Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2006
‎gure pentsamenduaren elaborazioa. Niaren kontzientzia nondik sortzen den, askatasunaren kontzientzia zerk ematen duen... guk gauza asko jakin genitzake baina sekula ez dugu jakingo beste pertsona bat zer ari den pentsatzen, zer ari den sentitzen, eta pentsamenduen gai hori definitzea eta argitzea nik uste ezinezkoa izango dela. Burmuineko gero eta atal espezializatu gehiago ari gara ezagutzen, non dagoen lengoaia musikala, non sortzen den lengoaia idatzia, epe laburreko memoria non jasotzen den, non epe luzekoa, inteligentzia artifizialari dagokionez ere asko aurreratu da, neurotransmisioari buruz eta burmuinaren funtzionamenduari buruz izugarri ari gara jakiten, baina pentsamenduaren eta sentimenduen alor osoa, pertsona bakoitzak berea duen mundu hori, uste dut oso zaila izango dela deskubritzen, eta ez dakit interesgarria izango ote litzatekeen ere dena jakitea.
2007
‎Bi objektu mota horiekiko harremanei dagokienez, eragin truke sozialetansortzen dira parte hartzaileen arteko harreman komunikatiboak eta asmodunak; pertsonen eta objektu fisikoen arteko harremanetan, berriz, ez. Gainera, eragintruke sozialetan parte hartzen dutenek badakite beste pertsonak norberarenpsikologia sistemaren antzeko bat duela, egoera mentalak eta gaitasunespezifikoak biltzen dituena (Damon, 1983; Shantz, 1983; Enesco, Delval etaLinaza, 1989). Horren ondorioz, harreman sozialetan besteen ikuspegia hartzekogaitasunak, afektuak, enpatiak eta antzeko prozesu soziokognitiboek hartzen duteparte (Hoffman, 1981; Shantz, 1983; Flavell, 1985; Durkin, 1995).
‎Ondorioz, ez dute erronkei aurre egiteko beharrezkoa denautokonfiantzarik eta segurtasunik eta mesfidantzan oinarritutako erlazioakgaratzeko joera izaten dute. Helduarora iristean, harremanetatik ez dute ezer onikespero izaten, eta ez dakite beste pertsonekin nola erlazionatu. Hala, harremanakekiditen saiatzen dira (Shaffer, 2002).
‎Bosgarren hilabeterako, berriz, gai izaten dira gizonezkoen eta emakumezkoen irudien aurrean erantzun ezberdinakemateko (Leinbach eta Fagot, 1993 in Vasta, Haith eta Miller, 1996), eta bederatzigarren hilabeterako, gizonezkoen eta emakumezkoen argazkiak bereizteaz gain (emakumeak ile luzedunak dira) (Leinbach eta Fagot, 1993 in Shaffer, 2002), emakumezkoen ahotsak emakumezkoen aurpegiekin erlazionatzen hasten dira (Poulin Dubois, Serbin, Kenyon eta Derbyshare, 1994). 2 urtetik 3 urtera artean, badakite beste pertsonen sexua bereizten, eta, ama, eta, aita?
2009
‎Dibertigarria iruditu zitzaion kontua: poliziak hildakoarekin lotzen bazuen lore sorta, hura nor zen bazekien beste pertsona bat geltokira joana zela susmatuko zuten. Edo agian ez.
2011
‎Nahiz eta zenbait gizaki gainerakoen biziraupenerako arriskutsuak gertatu, adibidez, besteak tiroz hiltzen dituztenak edo bortxatzen dituztenak, egunerokotasunean horietako batekin topo egiteko dagoen probabilitatea eskasa da. Hori dela-eta, arrazoi jakinik gabe beste pertsonen presentzia norberarentzat mehatxuzko hautematen denean, eta, ondorioz, haiekin ahalik eta gutxien egoten saiatzen bada bat, pertsona horren gizarte herstura positibo izatetik desegokitzaile izatera pasatu dela esan daiteke.
2012
‎IBON. Beste pertsona bati kontatzen ari zaio. Nik badakit beste pertsona hori... zu zarela.
2013
‎Ondorioz, ez dute erronkei aurre egiteko beharrezkoa den autokonfiantzarik eta segurtasunik eta mesfidantzan oinarritutako erlazioak garatzeko joera izaten dute. Helduarora iristen direnean, ez dute ezer onik espero izaten harremanetatik, eta ez dakite beste pertsonekin erlazionatzen. Hala, harremanak ekiditen saiatzen dira (Shaffer, 2002).
2020
‎Anjak lana, familia eta sorterria utziko ditu, ezagutu duen maitearen atzetik joatearren; Marcok haurtzaroko mendietako mamuak ahaztu nahiko ditu itsas lainoen artean; Rosalía beretik eman eta eman ariko da, ordainetan deus gutxi eskatu gabe; Amaiak ez du bere institutuko lagunen moduan amaitu nahi; Izaskunek badaki beste pertsonei nola lagundu, bere buruarekin asmatzea falta...
2021
‎Nola dakizu beste pertsona baten gogokoen artean zauden ala ez?
2022
‎Hau da, ikasten ari delako, hitz egiteko ohitura galdu edo dena delako arrazoiren batengatik euskara hitz egiteko erraztasuna ez duten hiruzpalau pertsona elkartzen ditu. Haiekin hizkuntza dakien beste pertsona bat izaten da. Guztiak astean behin elkartzen dira, ordu batez.
2023
‎Gainera, norbaiten etorkizuna gidatu nahi badugu ere, pertsona horren erabakitzeko askatasuna kontuan izan behar dugu. Are gehiago, onartu behar dugu ezinezkoa dela jakitea beste pertsona batentzat zer ote den onuragarriena. Gure ideologiatik baino ez dugu egiten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia