Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2010
‎Produkzioa. Ezagutu beharrekoa da ikus entzunezkoaren ekoizpenean parte hartzen duten profesionalen eginkizuna zein den, bai eta ikus entzunezko diskurtsoa eraikitzeko beharrezkoak diren urrats genesikoak ere ikus entzunezkoetan gaitasun egokia izateko. Gizaki modernoak jakin luke ikus entzunezko espazio modernoetan bere eduki sinboliko propio eta berezituak ekoizten eta hedatzen.
‎Hartara, lengoaia, teknologia, produkzioa, jasoketa, balioak eta estetika arloei buruzko puntuaketa ebaluatzailea da ondoren ikusiko dena. Alegia, ideia orokor bat marraz lezakeena nerabeek eta gazteek balizko azterketa bat egin balute euren ikus entzunezko gaitasun komunikatzaileei buruz.
2011
Ikus entzunezko gaitasuna ebaluatu ahal izateko, 100 puntuko eskala erabili zen dimentsioen artean honela banatuta: ikus entzunezko lengoaiari buruzko galderetan gehienez 20 puntu lor zitezkeen; teknologiako galderek 15 puntuko balioa zuten guztira; produkzio eta programazioarekin lotutakoek 12 puntu; ikus entzunezkoen errezepzioa eta audientzia neurtzekoak 13 punturekin gehienez baloratu ziren; ideologia eta balioei buruzko galderak kontsideratu ziren garrantzitsuenak? 25 puntu?
‎Europar Batasunak Bigarren Hezkuntzako gazteen ikus entzunezko gaitasunak garatzeko asmoz, Comenius 3 programa antolatu zuen. Horren barruan kokatu zen Donostiako Zubiri Manteo institutuak 2004 ikasturtean abian jarri zuen Europako Zinema eta Gazteak izeneko ekimena.
‎Edozelan ere, ondorio nagusia da Euskal Herriko adin batetik aurrerako herritarren ikus entzunezko gaitasunean, sexuen arteko desberdintasuna ez dela estatistikoki esanguratsua.
Ikus entzunezko gaitasunak eskuratzean, heziketa da taldeen arteko desberdintasuna azaltzeko faktorerik erabakigarriena. Baina, ezta ikasketa unibertsitarioak egin dituztenak ere ez dira heltzen ikus entzunezko gaitasunaren oinarrizko mailara; batez besteko 29,8 puntu besterik ez baitute lortu.
‎Ikus entzunezko gaitasunak eskuratzean, heziketa da taldeen arteko desberdintasuna azaltzeko faktorerik erabakigarriena. Baina, ezta ikasketa unibertsitarioak egin dituztenak ere ez dira heltzen ikus entzunezko gaitasunaren oinarrizko mailara; batez besteko 29,8 puntu besterik ez baitute lortu.
‎Beraz, edozein dela espezializazioa ere, ikasketa mailak erlazio zuzena du ikus entzunezko gaitasun mailarekin.
Ikus entzunezko gaitasunaren dimentsioak
‎15etik, 6,9 puntu lortu dituzte gazteenek. Ikus entzunezko gaitasunaren dimentsio guztien artean, teknologia atalarekin zerikusia duten trebetasunak dira defizit txikiena dutenak, nahiz eta inkestatu guztiek gutxiegiko nota izan.
‎diagrama. Ikus entzunezko gaitasunaren dimentsioen arteko erlazioak 53
Ikus entzunezko gaitasunaren sei dimentsioetan lortutako puntuazioak alderatuta, nabaria da teknologia arloan lortutako arrakasta. Gainerako eremuetan lortutako kalifikazioak suspentso baxuaren inguruan gelditzen dira, 16 taulan ikus daitekeenez.
Ikus entzunezko gaitasunaren dimentsioak
‎egiaztatzea ea gazteek lortutako puntuazioak hobeak ziren dimentsioren batean edo bestean. Egindako azterketan ikus entzunezko gaitasuna osatzen duten dimentsioen arteko korrelazio estatistikoak9 aurkitu dira. Ondoko diagramaren laguntzaz azter daiteke zein dimentsioren artean eratzen diren korrelazio esanguratsuenak.
‎2 diagrama. Ikus entzunezko gaitasunaren dimentsioen arteko erlazioak.
‎Bestetik, ikus entzunezko gaitasunaren bi ardatzak diren ekoizpenaren eta interpretazioaren arabera sailkatu genituen sei dimentsioak: ekoizpenaren eremuan lengoaia, teknologia eta produkzioa kokatu genituen, ezinbestekoak dira edozein ikus entzunezko narrazio sortu ahal izateko.
‎Aldez aurretik jasotako heziketa espezifikoaren eta ikus entzunezko gaitasunaren dimentsio gehienen artean erlazio esanguratsurik aurkitu ez izana logikoa izan daiteke; izan ere, 90 ikaslek(% 15,1) ikasi dute gaiari buruzko ikasgai bat. Ikus entzunezko lengoaiaren eta teknologiaren eremuetan ikusi da batez besteko puntuazioen gora egite progresiboa.
‎Ikasketa maila, ikus entzunezko prestakuntza berezia eta ikus entzunezko jarduerei lotutako lanbidea dira ikus entzunezko gaitasunaren hobekuntzan eraginik handiena duten hiru aldagaiak. Baina, horietako ezta bakar batean ere ez da ageri ikus entzunezko alfabetizazioan behar bezainbesteko maila.
‎Nerabe eta gazteen ikus entzunezko gaitasuna neurtzean egin genuen bezala, alderatu nahi izan ditugu sei dimentsioen arteko korrelazio estatistikoak detektatu ahal izateko garatu beharreko trebetasunen arteko erlazioak. Lehenbizi, dimentsio guztien arteko korrelazio estatistikoak aztertu dira.
‎Ondoren, aztertu nahi genuen ea desberdintasunik zegoen taldeen artean ikasketa maila, sexu eta ikus entzunezkoetan aldez aurretik jasotako prestakuntzaren arabera. Azkenik, lehen kapituluan azaldu diren ikus entzunezko gaitasunaren dimentsioen artean egon zitezkeen erlazioetan zentratu zen ere gure jakin mina.
2020
‎Konfinamendu garaia arintzeko tresna ezin hobea izan dela kontatu digute parte hartzaileek. Askok, entretenitzeko ez ezik, lehiaketak beraien ikus entzunezko gaitasunak lantzeko ere balio izan diela aipatzen dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia