Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2011
‎3 taula. Puntuazio orokorrak ikus entzunezko prestakuntzaren arabera.
‎Nahiko harrigarriak dira aldez aurretiko ikus entzunezko prestakuntza bereziari buruz agertzen diren emaitzak. Inkestatu gehienek(% 71), normala denez, ez dute batere; diotenez, ez dute prestakuntza berezirik ikus entzunezkoetan.
‎Gure ustez, ikus entzunezko prestakuntza badutela diotenen portzentajea oso altua da, kontuan izanda oso murritzak direla Lanbide Heziketan eta unibertsitatean eskaintzen diren arloko ikasketak edo derrigorrezko hezkuntzaren curriculumean formazio berezi horrek duen ikasketa lerro jakinik eza. Atentzioa eman digu.
‎Progresiboki igotzen da batez besteko puntuazioa ikasketa mailaren arabera estatistikoki esanguratsuak diren taldeen arteko desberdintasunak ezarriz (20 taula ikusi). Ikuspuntu horretatik, ondorioztatu dugu ikus entzunezko prestakuntza bereziak benetako desberdintasun kualitatibo bat sortzen duela, benetan esanguratsua dela egunero jasotzen ditugun ikus entzunezko mezuak deskodetzeko gaitasunaren garapenean.
‎Ofizioak edo lanbideak ikus entzunezko jarduerarekin zerikusia duenean, errepikatzen da hein handi batean ikus entzunezko prestakuntza bereziaren aldagaian gertatzen zena. Desberdintasuna oso nabaria da gaiarekin zerikusia duen jarduera
‎Ikus entzunezko edo informatikako edukiak deskodetzeko gaitasun kritikoak zerikusi handiagoa du hezkuntza maila orokorrarekin, ikus entzunezko prestakuntza edo jarduerarekin baino. Baina, ulertu behar da prestakuntza edo jarduera berezi horrek gehiago erantzuten diola ikus entzunezko bitarteko teknikoen erabilerari, sormenaren erabilerari baino.
‎taula. Puntuazio orokorrak ikus entzunezko prestakuntzaren arabera 26
‎zenbat eta ikasketa maila altuago izan herritarrak, ikus entzunezkoak modu oso batean deskodetzeko gaitasun nabarmenagoa antzeman dugu haren emaitzetan. Eta, ikus entzunezko prestakuntza bereziak, alegia, ikus entzunezkoetan trebatua izateak, benetako desberdintasun kualitatiboa sortzen du herritarrengan.
‎Ikasketa maila, ikus entzunezko prestakuntza berezia eta ikus entzunezko jarduerei lotutako lanbidea dira ikus entzunezko gaitasunaren hobekuntzan eraginik handiena duten hiru aldagaiak. Baina, horietako ezta bakar batean ere ez da ageri ikus entzunezko alfabetizazioan behar bezainbesteko maila.
‎Dudarik gabe, ondoriozta dezakegu ezen kodetzeko eta deskodetzeko behar bezainbesteko gaitasuna lor dezakeen konbinazio bakarra dela hezkuntza eta kultura maila altuago bat eta ikus entzunezko bitartekoen azterketa eta erabilera arautua. Hezkuntza prozesu osoaren curriculumean ikus entzunezko prestakuntza bereziaren beharra adierazten du horrek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia