2001
|
|
8 Izena eta omena ez beti ona, ezkertiar eta fedegabe izatetik zetorkion behiala; oraingoaz, berriz,
|
ikus
J. Juaristi, El linaje de Aitor, Taurus, Madrid, 1987.
|
2002
|
|
–Glosa de un balance sobre la historiografia medievalespañola de los ultimos treinta años?, in XXV Semana de Estudios Medievales, Estella, 14 a 18 dejulio de 1998: La historia medieval en España, un balance historiografico, Nafarroako Gobernua, Iruñea 807; Berant Erdi Aroari dagokionez,
|
ikus
J. A. Lema (1998): –Bibliografia y fuentes parael estudio de la Lucha de Bandos en el Pais Vasco?, in La Lucha de Bandos en el Pais Vasco:
|
|
Adibideren bat jartzeagatik,
|
ikus
J. M. Jimeno Jurio eta R. Jimeno Aranguren (1998):
|
|
Elizak garai horretan zuen eginkizunari buruz,
|
ikus
J. Arpal (1979: 73).
|
|
«[...] una cosa es lahistoriografia militante y partidista, sea laudatoria o denigratoria del nacionalismo, y otra muydistinta es la historiografia sustentada en una investigacion objetiva de las fuentes y una metodologiacientifica a cargo de historiadores profesionales, en su mayona profesores universitarios. En puridad, el nombre de historiografia se debena reservar en exclusiva para esta ultima, mientras que a aquellala denominamos literatura historica»,
|
ikus
J. L. de la Granja (1995): –Los estudios sobre elnacionalismo vasco:
|
|
«Porque el nacionalismo vasco no fue en su origen (o lo fue solamente en sus aspectos massuperficiales) una reaccion a la industrializacion del pais y a la consiguiente crisis de la sociedadtradicional, como se ha dicho repetidamente, sino una consecuencia directa de la disolucion delimperio»,
|
ikus
J. Juaristi (1997: 33).
|
2003
|
|
Abadiaren euskal festetan azaldutako gai historikodun olerkiez
|
ikus
J. Haritschelhar (1998: 646647).
|
|
Garai honetako Eliza eta euskaltzaletasunaren arteko harremanaz
|
ikus
J. Azurmendi (1992: 455) eta Oyharçabal (2001a:
|
|
75). 56
|
Ikus
J. Egiategi (1983: 27).
|
|
13
|
Ikus
J. Kortazar (1997: 29) eta P. Urquizu (2000:
|
|
18 Adibide klasiko bat, zeinen erreferentzia beherako hurrengo oharrean aipatzen den, Kopernikoren erreforma heliozentrikoaren aurreko urteetako sistema astronomiko geozentrikoen ugaltzea da. Beste adibide bat,
|
ikus
J. R. Partington eta D. McKie," Historical studies of the phlogiston theory", Annals of Science, II (1937) 361, III (1938) 1, 337, eta IV (1939) 113, ‘flogistoaren teorien’ aniztasuna da, konbustioan beti pisu gehiketa bat dagoela eskuarki onartu izanaren eta 1760 ondoren gas berri anitzen aurkikuntza esperimentalaren ondorioz gertatua.
|
2005
|
|
9 Berargitalpen ugari jaso dituen lan honi kritika gogorrak egin zaizkio,
|
ikus
J. Lakarrak Uztaron kaleratuko duen artikulua (1999).
|
|
1
|
Ikus
J. Kintana (1999): «Euskal Pizkundeko aldizkari bat:
|
2006
|
|
370 Hauetaz gehiago jakiteko
|
ikus
J. R. Díaz de Durana (2004).
|
|
Hauei buruz gehiago jakiteko
|
ikus
J. R. Díaz de Durana (1982, 1984, 1985).
|
|
II. alea, 15) mapa; eta horrekin batera, ikusi liburu bereko 19 orrialdeen artean urtez urte kofradiaren mugak. Bestalde,
|
ikus
J. L. Orella (1974: 305).
|
|
3). Beste lanen artean
|
ikus
J. Juaristi (1987: 79 eta hurrengoak).
|
|
Dokumentuaren transkripziorako
|
ikus
J. González (1960: I, 802).
|
|
Honi buruz datu gehiago eta zehatzagoak jakiteko
|
ikus
J. A. Fernandez de Larrea Rojas (2000): –La conquista castellana de Álava, Guipúzcoa y Durango()?, Eusko Ikaskuntzen Nazioarteko Aldizkaria (RIEV) 45, 425, Donostia, Eusko Ikaskuntza.
|
|
Datu gehiagorako
|
ikus
J. C. Elorza (1970: 287) eta A. Ubieto Arteta (1976:
|
|
Díaz de Duranak, aldiz, krisian ikusten du gakoa eta errenta feudalaren gainbeheran kokatzen du Arriagako Kofradiaren desagertzea; halere, ez du gaitzesten tesi klasikoak azpimarratzen duen hiribilduekiko liskarra kofradiaren autodisoluzioa azaltzeko argudio bezala.
|
Ikus
J. R. Díaz de Durana (1986 eta 1988:
|
|
282 Arabako nobleen diru sarreren adibideak
|
ikus
J. R. Díaz de Durana (1986:
|
2007
|
|
34
|
Ikus
J. Drechsler, 1965: 26, 28 Autore horrek, gizakiaren humanizazio prozesua dela eta, ezinbesteko bi" poloez" hitz egiten digu:
|
|
84
|
Ikus
J. F. Herbart, 1983 [1806] eta 1935 [1835].
|
|
223
|
Ikus
J. M. Sanchez Carrion, Txepetx, 1991: 349 Autore horrek —aipatutako diglosia" oso"," territorial" edo" glotofagikoaz" gain— beste bi diglosia mota aipatzen ditu (ikus 345):
|
|
240
|
Ikus
J. L. Alvarez Enparantza, Txillardegi, 2001: 206.
|
2008
|
|
52
|
Ikus
J. H. Fabre, Souvenirs> XIII, Ed. Robert Laffont, Paris, 1989,
|
2010
|
|
|
ikus
J. A. Fishman (1990 eta 1991), J. Edwards (1993), N. H. Hornberger (1988), N. H. Hornberger eta K. A. King (1996). Gure arteko egoeraz ikus, adibidez, J.
|
|
23
|
Ikus
J. M. Sanchez Carrion, 1981: 14.
|
|
55
|
Ikus
J. L. Austin, 1981 Hauxe da 1962an argitaratutako liburu horren izenburua: How to do things with words.
|
|
106
|
Ikus
J. Lyons in L. Gonzalez Nieto, 2001: 268
|
|
127 Horren kontrako adibidea Babeleko dorrearen kontakizuna izango litzateke.
|
Ikus
J. C. Moreno Cabrera, 2000: 78 eta W.
|
|
229
|
Ikus
J. Bruner, 1986: 208 Jarraian egingo ditugun aipamenak hortik ateratakoak dira.
|
|
274
|
Ikus
J. Arnold, 2000: 26
|
|
279
|
Ikus
J. Cummins, 1993: 135(" Hezkuntza eleaniztunaren alde psikolinguistikoak").
|
|
280 J. Arnau, 1992: 20
|
Ikus
J. Cummins, 1993: 137(" Aberasketa elebidun gehigarriaren printzipioa").
|
|
281
|
Ikus
J. Cummins, 1993: 145 Printzipio hori, autorearen ustetan, W.
|
|
283 J. Arnau, 1992: 20
|
Ikus
J. Cummins, 1993: 142(" Elkarmenpekotasun linguistikoaren printzipioa").
|
|
285
|
Ikus
J. Cummins, 1993: 148(" Elkarreragineko pedagogia printzipioa").
|
|
287
|
Ikus
J. Arnau, 1992: 38
|
|
289
|
Ikus
J. Arnau, 1992: 12 Ikus ere U. Ruiz Bikandi, 2000:
|
|
290
|
Ikus
J. Arnau, 1992: 15 eta M. Siguan, 2001:
|
|
150 Ikus hor ere 137(" Aberasketa elebidun gehigarriaren printzipioa"). Horren inguruan,
|
ikus
J. Arnau, 1992: 31 Ikus ere W.
|
2011
|
|
«Bestalde, lehen kurtsoan matrikulatzen den ikaslegoaren peitutasunak betetzeko, eta aldi berean, bildurrak xakutzeko, alfabetatze ikastaro trinko bat burutzen da urtero, ikasturtearen lehen astean. Bertan hizkuntza zientifikoaren berezitasunak eta lexikoa erakusten dira»(
|
ikus
J. M. Txurruka eta J. Iturbe: «Euskararen Batzorderako Zientzi Fakultateko txostena» (JMTA)).
|
|
Inork ez gaitu behartzen, baina argi ikusten dugu, horretariko ekintzak ere bete behar ditugula, aitzinera jotzeko. Esan gabe doa, era askotariko zereginak daudela, asto lan eta lan extrakademikoen zuzenketetik hasi, eta mintegietaraino»(
|
ikus
J. M. Txurruka eta J. Iturbe: «Euskararen Batzorderako Zientzi Fakultateko txostena», (JMTA)).
|
|
Humboldt, G., 1817," Berichtigungen und Zusätze zum ersten Abschnitte des zweiten Bandes des Mithridates über die Cantabrische oder Baskische Sprache", Mithridates IV, Berlin, 277 (gaztelerazko itzulpena:
|
ikus
J. Garate 1933).
|
|
Elizari ez zion jarki egiten, baina sinpatiaz ikusten zuela aitortzea ez zen gutxi, Orixerentzat guztiz amorragarri —Lafitterekin erabat haserretu zen Orixe Bergsonen L’Evolution Creatrice bestela ulertzen zutelako biek(
|
ikus
J. Azurmendi: Etienne Salaberry II, 2003, 113), eta hizkuntza aldetik mordoilo.
|
2012
|
|
16 Aitzineko deialdiekin alderaturik, hori zen orain nabarmenduriko aurrerapausoa.
|
Ikus
J. Gainza [Patxo Unzuetaren goitizena], «La huelga general en Euskadi», Combate, 36 zk.,, 3 or.
|
2013
|
|
Baina gizarteko jokabideak ez dituzte hain erraz sumatzen, sustraietan eta dituzten ondorioetan. (
|
Ikus
J. I. GONZÁLEZ FAUS, La autoridad de la verdad, 2006, 203 orrial.) Fidel García Martínez gotzainaren ibilbideko gertakizun nagusien laburpena ezagutu ondoren, maila guztietako kristauok galdera batzuk egin behar ditugu. Eta bestelako pertsona zintzoak ere bai, historia hau giza eskubideen barnean oso osorik dagolako.
|
2018
|
|
biologikoa da, murriztailea, dikotomikoa, zatitzailea eta aginduzkoa.
|
Ikus
J. Larrañaga: ‘Haurren medikalizazioaren arazoa hezkuntza porrotaren testuinguruan:
|
2019
|
|
485 Saio hauen balorazio pertsonal baterako,
|
ikus
J. Ithurryren berrargitalpenari egin zion hitzaurrea: Krutwig 1979b.
|
|
13. Adibide onena" estatuaren deribazioari buruzko eztabaida" alemana da. Ekarpen gako batzuk ezagutzeko,
|
ikus
J. Holloway eta S. Picciotto (arg.) (1978). Kritika xeheago bat irakurtzeko, ikus Jessop (1982, 78 orr.).
|