2010
|
|
Produkzioa. Ezagutu beharrekoa da ikus entzunezkoaren ekoizpenean parte hartzen duten profesionalen eginkizuna zein den, bai eta ikus entzunezko diskurtsoa eraikitzeko beharrezkoak diren urrats genesikoak ere
|
ikus
entzunezkoetan gaitasun egokia izateko. Gizaki modernoak jakin luke ikus entzunezko espazio modernoetan bere eduki sinboliko propio eta berezituak ekoizten eta hedatzen.
|
|
Hartara, lengoaia, teknologia, produkzioa, jasoketa, balioak eta estetika arloei buruzko puntuaketa ebaluatzailea da ondoren ikusiko dena. Alegia, ideia orokor bat marraz lezakeena nerabeek eta gazteek balizko azterketa bat egin balute euren
|
ikus
entzunezko gaitasun komunikatzaileei buruz.
|
2011
|
|
|
Ikus
entzunezko gaitasuna ebaluatu ahal izateko, 100 puntuko eskala erabili zen dimentsioen artean honela banatuta: ikus entzunezko lengoaiari buruzko galderetan gehienez 20 puntu lor zitezkeen; teknologiako galderek 15 puntuko balioa zuten guztira; produkzio eta programazioarekin lotutakoek 12 puntu; ikus entzunezkoen errezepzioa eta audientzia neurtzekoak 13 punturekin gehienez baloratu ziren; ideologia eta balioei buruzko galderak kontsideratu ziren garrantzitsuenak? 25 puntu?
|
|
Europar Batasunak Bigarren Hezkuntzako gazteen
|
ikus
entzunezko gaitasunak garatzeko asmoz, Comenius 3 programa antolatu zuen. Horren barruan kokatu zen Donostiako Zubiri Manteo institutuak 2004 ikasturtean abian jarri zuen Europako Zinema eta Gazteak izeneko ekimena.
|
|
Edozelan ere, ondorio nagusia da Euskal Herriko adin batetik aurrerako herritarren
|
ikus
entzunezko gaitasunean, sexuen arteko desberdintasuna ez dela estatistikoki esanguratsua.
|
|
|
Ikus
entzunezko gaitasunak eskuratzean, heziketa da taldeen arteko desberdintasuna azaltzeko faktorerik erabakigarriena. Baina, ezta ikasketa unibertsitarioak egin dituztenak ere ez dira heltzen ikus entzunezko gaitasunaren oinarrizko mailara; batez besteko 29,8 puntu besterik ez baitute lortu.
|
|
Ikus entzunezko gaitasunak eskuratzean, heziketa da taldeen arteko desberdintasuna azaltzeko faktorerik erabakigarriena. Baina, ezta ikasketa unibertsitarioak egin dituztenak ere ez dira heltzen
|
ikus
entzunezko gaitasunaren oinarrizko mailara; batez besteko 29,8 puntu besterik ez baitute lortu.
|
|
Beraz, edozein dela espezializazioa ere, ikasketa mailak erlazio zuzena du
|
ikus
entzunezko gaitasun mailarekin.
|
|
|
Ikus
entzunezko gaitasunaren dimentsioak
|
|
15etik, 6,9 puntu lortu dituzte gazteenek.
|
Ikus
entzunezko gaitasunaren dimentsio guztien artean, teknologia atalarekin zerikusia duten trebetasunak dira defizit txikiena dutenak, nahiz eta inkestatu guztiek gutxiegiko nota izan.
|
|
diagrama.
|
Ikus
entzunezko gaitasunaren dimentsioen arteko erlazioak 53
|
|
|
Ikus
entzunezko gaitasunaren sei dimentsioetan lortutako puntuazioak alderatuta, nabaria da teknologia arloan lortutako arrakasta. Gainerako eremuetan lortutako kalifikazioak suspentso baxuaren inguruan gelditzen dira, 16 taulan ikus daitekeenez.
|
|
|
Ikus
entzunezko gaitasunaren dimentsioak
|
|
egiaztatzea ea gazteek lortutako puntuazioak hobeak ziren dimentsioren batean edo bestean. Egindako azterketan
|
ikus
entzunezko gaitasuna osatzen duten dimentsioen arteko korrelazio estatistikoak9 aurkitu dira. Ondoko diagramaren laguntzaz azter daiteke zein dimentsioren artean eratzen diren korrelazio esanguratsuenak.
|
|
2 diagrama.
|
Ikus
entzunezko gaitasunaren dimentsioen arteko erlazioak.
|
|
Bestetik,
|
ikus
entzunezko gaitasunaren bi ardatzak diren ekoizpenaren eta interpretazioaren arabera sailkatu genituen sei dimentsioak: ekoizpenaren eremuan lengoaia, teknologia eta produkzioa kokatu genituen, ezinbestekoak dira edozein ikus entzunezko narrazio sortu ahal izateko.
|
|
Aldez aurretik jasotako heziketa espezifikoaren eta
|
ikus
entzunezko gaitasunaren dimentsio gehienen artean erlazio esanguratsurik aurkitu ez izana logikoa izan daiteke; izan ere, 90 ikaslek(% 15,1) ikasi dute gaiari buruzko ikasgai bat. Ikus entzunezko lengoaiaren eta teknologiaren eremuetan ikusi da batez besteko puntuazioen gora egite progresiboa.
|
|
Ikasketa maila, ikus entzunezko prestakuntza berezia eta ikus entzunezko jarduerei lotutako lanbidea dira
|
ikus
entzunezko gaitasunaren hobekuntzan eraginik handiena duten hiru aldagaiak. Baina, horietako ezta bakar batean ere ez da ageri ikus entzunezko alfabetizazioan behar bezainbesteko maila.
|
|
Nerabe eta gazteen
|
ikus
entzunezko gaitasuna neurtzean egin genuen bezala, alderatu nahi izan ditugu sei dimentsioen arteko korrelazio estatistikoak detektatu ahal izateko garatu beharreko trebetasunen arteko erlazioak. Lehenbizi, dimentsio guztien arteko korrelazio estatistikoak aztertu dira.
|
|
Ondoren, aztertu nahi genuen ea desberdintasunik zegoen taldeen artean ikasketa maila, sexu eta ikus entzunezkoetan aldez aurretik jasotako prestakuntzaren arabera. Azkenik, lehen kapituluan azaldu diren
|
ikus
entzunezko gaitasunaren dimentsioen artean egon zitezkeen erlazioetan zentratu zen ere gure jakin mina.
|
2020
|
|
Konfinamendu garaia arintzeko tresna ezin hobea izan dela kontatu digute parte hartzaileek. Askok, entretenitzeko ez ezik, lehiaketak beraien
|
ikus
entzunezko gaitasunak lantzeko ere balio izan diela aipatzen dute.
|