2000
|
|
9
|
Ikus
L. Villasante-ren Hacia la lengua literaria comun, Ed. Franciscana de Aranzazu, 1970 Euskarari buruz argibide gehiago lor daitezke Euskaltzaindiak argitaraturiko obra honetan: El Libro Blanco del Euskara, Euskaltzaindia, Bilbao, 1977 Irakurtzekoa da, halaber, Joseba Intxaustiren Euskara, euskaldunon hizkuntza, Eusko Jaurlaritzak 1990.ean argitara emana (badira espainieraz eta frantsesez eginiko edizioak ere), zeinetan euskararen inguruko gai askori buruz bibliografia ugaria eskaintzen den.
|
2002
|
|
Gaga (1994). Ekarpen zientifikoari buruz ikertzeko,
|
ikus
L. Silvan ek 1945tik1987era buruturiko lanak, bereziki L. Silvan (1953).
|
2003
|
|
horregaitik, herriagandik hur hurrean bizi izan da beti hizkeraz, esaeraz, asmoz, pentsakeraz..., gure arteko ameskeria usteletan galdu barik. d) Leizarragaren bide kulteranista alde batera itxi, eta Axularren bide herrikoiari jarraitu izan deutso (jokabide biok izango zirean mesedegarri, bakotxa bere mailan). e) Eleizgizonen eskuetan egon da, ia beti eta guztiz, eta hori holan dala ta, gairik gehientsuenak erlijinozkoak izan dira; baina badira osterantzekoak be, eta ez horren gitxi. f) Hemendikaldeko euskal literatureagaz ez dau hartuemon handirik ez esturik izan, ezta gure artekoaren gorabehera eta goi egarririk be. (
|
Ikus
L. Michelena, Historia de la Literatura Vasca, Madrid, 1960, 17 or. Baita Ibar, Genio y Lengua, Tolosa, 1936, 141 or.).
|
2007
|
|
Kontzeptuaz kontzeptu gisa zinez jabetu, esan daiteke, gaztea estreina pubertaroan egiten dela. Kontzeptuaren edo garapen intelektuallinguistiko batuaren bilakabiderako,
|
ikusi
L. Oihartzabal, aip. lib., 82 eta hurr.
|
|
231
|
Ikus
L. Erriondo, 1996: 31:
|
|
244
|
Ikus
L. Erriondo, 1996: 25 Autoreak, artikulu horretan, Kataluniako Hezkuntza Sistemak katalandar hizkuntzari, kulturari eta talde nortasunari ematen dion lehen mailako trataera aztertzen du, eta, neurri batean, baita ere berori Euskal Hezkuntzarako eredugarri bezala kontsideratzen.
|
2008
|
|
11
|
Ikus
L. Michelena, Apellidos> Vascos, 301 eta 347.
|
2010
|
|
285 Kataluniako Miquel Strubell soziolinguista ezaguna ere ondo ohartua dago horretaz, ni baino lehenago.
|
Ikus
L. Pritchard Newcombe ren argitalpen horren sarrerakoa.
|
|
Lehen puntuan planteatutako galderen garrantzia, zinez, bereziki geratu zen agerian G. Schmidt Rohr idazlearen 1932ko Hizkuntza herrien irudikatzaile bezala (Die Sprache als Bildnerin der Volker) izenburuko liburuari buruzko eztabaidan, nahiz eta horren bilakaerak ez zuen lortu erabakigune zientifiko eta aske batera iristea(
|
ikus
L. Weisgerber, 1935: Alemaniar herria eta alemaniar hizkuntza —Deutsches Volk und deutsche Sprache—).
|
|
32 K. Buhlerren helburua" hizketa ekintza osoa ulertzea" da, eta, horren haritik, bere" organon eredu" hirukoitza garatzen du(
|
ikus
L. Gonzalez Nieto, 2001: 63, 69).
|
|
93
|
Ikus
L. Gonzalez Nieto, 2001: 46.
|
|
98
|
Ikus
L. Gonzalez Nieto, 2001: 55 Autore horrek hor, G. Reyesekin bat eginez, antzinako filologiarekin eta erretorikarekin lotzen du egungo pragmatika linguistikoa.
|
|
251
|
Ikus
L. Gonzalez Nieto, 2001: 93 eta J. Lyons, 1993:
|
|
284 Hizkuntzen artean orekarik ez badago, eta hori izaten da ohikoena, alde batetik besterako eta bestetik baterako transferentziak ere ezin daitezke neurri berean gertatu.
|
Ikus
L. Erriondo, 1996: 31 eta I. Zabaleta Gorrotxategi, 2007:
|
|
Ez da harritzekoa, beraz, pentsamendu horrek aurrerantzean ere lehen mailakoa izaten jarraitu badu, eta ezta ere alemaniarrek gaurdaino funtsean hizkuntza komunitate beraren kide direla sentitu badute. Horrela, bada, alemaniarra da Europako herri bakarra, zeinek bere burua —herri bezala— bere ama hizkuntzaren arabera izendatu duen[
|
Ikus
L. Weisgerber, 1949: Der Sinn des Wortes deutsch]. b/ Horrenbestez, kasik saihestezina zen —pentsamendu alemaniarrean— herriaren kontzeptu orokorragoa, behin eta berriz, hizkuntza komunitatetik ahalik eta gertuen bilatzea.
|
2023
|
|
Filologiaren eta askatasunaren arteko loturaz, ikus Luciano Canfora, Filologia e liberta (Filologia eta askatasuna). Hizkuntza klasikoen memoria galtzen duen zibilizazioaren ondorio negargarriez,
|
ikus
L. Canfora," Dfendere linsegnamento del latino non e una battaglia di retroguardia", Corriere della Sera, 2012ko ekainaren 11 (Latinaren irakaskuntza defendatzea ez da erretaguardiako lana).
|