratu, bere irrealitatea (existentzia eza, alegia) razionalki ere ezin demostra daitekeela dakien edo jakin lukeen bezala. Horrek ez du esan nahi fedea eta sinesmenak irrazionalak direnik, osagai ez razional eta subjektibo ukaezinak dituzten arren.
2005
‎– Ez dute denborarik galtzen putxas! Ez dakit Jainkoak zer egin dezakeen horrelako hamaikagarren orduko fidelekin.
2006
‎Beldur nintzen. Ez nekien Jainkoak mezu bat helarazi nahi zidala. Inoiz barkatuko ahal nau!
‎Erran berri dut: Etxeberriren irakatsiengatik ere, bizi luzea izan dut, ez jakin Jainkoaren edo Deabruaren opari. Ez naiz bakarra gure familian.
‎Hutsean betea. Nik ez dakit Jainkorik den. Izatekotan, galderez osatua dela uste dut.
2008
‎zoragarria, benetan! (?) Badakizu Jainkoak Adan eta Eba paradisutik bota zituela, eta orain galdera egingo dizut: Jainkoak beste paradisu baten giltzak eman ote dizkigu guri, nekez egon baitaiteke munduan lur ederragorik, gure jauregikoa eta jauregi ingurukoa baino?
‎hondartzak, badia, itsasoa, portua, uhartea... zoragarria, benetan! (...) Badakizu Jainkoak Adan eta Eba paradisutik bota zituela, eta orain galdera egingo dizut: Jainkoak beste paradisu baten giltzak eman ote dizkigu guri, nekez egon baitaiteke munduan lur ederragorik, gure jauregikoa eta jauregi ingurukoa baino?
‎Badakit medikua fededuna dela, behin baino gehiagotan entzun baititut aita eta medikua geroko bizitzaz eztabaidan. Segur aski" inoiz ez da jakiten Jainkoak noiz hots eginen gaituen" bukatuko nahiko zuen, aurrean nor dituen ohartu aurretik.
‎" Guk" erantzun genezake, hau da, kapaz gara erantzuteko: (1) diruak mundua mugitu baldin badu, zergatik ez duen ba mundutarra mugituko; (2) lehenagoko erlijioetan ere bazekitela jainkoa jaten; eta (3) bila ibili ezkero azalduko zaizkiola diruari nondik edo handik karbohidrato, proteina eta koipe monoinsaturaturen batzuk.
2009
‎Fededunak ibiltzen ziren lehen seguru. Gaur badirudi fedegabeek hobeto dakitela Jainkoa zer den eta zer daukan izan beharra, eta horregatik nola ezin den izan. Are, honezkero beraiek bakarrik dakite ondo nonbait Jainkoa zer den.
‎eta isilik geratzen zen, hitzik gabe geratzen zelako, ausaz, edo guztiz bestela, bai baitzirudien ezen, ahoa isildu arren, begiekin hizketan jarraitzen zuela, errealitate ezin esana esateko azken ahaleginean balebil bezala, atsedenak eta esperantzak hartutako begien mintzoaz, ezer espero gabe guztia espero zuelako jada, menturaz?, konfiantzazko abandonuaren mintzoaz: nik ez dakit, baina badakit Jainkoak badakiela, eta Jainkoaren eskuetan nago. Horregatik, Domingo bere kontu harekin etorri zitzaionean:
‎Lipar hartan, baina, ez zekien Jainkoaren graziak edo hitzen logika sekretuak eraginda, argialdi bat bezalakoa izan zuen Ernestinak, ikusi baitzuen, ezin garbiago ikusi ere, Reginak bere bideari eta bere azken erabakiari eutsiko ziola, are gehiago Nazario alde zuela?, berak. Ernestinak, bereari eutsiz gero, agindu moral zein sasi moralekin Regina estutuz eta ahizpa kale itsu batera eramanez:
‎– Badakit Jainkoarenganako bidea ez dela beti bat eta bakarra. Hala izanagatik, Biarnon on dena zertaz ez da Nafarroan on?
‎–Nik ez dakit Jainkoarengan sinesten dudan. Zeruan bai, ordea.
‎–Koloniako eliza batean entzun nuen mezan, hala esan zuen apaizak: Denok dakigu Jainkorik ez dagoela baina jarraituko dugu hari gauzak eskatzen. Ni asaldaturik gelditu nintzen apaizari hori entzutean, baina jendea ez?.
‎Lipar hartan, baina, ez zekien Jainkoaren graziak edo hitzen logika sekretuak eraginda, argialdi bat bezalakoa izan zuen Ernestinak, ikusi baitzuen, ezin garbiago ikusi ere, Reginak bere bideari eta bere azken erabakiari eutsiko ziola –are gehiago Nazario alde zuela–, berak –Ernestinak– bereari eutsiz gero, agindu moral zein sasi moralekin Regina estutuz eta ahizpa kale itsu batera eramanez:... esan nahi baita berak ere bere erantzukizuna hartu behar zuela auzi hartan, erantzukizun osoa ahizpari leporatu beharrean, eta, orduan, betarteko espresioa ematzen zuela, honela esan zion:
‎nik ere ez... eta isilik geratzen zen, hitzik gabe geratzen zelako, ausaz, edo guztiz bestela, bai baitzirudien ezen, ahoa isildu arren, begiekin hizketan jarraitzen zuela, errealitate ezin esana esateko azken ahaleginean balebil bezala, atsedenak eta esperantzak hartutako begien mintzoaz –ezer espero gabe guztia espero zuelako jada, menturaz–, konfiantzazko abandonuaren mintzoaz: nik ez dakit, baina badakit Jainkoak badakiela, eta Jainkoaren eskuetan nago... Horregatik, Domingo bere kontu harekin etorri zitzaionean:
‎Jainkorik bada," urruti zegok hura han bere zeruan" pentsatzen du poetak. Larrutik daki Jainkoak ez duela entzuten, ez duela gizaki sufrituarenganako arretarik erakusten.
2010
‎eta konfiantzazko abandonuaren mintzoaz: nik ez dakit, gero eta gutxiago dakit, baina badakit Jainkoak badakiela, eta Haren eskuetan nago?
‎Idazleak erlijioaren gezurraz idazten zuen, bere erlijiogabetasunaren aitortza eginez. Eta, hala ere, liburu osoan ez dakit Jainkoaren izenik aipatzen zuen, baina hura ere datu aski adierazgarria zen, Jainkoaren izena mila bider eta hamaika mila bider erakusten zutèn liburuen artean, garaiko giroa arnastezina zen, zinez, behin ere aipatzen ez zuena aurkitzea Jainkoa ukatzeko erarik dotoreena baitzen, baita adimentsuena ere, nik uste.
‎Ez dakit Jainko ona edo deabrua izango zen aintzat hartu ninduena, baina ia orduantxe sumatu nuen ahots bat nire leihoan, ez txoriarena baizik eta hobea: hamabost urteko neskatxa baten ahots garbia, gaztea eta leuna.
‎Idazleak erlijioaren gezurraz idazten zuen, bere erlijiogabetasunaren aitortza eginez. Eta, hala ere, liburu osoan ez dakit Jainkoaren izenik aipatzen zuen, baina hura ere datu aski adierazgarria zen, Jainkoaren izena mila bider eta hamaika mila bider erakusten zutèn liburuen artean —garaiko giroa arnastezina zen, zinez— behin ere aipatzen ez zuena aurkitzea Jainkoa ukatzeko erarik dotoreena baitzen, baita adimentsuena ere, nik uste. Tarteka, biziki eta bereziki inpaktatzen nindutèn esaldiak aurkitzen nituen, harako hura, esate baterako:
‎atsedenak eta esperantzak hartutako begien mintzoaz —ezer espero gabe guztia espero zuelako jada— eta konfiantzazko abandonuaren mintzoaz: nik ez dakit, gero eta gutxiago dakit, baina badakit Jainkoak badakiela, eta Haren eskuetan nago...
‎Funtsean ezer ez dakien Jainko bat sinesten dut,
2011
‎–Anastasia, erran zion apezak?: badakizu Jainkoaren ministroa naizela, eta halatan nator zuregana, berebiziko kontu bat hizpide, Palomaren arimaren salbazioarekin zerikusi zuzena duena. Honezkero, jakinen zenuen Palomak uko egin ziola konfesioari, baina, Jainkoak, bere ontasunean, bertze aukera bat eman dio?
‎Lehenago, besarkada handia eman dio Jazintok, hango denentzat Zaharra denak, Asturiarrari, esanez: . Ez zakiat Jainkorik ba ote den ala ez. Hik ez duk horretan askorik sinesten.
‎–Ez zarete inolaz ere hilko, esan zion sugeak?. Ongi daki Jainkoak, hartatik jan dezazuena, begiak zabalduko zaizkizuela, eta bera bezalako bihurtuko zaretela, dena ezagutzeko ahalmena lortuz.
‎Eta eta abar. Eta badakit poema hau, badakit denei ez zaiela gustatuko, badakit Jainkoaren errukira gure izatea eraman behar dugula pentsatzen eta sinesten dutenei (nik ere hala sinesten dut, baina) ez zaiela gehiegi gustatuko, baina nire baitatik atera da eta otoitz bat da eta era berean kexu bat da.
‎" Gauean asaldatzen bazaitugu gure harrabotsekin, gure soinuekin, o, Jainkoa, nik badakit beti hor zaudela bazterreko gelan". Rilkek dio berak badakiela Jainkoa aldameneko gelan dagoela, eta berak ere badakiela gu hemen gaudela, baina harresi hori ez dela sekula eroriko. " Eroriko balitz ikusiko zintuzkegun", baina ez da eroriko behin ere.
‎zalantzan jartzen ari naizela garai bateko nire agnostizismoa. Nik ez dakit Jainkoa zer den, egia esan. Nik Jainkoa izaki bizardun bezala ezin dut entenditu, uste dut ez dela egiazkoa.
‎Hark nik bezain ongi daki egunak zenbat ordu dituen, noiz den otordua eta noiz den etxeratzeko tenorea. Hark nik bezain ongi daki Jainkoak denbora egin zuela, erlojugileek orduak eta guk, Trafiko eta Aparkamenduaren Ordenamendurako lagunek, hau da, TAOrako lan egiten dugunok, minutuak. Denbora urrea bada, guretako gure salgaia da.
2012
‎Sufiek diote: . Ez dakigu Jainkoa existitzen den edo ez, eta ez zaigu zipitzik inporta. Baina zure begiak irekitzeko bidea hemen dago.
‎Aktorearen jardunak argi utzi nahi du: berak ez omen daki Jainkorik dagoen, baina, gizakia gizaki denetik, Jainkoa presente egon omen da humanitatean.
2013
‎Baina agian profetiko edo metaforiko samarra da Oteizak Arantzazun utzi zuen eskulturari buruzko nahasmen hau. Beharbada, Arantzazuko ama hori bien ama izango da, bai Etxebarrietarena eta bai Pardinesena, eta ez batena ala bestearena, biek (biktima guztiek) izan dituztelako ama sufritzaileak, eta guztien amak aritu direlako, ez dakit Jainkoari, baina bai politikari, agintari, eragile eta gainerako herritarroi agiraka, hemen hainbeste urtetan gertatu dena lehenago ez konpontzeagatik! Hau ulertzea lagungarri izan liteke adiskidetzeko bidean.
‎–Nanterreko lehengusuak erranda dakit: mendia adinako gizaseme bat, kaskagorria, ibilki da hor barna, ez jakin Jainkoak edo Deabruak bidalia. Frantziako errege akabatuko omen du.
2014
‎edo baliteke okerrena izatea. Ongi daki Jainkoak Arditak begi onez hartu zaituela, seme. Erotzeko zorian nengoen.
‎Badakit ez duela Urbeltz kritikatzen Etxekoparrek, badakit maskaradetan, pastoraletan ibiltzen den jendeak zainetan ezartzen duela, ez baita deus egiten ahal ez bada zinez, zinez eta hitza hitz grimoiretan idatzia bezala. Badakit Jainkoak ez balu bere eskuinera deitu beste Paueko hastial hark erranen ziola Irabarnen ez direla egiazko zuberotarrak Urdiñarben bezala, zeren herria Aragonesen pasaian baitzen eta arriskua bazela espainol batek Mixelen amañiri bi gili gili eginik... Trrrradizioa hau du izendatzen.
‎Aitari eskerrak, Xabik bazekien Jainkorik eta antzekorik ez zegoela, Jainkoari buruzko kontu guztiak apaizen asmakizunak zirela. Eta Xabik aitak bezala pentsatzen zuen.
2015
‎" Denok Jainkoak/ eiñak gire,/ zuek eta/ bai gu ere" (sic aipuak oro, orain artekoak eta bai gerokoak ere). Berdintasun aldarrikapen nabarmena da hori, dudarik gabe, nahiz ez dakigun jainkoak berdin egindako horietan andreak ere sartzen diren, ez baitira aipatu ere egiten (tira, garuna mahaspasa bihurtu arte zukututa," zuek eta" hori izan liteke andreak, zeharka bada ere, aintzat hartzeko estrategia halako bat, gu gizonok andre jendeari grazioski egindako oparia).
