2001
|
|
Zure materialetik hemen tipiturik ageri
|
diren
A, B, C, D eta E laukizuzenak deslot. Laukizuzen bakoitzarentzat emanak zaizkizun aldeen neurriak egiazta itzazu; perimetroa eta azalera kalkula eta marka.
|
|
Zure materialetik hemen tipiturik ageri diren A, B, C, D eta E laukizuzenak deslot. Laukizuzen bakoitzarentzat emanak
|
zaizkizun
aldeen neurriak egiazta itzazu; perimetroa eta azalera kalkula eta marka.
|
|
A/ auki: zu:
|
zena
|
|
C faukizu:
|
zena
|
|
/ auki: zu:
|
zena
|
|
1 Zeri ohartzen
|
zara
–
|
|
1 Trebatuz] 1 Eragiketa eta emaitza batzuk emanak
|
zaizkizu
. Emaitza guziak okerrak dira.
|
|
1 Trebatuz] 1 Eragiketa eta emaitza batzuk emanak zaizkizu. Emaitza guziak okerrak
|
dira
. Eragiketa pausatu gabe, 1 emaitza ezinezkoa dela frogatzen duen arrazoinamendua aurki ezazu eta erranaldia osa.
|
|
Emaitza guziak okerrak dira. Eragiketa pausatu gabe, 1 emaitza ezinezkoa
|
dela
frogatzen duen arrazoinamendua aurki ezazu eta erranaldia osa.
|
|
A: 648+ 995 en batura ez
|
da
1 743 izaiten ahal, zeren eta...
|
|
A: 648+ 995 en batura ez da 1 743
|
izaiten
ahal, zeren eta...
|
|
B: 4 x 1 056 ren biderkadura ez
|
da
4 024 izaiten ahal, zeren eta.. .
|
|
B: 4 x 1 056 ren biderkadura ez da 4 024
|
izaiten
ahal, zeren eta.. .
|
|
C: 49,5 x 377 ren biderkadura ez
|
da
3 775 izaiten ahal, zeren eta.. .
|
|
C: 49,5 x 377 ren biderkadura ez da 3 775
|
izaiten
ahal, zeren eta.. .
|
|
: 6,5 x n kasuko biderketak buruz kalkulatzea erraza
|
da
. n= 20, 30, 40, 50, etab.
|
|
[TI Ez
|
da
nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean.
|
|
[TI Ez da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten
|
zaie
perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen da aldeak berdinak direlarik (lauki karratua}.
|
|
[TI Ez da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko
|
zaie
perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen da aldeak berdinak direlarik (lauki karratua}.
|
|
[TI Ez da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea
|
izanez
, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen da aldeak berdinak direlarik (lauki karratua}.
|
|
[TI Ez da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen
|
dela
eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen da aldeak berdinak direlarik (lauki karratua}.
|
|
Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen
|
da
aldeak berdinak direlarik (lauki karratua}.
|
|
Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen da aldeak berdinak
|
direlarik
(lauki karratua}.
|
|
348,75 dm cm-tan konbertitu 348,75 dm, dam-tan konbertitu cm-a dm-a baino tipiagoa
|
da
; cm gehiago bada: 10 aldiz gehiago. dam-a dm-a baino handiagoa da; dam gutiago bada:
|
|
348,75 dm cm-tan konbertitu 348,75 dm, dam-tan konbertitu cm-a dm-a baino tipiagoa da; cm gehiago
|
bada
: 10 aldiz gehiago. dam-a dm-a baino handiagoa da; dam gutiago bada:
|
|
348,75 dm cm-tan konbertitu 348,75 dm, dam-tan konbertitu cm-a dm-a baino tipiagoa da; cm gehiago bada: 10 aldiz gehiago. dam-a dm-a baino handiagoa
|
da
; dam gutiago bada: 100 aldiz gutiago.
|
|
348,75 dm cm-tan konbertitu 348,75 dm, dam-tan konbertitu cm-a dm-a baino tipiagoa da; cm gehiago bada: 10 aldiz gehiago. dam-a dm-a baino handiagoa da; dam gutiago
|
bada
: 100 aldiz gutiago.
|
|
: 348,75 dm be5te unitate batean adierazteko, tipiagoa a/ a handiagoa
|
izanik
ere, konbert5io tau/ a erabil daiteke.
|
|
Beste zifra guziak berehala ongi kokatuak
|
dira
. cm-tan konbertitzeko, dam-tan konbertitzeko, cm-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen.
|
|
Neurri hauek taula batean adieraz itzazu eta galdegina
|
zaizun
unitatean idatz.
|
|
Batzuetan ez
|
da
a5ki kakotxaren ezartzea... " 0" batzuk ere idatzi behar dira.
|
|
Batzuetan ez da a5ki kakotxaren ezartzea... " 0" batzuk ere idatzi behar
|
dira
. Begira.
|
|
8,7 dm mm-tan konbertitu mm-a dm-a baino tipiagoa
|
da
; mm gehiago bada: 100 aldiz gehiago.
|
|
8,7 dm mm-tan konbertitu mm-a dm-a baino tipiagoa da; mm gehiago
|
bada
: 100 aldiz gehiago.
|
|
8,7 dm hm-tan konbertitu hm-a, dm-a baino handiagoa
|
da
; hm gutiago bada: 1 000 aldiz gutiago.
|
|
8,7 dm hm-tan konbertitu hm-a, dm-a baino handiagoa da; hm gutiago
|
bada
: 1 000 aldiz gutiago.
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen dut. Beste zifra bereha/ a ongi kokatua
|
da
. mm-tan konbertitzeko, mm-en zutabea begiztatzen dut eta" 0" batekin osatzen. hm-tan konbertitzeko, hm-en zutabea begiztatzen dut
|
|
Neurri hauek taula batean adieraz itzazu eta galdegina
|
zaizun
unitatean idatz.
|
|
Kae; u azalera unitateekin 1 Unitate bakoitza aitzinekoa baino 100 a/ diz handiagoa
|
da
.
|
|
95,3047 dm2 ren cm2-tan konbertitu 95,3047 dm2 ren dam2 tan konbertitu cm2-a dm2 a baino tipiagoa
|
da
; cm2 gehiago bada: 100 aldiz gehiago. dam2 a dm2 a baino handiagoa da; am2 gutiago bada:
|
|
95,3047 dm2 ren cm2-tan konbertitu 95,3047 dm2 ren dam2 tan konbertitu cm2-a dm2 a baino tipiagoa da; cm2 gehiago
|
bada
: 100 aldiz gehiago. dam2 a dm2 a baino handiagoa da; am2 gutiago bada:
|
|
95,3047 dm2 ren cm2-tan konbertitu 95,3047 dm2 ren dam2 tan konbertitu cm2-a dm2 a baino tipiagoa da; cm2 gehiago bada: 100 aldiz gehiago. dam2 a dm2 a baino handiagoa
|
da
; am2 gutiago bada: 10 000 aldiz gutiago
|
|
95,3047 dm2 ren cm2-tan konbertitu 95,3047 dm2 ren dam2 tan konbertitu cm2-a dm2 a baino tipiagoa da; cm2 gehiago bada: 100 aldiz gehiago. dam2 a dm2 a baino handiagoa da; am2 gutiago
|
bada
: 10 000 aldiz gutiago
|
|
Konberte; io tau/ a bat ere erabil daiteke baina zutabe bakoitzean, bi zifraren lekua atxiki behar
|
da
.
|
|
5 dm2 dm2 en zutabeko eskuineko lekuan kokatuz, beste zifra guziak berehala ongi kokatuak
|
dira
. cm2-tan konbertitzeko, cm2-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam2 tan konbertitzeko, dam2 en zutabea begiztatzen dut," O" batzuekin osatzen eta kakotxa ezartzen. km2 hm2 ldam2 m2
|
|
Neurri hauek taula batean adieraz itzazu eta galdegina
|
zaizun
unitatean idatz. 1 368 47 m2=... dam2 319 051 hm2=... m2 72 4 cm2=... m2
|
|
Edukiera edo mae; a unitateak konbertitu behar baldin
|
badira
, nolako tau/ a erabil genezake?
|
|
Konbertsio taula hola erabiltzen
|
da
|
|
Neurri hauek taula batean adieraz itzazu eta galdegina
|
zaizun
unitatean idatz.
|
|
[I] etik @J ra: Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio egin dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten
|
da
. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu.
|
|
Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio egin dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak
|
izan
diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu. Seraz bi jokabideen elkar lotzeari kasu eginen da, ad., azalaraziz kakotxaren mugitzea 1, 2, 3... lerroz ezker aidera{ edo eskuin aidera) taulan, 10ez, 100ez, 1 OOOz... zatitzea (edo biderkatzea) dela.
|
|
Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio egin dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan
|
diren
funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu. Seraz bi jokabideen elkar lotzeari kasu eginen da, ad., azalaraziz kakotxaren mugitzea 1, 2, 3... lerroz ezker aidera{ edo eskuin aidera) taulan, 10ez, 100ez, 1 OOOz... zatitzea (edo biderkatzea) dela.
|
|
Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu. Seraz bi jokabideen elkar lotzeari kasu eginen
|
da
, ad., azalaraziz kakotxaren mugitzea 1, 2, 3... lerroz ezker aidera{ edo eskuin aidera) taulan, 10ez, 100ez, 1 OOOz... zatitzea (edo biderkatzea) dela. Sekuentzia honek m2 aren anizkoitzen aurkezteko parada ekartzen du.
|
|
Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu. Seraz bi jokabideen elkar lotzeari kasu eginen da, ad., azalaraziz kakotxaren mugitzea 1, 2, 3... lerroz ezker aidera{ edo eskuin aidera) taulan, 10ez, 100ez, 1 OOOz... zatitzea (edo biderkatzea)
|
dela
. Sekuentzia honek m2 aren anizkoitzen aurkezteko parada ekartzen du.
|
|
Sekuentzia honek m2 aren anizkoitzen aurkezteko parada ekartzen du. Horien intuizioa landu behar
|
da
{ ad. :
|
|
: 1 dam2, 1 dam aldeko karratuaren azalera
|
da
, edo 0,5 dam x 2 dam-rena, guti gorabehera bi ikasgelena...)." Hek1area" eta" area" hitzak 114 sekuentzian aipatzen dira.
|
|
: 1 dam2, 1 dam aldeko karratuaren azalera da, edo 0,5 dam x 2 dam-rena, guti gorabehera bi ikasgelena...)." Hek1area" eta" area" hitzak 114 sekuentzian aipatzen
|
dira
.
|
|
Buruketa baten testuaren hastapena ezagutzen
|
da
eta ongi ebatzi duen ikasle baten kalkulua ere: lErosten du...
|
|
1 Kalkulua egiazta ezazu. �., 2 Zer
|
da
testuaren segida: A, B ala C?
|
|
Liburu bat 13 € tan eta idaz/ uma bat 9,35 € tan. Zenbat diru gelditzen
|
zaio
–
|
|
3 Esplika ezazu zergatik beste segidak ez
|
diren
egokiak.
|
|
Kolegio batean,
|
badira
582 ikasle.
|
|
2 Zer
|
da
testuaren segida: A, B ala C?
|
|
Kolegioak, 22 gela baditu. Zenbat ikas/ e
|
dira
gelako, batez beste?
|
|
B: Hiri barnera joaiteko, aldian 22 ikasle eramaiten ahal dituen autobus bat baliatzen
|
da
.
|
|
C: Futbol partiden antolatzeko, 22 ikasleko taldeak osatzen
|
dira
(2 aldiz 11).
|
|
Zenbat ta/ de egiten aha/ ko
|
da
–
|
|
3 Esp.lika ezazu zergatik beste segidak ez
|
diren
egokiak.
|
|
1 ► Berrogain anderea matahamien egiten ari
|
da
. Ouen errezetaren arabera, 1O matahamiren egiteko 3 arroltze behar dira.
|
|
1 ► Berrogain anderea matahamien egiten ari da. Ouen errezetaren arabera, 1O matahamiren egiteko 3 arroltze behar
|
dira
. 8 pertsonendako matahamiak egin nahi ditu, bakoitzak 5 jateko gisan.
|
|
3 ► 9 m luze
|
den
telefono zutoin baten zutik ezartzeko, haren luzeraren% 15a lurperatu behar da.
|
|
3 ► 9 m luze den telefono zutoin baten zutik ezartzeko, haren luzeraren% 15a lurperatu behar
|
da
.
|
|
Zenbat luze
|
da
lurperatua den zatia?
|
|
Zenbat luze da lurperatua
|
den
zatia?
|
|
Zer
|
da
irudi honen perimetroa. Zenbateko perimetroa?
|
|
Berho jauna laboraria
|
da
.
|
|
Hektarea: (ha) azalera unitatea
|
da
. hm bateko aldea duen karratu baten aza/ era. " Hektometro karratu" ere erraiten zaio.
|
|
(ha) azalera unitatea da. hm bateko aldea duen karratu baten aza/ era. " Hektometro karratu" ere erraiten
|
zaio
.
|
|
Eiffel dorrearen zo/ a guti gorabehera azalera horretakoa
|
da
.
|
|
1 Hektarea(" 1 ha") zenbat m2
|
da
–
|
|
3 Berho jaunaren elgearen aide tipia 4 hm luze
|
da
. Zer da aide handiaren luzera?
|
|
3 Berho jaunaren elgearen aide tipia 4 hm luze da. Zer
|
da
aide handiaren luzera?
|
|
1 ► dam2 a area(" 1 a") ere erraiten
|
da
. Borda jaunaren baratzea laukizuzena da.
|
|
1 ► dam2 a area(" 1 a") ere erraiten da. Borda jaunaren baratzea laukizuzena
|
da
. Alde handia 37 metro luze da eta aide tipia 10,8 m.
|
|
Borda jaunaren baratzea laukizuzena da. Alde handia 37 metro luze
|
da
eta aide tipia 10,8 m.
|
|
Aull, a konbèrtlliotaulln (112 �, m4 galndltan dulll' I unllaklak,.. n nahi ballu km2 a, hffl2.a, daffl2 a 1kual diluzla Hemen jflldlen dull hekomlllo llamllUlk...... 1Zantlt8 cl, ela letlen � 2 ldlllllln
|
da
). Hektaralren lnlulzloa ilxulatzeko parada da twn. flanlus �Ôllllrilllâlllllmln: t1ft (u1tbiagilatwtuz.
|
|
Aull, a konbèrtlliotaulln (112 �, m4 galndltan dulll' I unllaklak,.. n nahi ballu km2 a, hffl2.a, daffl2 a 1kual diluzla Hemen jflldlen dull hekomlllo llamllUlk...... 1Zantlt8 cl, ela letlen � 2 ldlllllln da). Hektaralren lnlulzloa ilxulatzeko parada
|
da
twn. flanlus �Ôllllrilllâlllllmln: t1ft (u1tbiagilatwtuz.
|
|
Zeri ohartzen
|
zara
–
|
|
Konbertigailua noiz
|
da
eskasean hurbiltzen eta noiz soberakinean?
|
|
TAarauula bbaatliaouhrkaiueezkainzuseegsipelizkatzue: k9o k€a, k1o0tx€ar, e3n5o€n, d4o1ko€b, i4g9ar€re, n5z7if€ra, z1e0r0b€il.akatzen
|
den
, hirugarren
|
|
• parte hamartarraren 3 zifra 0, 1, 2, 3 edo 4
|
bada
, haren lehen bi zifrak atxikitzen dira.
|
|
• parte hamartarraren 3 zifra 0, 1, 2, 3 edo 4 bada, haren lehen bi zifrak atxikitzen
|
dira
.
|
|
• 3 zifra 5, 6, 7, 8 edo 9
|
bada
, zentimoen kopurua 1ez emendatzen da.
|
|
• 3 zifra 5, 6, 7, 8 edo 9 bada, zentimoen kopurua 1ez emendatzen
|
da
.
|
|
Tre/ Jatuz aHuermkieenztaipziutu. rik ageri
|
den
irudiaren perimetroa
|
|
0 39 mm erradioko zirku/ uaren zentroa
|
da
.
|
|
Zatiketa baten zatidura" kakotxaren ondotik mugiaraziz" bilatzeko testuinguruan ikasi dute (ikus 84 sekuentzia). Hemen batzuetan deitu" biribilduaren araua" ulertuko
|
da
: hurbiltze hoberena kontuan hartzen da, gelditzen garen zifraren ondokoaren arabera.
|
|
Hemen batzuetan deitu" biribilduaren araua" ulertuko da: hurbiltze hoberena kontuan hartzen
|
da
, gelditzen garen zifraren ondokoaren arabera. Euroak> Frankoak konbertigailuak horrela baitu funtzionatzen, testuinguru hori erabiltzen da arauaren ezagutarazteko. lkasleekin elkarrizketan arituz, araua hurbiltze bat bestea baino hobea izaitetik datorrela ulertarazi behar zaie.
|
|
Hemen batzuetan deitu" biribilduaren araua" ulertuko da: hurbiltze hoberena kontuan hartzen da, gelditzen
|
garen
zifraren ondokoaren arabera. Euroak> Frankoak konbertigailuak horrela baitu funtzionatzen, testuinguru hori erabiltzen da arauaren ezagutarazteko. lkasleekin elkarrizketan arituz, araua hurbiltze bat bestea baino hobea izaitetik datorrela ulertarazi behar zaie.
|
|
hurbiltze hoberena kontuan hartzen da, gelditzen garen zifraren ondokoaren arabera. Euroak> Frankoak konbertigailuak horrela baitu funtzionatzen, testuinguru hori erabiltzen
|
da
arauaren ezagutarazteko. lkasleekin elkarrizketan arituz, araua hurbiltze bat bestea baino hobea izaitetik datorrela ulertarazi behar zaie.
|