2010
|
|
2006an leiho berriak zirela eta nola kontsumitzen zen aztertu zuen: Internet, mugikorra, deskargak, etab. Pixkanaka,
|
ikus
entzunezko ekosistemaz hitz egiteko birplanteatu beharra zegoela ikusi genuen, plataforma jakin batean kontsumitutakoak gainerakoekin zerikusia baitzuen. Horrela, oraintxe bertan, edozein leiho eta plataformaren gaineko ikus entzunezko kontsumoa aztertzen duen azterlana da:
|
2011
|
|
Streamingbidezko telebisten eta ekoizleen eskaintzaren hazkundeak deskarga kopuruageldiarazten du, deskarga oraindik sistema ohikoena izan arren. Ikus entzunezkoedukien sarrera kopurua handitu egiten da, eta eduki horiek dagoeneko hazten ariden
|
ikus
entzunezko ekosistema digitaleko hedabide guztietan daude. Edukienbanaketa aldatu egiten da, eta, funtzionalki zein komertzialki, plataforma berriekinlotuta daude.
|
2017
|
|
Aldiz, aurrerago ere aipatutako ispilu jokoari izaera dialektiko eta dinamikoa aitortu nahiko nioke. Zentzu horretan, (euskal)
|
ikus
entzunezko ekosistemaren baitan gertatzen ari diren eta gertatzen jarraituko duten aldaketak, (euskal) gizarte garaikideen alor sozio teknikoak, ezin ditugu jada barru kanpo klabean aztertu. Arretaren fragmentatzea, bateratze multimedia, digitalizazioa... ez dira meteorologia, gizarteen baitako prozesu konplexu eta interesgarriak baino (bigarren paragrafoan aipatutako zentzuan), non eragile garen.
|
2020
|
|
|
Ikus
entzunezko ekosisteman gertatzen ari diren aldaketek ikus entzuleen kontsumo ohiturak ere aldatu dituzte, gazteen artean, bereziki. Ikus entzuleen jarreran ikus daitezkeen joeretako batzuk oso argiak dira12 EBko errealitateari erreparatuta, honako hauek izango lirateke alderdi garrantzitsuenak, artikulu honetan lantzen ari garen gaiari dagokionez:
|
|
|
Ikus
entzunezko ekosistemaren errotiko eraldaketak eta ikus entzuleen kontsumo ohituren aldaketak ekarritako aldaketa kulturalek zaharkitzera kondenatu dituzte ikus entzunezko
|
|
|
Ikus
entzunezko ekosistemaren errotiko eraldaketak eta ikus entzuleen kontsumo ohituren aldaketak ekarritako aldaketa kulturalek zaharkitzera kondenatu dituzte ikus entzunezko sektorea arautzeko moduak, eta 5Ga ezarri eta banda zabal mugikorra hedatzen hasita, are nabarmenagoak dira premiak.
|
|
1 Banda zabal finko eta mugikorreko telekomunikazioak nagusi diren
|
ikus
entzunezko ekosistema berrian, premiazkoa da espektroaren kontrolaren –partekatua edo esklusiboa– gaia planteatzea. Banda zabal mugikorrak ikus entzunezko edukien hedapena Internet eta telekomunikazioen eremura lekualdatu berri du.
|
|
2 IRAULTZA DIGITALA ETA
|
IKUS
ENTZUNEZKO EKOSISTEMAREN ERALDAKETA
|
|
«Euskal
|
ikus
entzunezko ekosistemari ikusgarritasuna ematea eta sektoreko profesionalei nazioartekotze bidean tresnak eskaintzea»; hori izan dute helburu hasieratik, Zineuskadiko ordezkari Jara Ayucarren esanetan. «2015eko lehen aldi hartan, Basque izena munduari aurkezten ibili ginen buru belarri, merkatuko zinema institutu guztiengana hurbildu, eta gure zinemagintza ezagutzera ematen».
|
2022
|
|
EITB hedabideak dituen ikus entzunezko talde publikoa da Euskadin. Zerbitzu publiko honen helburua da euskal gizartearen eskaerei erantzutea, informazio, dibulgazio eta entretenimenduko ikus entzunezko eskaintza anitz, erakargarri eta kalitatezkoarekin, euskal kultura eta hizkuntza sustatuz eta egungo
|
ikus
entzunezko ekosisteman euskara normalizatzen, erabiltzen eta hedatzen lagunduz.
|