‎Bere Jainkoaren handitasunak hobeki ezagutuz joanik eta Harengan gozatzeko bere burua absente eta urrundua ikusirik, desira biziki hazten delako da hori; maitasuna ere haziz doa, Jainko eta Jaun handi honek maitatua izatea merezi duela agertuz doakion heinean; eta urte hauetan apurka apurka haziz doa desira hau, orain esango dudan samin bizi biziraino iritsiz. Urteak esan dut, hemen aipatu dudan pertsonari gertatu zaiona kontuan izanik, ongi baitakit Jainkoari ez zaiola mugarik ezarri behar, arima bat unetxo batean eraman dezakeelako hemen esaten den goreneraino. Ahaltsua da Haren Maiestatea egin nahi duena egiteko eta gugatik asko egiteko gogotsu ari dena.
‎Nik ezin dut hori jasan. Bere Ama guztiz Santuari ez zion esan halakorik, fedean sendo zegoelako; bazekien Jainkoa eta gizona zela, eta haiek baino maiteago bazuen ere, hain perfekzio handiz maite zuen, non Gizatasunak eragotzi gabe lagundu egiten baitzion. Apostoluak ez ziren egongo orduan gero egongo ziren bezain sendo fedean, eta guk badugu orain motiborik halaxe sendo egoteko.
‎3 Garai honetan aita Frantzisko etorri zen hona, Gandiako dukea zena eta orain dela urte batzuk, gauza guztiak utzita, Jesusen Lagundian sartu zena. Nire aitor entzulea saiatu zen, eta baita nigana etorri zela esan dudan gizasemea ere, hari hitz egin eta neukan otoitzaren kontu eman niezaion, bazekitelako Jainkoaren mesede eta dohainak hartzean oso aurrera zihoala hura, Beragatik gauza asko utzi zituenari bezala, Jainkoak bizitza honetan ere ordaintzen baitzion.
‎15 Hasieran ezjakintasunean erori nintzen, hau da, ez nekiela Jainkoa gauza guztietan zegoela. Eta berbertan zegoela iruditzen baitzitzaidan, ezinezkotzat nuen.
‎Sarritan zentzua galdurik eta maitasun honetaz mozkorturik bezala egoten nintzen, eta sekula ezin izan nuen ulertu nola zen. Ongi nekien Jainkoa zela, baina ezin nuen ulertu nola jarduten zuen hemen; izan ere, egiaz ahalmenak ia guztiz bat eginik daude, baina ez jarduerarik ez izateraino murgildurik. Orain ulertzean, ezin gustagarriago gertatu zait.
‎Hona ekarri zuen eta hemen banatuko dira diruok urtarrileko hil honen amaieran. Nire aurrean egin ziren eraman duten eskubideen kontuak; hemen bidaliko dut; ez bainuen gutxi egin nik kontu hauek ulertzeko, eta hain tratulari eta salerosle handia eginda nago, non denetik baitakit Jainkoaren eta Ordenaren etxe hauen gorabeheran, eta horrela haientzakotzat ditut nik berorrenak eta pozik esku hartzen dut haietan.
‎Jakin beza gaitza hain larria izan dela, non ez baitzuten uste biziko nintzenik. Dagoeneko egunak daramatzat sukarrik gabe, eta ez dakit Jainkoak zertarako uzten nauen, aurten Jainkoaren zerbitzarien heriotzak ikusteko ez bada, nahiko samingarri baitzait. Aita Sotorena ez dut hainbeste sentitu.
‎2 Ez diot hau arrazoi handirik gabe. Izan ere, esan dudanez, garrantzi handikoa da jakitea Jainkoak ez dituela guztiak bide beretik eramaten, eta, beharbada, beheragoko bidetik doalakoan dagoena, goragokotik doa Jaunaren begietan.
‎2 Badakizue Jainkoa alde guztietan dela. Argi dago, bada, erregea den tokian, gortea ere han dela diote.
‎2 Ez diot hau arrazoi handirik gabe. Izan ere, esan dudanez, garrantzi handikoa da jakitea Jainkoak ez dituela guztiak bide beretik eramaten, eta, beharbada, beheragoko bidetik doalakoan dagoena, goragokotik doa Jaunaren begietan.
Badakizue Jainkoa alde guztietan dela. Argi dago, bada, erregea den tokian, gortea ere han dela diote.
‎Bildutasunezko otoitza dala eta, beste testu zoragarri honeek ere bihotza dardarka jarten dabe: ? Badakizue Jainkoa alde guztietan dela. Argi dago bada, erregea den tokian, gortea ere han dela diote.
‎❖" Dantzatzen ez duenak ez daki zer gertatzen den" (ebanjelio apokrifoa). " Dantzatzen dakien Jainko batengan sinetsiko nuke soilik" (Nietzsche). Nik ere gustoko nuke dantzatzen dakien Jainko bat, baina estadio handietan edo diskoteketan soilik dantzatuko balu, nahiago nuke ateo izan!
‎" Dantzatzen dakien Jainko batengan sinetsiko nuke soilik" (Nietzsche). Nik ere gustoko nuke dantzatzen dakien Jainko bat, baina estadio handietan edo diskoteketan soilik dantzatuko balu, nahiago nuke ateo izan!
‎Sugea zen Jainko jaunak egindako piztiarik maltzurrena. Sugeak esan zion emakumeari: Jainkoak debekatu egin dizue baratzeko arbola guzietako fruituak jatea, ezta. Ez, erantzun zion emakumeak, soilik baratze erdian dagoen zuhaitz horretatik zehazki ez jatea esan digu, hilko ginatekela. Ez zarete inolaz ere hilko, emazte esan zion sugeakongi daki Jainkoak hartatik jan dezazuenean, begiak zabalduko zaizkizuela, eta bera bezalako bihurtuko zaretela, dena ezagutzeko ahalmena sortuz. Aita, nola zekien hori sugeak. Ez baitakit, ttiki, lasai, entzun: Ikusi zuen emakumeak fruitua gozoa zela, arbola ikusgarria eta jakituria lortzeko desiragarria. Hartu zuen, beraz, haren fruituetariko bat eta jan egin zuen.
2016
‎–Ez zarete inoiz hilko?, esan zuen sugeak. . Ongi daki jainkoak hartatik jaten duzuenean, begiak zabalduko zaizkizuela eta bera bezalako bihurtuko zaretela, dena ezagutzeko ahalmena lortuz? (3,4)
‎Ez egin kalterik mutikoari! Orain badakit jainkoari begirune diozula, ez baitiozu zure seme bakarra ukatu.? (22, 9)
‎5. Ongi daki Jainkoak, hartatik jan dezazuenean, begiak zabalduko zaizkizuela, eta bera bezalako bihurtuko zaretela, dena ezagutzeko ahalmena lortuz. [...].
‎– Oso gustura nabil. Beraiek badakite jainkoa zer den eta non dagoen.
Badakizu jainkoek euria bidali dutela?
‎Ez dugu Jainkoa epaile oker horrekin konparatuko, Jainkoak ez baititu gizonen okerkeriak zuzenduko, baina hunen onezian sinesten dugunek nola sinets askatasun salbatzailea isilik egonen dela gerla sustatzen dutenen bihotzetan? Bai, badakit Jainkoak ez duela magiaz sua itzaliko. Eta baduela lan lurraren lau hegaletan.
2017
‎Hain xehero, bat banaka, beregainki eta bereziki daki Jainkoak gauza guztien berri, non gure buruko ileak ere kontatuak baitauzka eta ez baitzaigu bat ere hark jakin gabe galtzen eta ez erortzen.
‎Ordea, guztiarekin ere, badaki Jainkoak gure bekatu guztien berria eta kontua; badaki zenbat egingo ditugun eta bai zenbateraino itxarongo zaigun ere. Hala esaten du san Agustinek (De Vita Christiana, 4 k.):
Badaki Jainkoak kontua, zenbat bekatu egingo ditugun eta bai zein handiak eta nolakoak ere. Eta uzten gaitu kontu hura konplitzen, neurria betetzen eta mukurutzen.
‎Zer uste duzu, nik nahi nuela horrelakorik gertatzea. Bestela ere nahiko lan badugu familia honetan, ondo daki Jainkoak. Lehendik ere banekien nik hau.
‎«Denon artean ezin ote didazue astean behin kotxearentzako gidaria jarri. Ondo daki Jainkoak ez dela asko eskatzea».
‎«Ahal dudana egiten dut», esan zuen. «Ondo asko daki Jainkoak. Hoa ba, ekartzera», esan zuen, zutituz.
‎Bainan nola jakin Jainkoa mintzo dela eta ez dela ilusio edo lilura bat. Jainkoaren hitza errezebituz, gustu duten hitzetan geldituz, eta horiek sakonduz, barne barnean senditzen diren gauzak ateratzen dira kontzientziarat.
2018
‎" Prier c’est faire silence pour entendre le chuchotement de Dieu!" eta zuri pentsatu dut. Iduri baitzaut zure idatziak irakurtzean, zuk ere badakizula Jainkoa entzuten, isiltasunean! Bai, eskerrak zuri erakusten baitaukuzu BEHARRENARI buruz itzultzen eta, gure ustez, gehienean isilik sendi dugun HURA entzuten!...
‎jaurti zuen Alotzek, konbikziotik baino areago jarraitzeko irrikatik, eta Tinorrek mehatxu egin zuen: Ez dezagun deabrua tenta, hark bai baitaki Jainkoak noiz lo egiten duen.
‎Handi mandi bat zara, ez dakizu Jainkoa existitzen den ala
‎Bai, Rufo, eskuzabal dakizkidala jainkoak zu nire baitatik erauziz.
2019
‎hor dago gakoa, hizkuntza faktorea aintzakotzat hartzekotan. hor eta, jakina, herri aginteen, lan munduko eragileen, finantza enpresen eta iritzisorguneen babes konkretuan, ulermen zintzoan eta inplikazio proaktiboan. mundu oso bat dago hor deskubritzeko, lantzeko eta garatzeko. aski esparru moderno eta erakargarria: euskaltzale bat baino gehiago harritzeko modukoa. esanak esan arnasguneak" lau baxerritar ezjakinen putzu zulo galdu" direla uste dutenek ez dakite jainko txikiaren berri.
‎63 Otoitzen ez dakiena Jainkoari, berraio itsasoari.
‎–Ez al dakizu Jainkoarentzat ez dagoela segundorik ez minuturik, ez hilabeterik eta ez urterik, eternitatean bizi delako??
‎Hasiera batean, otoi gizonak ez ziren sorginen kontuetan sartzen. Sorginek, besteok bezala, ez zekiten jainkoa zer zen, uko ere ez zioten egiten; haren berri izan zutenean, jakin mina izan zuten, besteok bezala, baina jainko horrek ez zekarkien oztoporik beren bizi indarra erabiltzeko, belarrak batzeko, jendea sendatzeko. Otoi gizonek ere ez zituzten sorginak mehatxu gisa ikusi hasieran.
‎Hitzok ez ziruditen arima zaindari batek esanak, lausenguaren eta koipearen azpian lehortasun hotza igartzen da, azkenik agindu larderiatsu bezala lehertzen dena, baina, aurrera baino lehen, aipa dezagun berriz ere, afera azpimarratuz oraingoan, halakorik espero izateko arrazoi gutxi izanik ere, onartu egin dela hemen dagoen jende guztia, kristau zein mairu, jende guztia natura eta printzipio beraren seme alabak direla, horrek esan nahiko du, hala uste dugu bederen, Jainkoa, naturaren aita eta printzipioen jatorria den printzipioaren egile bakarra, hots, Jainkoa dela, zalantzarik gabe, mokoka dauden seme hauen guztien aita eta egilea, eta seme hauek, elkarren aurka borroka egitean, elkarren aitatasuna larriki iraintzen dute banatu gabeko maitasuna dela-eta, halako moldez non esan bailiteke, gehiegikerietan erori gabe, Jainko zaharraren gorputz babesik gabearen gainean egiten dutela borrokan beronek sortutako izakiek, bere semeek, heriotzaraino. Hitz horiek esatean Bragako artzapezpikuak argi utzi zuen bazekiela Jainkoa eta Ala gauza bera direla, eta ezerk zein inork izenik ez zuen garaietara atzera eginez, orduan ez litzatekeela diferentziarik aurkituko mairuen eta kristauen artean, gizon baten eta beste gizon baten artean aurkitzen ahal direnez landa, hau da, kolorea, gorpuzkera, fisonomia, baina agian artzapezpikuak pentsatu ez zuena, eta hainbeste eskatzeko eskubiderik ez dugu, garai haietako atzerap... Zinez eskertzekoa da armaturik eta gerrarako prestaturik den Bragako artzapezpiku bat hain aurrera barneratzea espekulazio teologikoaren bidean, bere kota, mandoko zelaren aurreko egurretik eskegitako ezpatatzar eta sudur babesle duen kasketarekin dagoela kontuan hartuz, agian daramatzan armek berek ez diote logika humanitariozko ondorioetara iristen uzten, ordurako ikusten ahal zen gerrarako tresnek noraino eraman dezaketen gizon bat beste modu batez pentsatzera, gaur egun askoz hobeki dakigu hori, baina ez, nonbait, orokorrean armak zerebro bakartzat erabiltzen dituenari berauek kentzeko bezain ongi.
‎–Barneko zama arindu ezinik nabil, aita. Ez dakit Jainkoaren barkamena aski ote dudan erraiak estutzen dizkidan korapiloa behingoz askatzeko.
‎Gu poztu egiten gara, noski. Gustatu egiten zaizkigu katastrofe naturalak( badakigu Jainkoagandik datozela).
‎Gure elizako senide guztiek ere berdin pentsatzen dute, ez dela bidezkoa, baina ezin dugu ezer egin, Biblian idatzita baitago eta baieztatua baitute hala dela gu baino argiago diren jakintsuek, han Amerikan. Ez dut ulertzen nolatan dakiten Jainkoaz dakiten guztia, Hark gizakiei aspaldidanik hitz egiten ez badie. Inspiratuak omen dira, hala esaten didate niri behintzat.
‎[...] Jainkoa zen Jainkoaren izena, berea Stephen zen bezalaxe. Dieu zen Jainkoa frantsesez eta hori ere Jainkoaren izena zen; eta norbaitek Jainkoari otoi egiten zionean eta Dieu esan, bertantxe zekien Jainkoak frantsesa zela otoitzean ari zena. Baina nahiz eta munduko hizkuntza ezberdin guztietan izen ezberdinak izan Jainkoarentzat eta nahiz eta Jainkoak pertsona guztiek euren hizkuntza ezberdinetan esaten zutena ulertu, Jainkoa, halere, Jainko bera zen eta Jainkoaren egiazko izena Jainkoa.
‎Eta gure seme Adamek badaki jainkoaren hitza bete egin behar dela.
2020
‎Zer diozu? Ez al dakizu Jainkoari eskaini diogula gure birjintasuna?
‎" Doña Nievesekin ere horrela asmatuko banu...", esaten zuen askotan bere artean," gogor egiten dut lana, ondo daki Jainkoak... baina sekula ez da nahikoa".
‎Zeren eta Jainkoa eta zentzua ez baitagozkio jakiteari. Zentzudunagoa eta zuhurragoa litzateke esatea" ez dakit Jainkoa badenetz, baina sinetsi nahi nuke badela"; edota" ez dakit Jainkorik badenetz, baina uste dut ez dagoela"; edota" ez dakit Jainkorik dagoen ala ez, ez naiz gai hori zehazteko, giza adimena ez da hain indartsua".
‎Zeren eta Jainkoa eta zentzua ez baitagozkio jakiteari. Zentzudunagoa eta zuhurragoa litzateke esatea" ez dakit Jainkoa badenetz, baina sinetsi nahi nuke badela"; edota" ez dakit Jainkorik badenetz, baina uste dut ez dagoela"; edota" ez dakit Jainkorik dagoen ala ez, ez naiz gai hori zehazteko, giza adimena ez da hain indartsua".
‎Zeren eta Jainkoa eta zentzua ez baitagozkio jakiteari. Zentzudunagoa eta zuhurragoa litzateke esatea" ez dakit Jainkoa badenetz, baina sinetsi nahi nuke badela"; edota" ez dakit Jainkorik badenetz, baina uste dut ez dagoela"; edota" ez dakit Jainkorik dagoen ala ez, ez naiz gai hori zehazteko, giza adimena ez da hain indartsua".
2021
‎Denboratik eta eremu edo espaziotik kanpo den izaite hortaz mintzatzeko gure hiztegia hertsiegia da, eskasa. Gauza guti dakigu Jainkoaz, beharrena halere Aita deitu dezakegula! Nor den Aita?
‎Hona, hurrenez hurren, adibide bana: [Garbiki ageri den arren], hain gare tontoak non bethi huts bera egiten baitugu (Duvoisin); Asmu hekiek guziak, [ez diren arren bardinak], oro elkar iduritsuak dira (Duvoisin); Ai nola zu hunen urrun zauden,[ dakizun arren Jainkoa zeinen den gozoz bethea] (Duvoisin).
‎Horietako bat dugu kontzesio perpausean mendeko perpaus bat, normalean osagarria, txertatzen den kasua; halakoetan ez ohi da eman bukaeran kontzesio perpauseko aditza. Ezen askotan gertatuko zaie jende prestuei arratsean ez kausitzea egun hartan bekatuketarik egin dutela, bederen ezagutza osorekin, gainerakoan [segur den arren guziek ere, erdi oharkabean bederen, asko huts egiten dugula egun oroz, jaundone Jakua apostoluak dioen bezala] (Duhalde); Ai nola zu hunen urrun zauden,[ dakizun arren Jainkoa zeinen den gozoz bethea] (Duvoisin). Gauza bera gertatzen da kontzesio perpausa beste arrazoi batzuengatik denean luzea:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dakit 19 (0,13)
daki 14 (0,09)
badakit 7 (0,05)
badaki 5 (0,03)
jakin 5 (0,03)
dakigu 4 (0,03)
Badakit 3 (0,02)
Badakizu 3 (0,02)
Badakizue 3 (0,02)
bazekien 3 (0,02)
dakien 3 (0,02)
dakizu 3 (0,02)
zekien 3 (0,02)
baitakit 2 (0,01)
dakizun arren 2 (0,01)
jakitea 2 (0,01)
nekien 2 (0,01)
Badaki 1 (0,01)
badakiela 1 (0,01)
badakigu 1 (0,01)
badakite 1 (0,01)
badakizu 1 (0,01)
badakizula 1 (0,01)
bainekien 1 (0,01)
baitaki 1 (0,01)
baitakizu 1 (0,01)
bazekiela 1 (0,01)
bazekitela 1 (0,01)
bazekitelako 1 (0,01)
dakiena 1 (0,01)
dakigun 1 (0,01)
dakigunez 1 (0,01)
dakite 1 (0,01)
dakitela 1 (0,01)
dakiten 1 (0,01)
dakitenek 1 (0,01)
dakizkidala 1 (0,01)
jakinik 1 (0,01)
jakiteari 1 (0,01)
jakiten 1 (0,01)
nekiela 1 (0,01)
zakiat 1 (0,01)
zekiten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jakin jainko ez 10 (0,07)
jakin jainko zer 6 (0,04)
jakin jainko bat 4 (0,03)
jakin jainko alde 3 (0,02)
jakin jainko jakin 3 (0,02)
jakin jainko noiz 3 (0,02)
jakin jainko Adam 2 (0,01)
jakin jainko egon 2 (0,01)
jakin jainko ekin 2 (0,01)
jakin jainko existitu 2 (0,01)
jakin jainko gauza 2 (0,01)
jakin jainko grazia 2 (0,01)
jakin jainko gu 2 (0,01)
jakin jainko harta 2 (0,01)
jakin jainko hitz 2 (0,01)
jakin jainko izen 2 (0,01)
jakin jainko zein 2 (0,01)
jakin jainko aitzin 1 (0,01)
jakin jainko aldameneko 1 (0,01)
jakin jainko apaiz 1 (0,01)
jakin jainko ardit 1 (0,01)
jakin jainko ardura 1 (0,01)
jakin jainko ba 1 (0,01)
jakin jainko bakoitz 1 (0,01)
jakin jainko barkamen 1 (0,01)
jakin jainko begirune 1 (0,01)
jakin jainko berdin 1 (0,01)
jakin jainko bide 1 (0,01)
jakin jainko denbora 1 (0,01)
jakin jainko entzun 1 (0,01)
jakin jainko erruki 1 (0,01)
jakin jainko eskaini 1 (0,01)
jakin jainko etorri 1 (0,01)
jakin jainko euri 1 (0,01)
jakin jainko frantses 1 (0,01)
jakin jainko hilezkor 1 (0,01)
jakin jainko hori 1 (0,01)
jakin jainko izaki 1 (0,01)
jakin jainko jan 1 (0,01)
jakin jainko kontu 1 (0,01)
jakin jainko mesede 1 (0,01)
jakin jainko mezu 1 (0,01)
jakin jainko ministro 1 (0,01)
jakin jainko mintzo 1 (0,01)
jakin jainko ona 1 (0,01)
jakin jainko ospatu 1 (0,01)
jakin jainko sinetsi 1 (0,01)
jakin jainko txiki 1 (0,01)
jakin jainko zaindari 1 (0,01)
jakin jainko zerikusi 1 (0,01)
jakin jainko zu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia