Emaitzak: 9
2005 | ||
10 Juntaduraren eta menderakuntzaren garapen diakronikoa, behintzat, hizkuntza jakin bat kultur tresna gisa hartuz doan irmotasunari erantsirik doa. | Ikusi gaztelaniarako Gili Gaya (1961: 269} eta Real Academia Española (1973: | |
2010 | ||
In Joseba Agirreazkuena (zuz.), Euskal Herriko Atlas Historikoa, Donostia: Lur, 1997, 265 [Lur argitaletxeak euskaraturik, | ikus gaztelaniazko sarrera]. | |
Antso III.a Nagusiaren erregealdia(), Iruña: Pamiela, 2004, 77[ | Ikus gaztelaniazko eta frantsesezko bertsioak]. | |
2015 | ||
Beharbada horregatik erabaki nuen erostea Mororen biografiaren bat, eta behin bilatzen hasita Peter Ackroyd en The Life of Thomas More (Chatto&Windus, 1998) erosi nuen, beharbada bereziki ingelesez zegoelako (hartara, ingelesa praktikatzen dut) eta prezio benetan erredikulu batean aurkitu nuelako ingelesez, baina ez dakit ingelesezkoa | ikusi ondoren gaztelaniazko bertsiorik ote zegoen, eta zenbatean, begiratzen ibili ote nintzen. Ziur aski ez. | |
2017 | ||
berez, legediaren interpretazio malguago eta eskuzabalago batekin, ez litzateke horrelakorik pasatuko eta ez zen ekimen horien bermea zalantzan jarriko. Arazoa da Espainiar Estatuan dauden ideologia batzuek ez dutela batere begi onez | ikusten gaztelaniarentzat lukeen espazioa beste hizkuntzentzako izatea, horrek estatuaren bizirautea jartzen baitu kolokan, beraien ustez. Oroitu, bestela, lehen azaldu den Chomskyren aipu horretaz. | |
Aztergaia makro mailara mugatuz, ordea, bada identitateari nondik heldu. Dasilvak (2009: 146) dioenez, Espainiako estatuaren erdiguneak ez du begi onez | ikusten gaztelaniaz idatzitakotestuak hizkuntza periferikoetara itzultzea (zer esanik ez frantses sistemak), salbu eta, beharbada, haur eta gazte literatura (HGL), prestigioari dagokionez bazterreko generoa baitaoraindik ere (Zubillaga, 2013: 37; Sanz, 2015: | |
2020 | ||
Input mediatikoari dagokionez, musika edo zine kontsumoan aldaketa gutxi ematen da baina entzuten duten guztia ingelesez eta gaztelaniaz da. Telebista kontsumoaren denbora murrizten da eta marrazki bizidunak | ikustetik gaztelaniazko telesaioetara igarotzen dute. Mugikorraren erabilera asko handitzen da, batez ere, lagunartean sare sozialen bidez elkar komunikatzeko. | |
2022 | ||
Auzitegiak kritikatu egin zuen Kataluniako Gobernuak eta Kataluniako Parlamentuak sententzia betetzeko egin zuten proposamena; horren arabera, Generalitateak ez zuen beharrezkoa | ikusten gaztelaniaz ikasteko gutxieneko portzentaje bat ezartzea, epaileek egin modura. Izan ere, Kataluniako Gobernuak uste du edozein hizkuntzatarako portzentaje bat ezartzea irizpide pedagogikoen aurkakoa dela. | |
2023 | ||
Era berean, interneteko erabilera eta serieak | ikustean gaztelaniaren nagusitasuna erabatekoa da, bereziki LH6ko nerabeen artean. Badira esparru honetan berariaz zaintzeko gaiak, beraz. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ikusi | 9 (0,06) |
Lehen forma
ikusten | 3 (0,02) |
Ikus | 1 (0,01) |
Ikusi | 1 (0,01) |
ikus | 1 (0,01) |
ikusi ondoren | 1 (0,01) |
ikustean | 1 (0,01) |
ikustetik | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
Uztaro | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - EHU | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ikusi gaztelania | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
ikusi gaztelania bertsio | 1 (0,01) |
ikusi gaztelania Gil | 1 (0,01) |
ikusi gaztelania ikasi | 1 (0,01) |
ikusi gaztelania nagusitasun | 1 (0,01) |
ikusi gaztelania sarrera | 1 (0,01) |
ikusi gaztelania telesaio | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |