2000
|
|
Honek guztiak liburutegi digitala, sarean konektatuta informatzeko, informatua egoteko eta ez
|
dakiguna
ikasteko izango den utopia batean bihurtzen du. Utopia hau modu ezberdinetan ikus dezakegu, baina agian utopikoena, liburutegi guztiak sarean lotzen dituena eta gizakiaren produkzio dokumental guztia linean edozeinen eskura jartzen duena da.
|
2001
|
|
Denborarekin,
|
dakizuna
ikasi nahi duen jendea dagoela ohartzen zara eta egunez egun maisu txiki bihurtzen zara; gero maisu hobea, eta orain munduko leku guztietatik deitzen didate.
|
|
Neurrihandi batean, oraindik erdaldun direnek eusten diote joera honi; 2) Bestalde, euskararen erabilera normaldua nahi dutenak eta, horregatik, erabilerarako plangintzak indartu nahi dituztenak. Arlo horretan kokatuko genituzke jadanik euskaldundirenak baina euskara erabiltzerik ez dutenak edo euskaraz ezin bizi daitezkeenak.Gabezia hori indar handiz sentitzen dutelako uler daiteke askotan entzuten den, euskara ez da galduko ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, baizik dakitenek erabiltzen ez dutelako? (Artze) esaldia hain barneratuta egotea euskaldunen artean.
|
2003
|
|
Itsasoak urak gazi,/ ez
|
dakianak
ikasi...
|
2004
|
|
|
Badakigu
ikasten baldin eta egoeretara egokitzeko gai bagara eta zailtasunak gainditzen baditugu, antzeko egoeretan baliagarri gertatu izan zaizkigun estrategiak aplikatuz edo jarduerak praktikan jarriz.
|
|
Orduko hartan, izan ere, euskal soziolinguistikaren kultura zertan zetzan adierazi nahi bagenu, nik honako adierazle poetiko hau erabiliko nuke: . Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik?. Bai, bai, halatsukoa zen gure gaitasun teorikoa.
|
2005
|
|
Ez
|
dakit
ikasi ote nuen, nik bai bainekien hori aurretik. Banekien, eta beti esan izan diet nire jokalariei, partida hasten duzunean, edozeinen aurka izanik ere, kontziente izan behar duzula irabaz edo gal zenezakeela, eta saskibaloi partidak berrogei minutu irauten dituela.
|
2006
|
|
ez omen zitzaion berritsukeria gustatzen, eta isilik ematen zituen aldi luzeak, leihoaren edo libururen baten aurrean, bere oroitzapen edo gogoetetan galduta. Berak
|
bazekien
ikasi egin behar nuela, Elenarekin joan nintzen lehenengo eguneko elkarrizketan aipatu nion, eta behar hainbat ikasteko tokia eta astia izango nituela agindu zidan. Beraz, giro lasai horretan ematen genuen egun gehiena:
|
2007
|
|
Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik". Ez zuen arrazoirik falta Artze zenak.
|
|
Patziku Perurena::
|
Dakiguna
ikasten
|
|
Inguratzen duenaz etengabe gogoeta egitea gustuko duen idazlea da Patziku Perurena. Eta bere zenbait iritzi eta ikusmolderekin osatu du
|
Dakiguna
ikasten liburua. Behin eta berriz gogoan erabili ohi dituen gaiez dihardu obra berri honetan:
|
|
Ikasmin handia izanda ere, aurrez dakiguna besterik ez baitugu ikasten. Hala bada ere, esango genuke benetan merezi duela
|
Dakiguna
ikasten liburu ausartaren irakurketak.
|
|
Globalizazioaren eta immigrazioaren aroan, Joxean Artze poeta eta maisuaren hitzak inoiz baino profetikoagoak dira: " Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik".
|
|
241 Artzeren aditzera emandako esaldi ezaguna honakoa da: " Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik".
|
2008
|
|
Hamasei urte bete ditu aurten Zigoitia Euskarazek herritarrek berreskuratu zutenetik. «Euskara bultzatu eta hizkuntza ez
|
dakitenak
ikastera animatu nahi ditugu, baita gure kultura jendearengana hurbildu ere», diote antolatzaileek. Izan ere, Zigoitia Euskarazek eta Kirikio euskara taldeak sarritan antolatzen dituzte euskarazko tailerrak.
|
|
Gazta egiten ez
|
dakit
ikasi dudan sekula, baina hasi orduan egin nintzen. Etxean amari eta ikusita gazta orduan etxean emakumeek egiten zuten, eta lagundu ere bai inoiz, ez oso zuzen beharbada baina... eta hemen hasi nintzen amak egiten zuena kopiatzen, inori esan gabe.
|
|
Euskararen berreskurapen prozesua azkartzea ezinbestekoa da. Hau da, egun Euskal Herrian euskara ez
|
dakitenek
ikastea, eta bere erabilera esparru eta eremu berrietan handitzea, ahalik eta eperik laburrenean. Ezagutza eta erabilera zabaltzeko aukera berriak sortzen jarraitu behar dugu.
|
2009
|
|
Euskara defendatuko bada, hiru baldintzok bederen behar dira bete: bat, dakienak erabiltzea; bi, ez
|
dakienak
ikastea (ahalegintzea zinez, gezur mezurrik gabe, hemen urte mordoa bizi izanda); eta hiru, euskara dakitenei hitz egiten uztea (ez dakiten jaun andre geroz eta gehiagok galarazten digutelako mintza-praktika maiz), eta irakurtzeko aukerak ematea. Zergatik ez du PPko Idazkari Orokorrak bere gutun publikoa, behingoagatik eta gaiagatik, euskaraz eman?
|
|
Badakigu gaur egun ez dela politikoki zuzena, baina gure ustez balio eta gaurkotasun erabatekoa dauka Usurbilgo poetak, JoxAnton Artzek, duela urte asko plazaratu zuen leloak: " Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik". Euskararen erabileraren aldeko pausoa euskal hiztunen erantzukizuna da, lehenik eta behin.
|
|
Adostasunarekin bakarrik ez, baina adostasunik gabe ere ezin baita aurrera egin. Euskaraz ez
|
dakienak
ikasi nahi izan dezan, euskaraz jakin eta erabili ahal duenak erabili nahi izan dezan, euskararen etsai bila ez baizik eta euskararentzako adiskide bila ibil gaitezen: azken batean, erabili ahal izatetik erabili nahi izatera igarotzeko behar ditugu atxikimendua, erakargarritasuna eta adostasuna.
|
|
37
|
Dakiguna
ikasten
|
|
37
|
Dakiguna
ikasten
|
|
37
|
Dakiguna
ikasten
|
|
37
|
Dakiguna
ikasten
|
|
1 Euskararen berreskurapen prozesua azkartzea ezinbestekoa da. Hau da, egun Euskal Herrian euskara ez
|
dakitenek
ikastea, eta, bere erabilera esparru eta eremu berrietan handitzea, ahalik eta eperik laburrenean. Ezagutza eta erabilera zabaltzeko aukera berriak sortzen jarraitu behar dugu.
|
2010
|
|
Kerman, Mintzalagun Bila, ETBko hiru kateetan egunero ikusgai izango dena, eta Ele alea, Euskadi Irratian astelehen gauero entzungai izango dena. Biek ala biek, euskara dakitenak hizkuntza erabiltzera eta ez
|
dakitenak
ikastera animatzeko xedea dute.
|
|
–baina ezin dena da espainiera ahaztea eta euskararekin ordezkatu nahi izatea, neurriaren zentzua guztiz galduta? batzuetan halakoa ikusten baitzaitut, edo halakoa imajinatzen. Euskal Herria zeure mende bazenu, euskara ezarriko zenukeela, alegia, baita ez
|
dakigunok
ikastera behartu ere?, eta hori, inposizio onartezin bat izateaz gain, sekulako atzerapena izango litzateke, zeren??. Zuek menderatu gaituzue hemen izan ditugun gerra guztietan armen indarrez, Una, Grande y Libre; zuek espetxeratu dizkiguzue Euskal Herriaren alde politika egin izan duten gizon emakumeak, Una, Grande y Libre; zuek behartu gaituzue euskaldunok gaztelania ikastera, Una, Grande y Libre?
|
|
Bai, badakit euskarak berpizkunde baten antzekoa izan duela; garatu ere, garatuko zenuten tresna gisa; badakit, halaber, ikastolak ere hor daudela eta ikastolen aldeko mugimenduan buru belarri sartuta zaudela, eta ni ez nago, printzipioz, ez ikastolen aurka, ez euskal kulturaren aurka. Bibiren bi semeek ere badakite euskaraz, eta niri ongi iruditzen zait, nahiz eta susmoa dudan Ernesto zu bezain sutsua ez ote den??, baina ezin dena da espainiera ahaztu eta euskararekin ordezkatu nahi izatea, neurriaren zentzua guztiz galduta? batzuetan halakoa ikusten baitzaitut, edo halakoa imajinatzen. Euskal Herria zeure mende bazenu, euskara ezarriko zenukeela, alegia, baita ez
|
dakigunok
ikastera behartu ere?, eta hori, inposizio onartezin bat izateaz gain, sekulako atzerapena izango litzateke. –Si alguno hubiese de hablar con Dios, debería ser en español, por la majestad de la lengua?
|
|
Errealitate honen harira gogora ekarri zituen Gandiagaren hitzak: , hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik?.
|
|
hori ez diot barkatzen... zuri ere ez, Damaso!; aitortu ere, aitortuko baitizut, zure idazkitik honako aipu hau gertatu zaidala mingarrienetakoa: "... baina ezin dena da espainiera ahaztea eta euskararekin ordezkatu nahi izatea, neurriaren zentzua guztiz galduta... batzuetan halakoa ikusten baitzaitut, edo halakoa imajinatzen —Euskal Herria zeure mende bazenu, euskara ezarriko zenukeela, alegia, baita ez
|
dakigunok
ikastera behartu ere—, eta hori, inposizio onartezin bat izateaz gain, sekulako atzerapena izango litzateke, zeren...". Zuek menderatu gaituzue hemen izan ditugun gerra guztietan armen indarrez, Una, Grande y Libre; zuek espetxeratu dizkiguzue Euskal Herriaren alde politika egin izan duten gizon emakumeak, Una, Grande y Libre; zuek behartu gaituzue euskaldunok gaztelania ikastera, Una, Grande y Libre... baina zuena ez da inposizioa izan, antza, zibilizazioa baizik.
|
|
zorte handitzat hartzen dut —hobeto geundeke, bada, baserritarkume erdi analfabetoak bagina...! —.. zeren behetik gora egitea zorionekoa den, eta goitik behera egitea zoritxarrekoa. ...ibiren bi semeek ere badakite euskaraz, eta niri ongi iruditzen zait, nahiz eta susmoa dudan Ernesto zu bezain sutsua ez ote den... —, baina ezin dena da espainiera ahaztu eta euskararekin ordezkatu nahi izatea, neurriaren zentzua guztiz galduta... batzuetan halakoa ikusten baitzaitut, edo halakoa imajinatzen —Euskal Herria zeure mende bazenu, euskara ezarriko zenukeela, alegia, baita ez
|
dakigunok
ikastera behartu ere—, eta hori, inposizio onartezin bat izateaz gain, sekulako atzerapena izango litzateke. " Si alguno hubiese de hablar con Dios, debería ser en español, por la majestad de la lengua" esan zuen Manuel Ayalak noizbait, eta, Jainkoaren aipua eta esaldiari darion harrokeri kutsua atsegin ez ditudan arren, esanahiarekin —balizko Jainkoari espainieraz edo euskaraz hitz egin ote genion... — ados nago funtsean:
|
|
Oraindik ere bada hurritza erruz Elama aldean, baina, hor ikusten da ederki nola estimatua zen ordurako, besteak beste, para hacer allares. Ikus" ailaga" kontu honetaz
|
Dakiguna
Ikasten liburuko 107 orrian neronek esandakoak, ahal baduzu aga atzizkiaz atzenean egindako irudipen filologikoak behin betikoz ahaztuz.
|
|
[300] Ikus
|
Dakiguna
ikasten liburuan 189 orria.
|
|
[301] Ikus
|
Dakiguna
ikasten 59 orrian.
|
|
[324] Niretzako" zugaitz" erdarazko arbol bravo besterik ez dela esana dizut lehen. Ikus
|
Dakiguna
Ikasten, 101 orriak. Eta gero eta konbentzituago nago orduan esandakoaz, testu zaharrak irakurri ahalean.
|
|
[330] Ikus
|
Dakiguna
ikasten, 125 orriak.
|
2011
|
|
37
|
Dakiguna
ikasten
|
|
Orduan sortu da ere AEK, 1966an. Oroit naiz Rikardo Arregik erran zuelarik zer eta nola egin behar zen euskaraz mintzatzen ez zekitenek edo idazten ez
|
zekitenek
ikas zezaten. Berehala sartu ziren Satrustegi, San Martin, Zearreta, Lizundia eta horiek guztiak, eta hedatu zen behar den bezala.
|
|
Patziku Perurenaren
|
Dakiguna
ikasten liburua ere elkarrengandik urrun ikusi nahi genituzkeen bi kontzeptuon arteko loturaz mintzo da, Holderlin poeta alemaniarraren hitzak gogoratuz:
|
|
— 2007,
|
Dakiguna
ikasten, Alberdania, Irun.
|
2012
|
|
Euskaldun sentitzen zarelako, saileko norbaitek bultza duelako… orduan frogatzen dugu erabili egiten dela. Baina euskaltegiok ez
|
dakigu
ikasitakoa noraino erabiltzen den. Neurketa hori oso garrantzitsua da eta egin litzateke.
|
|
Oroit Joxean Artzek errana: euskara ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik. Egiari zor:
|
2013
|
|
Baina ez da Artzek esandakoa ahaztu behar: hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik.
|
|
Hala egin zuten, irailaren 11n Andoainen eskaini zuten prentsaurrekoan. Euskara ez
|
dakitenek
ikasten hasi eta euskaltegietara matrikulatzera hurbiltzeko gonbita luzatu zuten. Bailaran, herriz herri, mailaz maila, euskara ikasteko dagoen eskaintzaren gaineko informazio atari eraberritu honetan jaso daiteke; www.buruntzaldea.orgMATRIKULAZIOAEtumeta AEK euskaltegiko eskaintzan matrikulatu nahi duenak, hauxe du izen emateko ordutegia: Astelehenetik ostiralera:
|
|
|
zekienetik
ikasitakora
|
2014
|
|
Milak ere egoera berberak bizi dituela dio, eta ikastolako gelan irakurtzen duen esaldia gogoratu du: “Euskara ez da galduko ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baino. Ez dugu euskaraz egiten egin genukeen beste”.
|
|
Apika, euskararen ezagutza handitzea ezin garrantzitsuagoa jo badugu ere, aspalditxoko lelo ezagun hau birgogoratzeko garaia dugu: Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako, baizik.Bilbon, 2014ko apirilaren 9an
|
2015
|
|
Eta hortxe dago arazoa, beldurra ematen digula esateak diferentea izateko balio duela euskarak, euskarak herritasuna ematen duela. Lehen euskaldunak izateko ikasten genuen euskara, gaur euskara
|
jakiteko
ikasten dugu".
|
|
" Mesedez, kendu Artzeren oharra, ez du ezertarako balio eta mezua aldatu behar da: ' Hizkuntza bat galtzen da ez
|
dakitenek
ikasten ez dutenean'. Urepelen izan den kataluniar bat.
|
|
Bere lehen senarrak Olabiden irakatsi zuen, baina bere bigarren senarraren semeak kontrako jarrerak zituen. Gaur egun, ikusita atzerritik etorritako familiek euskara ikasi dutela," zergatik ez dute ba hona etortzen direnak eta ez
|
dakitenek
ikasi behar?" galdetu zuen.
|
|
Hortaz, garrantzitsua izango da, erabileran indarrak jartzea, dakitenek erabili dezaten. Era berean, garrantzitsua izango da ere ez
|
dakitenek
ikasten dutenean, ikas dezatela baina beti ere saiatu gera hizkuntza erakustea erabilerarekin elkarlotuta.
|
|
Liluragarria da ikustea makinei ikasteko gaitasuna eman diezaiekegula. Agian liluragarriagoa da
|
jakitea
ikasteko gaitasun hori naturan bertan gertatzen diren prozesuak imitatuz lortu dugula, horrek erakusten baitu zein sakona den urte askoan zientziaren bidez lortu dugun naturaren gaineko ezagutza. Psikologia, biologia, neurozientziak, matematikak eta informatika uztartu ahal izan ditugu makinek ikas dezaten.
|
|
Hemen, ordea, ez dago horrelakorik; lehen egiten zuen apurra, hau da, entzutea soilik, hori ere kendu egiten zaio. Guztia aurkitzen du prestatua eta jana; gozatzea baino beste zereginik ez da; irakurtzen
|
jakiteko
ikasten eta lanean saiatu ez den baten, eta ezer ikasten jardun ez duenaren antzera da, eta, hala ere, jakintza guztia aurkitzen du bere baitan, nola eta nondik ez dakiela, abezea ikasteko ere ez baitzuen sekula lanik hartu.
|
|
Escorialeko eskuizkribuak aldaera interesgarria dakar: Eta emakumeen hainbeste argaltasun ez agertzearren eta ez
|
dakitenek
ikas ez dezaten, ez ditut xeheki azaldu nahi. Baina, egia da, batzuetan izutu egiten nintzela halakoak ikusita.
|
|
Nekazal Kooperatibismoaren antolakuntza Nafarroan ez
|
baitakit
ikasi litzatekeenez Merkatal Zuzenbidean edo Zuzenbide Kanonikoan. Eliza erakunde bat baitzen, zeinak gariz, olioz eta arnoz ulertzen baitzuen, oso Testamentu Berriko aferak, bestalde.
|
|
Zuretako euskaldun, hainbat biko errimadun. /
|
Jakin
ikastearen puruz, zer dioten historiari buruz. / Eta irakurrarazi, horretan nahi duenari hasi.
|
|
Ez
|
dakitenek
ikasi eta
|
2016
|
|
Harro gaude gure gurasoengandik jaso dugun ondareaz, belaunalditik belaunaldira egon den transmisioaz, baina, egia da, zaintzen ez dena galdu egiten dela. Ez dakitenek euskara ikasteko esfortzu handia egin behar dute, baina dakigunon ahalegina ezinbestekoa da ez
|
dakitenek
ikasteko.
|
|
Artzek zioen bezala: " Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik".
|
|
Euskara, oro har ongi ikusia eta estimatua den arren, ez da liluragarri gizartearen begietan. Bestela esanda, onarpen pasiboa hedatua dagoen arren, aldekotasun hori ahula izango da ez
|
dakitenek
ikas dezaten edo dakitenek erabil dezaten. Pertzepzio hori arriskutsua izan daiteke aurrera begira, komunitate bateko hizkuntza merkatuaren ezaugarriek hizkuntzahautua baldintzatu eta bideratzeko duten indarra dela medio:
|
|
ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako.
|
|
Euskara batua ezinbestekoa, eta aldi berean estatu burujabea. Eta politika abertzalean aurrean ibili nahi zuenak ez
|
bazekien
ikas zezala euskara, eman zezala etsenplu, herri xeheak agintarien jarraibideari darraiolako nagusiki:
|
|
Bi aldekoa da, beraz, txanpona: batetik, euskaraz ez
|
dakitenak
ikastera erakartzekoa; bestetik, euskaraz badakitenek hura erabiltzekoa. Argudio ezberdinak erabiltzea litzateke egokiena bi alde horietan emaitzak lortzeko, Iztuetaren ustez.
|
|
Gauzak nola diren, euskararen erabileraren neurketa irakurtzen ari nintzela, gogora etorri zait gure gazte denboran nonahi ikus zitekeen eta gaur desagertu den Joxean Artzeren leloa: Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik.
|
|
|
Badakizu
ikasi nuen zurekin errazago hitz egiteko.
|
|
"... dakitenek erabiliz, ez
|
dakitenek
ikasiz..."
|
2017
|
|
Ez
|
dakit
ikasi nuen ala ez, baina belarria, behintzat, ondo zaildua dut. Ulertu, dena!
|
|
Beste behin ere esan nion ezetz kluster batean lan egiteko eskaintzari, baldintzak txarrak zirelako.
|
Badakit
ikasi dudanarekin lanerako aukera gutxi dudala, eta egiten dudan masterrak eragin handia izango duela. Ez banu dirurik izango masterra egiteko, seguruena inoiz ez nuke lanik egingo nire arloan.
|
|
Aurten, indar berezia jarri nahi izan zaie herrialdeetako kantu tradizionalei; herrialdeka bina herri kantu abestuz eta horrekin batera herrialdeko dantzaren bat edo beste dantzatuz.Egun zoragarria igarotzeaz gain euskaldunago sentiarazten gaituen euskal kantu eta dantzez gozatu genuen, elkarren arteko desberdintasunen goitik adiskidetasuna bultzatuz eta denona dugun hizkuntzan mintzatzen ahaleginduz. " Dakitenek erabiliz, ez
|
dakitenek
ikasiz", …dio kantuak.Esker aunitz Gasteiz Kantuzi horrelako egun eder hau honela borobiltzeagatik. Datorren urteko ardura nafarren eskuetan geratu da.
|
|
Gaur gustura jakingo nuke irakasle hark kazetari bezala nola baloratzen nauen. Kontua da ez nuela
|
jakiteko
ikasten, azterketa gainditzeko ikasten nuela baizik (batzuetan, oso gutxitan, akademikoki dopatuta, baina ez esan inori, hau gu bion arteko sekretua izango da). Azken azterketa gainditu eta titulua eskuetan izan nuenen, hura zen hura lasaitua.
|
|
8. Gaur egun Zazkata baserria deneko ingurutsua, jatorrian Azazgarate> Ezazgarate ikus honi buruz Ezaztondo toponimoarekin uztartuz
|
Dakiguna
Ikasten liburuko 123 orrian esandakoak, eta Patxi Salaberrik Goizuetako Etxeen Izenak liburuan kasketa ulergaitz bategatik ukatu zizkidanak.
|
|
655. Ikus
|
Dakiguna
ikasten, 74 or. Egia esan, zalgurdi hitza baino traketsagorik nekez aditu izan dut, eta usario ederreko xalpide hau berriz ez ageri OEHan?...
|
|
Dena dela, garai hartako zergekin uztartua ageri zaigu, gaurko katastroaren antzeko zerbait. Gai honetan maisu Luis Mari Zaldua urnietarra duzu, baina, ikus zerbait nire"
|
Dakiguna
ikasten" liburuko 120 orrietan.
|
|
burraso andana haundiarekin. " Izturitzen ere euskaraz" oihukatu baitute, hala izan dadila gero eta gehiago, ez
|
dakitenen baitan
ikasteko gutizia sortaraziz. Lasterkari gehienak Artetxean bildu dira askaltzeko, batzu eskolarat edo lanerat joan aitzin.
|
|
Bertzalde, emazteek gizonek baino gehiago erabiltzen dute euskara karrikan. Joxe Antton Artzek aspaldi erran zuen hizkuntza ez dela galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, baizik eta dakitenek erabiltzen ez dutelako. Errotik xuxen zebilen olerkaria.
|
2018
|
|
Gerora etorri ziren Joxean Artzeren adierazpen ezagun bezain borobila: " Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik", edo Gandiagaren hainbat olerki: " Baina eta hemen/ euskaraz jakin arren/ euskaraz mintzatzen ez denak ere/ ez digu uzten/ euskaraz egiten").
|
|
Olaizolak gogora ekarri du Joxean Artzeren esana: " Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik". Euskarari" bultzada" bat emateko garrantzitsutzat jo du egingo den ariketa, eta hausnarketarako balio dezan espero du.
|
|
Chacin Venezuelatik etorri zen Zarautzera duela 18 urte, eta ariketaren garrantzia azpimarratu du berak ere, eta oraindik euskaraz ez
|
dakitenak
ikastera gonbidatu ditu. " Lotsak albo batera utzi behar dira, nik batzuetan gaizki hitz egiten dut, baina aurrera jarraitzen dut nire aportazioa eginez".
|
2019
|
|
Ez
|
dakit
ikasi eta pasarazi behar ditugunik! Nik bildu ditut gustukoak neuzkalako, euskara aberatsean direlako eta interesa dudalako.
|
|
Eta zer da ba gizon bat izatea? Ez
|
dakit
ikasi dudan.
|
|
Euskaraldiaren eta Korrikaren bidez hiztunak ahalduntzen eta aktibatzen ari gara, euskara ahalik eta gehien erabil dezaten, gaur egun baino esparru gehiagotan eta jende gehiagorekin. Eta ez
|
dakitenak
ikastera ere bultzatzen ditugu. Zentzu honetan, ekimenok bat egiten dute, bosgarren atalean aipatu dugun. Euskal hiztun berriak?
|
|
Ez
|
nekien
Ikasten?
|
2020
|
|
Carpe diem. Kontua da teoria jakiteak ez duela deus bermatzen,
|
dakiguna
ikastea oso zaila izaten baita.
|
|
Etxeko lanak eta aisialdia antolatzen ditu Saia zaitez haurrek lan eta aisialdi ohitura egituratuak izan ditzaten. Orain, inoiz baino gehiago, beste espetxeratze aldi bat hasten denean, komeni da
|
jakitea
ikaste uneak eta aisia tarteak egon behar direla. María Jesús Álava Reyesek onartu duenez, “segurtasun handia ematen die haurrei errutina argiak izateak, eta, egoera horretan, bereziki, lagunduko diete hobeto aurre egiten gure bizitza normalari noiz ekingo diogun ez jakitearen ziurgabetasunari”.
|
|
Bolada batez [Joxean] Artzeren esaldi ezagun baten kartelak jarri zituzten tabernetan: «Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik». Bada, nik beste bat jarriko nuke horren azpian:
|
|
Jolastu, aldarrikatu, kantatu nahiz maitatu euskaraz. Dakitenek erabiliz, eta ez
|
dakitenek
ikasiz, hori delako bidea.Baina ez dadila bi asteko anekdotatzat hartu; alda ditzagun gure ohiturak, gure konfort eremutik ipurdia altxa, eta egin dezagun jauzi euskararen besoetara, euskarak ez baitu koronabirusik.
|
|
Baina ez
|
daki
ikasi nahi duen. Horregatik erabaki du alde egitea.
|
|
Egia da bi jarrera daudela bidaia egiteko moduan, bidaldian zehar inguruari begiratzeko eran. Batzuek begiak zabalik doaz espero ez dutenaz ohartuz, ezezaguna ikusi eta ez
|
dakitena
ikasiko dute. Beste batzuek planean dutena baizik ez dute ikusten, aldez aurretik dakitena, beren mundu ikuspegia alda dezakeen ezertaz interesatu gabe.
|
|
Erronka da zelan parekatu interesean emandako hazkundea zelai barruan eskaintzen den ikuskizunagaz; hau da, zelan hobetu futbolari estatubatuarren batez besteko maila. Bada,
|
dakitenengandik
ikasita. Horretarako, talentu gazteak erakartzeko, unibertsitate askok diru-laguntza sistema tentagarriak dituzte eta erraztasunak eskaintzen dituzte ikasketak kirolagaz uztartzeko.
|
2021
|
|
2 ARI (TU) JARDUN/ SAIATU, JARRI da, TEMATU,
|
JAKIN
IKASI ASMATU mota
|
|
J. Mogel); Bazela han [zer ikus] eta [zer ikas]! (Karrika); (Daukagu bertzalde liburu hori ez dela ikasle gaztentzat egina bakarrik:) jende larri eta adinekoek hor izanen dutela [zer kausi] eta [zer bil] ahantziak dituztenen berriz gogoan hartzeko edo ez
|
dakitenaren
ikasteko (Gaxitegi eta Agerre). Argi da zer esan nahi duen azken adibide honek.
|
|
bere ustez, ikasleei ezagutza gehiegi helarazten zaizkie, baina transmisioak huts egiten du, batetik, buruz ikastea eskatzen zaizkielako, eta bestetik, ezagutzen arteko konexioak ez direlako aktibatzen. Ondorioz, ikasleek ez
|
dakite
ikasitakoa antzekoak diren testuinguruetan mobilizatzen, eta ikasprozesua ez da sakona eta esanguratsua izaten. Eta, hori konpetentzien ereduarekin lotura zuzena duen zerbait da.
|
|
Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik...
|
|
«Ni hasi nintzen Lazkaon», segitu du katalanak, berea azaltzen. «Bueno, etorri nintzen Lesakara, eta
|
banekien
ikasi nahi nuela, baina ez nekien nola. Lagun batek erran zidan:
|
|
Erdaldunei zuzendutako sentsibilizazio saioak ere antolatzen ari zarete. Zer da garrantzitsuago euskararen bizirauterako, ez
|
dakitenek
ikastea edo badakitenek erabiltzea?
|
|
Beste batzuetan, aldiz, gehiago ari da apustua egiten, lankidetza hori oraindik ere gehiago indartzeko. Orduan, gu saiatzen gara lankidetza hori sustatzen, baina
|
badakigu
ikas prozesu bat dela. Bi eragile batzen direnean, biak egokitu behar dira, eta biek ikasi behar dute.
|
|
67). Borondate hori Hezkuntza ministerioaren eta Ikas gune pedagogikoaren arteko lankidetza hitzarmenaren izenpetzean islatzen da,
|
jakinik
Ikas dela material pedagogikoaren ekoizpen, edizio eta hedapenaren arloan diharduen zerbitzu publiko bat. Izan ere, 2006ko irailean sinatu zen hitzarmen marko hirutarikoa, EEP gehitu baitzitzaion.
|
|
Maiz errepikatzen da Joxean Artze poetaren esaldia: " Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik". Arrazoia bazuen ere, Araban euskal hiztun gutxi geratzen zirenez gero, euskararen arazoa ez zen hainbeste euskaldunen utzikeria, hiztun berrien beharra baizik.
|
2022
|
|
Funtsean, munduko edonor edonora doalarik bezala. " Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek ez dutelako baizik" zioen Artzek. Ba guk hitz eginez gero, ez dakiten horiek ikas bezate.
|
|
Aski ezaguna da Joxan Artzeren esaldi bat: “Hizkuntza bat ez da galtzen ez
|
dakitenek
ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik”. Gazte Euskaltzaleen Sarekoek moldaketa bat egin diote adierazpen horri.
|