2007
|
|
Orain
|
badakigu
identitate borroka hura nork irabazi zuen. Orain badakiguzein naziotasun gailendu zen eta zeintzuk galdu ziren historiarik gabeko herrienosinean.
|
|
Euskara
|
jakiteak
identitateari nabarmen eragiten dio, eragile hau gai da espainiar etaeuskal kulturetan jendeak dituen ezagutza, identifikazioa eta partaidetza esanguratsuki aldarazteko(...) zer da euskal kultura. Izan ere, ez omen da gauza bera bitaldeentzat (euskaldun/ erdaldun taldeentzat) 3.
|
2011
|
|
Bistan da: gure mintzairak ez
|
dakizkiten
identitaterik gabeko afrikarrak. Agintari atzerritarrak dauzkagu, beste hizkuntza batzuk darabiltzatelako, beren hezkuntza sisteman gure hizkuntzak ikastea galarazten digute, sistema hori europarren uztarripekoa delako.
|
2012
|
|
Esan zitekeen hiru aste horietan zehar erakusketa eraikiz joan zela, taldeko partaide askok lan bereziak osatu zituztelako proiekturako, eta hainbat gairen ikuspegien zehazketa eztabaida horien bitartez eratu zelako. Azken finean, komisarioek ulertu ulertzen zutelako talde identitatea ez dela pertsona bakar batek zehaztu dezakeen zerbait;
|
bazekitelako
identitate nazional bati buruz hitz egiteak nahi eta nahi ez arazoak sortzen dituela, horren barne eta horren kanpo sentitzen diren pertsonen artean; eta argi zutelako, identitate hori anitza eta aldakorra den heinean, anitza eta aldakorra izan behar zuela horri buruz hitz egiteko prozesuak ere.
|
2013
|
|
zatitzailea izatetik indar gunea izatera pasatzea?, zergatik identitatea ukatzen dutenak, batez ere euskal kultura eta hizkuntzarekiko gurean ematen denarekiko aritzen dira, baina ez espainiar kultura eta hizkuntzarekiko ordea?, boteretsuagoen eta dominatzaileen eraginaren adibidea da?... Horrela, gauza bat da
|
jakitea
identitatea badagoela beti, funtzionatzen duela pertsonetan denetarako, eta bestea noraino komeni den edo ez erabiltzea ez bada izango euskara aldekotasuna bultzatzeko, ikusita egunean batzuen diskurtsoak nolakoak diren. Guzti honi buruz ere eztabaidatzea komeni da, eta horretarako proposamena luzatzen dut hemen.
|
|
Adibidez, azken testuan (3) alegia birformulatzaile esplikatiboari esker
|
badakigu
identitate erlazioa ezartzen dela birformulakizunaren eta atal birfromultzailearen artean. Baina birformulatzailea (alegia) kenduko bagenu, ez genuke jakingo nola interpretatu tartekian datorrena:
|
2017
|
|
Naziokide izateko eta sentitzeko atxikimendu iturri direlako behar bezala interpretatuz eta barneratuz gero. Nongoak eta zer garen
|
jakiteko
identitate printzak erakusten dizkigute. Euskara baldin bada nire hizkuntza, demagun, euskarak bidera nazake naziotasunaren eta hizkuntzaren arteko harremanak aztertzera.
|
2018
|
|
kontua ez da xederen bat betetzea, ezpada obedientzia eta sufrimendua eragitea, «subjektuari» areagotzeko «legearen aurrean» mugatua izatearen sentimendua. Jakina, drama honek badauka bere alde komikoa ere, eta hori azaltzen da
|
jakitean
identitatea gauzatzea ezinezkoa dela beti. Baina komedia hau garaiezina omen den Jainko horrekiko esklabotzaren irudi inbertitua ere bada.
|
2022
|
|
' Begiratu nolako aniztasuna daukagun gurean'. Baina hori, beti, baldin
|
badakigu
identitate barruan dagokigun tokia errespetatzen». Edo, Eskisabelen hitzetara joz, baldin eta euskalduna ez bada «tiranoa».
|
2023
|
|
Kasu horretan, ez dakar ez kontua ez sarbideak lapurtzea. Nola
|
jakin
identitatea ordezkatu didaten. Askotan ez gara jabetzen identitate ordezpen baten biktima garela.
|