Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2004
‎Izaki naturalen kasuan, gizaki egilerik ezdagoenez, hautespen naturalak definituko du bizidunen osagaien berezko funtzioa. Horregatik osagai batek (adibidez, bihotzak edo begiak) egiten duena azaltzeko atzera begiratzendu proposamen honek; hau da, iraganera begiratzen du jakiteko ea osagai horrek funtzio, hori betetzea ote zen egiiearen intentzioa aia hori ote zen organismoari abantaila emanziona hautespen naturalak hautatzeko.
2010
‎Airean gelditzen zaigun beste galdera da jakitea ea zer paper jokatu duennekazaritza jarduerak herri txiki hauen garapenean, alegia, zeretik bizi diren herrihauetan gelditu diren gazteak.
‎Ondorioz, idikiaren eta bildoskiaren kasuan, haragiak kolore arrea hartzen du, eta txahalkiaren eta txerrikiaren kasuan, kolore grisa. Praktikan, sukaldariak kolore aldaketa honetaz baliatzen dira haragiaren egosketa denbora zehazteko, hau da, jakiteko ea gordinik, egina edo eginegia dagoen.
2011
‎Ikasleek euren jatorrizko kultura eta hizkuntzekiko dituzten jarrerak zein diren identifikatzea izan daiteke eskolak eman ditzakeen aurreneko pausoetako bat. Abiapuntu interesgarria izan daiteke jakitea ea ikasleek nola bizi eta irudikatzen dituzten euren jatorrizko kultura eta hizkuntzak.
2014
‎Hala ere, Aitorrekin duenharremanarekin aurrera jarraitzen du, ez duelako besterik ezagutzen eta hori delakobenetan duena. Bere kezka nagusia da ezin duela Rosarekin edo bere lagunekinAitorri buruz hitz egin eta jakin ea haien harremana normala den. Normala izannahi du Mirenek, eta ideia hori kontu desberdinei lotuta agertuko zaigu narrazioanzehar.
2015
‎Livingstonek dioen bezala (2004), aldaketa teknologikoen abiadura azkarrak zuzeneaneragiten dio komunikazioaren panoramari, eta ezinbestekoa da etengabe ikertzen aritzea hain aldakorraden eszenategia. Euskal Herriko eta euskarazko ikus entzunezko industriari dagokionez, garrantzitsuada jakitea ea egokitzen ari diren aldaketa berrietara, eta ezagutzea zein inplikazio dituen honek guztiakeuskarazko ikus entzunezko sorkuntzarentzat.
‎Ikerlan honen helburua da ezagutzea 12 eta 16 urte bitarteko gaztetxo gipuzkoarren kontsumo ohiturak, betiere nerabezaroan funtsezkoa den lagun taldearekin duenharremana kontuan hartuta( jakiteko ea harremanik dagoen ikus entzunezko kontsumo indibidualareneta talde kontsumoaren artean). Landa lana 2011n burutu zen:
2017
‎Ikerketa honek gazteek ikus entzunezko edukiekin daukaten harremana du aztergai, nola ohiko telebistan hala Interneten. Ikerlanaren helburua da jakitea ea audientziaren jarrera aldatzen den hedabidearen arabera. Artikuluak Mondragon Unibertsitateko 475 gazteren artean egindako inkesta baten emaitza esanguratsuenak azaltzen ditu.
‎IBM SPSS Statistics 19 erabilia izanen da lanhonetan zenbaki desberdinen ateratzeko, baita datuen aztertzeko eta konparatzeko. Akustikokiaztertzerakoan, IBMri ere erreferentzia egin diogu datuen analisiaren egiteko. orain eginbeharko den lana da, jakitea ea aldagai batek besteen aldean eragin handiagoa duen ala ez etazein heinetara.
2019
‎Horrekin, interesgarria izango litzateke jakitea ea ama hizkuntzaren erabilerak (kasu honetan euskarak) eragin positiboak lituzkeen segipen terapeutikoan eta konfiantza harreman bat sortzea artatzailearen eta pazientearen artean ahalbidetzen duen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia