2000
|
|
Nafarroako euskararen aldeko taldeen artean elkargunea bilatu beharra dago; irekia, inork manipulatu gabea, araubide
|
jakin
batzuen legez funtzionatu eta erabakiak hartuko dituena. Lehen dimititu zuen Euskararen Kontseilu eta orain ezabatu den Hizkuntza Politika Zuzendaritzaren hutsuneak betetzeko, neurri batean bederen, eta Euskal munduaren barnerako eta kanporako erreferentzia eta gida izateko.
|
2003
|
|
Gizabanako
|
jakin
batzuei lege hau aplikatzen zaienean, eta gizabanako horiei buruz datu pertsonalak bildu, laga eta tratatu behar badira modu automatizatuan, titulartasun publikoko informatika fitxategiak bakarrik erabili ahal izango dira; fitxategiok adingabeak babesteko erakunde publikoen menpe, administrazioen menpe eta adingabeen epaile eskudunen edo Fiskaltzaren mentan xedatutakoa, lege horrek arautu baitu d...
|
2005
|
|
Jakinarazpen batean, erakundeak berretsi egiten du “estatuko, autonomia erkidegoetako eta kontsumitzaile elkarteetako administrazio guztiekin lankidetzan aritzeko prest dagoela”, “sektorean iruzurrezko eragiketak saihesteko”, eta interesa erakusten du “legea hertsiki aplikatzeko, industria horren irudia hondatzen duten egoera desiragarriekin amaitzeko”. Kontsumitzaileen eskubideak Erakunde horren arabera, “OTE delakoaz kanpoko “enpresa”
|
jakin
batzuen legez kanpoko metodo eta jarduerak” lege bidez jazarri behar dira, mundu osoan arrakasta izango duen eta Espainian itxaropen handia izango duen formula turistikoa garatzen saiatzen diren kontsumitzaileen eta enpresaburuen eskubideen aurka egiten baitute”. Erakundeak dioenez, “sektorean gertatzen diren iruzurrezko jarduerak desagerrarazteko etengabeko borroka izan du ezaugarri”.
|
|
Arrantza praktika
|
jakin
batzuei lege baldintzak emateko beharrari buruzko gaia EBra iritsi da orain, eta, hala, 2005eko ekainaren 9an, Europako Erkidegoak Izurdeak Kontserbatzeko Nazioarteko Programari (APICD) buruzko Akordioa egiteari buruzko Erabakiaren proposamena eztabaidatuko eta bozkatuko da. Akordio horren helburua harrapaketa sareak istripuz estaltzea da.
|
2007
|
|
Arau horiexek zehaztu dute alderdi politikoek sistema demokratikoan duten eginkizuna eta oinarrizko zeregina. Era berean, arau horiek gerogarrenean egindako legeria eraldaketen ondorio ere badira; eraldaketok izan dira, besteak beste, Zigor Kodean egindakoak, elkarte
|
jakin
batzuen lege aurkakotasunaren gainean, edota alderdi politikoak finantzatzearekin zerikusia dutenak. Gainera, xedapen horien oinarri da Botere Judizialaren eta Konstituzio Auzitegiaren interpretazio lan eskerga.
|
|
Oinarriak, oinarrizko legegintza eta oinarrizko legea esapideek, EKren 149.1 artikulukoek, estatu zentralaren (gai baten inguruko oinarrizkoa arautzen du, normalean lege bidez, eta salbuespen moduan, erregelamenduen bidez) eta autonomia estatutuetan garapen eskumena euren gain hartu duten autonomia erkidegoen (oinarrizkoa garatzen dute legeen, erregelamenduen, eta abarren bidez) arteko eskumen banaketari aipamen egiten diote. aitzitik, aurrerago ikusiko dugunez, Konstituzioaren 82 artikuluko oinarri legeari buruz hitz egiten dugunean, estatu zentraleko erakundeen artean egiten den legegintzarako eskuordetzari buruz ari gara: Gorte Nagusiek gobernu zentralari eskuordetzen diote gai
|
jakin
batzuen inguruan lege lerruneko arauak emateko ahalmena. Hori legegintzarako eskuordetzaren kasua da:
|
2012
|
|
b) Desgaitasunari buruzko kontuak gai
|
jakin
batzuen inguruko legetan barruratuz.
|