2003
|
|
Feyerabend da bortitzena tesi berri horiek proposatzerakoan, bere ustez filosofiak ez duelako helburutzat zientzialariei arauak ematea. Bidenabar, Feyerabendek ez du gaizki
|
ikusten
filosofiari ordura arteko funtzio arauemaile hori ukatzea, alderantziz baizik, haren tesia baita edozein metodologiaren balioa justifikatu lukeela filosofiak, eta ez soilik gutxi batzuena. Horregatik baieztatzen du filosofian razionalismoaren aztarna oro ezabatzeke zegoela oraindik, hala enpirista logikoena nola Popperrena, eta baita Kuhnena ere.
|
2004
|
|
Teetetoren ostean cpistemologiarenhurrengo zutabe nagusia Descartes da, batez ere bere Meditazio Metafisikoak, baita, neurri apalagoan, Metodoaren Diskurtsoa ere? (
|
ikus
Filosofia Modemoa).
|
|
Egon badago hirugarren altematiba bat, kantiar jiteko eszeptizismo antzeko zerbait, eta horren arabera, gure esperientziak zerbaitek kausatzen dituela jakin dezakegu, baina ezzerbait horren izatea zein den. Kantek hautematearen eskutik kanpoko gauzak ezagutditzakegula dio(
|
ikus
Filosofia Modernoa). Baina bere ustean,, gogotik kanpoko objektua, espazioan kokatzen den objektua da, espazioan errepresentatzen duguna (ikus Arrazoimenhutsaren kritika, A373).
|
|
Hori ere bada, jakina. Baina altematiba hori, hark Mendebaldekotradizio moralari egindako kritika suntsitzailea kontuan hartu gabe, ulergaitza da.Nietzschek krisialdian sartuko du modemitatea; edo, behintzat, krisialdia agerian utziko du.(
|
ikus
Filosofia Modemoa eta Filosofia Garaikidea).
|
|
Teoria hauen punturik indartsucna ni aren izaeraf.oz.iala. d' i, hots, bertitteek komnniiatearekin dutcn lotura estua azpimarratz.en dute. Horidela cta, planteamendu hori defendatu duen zenbait autore komunitaristatzat hartu da, ctaXX. mendeko filosofiaren mugarrietako bat izan zen komunitaristen eta liberalen artekopolemikari erreferentzia egiten dio(
|
ikus
Filosofia Garaikidea).
|
|
Kant: ...ttdiaren helburuen formaKanten gustuarcn tcoria bcre sistema filosofiko orokorrean dator, batik bat edertasunaren teoriari buruz.koaren ondoan. ez honcnbcste bikaintasunari buruzkoaren ondoan.Hortaz. gustuaren filosofiaren tradizioan edertasunaren tcoriaz soilik arduratuko gara.Kanten edertasunaren teoria ongi ulcrtzeko berc sistcma filosofikoaren oinarrizkotresnak egokiro ulertzea beharrezkoa da(
|
ikus
Filosofia Modernoa). Horiek eta cnpiristabritainiarrcnak, jakina, desberdinak dira.
|
2011
|
|
Horrela poesian ezin du ikusi bestelako egia bat, egiaren bestelako bilaketa bat, ezpada engainua eta gezurra soil soil. Heidegger, aldiz, Absolutua (letra larriz) hil eta geroko filosofoa da, eta poesian ez du
|
ikusten
filosofiaren arerio bat, aliatua baizik.
|
2012
|
|
Horrela, poesian ezin du ikusi bestelako egia bat, egiaren bestelako bilaketa bat, ezpada engainua eta gezurra soil soil. Heidegger, aldiz, Absolutua (letra larriz) hil eta geroko filosofoa da, eta poesian ez du
|
ikusten
filosofiaren arerio bat, aliatua baizik». Ahozkoa eta idatzizkoa Aspaldiko eztabaida da filosofiaren eta poesiaren artekoa, «hitza bera sortu zenetik honakoa», Felipe Juaristi idazlearen hitzetan.
|