Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2011
‎sareek (peer to peer edo parekotik parekora) aldaketa ikaragarria ekarri dute ikus entzunezkoak kontsumitzeko ohituretan. Musika, bideoak, literatura eta abar argitaratu eta banatzea produkzio etxeen eta argitaletxeen esku zegoen lehen, eta haiek eskaintzen zutenarekin moldatu behar genuen kontsumitzaileok.
‎Joera honi esker, erabiltzaileok edukia gure ordenagailuetan ez edukitzera ohitzen ari gara. Izan ere, ikus entzunezkoak kontsumitzera bideratutako gailu asko, hala nola smartphon eak edo tablet ak, biltegiratze ahalmen txikiarekin datoz. Zertarako, dena on line badago eta handik zuzenean kontsumi badezaket?
‎Hedabideen kontsumo ohiturak aldatu egin dira Interneten sorreraz geroztik (Anderson, 2006; Muro, 2009). Telebista seinalearen digitalizazioak, horrez gain, eraldatu egin ditu ikus entzunezkoak kontsumitzeko ohiturak, eta gaztetxoak eragile garrantzitsu dira aldaketa horretan (Livingstone, 2009; Barkhuus, 2009).
‎Kontuan hartuta ikus entzunezko edukien kontsumo paradigma berri baten aurrean dagoela gizartea (eta, kasu honetan, nerabea), beharra ikusten da ikertzeko zein den gaztetxo horiek egiten duten ikus entzunezko kontsumoa eta zeintzuk diren beraien motibazioak ikus entzunezkoak kontsumitzeko. Horrekin batera, interesgarria da ikustea euskarazko produkzioak zein leku duen kontsumo horretan.
‎(IG1) Zein ikus entzunezko kontsumitzen dute Leintz bailarako gazteek?
‎Inkestatuen erdiak(% 59) baieztatu du bere mugikorrak badaukala Internetera konexioa eta gai dela ikus entzunezkoak ikusteko mugikorrean. Hori horrela izanik ere, oso gaztetxo gutxik(% 6) baliatzen du aukera hori ikus entzunezkoak kontsumitzeko.
‎Ikerketa honetan aztertu da zelakoa den Leintz bailarako nerabeen (12 urte) ikus entzunezko kontsumoa. Aztertu da, batetik, gaztetxoek zelan kontsumitzen dituzten ikus entzunezkoak; horrekin batera, ezagutu nahi izan dira beren motibazioak ikus entzunezkoak kontsumitzeko; amaitzeko, ikertu da euskarazko edukiek zein toki betetzen duten haien kontsumoan. Ohiko telebistaz haratago, Interneteko eta telefono mugikorretako ikus entzunezkoak ere hartu dira kontuan.
2015
‎Inteneten ikus entzunezkoak kontsumitzeari eskaintzen dioten denborari dagokionez, batez beste 93minutu dira aste barruko egunetan eta zertxobait gutxixeago (87 minutu) asteburuko egunetan. Ohikotelebistako kontsumo datuekin alderatuta, gutxiago dira interneten ikus entzunezkoak ikusten ezdituzten gazteak:
‎Interneten ikus entzunezkoak kontsumitzeko baliatzen diren bideei erreparatuz gero, ohikotelebistan baino handiagoa da kanalen aukera. Bideoak ikusteko gehien baliatzen dituzten hiruwebgune, plataforma edo sare sozial aipatzeko eskatzerakoan, guztira 116 gune dira aipatutakoak; haatik, 9 kanaletan dago kontzentratuta kontsumoaren %80, eta lehenengo bien bitartez egiten dakontsumoaren %50 baino gehiago:
‎Orain, aldiz, erraz eta eraz ikusditzakegu telebistako edukiak ez diren bestelako ikus entzunezko profesionalak, eta baita bideoamateurrak ere. Beste alde batetik, Smartphonearen bitartez, inoiz baino egiago bihurtu da noiznahi etanahieran konektatuta egotearen leloa, eta ondorioz ikus entzunezkoak kontsumitzeko modua zabalduegin da modu esponentzialean eta lau haizetara.
‎Lan honen helburua da ikertzea digitalizazioak ekarritako ikus entzunezkoak kontsumitzeko moduberriek gazteengan duten isla, arreta berezia jarrita ohiko telebista eta ikus entzunezkoak internetenkontsumitzeko ohiturei, eta kontsumitzaileek ikus entzunezko edukiekin daukaten interakzioari, bereziki interneten partekatzeko joerei.
‎Incluyemirar un video en Youtube, descargar ilegalmente una pelicula para verla en el ordenador, veruna pelicula en streaming, comprar una temporada completa en DVD y disfrutarla en eltelevisor (Scolari, 2013: 221). Ikus entzunezko kontsumitzaile handiak izaten jarraitzen dutenerabeek, baina broadcasting ak ikus entzunezkoak kontsumitzeko aukera bakarra izateari utzidio.
‎Nerabeen %53, 3k aipatu du internetera jotzen duela telebistako edukiak ikustera. Datu horrekerakusten du telebistaz harago sortu direla ikus entzunezkoak kontsumitzeko espazio berriaksarean, eta horien artean daude telebista kateetako webguneak. Garrantzitsua da, baina, datu hautestuinguratzea, izan ere, nerabeek internetera jotzeko arrazoien artean garrantzitsuena (%69) dahemen baieztatzen dutena:
‎Ikusiko dugu gainera kopuruak asko aldatzen direla adinaren arabera (Nielsen, 2015). Telebista da biderik arruntena ikus entzunezkoak kontsumitzeko, baina gazteagoek ohitura handia daukate Internetera jotzeko. Halaxe erakusten du Nielsenek nazioarte mailako 60 herrialdetan eginiko ikerketak.
‎251) gehitu behar zaie: ikus entzunezkoak kontsumitzeko euskarri mugikorrek aukera aniztasuna ahalbidetu dute, telefono mugikorrek, tabletek eta ordenagailu eramangarriek. Espainiako estatuan, esaterako, online publikoaren% 40k egunkari digitalen albisteak eta artikuluak irakurtzen ditu, albisteak ezagutzeko modurik hedatuena, sareko erabiltzaileen artean, komunikabide baten webgunera jotzea da,% 46k egiten du, eta 6 erabiltzailetik batek bideoak ikusten ditu.
2017
‎Ildo horretan, lan honek erakutsi nahi du ikus entzunezko irisgarritasuna bermatzeko zein ikus entzunezko itzulpengintzaren transferentzia linguistikoa gauzatzeko metodoek ahalbidetu dezaketela zinema nahiz telebista eduki eleaniztunen kontsumoa. Alegia, hizkuntza, jada, ez da oztopo ulertzen ez den ikus entzunezkoa kontsumitzeko, entzumen edo ikusmen urritasuna ez den bezalaxe. Izan ere, eskubideak bermatzetik harago, ikus entzunezkoetan garatu den teknologiak gauzatu du horietara sarbidea izatea era irisgarrian.
‎Artikuluak Mondragon Unibertsitateko 475 gazteren artean egindako inkesta baten emaitza esanguratsuenak azaltzen ditu. Faktore analisi bat eta bi erregresio anizkoitz orokortu egin ondoren, ateratako ondorio nagusia da estatistikoki ezin dela lotu telebistaren kontsumoa audientziaren jarrera pasiboekin, ezta Internet bidez ikus entzunezkoak kontsumitzea jarrera aktiboekin ere.
‎Azkenaldian egindako hainbat ikerketek frogatu dute gazteria ohiko telebista kateetatik urruntzen ari dela, eta ikus entzunezkoak kontsumitzeko bestelako plataformak nahiago dituztela. Horren eraginez, telebista kateak eta ikus entzunezko ekoizpen etxeak etorkizuneko estrategia berriak planteatzen ari dira.
‎Azkenaldian egindako hainbat ikerketek frogatu dute gazteria ohiko telebista kateetatik urruntzen ari dela, eta ikus entzunezkoak kontsumitzeko bestelako plataformak nahiago dituztela. Horren eraginez, telebista kateak eta ikus entzunezko ekoizpen etxeak etorkizuneko estrategia berriak planteatzen ari dira.
‎Azkenaldian egindako hainbat ikerketek frogatu dute gazteria ohiko telebista kateetatik urruntzen ari dela, eta ikus entzunezkoak kontsumitzeko bestelako plataformak nahiago dituztela. Horren eraginez, telebista kateak eta ikus entzunezko ekoizpen etxeak etorkizuneko estrategia berriak planteatzen ari dira.
2020
‎Eta eginbehar zehatzik izan ez dutenek ere jo dute sarera: aldentze fisikoa gainditu eta ingurukoekin hitz egiteko, gertatzen ari zenaren berri jasotzeko, sukaldean trebatzeko, kirola egiteko... eta modu erabat nabarmenean ikus entzunezkoak kontsumitzeko: serieak, pelikulak, musika bideoak, dokumentalak... orduak eta orduak online eta streaming plataformetan.
‎12 Ikus entzunezkoak kontsumitzeko ohituren aldaketen deskribapen xehatuagoa eta kuantifikatua lortzeko, hau kontsulta daiteke: " Llibre Blanc de l’audiovisual de Catalunya". http:// interaccio.diba.cat/ sites/ interaccio.diba.cat/ files/ llibreblancaudiovisual.pdf, 11.31 or.
‎Ehunka telebista kate agertu ziren lehenengo, gero Internetek milaka edukitarako atea zabaldu, eta ikus entzunezkoak kontsumitzeko era aldatu egin da. Albistegiek lehen zeukaten esklusibotasuna galdu dute eta orain beste hainbat informazio iturrirekin lehiatu behar dira.
2022
‎Eskualdeko ikasle gaztetxoek alde haundiz gaztelaniazko ikus entzunezkoak kontsumitzen dituzte
2023
‎Hasieratik zinema zaleentzat eta ikus entzunezkoak kontsumitzen dituztenentzat saio bat egitea izan da asmoa, baina ez da oso oso adituentzat. Badakigu zinema saio batek ezin diola bakarrik begiratu zinema aretoetan dagoenari, paradigma asko aldatu delako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia