2006
|
|
gure pentsamenduaren elaborazioa. Niaren kontzientzia nondik sortzen den, askatasunaren kontzientzia zerk ematen duen... guk gauza asko jakin genitzake baina sekula ez dugu
|
jakingo
beste pertsona bat zer ari den pentsatzen, zer ari den sentitzen, eta pentsamenduen gai hori definitzea eta argitzea nik uste ezinezkoa izango dela. Burmuineko gero eta atal espezializatu gehiago ari gara ezagutzen, non dagoen lengoaia musikala, non sortzen den lengoaia idatzia, epe laburreko memoria non jasotzen den, non epe luzekoa, inteligentzia artifizialari dagokionez ere asko aurreratu da, neurotransmisioari buruz eta burmuinaren funtzionamenduari buruz izugarri ari gara jakiten, baina pentsamenduaren eta sentimenduen alor osoa, pertsona bakoitzak berea duen mundu hori, uste dut oso zaila izango dela deskubritzen, eta ez dakit interesgarria izango ote litzatekeen ere dena jakitea.
|
2007
|
|
Bi objektu mota horiekiko harremanei dagokienez, eragin truke sozialetansortzen dira parte hartzaileen arteko harreman komunikatiboak eta asmodunak; pertsonen eta objektu fisikoen arteko harremanetan, berriz, ez. Gainera, eragintruke sozialetan parte hartzen dutenek
|
badakite
beste pertsonak norberarenpsikologia sistemaren antzeko bat duela, egoera mentalak eta gaitasunespezifikoak biltzen dituena (Damon, 1983; Shantz, 1983; Enesco, Delval etaLinaza, 1989). Horren ondorioz, harreman sozialetan besteen ikuspegia hartzekogaitasunak, afektuak, enpatiak eta antzeko prozesu soziokognitiboek hartzen duteparte (Hoffman, 1981; Shantz, 1983; Flavell, 1985; Durkin, 1995).
|
|
Ondorioz, ez dute erronkei aurre egiteko beharrezkoa denautokonfiantzarik eta segurtasunik eta mesfidantzan oinarritutako erlazioakgaratzeko joera izaten dute. Helduarora iristean, harremanetatik ez dute ezer onikespero izaten, eta ez
|
dakite
beste pertsonekin nola erlazionatu. Hala, harremanakekiditen saiatzen dira (Shaffer, 2002).
|
|
Bosgarren hilabeterako, berriz, gai izaten dira gizonezkoen eta emakumezkoen irudien aurrean erantzun ezberdinakemateko (Leinbach eta Fagot, 1993 in Vasta, Haith eta Miller, 1996), eta bederatzigarren hilabeterako, gizonezkoen eta emakumezkoen argazkiak bereizteaz gain (emakumeak ile luzedunak dira) (Leinbach eta Fagot, 1993 in Shaffer, 2002), emakumezkoen ahotsak emakumezkoen aurpegiekin erlazionatzen hasten dira (Poulin Dubois, Serbin, Kenyon eta Derbyshare, 1994). 2 urtetik 3 urtera artean,
|
badakite
beste pertsonen sexua bereizten, eta, ama, eta, aita?
|
2009
|
|
Dibertigarria iruditu zitzaion kontua: poliziak hildakoarekin lotzen bazuen lore sorta, hura nor zen
|
bazekien
beste pertsona bat geltokira joana zela susmatuko zuten. Edo agian ez.
|
2011
|
|
Nahiz eta zenbait gizaki gainerakoen biziraupenerako arriskutsuak gertatu, adibidez, besteak tiroz hiltzen dituztenak edo bortxatzen dituztenak, egunerokotasunean horietako batekin topo egiteko dagoen probabilitatea eskasa da. Hori dela-eta, arrazoi
|
jakinik gabe
beste pertsonen presentzia norberarentzat mehatxuzko hautematen denean, eta, ondorioz, haiekin ahalik eta gutxien egoten saiatzen bada bat, pertsona horren gizarte herstura positibo izatetik desegokitzaile izatera pasatu dela esan daiteke.
|
2012
|
|
IBON. Beste pertsona bati kontatzen ari zaio. Nik
|
badakit
beste pertsona hori... zu zarela.
|
2013
|
|
Ondorioz, ez dute erronkei aurre egiteko beharrezkoa den autokonfiantzarik eta segurtasunik eta mesfidantzan oinarritutako erlazioak garatzeko joera izaten dute. Helduarora iristen direnean, ez dute ezer onik espero izaten harremanetatik, eta ez
|
dakite
beste pertsonekin erlazionatzen. Hala, harremanak ekiditen saiatzen dira (Shaffer, 2002).
|
2020
|
|
Anjak lana, familia eta sorterria utziko ditu, ezagutu duen maitearen atzetik joatearren; Marcok haurtzaroko mendietako mamuak ahaztu nahiko ditu itsas lainoen artean; Rosalía beretik eman eta eman ariko da, ordainetan deus gutxi eskatu gabe; Amaiak ez du bere institutuko lagunen moduan amaitu nahi; Izaskunek
|
badaki
beste pertsonei nola lagundu, bere buruarekin asmatzea falta...
|
2021
|
|
Nola
|
dakizu
beste pertsona baten gogokoen artean zauden ala ez?
|
2022
|
|
Hau da, ikasten ari delako, hitz egiteko ohitura galdu edo dena delako arrazoiren batengatik euskara hitz egiteko erraztasuna ez duten hiruzpalau pertsona elkartzen ditu. Haiekin hizkuntza
|
dakien
beste pertsona bat izaten da. Guztiak astean behin elkartzen dira, ordu batez.
|
2023
|
|
Gainera, norbaiten etorkizuna gidatu nahi badugu ere, pertsona horren erabakitzeko askatasuna kontuan izan behar dugu. Are gehiago, onartu behar dugu ezinezkoa dela
|
jakitea
beste pertsona batentzat zer ote den onuragarriena. Gure ideologiatik baino ez dugu egiten.
|