Emaitzak: 10
2011 | ||
3 taula. Puntuazio orokorrak | ikus entzunezko prestakuntzaren arabera. | |
Nahiko harrigarriak dira aldez aurretiko | ikus entzunezko prestakuntza bereziari buruz agertzen diren emaitzak. Inkestatu gehienek(% 71), normala denez, ez dute batere; diotenez, ez dute prestakuntza berezirik ikus entzunezkoetan. | |
Gure ustez, | ikus entzunezko prestakuntza badutela diotenen portzentajea oso altua da, kontuan izanda oso murritzak direla Lanbide Heziketan eta unibertsitatean eskaintzen diren arloko ikasketak edo derrigorrezko hezkuntzaren curriculumean formazio berezi horrek duen ikasketa lerro jakinik eza. Atentzioa eman digu. | |
Progresiboki igotzen da batez besteko puntuazioa ikasketa mailaren arabera estatistikoki esanguratsuak diren taldeen arteko desberdintasunak ezarriz (20 taula ikusi). Ikuspuntu horretatik, ondorioztatu dugu | ikus entzunezko prestakuntza bereziak benetako desberdintasun kualitatibo bat sortzen duela, benetan esanguratsua dela egunero jasotzen ditugun ikus entzunezko mezuak deskodetzeko gaitasunaren garapenean. | |
Ofizioak edo lanbideak ikus entzunezko jarduerarekin zerikusia duenean, errepikatzen da hein handi batean | ikus entzunezko prestakuntza bereziaren aldagaian gertatzen zena. Desberdintasuna oso nabaria da gaiarekin zerikusia duen jarduera | |
Ikus entzunezko edo informatikako edukiak deskodetzeko gaitasun kritikoak zerikusi handiagoa du hezkuntza maila orokorrarekin, | ikus entzunezko prestakuntza edo jarduerarekin baino. Baina, ulertu behar da prestakuntza edo jarduera berezi horrek gehiago erantzuten diola ikus entzunezko bitarteko teknikoen erabilerari, sormenaren erabilerari baino. | |
taula. Puntuazio orokorrak | ikus entzunezko prestakuntzaren arabera 26 | |
zenbat eta ikasketa maila altuago izan herritarrak, ikus entzunezkoak modu oso batean deskodetzeko gaitasun nabarmenagoa antzeman dugu haren emaitzetan. Eta, | ikus entzunezko prestakuntza bereziak, alegia, ikus entzunezkoetan trebatua izateak, benetako desberdintasun kualitatiboa sortzen du herritarrengan. | |
Ikasketa maila, | ikus entzunezko prestakuntza berezia eta ikus entzunezko jarduerei lotutako lanbidea dira ikus entzunezko gaitasunaren hobekuntzan eraginik handiena duten hiru aldagaiak. Baina, horietako ezta bakar batean ere ez da ageri ikus entzunezko alfabetizazioan behar bezainbesteko maila. | |
Dudarik gabe, ondoriozta dezakegu ezen kodetzeko eta deskodetzeko behar bezainbesteko gaitasuna lor dezakeen konbinazio bakarra dela hezkuntza eta kultura maila altuago bat eta ikus entzunezko bitartekoen azterketa eta erabilera arautua. Hezkuntza prozesu osoaren curriculumean | ikus entzunezko prestakuntza bereziaren beharra adierazten du horrek. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ikusi | 10 (0,07) |
Lehen forma
ikus | 10 (0,07) |
Argitaratzailea
UEU | 10 (0,07) |
Konbinazioak (2 lema)
ikusi entzunezko | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
ikusi entzunezko prestakuntza | 10 (0,07) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |