Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Beraz, musikaren inguruan gertatzen diren fenomeno sozio-kulturalen interpretazioan pragmatika, semiotika eta komunikazioaren teoriek egindako ekarpenzientifikoak geure egingo ditugu. Euskal Herrian bizi dugun egoera politikoan kulturaren izaeraz hainbeste adierazpen desegoki egiten direnean eta euskal kulturari buruzhorrenbeste balioztapen interesatu eta ez zientifiko irakurri, ikusi eta entzuten direnean.Horregatik, derrigorrezkoa da guretzat ekarpen hau lehenbailehen egitea. Jakinbidehauen guztien irizpideez (gure egoerari egokituta) baliatuko gara, fenomeno musikaleninguruan sortzen diren komunikazio eta errepresentazio sozialen jokoak aztertzeko.
‎Kaputxino sartzeko dei hura barrez hastekoa izango zen, baldin eta hotzikara bateragin ez balit, ikusitakoak ikusita eta entzundakoak entzunda. Aita Morlans inoizberriro ikusi gabe geratuko nintzela sumatzen hasita nengoen, berak osabarekin eginzuen bezala debekatu egingo zidatela hura ikustea, baina ez omen zegoen gaizkipentsatzeko arrazoirik.
2001
‎Izakiak harremanetan jartzeko beharrizana filogeniaren garapenari datxekion zerbait da. Sarritan ikusteko eta entzuteko zeinuak erabiltzen dira, baina, oro har, animaliek nahiago izango dute mezu kimikoen bidaltzean eta hartzean oinarrituriko kodeak erabiltzea.
2005
‎Findahl eta Höijer en ikerketaren emaitzekin jarraituz, albistegien informazioa ikusi eta entzun zutenek hobekien gogoratzen zituzten albiste elementuak bi hauexek ziren: lehendabizi, albistea gertatu zeneko tokia eta, ondoren, albistearen subjektuak.
‎Telebistako ahots irudiak eta irratiko ahotsak bitartekotasun teknikoa jasaten dute igorleak esaten dituenetik entzuleak bereganatzen dituen arte. Aurrez aurre hitz egiteak ez du zerikusirik etxeko egongelako besaulkian eserita ikustearekin eta entzutearekin, igorlearekin aurrez aurre egon gabe. Aditzera ematen ditugun ondorengo lau irudi grafikoetan azaltzen da garbi komunikazio zuzena eta naturala dela lehendabizikoan datorrena, naturala baina zerbait tenknifikatua bigarrenean eta teknifikatua erabat hirugarren eta laugarren grafikoetan.
2007
‎Topiko honenazpian estaltzen dira euskarak arte plastikoen munduan dituen gabeziak. Literatura ezbezala eta musikaren antzera, artea ikusteko eta entzuteko da eta, horregatik, ez dagohizkuntzari lotuta eta askeagoa izan luke egoera diglosikoen edo diskriminaziozkoen aurrean. Baina artea, beste edozer gauza bezalaxe, hizkuntza bateanproduzitzen da, irakasten da, saltzen da edo teorizatzen da, eta gure artean hizkuntzanagusiak gaztelania eta frantsesa dira3 4.
2008
‎Lan hartan, Preyerek Axel bere semearen garapenaren lehen hiru urteak deskribatu zituen. Deskribapen hori semea goizez, eguerdiz eta gauez sistematikoki behatuz idatzi zuen, eta hainbat jardueratan gertatzen ziren aldaketetatik (gaitasun berriak agertzea, garatzea zein desagertzea) ateratako datuetan oinarritu zen, besteak beste, adierazpenean (hitzezkoa, adibidez), psikomotrizitatean, imitazioan eta ekintza sentsorialetan( ikusi eta entzun nola egiten duen, esaterako).
‎Oraindik ere zalantzan bazaude irratia erosi ala telebista erosi, arrazoi batzuk emango dizkizut zalantzak uxatzeko.Telebistan emana ikusi eta entzun egin liteke. Irratian emana, berriz, entzun bakarrik.
2009
‎Elene: Nahiz eta erabateko egia izan ez, pentsa dezagun unetxo batez gure Euskal Telebista hau erabateko errealitate bat dela, eta Euskadi osoa gu ikusteko eta entzuteko antenaz beterik dagoela. Euskadiren zerbitzuan jaiotzen da Telebista hau; ikusteko eta entzuteko, hain zuzen ere.
‎Nahiz eta erabateko egia izan ez, pentsa dezagun unetxo batez gure Euskal Telebista hau erabateko errealitate bat dela, eta Euskadi osoa gu ikusteko eta entzuteko antenaz beterik dagoela. Euskadiren zerbitzuan jaiotzen da Telebista hau; ikusteko eta entzuteko, hain zuzen ere.
‎(?) zinemako bikoiztea eta banatzea babesteko politikaren irismena oso mugatua da oraindik, eta ez du haurren atalaren eta hezkuntzaren esparruko banaketaren muga gainditzea lortu. Horretan eragina izango du, agian, ETBren emisioen politikaren bilakaerak, hasieran euskararako bikoiztea masiboa eta euskarazko emisioak erregularrak izan ostean, euskarazko kanalean film luzerik ia bat ere ez ematera igaro baita, eta horrela zaila da filmak euskaraz ikusi eta entzuteko ohitura sortzea.
2011
‎Eitb.com ekogaurkotasunezko edukien zuzendaritzak baieztatu du hedabide hau aldaketa garbiaeragiten ari dela erabiltzaileen kontsumo ohituretan, hedabide tradizionaletatikonline plataformara. Aldaketa horiek direla-eta, «EITBk iraultza horri, eskari horrierantzun behar dio, eta ataria prestatu behar du, Eitb.com informazioa eta entretenimendua eskaintzen duen komunikazio talde baten gunea delako eta erabiltzaileeinahi dutena nahi dutenean ikusteko eta entzuteko aukera eman behar dielako» (WKAE1). Eitb.com ek ondo ezagutzen du bere erabiltzaileen profila.
2012
‎Bat batean, ume batek bestea bultzatzen du, une berean beste bat saiatzen da igerilekuan dagoen flotagailua jasotzen. Bultzada jaso zuen umea eta flotagailua jasotzen ari zena ez ziren igerilekura erori, orduan mezu bat ikusi eta entzuten da, zeinean agertzen den auto horren irudia eta ahots bat autoak duen itsasgarritasuna goraipatzen. Autocontroleko Epaimahaiak oinarritu zuen bere erabakia 1994ko Telebista Legearen araudian().
2014
‎Aldaera bakoitzaren agerpen edo forma ezberdinak ere zerrendatzendira. Kasu bakoitzean, jatorrizko pasartea kontsultatzeko, irakurtzeko zein ikusi eta entzuteko aukera dago.
‎ikasketak, lana, bizilekua, gurasoak, lagunak, bikotea... Horretazgain, egunean zehar ikusi eta entzuten duten komunikabideei buruz galdetu diegu.
‎Lan hartan, Preyerrek «Axel» bere semearen garapenaren lehen hiru urteak deskribatu zituen. Deskribapen hori semea goizez, eguerdiz eta gauez sistematikoki behatuz idazten zuen, eta hainbat jardueratan gertatzen ziren aldaketetatik (gaitasun berriak agertzea, garatzea zein desagertzea) ateratako datuetan oinarritzen zen, besteak beste, adierazpenean (hitzezkoa, adibidez), psikomotrizitatean, imitazioan eta ekintza sentsorialetan( ikusi eta entzun nola egiten duen, esaterako).
‎Nola aldatzen dira ikusteko eta entzuteko gaitasuna, usaimena, dastamena, ukimena eta minaren pertzepzioa zahartzaroan?
‎Gorputza paralizatu egiten da, eta begiek, bihotzak, garunak eta arnasketak bakarrik funtzionatzen dute. Esna dagoela, begiak irekita dituela eta inguruko gauzak ikusi eta entzuten dituela uste du. Egoera horretan ezin da mugitu, mugitu nahi badu ere.
2015
‎Azkenurtetako aurrerakuntza pediatrikoak ugariak izan badira ere, HI jasaten duten umeek heriotzaedo behin betiko ondorio larriak paira ditzakete: garun paralisia, epilepsia, adimen atzeratasuna, ikasteko zailtasunak, hiperaktibitatea eta arreta defizita, eta ikusteko eta entzuteko gabeziak, kasu (Volpe, 2001; Low, 2004; Vannucci and Hagberg, 2004; Aridas, 2014).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia