2006
|
|
Esan dugunagatik,
|
ikus
entzunezko obrak egiteko, finantzabide garrantzitsu bat dugu product placement eta publizitate estatikoa direlakoak erabiltzea; beraz, ezkutuko publizitatearen nozioa behar bezala zehazten ez bada, sormen intelektualaren obrak sortzeko bidea oztopatu edo itxiko da.
|
|
Publizitate agentziek publizitate sorkuntzaren egileengandik ustiapen eskubideak jasotzea espero dutenez, talde obren erregimena erabiltzea oso erakargarri suertatzen zaie. Izan ere, talde obraren eskema modu argiagoan gauzatzen da publizitate obretan gainerako
|
ikus
entzunezko obretan baino. Sortzearen iniziatiba eta ekarpen guztien koordinazioa publizitate agentziari dagokio, egileen ekarria emaitza original bakar batean biltzen da eta, beraz, egile bakoitzaren eskubideak bereiztea ezinezko suertatzen da.
|
2009
|
|
Folklorearen erabilera nortasunaren bilaketan, garai globaleko sormen artistikoan izena du bere lanak. Txina, Euskal Herria eta Andaluziako instrumentuen soinuetatik abiatuta sortutako
|
ikus
entzunezko obra da Laurita Silesena, EHUko oharrak adierazten duenez.
|
|
Arrazoiak: irrati edo telebista publikoak euskaraz ez dira bermatzen; irrati edo telebista pribatuak euskaraz ez dira bultzatzen; euskarazko
|
ikus
entzunezko obrak ez dira sustatzen, ezta diruz laguntzen ere; euskarazko prentsa ez da sustatzen; kazetarien euskarazko prestakuntza ez da egiten.
|
|
|
Ikus
entzunezko obra
|
2010
|
|
Duela hiru hamarkadaz geroztik, Zinematografia filmak Kalifikatzeko Batzordea, Zinematografiaren eta Ikus entzunezko Arteen Institutuaren (ICAA) mendeko organoa, arduratzen da gure herrialdeko zinema aretoetan erakusten diren filmak adin taldeka sailkatzeari buruzko txostenak egiteaz. “X filmak” izan ezik, horrelakotzat jotako aretoetan soilik proiekta baitaitezke, non 18 urtetik beherakoek debekatuta baitute
|
ikus
entzunezko obretan parte hartzea, erakunde horrek ematen dituen kalifikazioak guraso eta hezitzaileei zuzenduta daude, modu arduratsu eta egokian jardun dezaten beren ardurapeko adingabeak proiekzio batera joaten direnean. “16 urtetik beherakoei ez zaie gomendatzen” kalifikazio berria gehitu da, eta “13 urtetik beherakoei” ordez “12 urtetik beherakoei” jarri zaie.
|
|
“16 urtetik beherakoei ez zaie gomendatzen” kalifikazio berria gehitu da, eta “13 urtetik beherakoei” ordez “12 urtetik beherakoei” jarri zaie.
|
Ikus
entzunezko obrei kategoria hauek eman dakizkieke: bereziki haurrentzat gomendatua, adin guztietarako egokia, 7 urtetik beherakoentzat, 13 urtetik beherakoentzat, 18 urtetik beherakoentzat edo X filmarentzat gomendatzen ez dena.
|
2011
|
|
Argitalpen honetako dokumentu eta euskarrietan erabilitako
|
ikus
entzunezko obren irudi eta zatikien erreprodukzioek apirilaren 12ko 1/ 2.9996 Legegintzako Errege Dekretuko 32 artikuluan (aipamenak) eta ondorengo aldaketetan xedatutakoa bete behar dute. " Bide komertzialez edo Internet bidez hedatutako dokumentuetatik ateratako idatzizko, soinuzko edo ikus entzunezko lanak direnez, aipamen, analisi edo iruzkin kritiko gisa egiten da eta irakaskuntza xedeekin soilik egiten dira".
|
|
Argitalpen honetako dokumentu eta euskarrietan erabilitako
|
ikus
entzunezko obren irudi eta zatikien erreprodukzioek apirilaren 12ko 1/ 2.9996 Legegintzako Errege Dekretuko 32 artikuluan (aipamenak) eta ondorengo aldaketetan xedatutakoa bete behar dute. " Bide komertzialez edo Internet bidez hedatutako dokumentuetatik ateratako idatzizko, soinuzko edo ikus entzunezko lanak direnez, aipamen, analisi edo iruzkin kritiko gisa egiten da eta irakaskuntza xedeekin soilik egiten dira".
|
2012
|
|
Artearen garapenaren atal horretan kokatu du Josu Rekaldek EHUko Arte Ederren fakultateko ikus entzunezko arloko ikasleek BBVA fundazioaren Bilboko egoitzan paratutako erakusketaren ekarpena. Soinuak gero eta itzal handiagoa du sortze prozesuan ez ezik, azken emaitzan ere, eta, ondorioz,
|
ikus
entzunezko obrak parametro klasikoetatik urruntzen ari direla uste du Rekaldek. EHUko irakaslea da Rekalde.
|
|
Publizitate agentziek publizitate sorkuntzaren egileengandik ustiapen eskubideak jasotzea espero dutenez, talde obren erregimena erabiltzea oso erakargarri suertatzen zaie. Izan ere, talde obraren eskema modu argiagoan gauzatzen da publizitate obretan gainerako
|
ikus
entzunezko obretan baino. Sortzearen iniziatiba eta ekarpen guztien koordinazioa publizitate agentziari dagokio, egileen ekarria emaitza original bakar batean biltzen da eta, beraz, egile bakoitzaren eskubideak bereiztea ezinezko suertatzen da.
|
|
Esan dugunagatik,
|
ikus
entzunezko obrak egiteko, finantzabide garrantzitsu bat dugu product placement eta publizitate estatikoa direlakoak erabiltzea; beraz, ezkutuko publizitatearen nozioa behar bezala zehazten ez bada, sormen intelektualaren obrak sortzeko bidea oztopatu edo itxiko da.
|
2014
|
|
Bukatzeko, bi bideo proiektatuko dituzte. Ane Urkiola aritu da
|
ikus
entzunezko obrak sortzen, eta Odriozola izan du laguntzaile. Bideotako batean, Eibar.org eko kideak elkarrizketatu dituzte, hasiera azal dezaten.
|
2015
|
|
|
Ikus
entzunezko obra bat (izan interaktiboa, izan transmedia) ekoizteko baliabide eta bitartekoak bilatzen ditugunean, hasiera batean, proiektu independenteetarako edo transmedia estrategia orokor baterako finantzaketa bilatzea plantea dezakegu. Proiektu beregainak edo proiektu handiagoen atalak izan daitezke; esate baterako, ikus entzunezkoak (flm laburrak, dokumentalak, telesailak eta abar), interaktiboak (multimedia, app ak, diseinua, garapena eta abar) eta transmediak (fikzioa, ezfikzioa, marketina, markak/ branding a eta abar).
|
2023
|
|
Maila praktikoan ere antzeko azterketa egin da, baina hemen honakoen inguruan oinarritu da analisia: hizkuntzen erabilera, lizentzien esleipena,
|
ikus
entzunezko obrak, artxiboa, lurralde hitzarmenak eta arau hausteak.
|
|
Kursaal auditoriumeko fatxada izango da jardunaldien erakusleihoetako bat. Izan ere, Playmodes kolektibo artistikoak sortutako Gradients
|
ikus
entzunezko obra proiektatuko dute egunero, jardunaldiak iraun bitartean, 20:30etik 22:00etara.
|