Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎Baina oso neurtua. Erreportajean, zutabean, kazetariak literaturatik edan behar du, ikus entzunezko kulturatik bakarrik edanez ez da posible ezer egitea, nik inpresio hori daukat
2003
‎Ikuspegi horren aurka, kontuan izan behar dugu ume bati, baldin behar bezala gosaldu eta bazkaldu ez badu, zail egingo zaiola errendimendu akademiko egokia lortzea; baldin ikasgelako zarata maila 70 dezibelekoa bada, transmititutako mezuaren %50a jasotzeari utziko diola, urduriago jarriko dela eta gutxitu egingo zaiola kontzentratzeko eta irakurtzeko gaitasuna; baldin irakasleak, ikus entzunezko kulturara ohitutako ikasleen arreta erakartzeko, klera eta arbela baditu funtsezko lanabesak, borroka aldez aurretik galdua duela; eta, azkenik, baldin klaseak bata bestearen atzean elkartzen baditu, atseden hartzeko tarterik utzi gabe, ikasleen eta irakasleen nekea areagotu egingo dela eta edukiak transmititzeko eta asimilatzeko gaitasuna gutxitu egingo dela.... Gainerakoa, beraz, eskolako arrakasta edo porrota baldintzatzen ari diren faktore horietan guztietan eragitea litzateke.
2007
‎Lehenengoa gaur egungo Arteen modalitatearen antzekoa da, eta alde bakarra dago: modalitateko irakasgaien artean, Irudiaren ordez Ikus entzunezkoen Kultura dago. Hala ere, “Arte eszenikoak, musika eta dantza” bidea berritasun handia da Batxilergoan; izan ere, hezkuntza aukera bat du, orain arte gure sisteman ez zegoena, eta, horri esker, batxilergoa eta musikako lanbide irakaskuntzak bateragarriak izango dira irakasgaiak baliozkotzearen bidez. Musika azterketa, Musikaren eta dantzaren historia edo Musika Hizkuntza eta Praktika dira bide berri honek barne hartzen dituen modalitateko irakasgaietako batzuk.
2008
‎Edozein ikusleri zuzendu gatzaizkio, nahiz eta egia den jende gazteak errazago ulertuko duela. Azken batean, ikus entzunezko kultura aurkezten dugu guk, kalean bizirik dauden mugimenduen bidez.
‎Musika aldetik, hip hopa eta funkya jazz, house, pop eta rock kutsuarekin nahastu dugu, besteak beste. Irudi aldetik, ikusmena garatu dugu zentzumenetatik gehien gure belaunaldiakook, ikus entzunezko kulturak eraginda. Ondorioz, antzoki batera goazenean, leku estatikoa dela iruditzen zaigu.
2012
‎Bestalde, euskal herriko gazteak oro har, ikus entzunezko kulturan txertatuta daudela esan liteke. Internet indartsu sartzen ari da, gazte gehienak asteko egun guztietan konektatzen dira, eta sare sozialek izugarrizko indarra daukate.
2013
‎Ikus entzunezko produkzioaren inguruan Euskal Herrian eratu den enpresa, teknikari, sortzaile eta zerbitzuen industri sare edo ehuna aintzat hartu beharrekoa da, bai haren dimentsio ekonomikoan, aberastasun eta enplegu iturri gisa, bai, batez ere, dimentsio kulturalean, ikus entzunezko kultur edukien sorburu eta bideratzaile gisa. Izan ere, gaur egungo ikus entzunezko sistemetan edukien produkzioa industri atal autonomo gisa egituratzen da kasurik gehienetan, eta, beraz, ikus entzunezko industria antolatu, osasuntsu eta jasangarri bat izatea ezinbesteko baldintza da euskal kulturaren garapenerako ere.
2015
‎Gazteako Twitter, Facebook eta Youtube erabilera nitxo berriek erraztu dute hizkera bernakuluen hedapena. Youtuberrak proiektuko bideoek erakusten digute euskalkiek gaur egun euskal gazteen media eremu publikoan duten lehentasunezko tokia, eta bide batez sendotzen dituzte globalki zirkulatzen duen ikus entzunezko kultura popularrean dialektoak hartzen ari diren garrantzia azpimarratzen duten ikerketen ondorioak (Androutsopoulos & Tereick, 2016).
2020
‎Europako kultura desberdinen ikus entzunezko dietaren oinarrizko osagaia tokiko produktuen eta ia esklusiboki iparramerikar jatorri izendapena duten produktu globalen arteko nahasketa bat da. Europako ikus entzunezko kulturan, ez dago berezko iruditeria partekaturik. Egiturazko gabezia hori zuzentzen saiatzeko, azken urteetan EB Merkatu Digital Bakar (MDB) gisa definitu duten proiektu estrategikoaren oinarriak zehaztuz joan da.
‎Aniztasun linguistiko eta kulturalaren sustapenaren ikuspegitik, IEKZZk barne hartu eta hedatzen duen kontzeptu gako bat" interes orokorreko ikus entzunezko bitartekoen zerbitzuen gailentasun egokiarena" da. Ildo horretan, Europako araudiak ez du oztopatzen katalanez edo euskaraz adierazitako ikus entzunezko kulturaren normalizazioa. Arazoak etxekoagoak dira.
‎Merkatuaren logikak produktu desberdin askoko eduki eskaintza eskatzen du, publiko ezberdina asetzeko xedearekin, moldagarritasun handiz eta plataforma desberdinak erabiliz. Proposamena ez datza ohiko kanalak erabiltzeari uztean edo haurren edo gazteen publiko orokorrarentzako serieak ekoizteari uztean; baizik eta kanal klasikoak modu independentea funtzionatuko duten formatu berriekin uztartzean, non, Ikus entzunezko kulturak gaztelaniaz edo ingelesez bakarrik funtzionatzen badu, katalana eta euskara dira horrelako esperientziekin identifikatu. ahal den guztietan, sinergiak ezarriko diren. Uneotan TikTok en beren edukia zabaltzen duten gazte sortzaile hauei (gero eta gehiago direnak) CCMAk eta EITBk harrera egingo balie eta jarduera hori sustatuko balute, gazteen artean katalanaren edo euskararen kontsumoa esponentzialki biderkatuko litzateke.
‎Haiek direlako hizkuntzaren jarraitutasuna bermatuko duten katebegia eta katalana zein euskara bizitzeko, sozializatzeko eta abenturak izateko hizkuntzak direla esperimentatu behar dutelako. Ikus entzunezko kulturak gaztelaniaz edo ingelesez bakarrik funtzionatzen badu, katalana eta euskara dira horrelako esperientziekin identifikatu. Hurrengo urratsa atzeraka doazen familiarteko hizkuntza gisa baztertuta geratzea izango litzateke.
2022
‎Zinemaren eta ikus entzunezkoen industria sendotzeko asmoz, gaur egungo ekoizpen eta banaketa sistemara egokitutako lege bat prestatu du Espainiako Kultura eta Kirol Ministerioak: Zinemaren eta Ikus entzunezko Kulturaren Legea (egun Zinemaren Legea dago indarrean). Izenak berak erakusten du:
‎lau urtean behin sektorearen plan estrategiko bat egin du, baita haren helburuen jarraipena ere. Gobernua behartuko du, gainera, Zinematografiaren eta Ikus entzunezko Kulturaren Kontseilua sortzera, gehienez legea indarrean sartu eta sei hilabetera, bitartekariaren funtzioa bete dezan, kolaborazio publiko pribatua errazteko eta sektorearen garapena bultzatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia