2002
|
|
Legez kanpoko publizitatea da" pertsonaren duintasunaren aurka doana edo Konstituzioan onartutako eskubideak eta balioak urratzen dituena, bereziki haurtzaroari, gazteriari eta emakumeari dagokienez", arrisku kolektibotzat jotzen baitira. Legez kanpoko publizitatetzat hartzen dira, halaber," publizitate engainagarria, publizitate desleiala, publizitate subliminala eta produktu, ondasun, jarduera edo zerbitzu
|
jakin
batzuen publizitatea arautzen duen araudian xedatutakoa hausten duena". Publizitate engainagarria.
|
2006
|
|
Madrilgo Probintzia Auzitegiak, 2000ko irailaren 29ko erabakiaren arabera, For Sun deituriko eguzkitako betaurrekoen publizitatea debekatu zuen, zeharkako publizitatea egiten ari zela esanez, bi produktu
|
jakin
batzuen publizitatea antzekoa baitzen, For Sun betaurrekoena eta Fortuna tabakoarena, alegia. Irizpide bera erabili zen 1999ko maiatzaren 12ko Madrilgo Lehenengo Instantziako erabakiak? 2001eko urriaren 8ko Probintzia Auzitegiak berretsita?, DUCA izeneko diskoaren publizitateak Ducados tabako markaren publizitate kanpainaren antza zuela (eslogana, musika, pertsonaiak eta abar) esan zuenean.
|
|
Zentzu horretan, Estatuko Administrazioaren araudi ahalmenari dagokionez, azpimarratu beharra dago publizitate eremuan PLOk ahalmen horren erabilera baimentzen duela balizko zenbait kasu jakinetan (8.1 artikulua). Ondasun, produktu, jarduera edo zerbitzu
|
jakin
batzuen publizitate mezuak hedatzeko modua zein baldintzak zehaztu ditzakete aipatutako erregelamendu horiek (hala adierazita dator PLOren 8.2.b. artikuluan). PLOk berak, publizitate esparru guztien araudi erregulazioa ematen duenean, aditzera ematen du zenbait enpresa jardueraren erregulazioa izaera mugatukoa den bitartean ez dela geldituko erregelamenduen menpe.
|
|
Salbuespen gisa, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen interes kolektiboetarako edo zehaztugabeetarako kaltegarri den publizitate jarduera bati aurre egiteko etete ekintza eskatzen den guztietan, gauzatzea onartzen da etete ekintza, dagokion aurretiko epaiketaz kanpoko erreklamazioa egitea ez baita beharrezkoa. Baldintza horietan, publizitate ez zilegiaren ustezko kasu askotan (adibidez, publizitate engainagarria, subliminala edo produktu
|
jakin
batzuen publizitatea arautzen duen araudiaren kontrakoa) pentsa daiteke birtualtasun praktikorik gabe gera daitekeela aurretiko eskaera. Salbuespen hori kontsumitzaileen eta erabiltzaileen interes kolektiboen urraketaren aurrean ezarri dela kontuan izanda, ematen du adiskidetasunezko konponketaren bidea dela etete ekintza jartzeko betekizuna, batez ere, publizitate ez zilegiak edozein lehiakideren interesetan eragina duen bakoitzean, (inoren ahalegina edo ospea bidegabeki baliatzen bada) eta Publizitatearen Lege Orokorraren 3 a) artikuluan xedatutako interes orokorren kontrakoa denean, bereziki, sexu edo ideologia dela-eta ez da bazterketarik egon behar?, interes horiek kontsumitzaileen eta erabiltzaileen interes kolektibo edo zehaztugabekoen artean ezin koka daitezkeelako.
|
2008
|
|
150 artikulua. Aldarazpen
|
jakin
batzuen publizitatea
|
2012
|
|
Elikagaien industriak ia 50.000 eskaera aurkeztu zituen zenbait eslogan erabiltzeko; EFSAk, horiek ebaluatu, eta% 1 baino gutxiago onartu du. Horregatik, enpresek kendu egin behar izan dute elikagai funtzional
|
jakin
batzuen publizitatea, aipatzen dituzten ezaugarrien egiazkotasuna frogatzen duten txostenak aurkeztu bitartean.
|
|
Madrilgo Probintzia Auzitegiak, 2000ko irailaren 29ko erabakiaren arabera, For Sun deituriko eguzkitako betaurrekoen publizitatea debekatu zuen, zeharkako publizitatea egiten ari zela esanez, bi produktu
|
jakin
batzuen publizitatea antzekoa baitzen, For Sun betaurrekoena eta Fortuna tabakoarena, alegia. Irizpide bera erabili zen 1999ko maiatzaren 12ko Madrilgo Lehenengo Instantziako erabakiak? 2001eko urriaren 8ko Probintzia Auzitegiak berretsita?, DUCA izeneko diskoaren publizitateak Ducados tabako markaren publizitate kanpainaren antza zuela (eslogana, musika, pertsonaiak, eta abar) esan zuenean.
|
|
Hori delaeta, legegileak 3.a) artikuluan aurreikusitako ez zilegitasunaren aplikazio eremua murriztu egiten du, haren aplikazioa aurreikusiz soilik erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez dagoen hipotesietarako. Horrenbestez, emakumearen gorputza ezinbestean erabili behar bada produktu
|
jakin
batzuen publizitatea egiteko, produktu horien publizitatea ez da Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren aplikazio eremuan sartuko, nahiz eta emakumearen gorputza izan kontsumitzaileen arreta bereganatzeko amua. Hori gertatzen da, lentzeria produktuekin, esate baterako.
|
|
Zentzu horretan, Estatuko Administrazioaren araudi ahalmenari dagokionez, azpimarratu beharra dago publizitate eremuan PLOk ahalmen horren erabilera baimentzen duela balizko zenbait kasu jakinetan (5.1 artikulua). Ondasun, produktu, jarduera edo zerbitzu
|
jakin
batzuen publizitate mezuak hedatzeko modua zein baldintzak zehaztu ditzakete aipatutako erregelamendu horiek [hala adierazita dator PLOren 5.2 b) artikuluan]. PLOk berak, publizitate esparru guztien araudi erregulazioa ematen duenean, aditzera ematen du zenbait enpresa jardueraren erregulazioa izaera mugatukoa den bitartean ez dela geldituko erregelamenduen menpe.
|
2018
|
|
Ekintza berrienak honako hauek dira: sukaldaritza klaseak dituzten ikasleak gaitzea, jatetxe arloan ura eskuragarriago bihurtzea, vending makinak ez oso osasungarriak izatea kontrolatzea, elikagai
|
jakin
batzuen publizitatea mugatzea edo elikagai osasungarriekin jostailuak oparitzea debekatzea. Ebidentzia zientifikoa baztertzen duten elikadura politikak aplikatu beharrean, askoz erosoagoa izango litzateke gizartearentzat —eta eraginkorragoa testuinguru obesogenikoei adabakiak jartzea baino—, gure ingurunea hobetzeko eta benetan osasuntsu bihurtzeko benetako interesa izango litzatekeena.
|
2021
|
|
Ez al du onartzen dieta osasungarria bultzatzeko borondate on hori enpresen errentagarritasunarekin? Produktu mota
|
jakin
batzuen publizitatea egitea komeni den ala ez eztabaidatzeak ere eztabaida sortzen du, baina, gure ustez, zailena da zehaztea zer produktu eta zer produktu egon behar duten jomugan, zein ez, eta, batez ere, ebidentzia zientifikoaren irizpideen arabera zehaztea. Prest al daude Espainiako banatzaileak kaxetako gune beroetatik eta apal apaletatik haurrek eskura ditzaketen produktu ez oso osasungarriak edo ez hain osasungarriak kentzeko?
|