Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2007
‎Azken hamarkadetan, telebista haurren eguneroko bizitzaren zati bihurtu da; izanere, gaur egun, Espainiako estatuko haurrek, adibidez, egunean 218 bat minutu (hiru ordu eta 40 minutu, gutxi gorabehera) ematen dituzte telebista aurrean (CEACCU, 2004). Hori dela-eta, garapenaren psikologoek askotan galdetu dioteberen buruari telebista ikusteak garapenean eraginik ote duen, eta, hala badu, eragin hori onuragarria ala kaltegarria den. Galdera horiek zenbait erantzun jasodituzte.
2008
‎Kateak hautsi eta libre sentitu zen berriz. Berekoi eta handinahi ospea zuen izarrak Afrikara bidaia egin zuen, eta bertako egoera ikusteak garapenerako hainbat egitasmo bultzarazi zizkion. Aspaldiko partez lasai zegoen, eta entrenatzen hasi zen.
2009
‎Orain arte egin ditugun azterketetatik zein emaitza nabarmen litezke? Euskara bigarren hizkuntza dutenen 5 urtetik 8 urtera ikusitako garapenera mugatuko gara hemen. 5 urterekin jadanik haur gehienak gai badira ere helduaren laguntzarik gabe ipuina hasi eta buka kontatzeko, zortzi urterekin kontaketarako autonomia hau finkatuagoa dago.
2010
‎Teran irakasleak (1982, batez ere 3 eta 4 kapituluetan) arrazoihauek azpimarratzen ditu, besteak beste: Etxebizitza Ministerioaren eraketak ekarrizuen organigrama berria; gainerako ministerioen politiken garapena, ikuspegisektorial hutsetik eramana; eta politika ekonomikoaren izaera liberala, zeinak ezbaitzuen egoki ikusten garapen ekonomikoari traba, muga edota nolabaitekoordenarik jartzea. Testuinguru horretan ulertu behar dira ondoren aztertzen direnplangintza esperientziak.
2012
‎Euskal Herrian oraindik ere jarraitzen dugu sexua matxardaz, kontuz eta urrun samarretik hartu beharreko zerbait bezala kontsideratzen. Idazle, psikologo, irakasle, kazetari, aurkezle edo soziologo gazte eta berrien artean, errepresio erlijioso eta sozialik gabe hezi diren horien baitan ez dut ikusi garapen handirik sexuari buruz. Bizitza pertsonalean ez dute/ dugu eraiki sexua bizitzeko eta pentsatzeko modu ezkertiar bat, modu sano eta askatzaile bat.
‎k) Ikusirik garapen bidean dauden herri askok, hainbat arrazoirengatik, ezin dutela oraindik euren elikagai beharrizanak ase, behar beharrezkoa da lehenbailehen herri horiei laguntzeko nazioarteko egintza eraginkorra hastea, presio politikorik gabe.
2015
‎Instituzioen eremuan, ELAk galdegiten duen autogobernuaren garapena erabat baztertuta dute Madrilen, eta Gasteizen ere ez da ikusten garapen hura azkarrarazteko politikarik; Lakuako Lan Sailaren ardura duen PSE EErekin zerbait egiteko aukera egon daiteke —une hartan Prestakuntza Jarraituaren gaia ari zen negoziatzen, besteak beste—, baina argi dago ez dela aliatu estrategikoa.
2016
‎Jardunean urtebete baino gehiago egon ondoren, ekimenak ondorio onuragarriak ekarri dituela dio Pedro Ferrerok. Astean zehar umeekin ikusitako garapena oso baikorra izan dela dio eta heldu bezala ere, oso interesgarria. “Egunez egun naturan egotea, basoak eskaintzen duena jasotzea eta umeek naturarekin daukaten harreman hori bizitzea sekulakoa da, benetan barrenetik sentiten den zerbait”.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia