Emaitzak: 6
2006 | ||
Bitxia gertatu behar zaio herritar arruntari, ez dut esan nahi filologoa ere herritar arrunta ez denik?, deklinabide marka batek ez dakit zer idazle ezezagunarengan izan zuen frekuentzia ikertzeko halako kasketa izatea. Eta ez | dakit belaunaldi berriek sinetsiko ote duten lan hori garai batean ordenagailuaren bilatzailearen laguntzarik gabe egiten zela! Eta erabat ulertezina eginen zaio askori, bukatzeko, inork barne zirrara bat sentitzea testu jakin batean espero ez zuen morfema aurkitu duelako. | |
2011 | ||
2012an kaleratuko den dokumentalean bilduko dira lan denak.Belaunaldien arteko topalekuOleak «arduratuta» dagoela dio. «Oso gutxi | dakite belaunaldi berriek gerran gertatu zenaren inguruan. Gazteei kontatu behar diegu zer pasatu zen, zer ikusi genuen gure etxean, gure inguruan». | |
Mundu itxia bihurtzeko arrisku handia dute eskolek (beren agintariak, beren arauak, beren aurrekontuak, beren zigor ordainak,..). ...neurrian, ahuldutako hizkuntza indarberritzeko duten ahalmena ere kamustu egiten zaie eskolei, gesaldu eta, azkenean, ezabatu. euskarazko auzogintza osasuntsu eta gizarte osaera arnas zabaleko batean txertatu behar dira eskolak, ahuldutako hizkuntza indarberritzeko orduan berariazko ekarpen sendorik egingo badute206 eskolen ekarpena ohargarria izan liteke euskaraz ondo (hainbatean, ez hain gutxi) | dakiten belaunaldi berriak sortzeko edo indartzeko orduan. Baita euskalgintzaren motiboak eta bideak, irismenak eta helburuak, argitzen saiatzeko | |
2018 | ||
Bestela, segur da positiboki kudeatu ezin den angustia antzua. " Nahia" eta" ahala" bereizezinak behar ditugu, | jakinda belaunaldi berriek eta etorkizunekoek erabakiko dutela euskara erabili edo ez edo zein neurritan erabili, eta neutralak ez garenez, hots, euskara biziago eta erabiliago ikusi nahi dugunez, belaunaldi berrientzat prestakuntza hobetzera (lanbide heziketan euskarazko jarduera derrigor indartu behar da), erabilera aukerak sortzera eta haien erabilera gogoa piztera eta elikatzera zuzendu da lan mundua... | |
2019 | ||
Aldaketa handirik ez, zentzu horretan. Baina hautu hori egiteko arrazoietan hasi da aldaketa. horregatik izango da interesgarria gai hori ikertzea, eta | jakitea belaunaldi berriko musikariek nola argudiatzen duten euskaraz kantatzeko erabakia. | |
2022 | ||
panpina, loreontzia, harea erlojua... objektua, finean. | Badaki belaunaldi berriek errefusatzen dituztela etiketa horiek, baina zer egingo dio Paulak. Aurpegiko azal finari begira geratu da, esmaltez margotua ematen du, masailezurrak ondo nabaritzen zaizkio azpian. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
jakin | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
jakin belaunaldi | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
jakin belaunaldi berri | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |