2000
|
|
Bideo eta telebista ekoizpena eta
|
ikus
entzunezko zerbitzuak.
|
|
Zentzu honetan, komunikazio askatasunaren gaineko legea etengabe osatzen, garatzen etaeraldatzen doan legea da. Arau berriak, batzuetan, oinarrizko legera bertara inkorporatzen dira, hauekere legeak diren heinean?; bestetan, berriz, haren xedapenen erreglamentuzko garapenak dira eta, hortaz, haren menpe daude, hori da, esate baterako,
|
ikus
entzunezko zerbitzuen editoreek programen aldetikbete beharreko zenbait baldintzaren kasua?, eta ez dira legean jasotzen.
|
2002
|
|
TESTUINGURU honetan harrigarria da inongo ataririk,
|
ikus
entzunezko zerbitzu batzuk integratzen dituela-eta, Internet bidezko telebista gisara aurkeztea bere burua. Baina, hain zuzen ere, modu horretan agertu zen pasa den abenduan Bilbon sortutako proyeccion.tv Interneteko atari berria, bigarrena, bestalde, Euskal Herrian gisa horretara agertzen dena lehena Iparraldeko tvpi.fr izan zen, zeina, bestalde, pasa den azarotik hona lurrazalez emititzen ere hasi den Lapurdi eta Zuberoako zenbait ingurutarako eguneroko ordubeteko programazio berriarekin.
|
2003
|
|
Legazpi igaro ondoren Oñatirako bidean berehala aurkituko dugu ezkerrean Mirandaolako parkea, bisitariak une atsegina pasa dezan osagai guztiekin: turismo bulegoa,
|
ikus
entzunezko zerbitzua eta Mirandaolako burdinola arlo didaktikoaren aldetik eta denda, kafetegia, frontoia, erretegiak eta haur parkea arlo ludikoaren aldetik. Dena ingurune lasai eta paregabean kokaturik.
|
|
|
Ikus
entzunezko zerbitzuan Legazpiko haraneko burdinaren bilakabidea erakusten zaigu, mendiko aztarna arkeologikoetatik hasi eta gaurko garairaino.
|
|
Bigarren fase batean, bi erakunde sortzea aurreikusten du: Ikus entzunezkoen Ekoizpenerako Elkartea eta
|
Ikus
entzunezkoen Zerbitzu eta Azpiegituren Kudeaketarako Elkartea.
|
|
Aldiz, entrega arazoak eta teknologiaren kostua ez dira oztopo merkataritza elektronikoa erabiltzeko. Bestalde,
|
ikus
entzunezko zerbitzuen eta argitaletxeen sektoreko inkestatutakoen %80k baino gehiagok uste dute kontsumitzaileen mesfidantzak ere arazo garrantzitsuenetakoa duela. Espainiako enpresen iritziz, oztopoak EBkoak baino txikiagoak dira teknologiaren kostuari eta salmenta bolumen urriari dagokienez.
|
|
Aldiz, uste dute entrega arazoak eta teknologiaren kostua ez direla oztopo merkataritza elektronikoa erabiltzeko. Era berean,
|
ikus
entzunezko zerbitzuen eta argitaletxeen sektoreko inkestatutakoen %80k baino gehiagok uste dute Espainian “on line” merkataritza zabaltzeko arazo nagusia kontsumitzaileen mesfidantza dela. Garraio sektorea Garraioaren sektorean, ordainketa arazoek gehiago kezkatzen dute Europako enpresaburua espainiarra baino, nahiz eta batzuek zein besteek ikusten duten traba nagusia zerbitzu edo ondasun batzuk Sarean ez saltzea izan.
|
2007
|
|
Izan ere, dagoeneko," irrati telebista" etiketak bere zereginaren zati bat besterik ez du bere baitan hartzen. Aspaldi irratiaren eta telebistaren mugak zabaltzen hasiak ziren eta zaila zen, zaila da, Internetek eta teknologia berriek ahalbidetzen dituen
|
ikus
entzunezko zerbitzu eta ikuspegi berriak izendatzea.
|
|
Gurean ere, deitura aldaketetan sartu aurretik ere, irrati telebistagintzaren inguruko eztabaida sakon baten beharrean gaudela dirudi. Katalunian ez bezala, hemen
|
ikus
entzunezko zerbitzu publikoaren eta, berez, kultur industria honen zutabe nagusienak jarri gabe ditugu.
|
2008
|
|
Bi mundu horien arteko mugak desagerraraziko ditu eta igorle gisa aritzen den kanal bat eta milaka hartzaileen arteko norabide bakarreko harremana hautsi egingo du. Telebista izendatzen dugun hori, aldatuz joan da eta are eta gehiago aldatuko da, epe laburrean, eskaerapeko
|
ikus
entzunezko zerbitzuen erabilera normaldu, ordenagailu, telefono mugikor zein bestelako kontsumo plataformak zabaldu eta etxeetan iturri desberdineko edukien kudeaketa
|
|
Programaren webguneak hautatutako animalia bakoitzaren fitxa eskaintzen du, hari buruzko bideo eta argazki batekin, nahiz eta txikiak ikusi. Minidokumental horiek Real Media formatuan deskarga daitezke, tamaina eta bereizmen handiagoarekin, Europako Batzordeko
|
Ikus
entzunezko Zerbitzuaren webgunean alta eman ondoren. Horietako batzuk zuzenean ikus daitezke Youtuben tamaina handiagoarekin.
|
2009
|
|
Espainiako biztanleen %70ek eduki digitalak kontsumitzen dituzte, eta gure herrialdea sare sozialetara sartzeko bigarren aktiboena bihurtu da. Sektorea
|
ikus
entzunezko zerbitzu digitaletako enpresek, musikak, zinemak, bideo digitalak, aisialdi interaktiboko softwareak (bideojokoak), atariek eta argitalpen digitalek osatzen dute, eta berriro aztertu da Espainiako Eduki Digitalen 2009ko Urteko Txostenean, Telekomunikazioen eta Informazioaren Gizartearen Behatoki Nazionalak (ONTSI) egina. Txosten honen ondorioek goranzko joera geldiezina berresten dute.
|
|
Alfabetatze mediatikoaren garapenak, ordea, berrikuntza ekonomiko eta soziala bultzatzen du, eta herrialdea globalizazioaren testuinguruan ondo integratzea bermatzen du. Alfabetatze mediatikoa sustatzeko proposamen gisa, hezkuntza politikaren eta curriculum berrikuntzaren arloan ahalegin gehiago eta hobeak egitea proposatzen du azterlanak, baita industria mediatikoaren,
|
ikus
entzunezko zerbitzu publikoen eta familien aldeko ahaleginean ere. Bestalde, gobernuek arreta handiagoa eskaini liokete herritarren zentzu kritikoa garatzeari, herritartasun aktiboa eta demokrazia parte hartzailea sakondu eta hobetzeko.
|
2010
|
|
– Kultura eta
|
ikus
entzunezko zerbitzuetan, EBko hizkuntza eta kultur aniztasunarekin loturik badaude.
|
|
|
Ikus
entzunezko zerbitzuen fakturazio osoaren ia erdia dira eduki mota horiek.
|
|
“Negozio eredu tradizionaletik digitalerako migrazioa erregistratu da”, esan zuen Sebastián Murielek, Industria Ministerioaren mendeko saileko zuzendari nagusiak. Murielek nabarmendu zuenez,
|
ikus
entzunezko zerbitzuen fakturazio osoaren ia erdia da eduki digitalak (%45, 5). Formatu digitala %116 hazi zen 2005 eta 2009 artean, eta urteko hazkunde tasa %21, 3koa izan zen.
|
2012
|
|
Ikus entzunezko komunikazio zerbitzuek ezin dute umeen irudia edo ahotsa erabili, ez bada horien baimenarekin edota horien ordezkari legalarenarekin. Edonola ere,
|
ikus
entzunezko zerbitzuek ezin dituzte hedatu umeen izen deiturak edo irudiak delitu baten berri ematen denean, edo ume horien tutoreak edo gurasoak zehazteko zailtasunak daudenean (7.1 art.).
|
|
|
Ikus
entzunezko zerbitzuek, hedapen irekian, ezin dituzte umeak fisikoki, psikologikoki edo moralki kalte ditzaketen edukiak eman; bereziki ezin dira hedatu irudi pornografikoak edo biolentzia irudiak dituzten saioak. Gurasoek sarbide baldintzatua izateko aukera izan behar dute.
|
|
|
Ikus
entzunezko zerbitzuetako prestatzaileek edukiak adinaren arabera sailkatuko dituzte eta aukera eman behar diete gurasoei, kode digitala erabiliz, eduki horiek kontrolatzeko. Kode digitala ikus entzunezko erregulatzaileak onetsiko du.
|
|
Lehen aipatutako ordutegi horietan
|
ikus
entzunezko zerbitzuetako prestatzaileek ezin izango dute gorputzaren gurtua (kultua) sustatzen duten merkataritzako mezurik hedatu, ezta norberaren irudia auzian jartzen duen mezurik ere. Hau da, mezu hauek ezin dira hedatu:
|
2013
|
|
Espainiako ikus entzunezko legearen 40.3 artikuluari heldu zion Mariano Rajoyk Nafarroan ETB ikusteko aferaren inguruko jarrera azaltzeko. «Legeak uzten du erkidego baten
|
ikus
entzunezko zerbitzu publikoa beste erkidego batean ematea, baldin eta bi erkidegoen artean hitzarmen baten bidez adostu, eta elkarrekikotasuna badute». ETB Nafarroan ikusi ahal izateko beharrezkotzat jo zuen Rajoyk Eusko Jaurlaritzaren eta Nafarroako Gobernuaren arteko ituna.
|
|
Nafarroa osoan emititzeko bi kanalen lizentzia zegoen jokoan eta horiek Xaloa Kultur Elkarteari eta Abian Komunikazioa SL taldeari esleitu dizkio Gobernuak. 2012ko martxoan, Canal 4 Navarra Digital SAk
|
ikus
entzunezko zerbitzuen kudeaketarako zuen lizentziari uko egin zion eta horren ondotik egin zuen Nafarroako Gobernuak deialdi hau.
|
2019
|
|
Alde horretatik, Ollo kontseilariak Foru araudian sartu beharreko hiru gai nagusi identifikatu ditu: irabazi asmorik gabeko zerbitzuak sustatzea Nafarroako ikus entzunezko eskaintzaren barruan; tokiko erakundeetako
|
ikus
entzunezko zerbitzuak arautzea; eta Nafarroako eremu euskaldun eta mistoan euskarazko operadoreak izango direla bermatuko dituen erreserbak egiteko sistema bat.
|
2020
|
|
2 Berehalakoan, premiazkoa da autonomia estatutuek autogobernurako zehaztutako tarteak baliatzea, legez garatzeko kulturaren definizio juridiko bat, barne hartzen dituena Interneteko ikus entzunezko edukiak. Horrez gainera, Katalunian, Kataluniako Ikus entzunezkoaren Kontseiluaren gaitasun arautzailea handitu litzateke, bertan sartzeko AVAD
|
ikus
entzunezko zerbitzuak eta Interneten gara daitezkeen guztiak. Euskadiren kasuan, Euskal Ikus entzunezkoaren Kontseilua sortu litzateke, Kataluniakoaren esperientzia baliatuz eta egokituz.
|
|
3 Aldi berean, planteatu litzateke IEKZZn jasota dagoen" interes orokorreko ikus entzunezko bitartekoen zerbitzuen gailentasun egokia" kontzeptua garatzea. Garapen horretan, modu xehatuan sartu behar litzateke, oinarrizko irizpide gisa, aniztasun linguistikoaren aintzatespena bai
|
ikus
entzunezko zerbitzu linealetan –AVL, baita eskaerapeko ikus entzunezko zerbitzuetan ere –SVOD, AVOD, TVOD.
|
|
3 Aldi berean, planteatu litzateke IEKZZn jasota dagoen" interes orokorreko ikus entzunezko bitartekoen zerbitzuen gailentasun egokia" kontzeptua garatzea. Garapen horretan, modu xehatuan sartu behar litzateke, oinarrizko irizpide gisa, aniztasun linguistikoaren aintzatespena bai ikus entzunezko zerbitzu linealetan –AVL, baita eskaerapeko
|
ikus
entzunezko zerbitzuetan ere –SVOD, AVOD, TVOD.
|
|
10 Over the top hitzen akronimoa. Eskaerapeko
|
ikus
entzunezko zerbitzua, hornitzaileak Internet bidez eskaintzen diena zuzenean erabiltzaileei, telekomunikazioko operadoreekin hitzarmenik egiteko beharrik gabe.
|
|
14 Advertising Video On Demand hitzen akronimoa. Eskaerapeko
|
ikus
entzunezko zerbitzu doakoa, bideoak entregatzean sartzen duen publizitatean oinarritzen duena negozio eredua.
|
|
Lehenik eta behin, zergatik da beharrezkoa espektro erradioelektrikoaren kontrola edo kokudeaketa, politika linguistikoak eta kulturalak zehazteko? Bigarrenik, zergatik da premiazkoa, Katalunian eta Euskal Herrian,
|
ikus
entzunezko zerbitzu publikoaren eginkizuna, egitura eta funtzioak eguneratzea. Eta, hirugarrenik, zergatik bultzatzen gaituzte komunikazio ekosistema berriaren kontsumo ohiturek haurren eta gazteen publikoa katalanezko eta euskarazko ikus entzunezko produktuekin lotzera?
|
|
Ikus entzunezko industriek azken 25 urteetan izan dituzten eraldaketa behagarriak joera hauetan laburbil daitezke: a) gero eta gehiago indartu dira ekoizpen enpresen integrazio horizontaleko prozesuak eskala transnazionalean; b) ikus entzunezko jarduerak, kulturakoak eta sormenezkoak bateratzeko joera izan da, antolakuntza industrialeko modu gisa; c)
|
ikus
entzunezko zerbitzu tradizionalen diru sarreren banaketa aldatu da, eta algoritmo bidez bideratutako publizitate pertsonalizatua eta datuen kudeaketa masiboa agertu dira; d) ikus entzunezko edukiak telekomunikazioetako beste zerbitzu batzuekin batera eskaintzeko aukera finkatu da; eta e) ikus entzunezko edukiak banatzeko eta merkaturatzeko enpresa berriak garatu dira:... OTTak10 Over The Top.
|
2021
|
|
Bruselaren arabera, legeak EBko estatu kideek bete beharreko lau araudi hausten ditu:
|
ikus
entzunezko zerbitzuena, komertzio elektronikoena, merkatu bakarraren gardentasunari buruzkoa eta datuen babesaren ingurukoa. Horrez gain, Batzordeak uste du legeak «giza duintasuna, adierazpen eta informazio askatasuna, bizitza pribatuaren errespeturako eskubidea, eta baztertua ez izateko eskubidea» ere urratzen dituela, eta, horrenbestez, ez dela bateragarria Europako Batasunaren Tratatuaren bigarren artikuluan jasotakoarekin:
|