2023
|
|
Ildo horretatik, eta hobeto ulertzeko, lehenespena nola
|
dabilen
azaldu behar dugu tributu zorra beste eskubide errealekin edo beste kreditu eskubideekin batera gertatzen denean.
|
|
Tributuak aplikatzeko prozeduren azterketa amaitzeko, jarraian zerga bilketako jarduketak jorratuko ditugu, horien bitartez altxor publikora dirua ekartzea mamitzen dela. Orain arteko prozeduretan autobabes adierazlearen baitan koka daitekeen administrazio eginkizunari buruz hitz egin badugu ere, une honetatik aurrera autobabes betearazlearen baitan
|
ibiliko
gara. Antolamenduaren gainerako adarretan gertatu bezala, oraingo honetan ere eskubidea aurretiaz aitortu behar da, edota aurretiaz autolikidatu behar da, gero betearazi ahal izateko.
|
|
Ikasgelan, motxilan, zorroan, tabernan, korridoreetan... horra hor ikaslearen meneko gure eskuliburua! Eskurik esku ere
|
badabil
, orri markatuekin, azpimarratuekin, behin eta berriro, gorriz, berdez, horiz. nork daki! Badoa kafetegitik etxeko edo apartamentuko gelara, egunero, hilero. baina lau hilabetez soil soilik!
|
|
Hala ere, zenbaitetan, beste enpresaburu batzuen kontratari edo azpikontratari gisa ere aritzen da. Oraintsu, enpresaburu nagusi baten kontratari gisa diharduen kasu batean, beraren lan aholkulariei galdetu die langileak ekoizpen inguruabarrengatiko lan kontratuen bidez kontrata ditzakeen, hain zuzen ere, kontratari gisa eman behar dituen zerbitzuak langile horiekin emateko, kontuan hartuz plantillan dituen langile guztiak beste obra batzuetan
|
dabiltzala
. Arrazoitu lan aholkulariek eman dezaketen erantzuna.
|
|
Horren inguruan
|
dabil
1999ko irailaren 30eko (469/ 1999 errek. zk.) Madrileko ANE, 4 Salakoa, aztergai den auzian. Bada, langilea enpresaren antolaketaeta zuzendaritza esparrura biltzen dela antzematen du," ugazabak langileei emandako aginduak jarraikakoak izateaz gain zuzenean ematen zirelako Internet bidez. Langileak une oro zeuden lokalizatuta sarearen bidez edo eskuko telefonoaren bidez, eta langile horiek enpresaren jarraibideen mende jarduten zuten euren lana egiteko...".
|
|
SOSA WAGNERren57 hitzetan: " legegileakez zekien oso ondo zer esan nahi zuen hori (toki autonomia) eta gainera beste espazio autonomiko bat eraikitzen oso lanpetuta
|
zebilen
(autonomia erkidegoena hain zuzen ere), askoz dizdiratsua, idazteko oso zaila izateaz gain eta korapilatsua, eztabaida politikoa zela eta". Bitartean eta lege berria onetsi arte iragankortasunez EKren aurreko arauketa aplikatu behar zen eta horretan Estatuak jorratu behar zituen zaintza ezberdinak oso handiak ziren.
|
|
" Estatuaren ikuskera zabala eta konplexua, autonomiadun hainbat lurralde izaerako erakundeak osatzen dutena" 63 Ikuspegi horretatik abiatuta autonomia mugatutako botere baten inguruan antolatzen da: " hau horrela, autonomia ez da subiranotasuna" 64 dio Epaiak eta horrekin argi
|
dabil
esaten botere guztia Estatuarena dela eta Estatuak boterea modu deszentralizatuan egikaritzea erabaki duela. Honen harira, lurralde interes bakoitza osotasun baten zati da, eta horrek adierazten du autonomia deszentralizazio administratibo bat bezala bakarrik ulertzen dela.
|
|
Printzipio horren arabera, toki erakundeek baliabide nahiko izango dituzte berezkoak dituzten interesak kudeatu ahal izateko. Ebazpena diru sarreren esparrura mugatzen dela pentsatu daiteke, baina berezko eskumenen kudeaketa hori aipatzean baliabideen erabileraz hitz egiten
|
dabil
, hau da, gastuen esparruaz.
|
|
Badirudi autonomia dela guztiek faltan botatzen duten gauza bat, baina behin edukita, inor ez dela bere inguruan hitz egiteko gauza. Autonomiak botere banaketa dakar, edozein boterek bere ahala banatzean autonomia ematen
|
dabil
eta horrekin botere horren deszentralizazioa gauzatu egiten da. Boterea banatzen denean erakunde berriak sortzen dira eta, lurraldeari boterearen zatia ematen bazaio, deszentralizazioaren ondorioz, lurralde erakunde berriek autonomia izango dute.
|
|
" Konstituzio Auzitegi honek hainbat ebazpenetan eman du horri buruzko iritzia, batez ere 1981eko azaroaren 16ko, 1982ko urtarrilaren 28ko eta azaroaren 30eko eta 1983ko apirilaren 28ko epaietan; izan ere, Konstituziotik eratortzen da ordena ekonomiko nazionalaren bakartasuna, eta, ondorioz, merkatu bakarra dago. Merkatu batasun horrek, gutxienez, ondasunetan, kapitaletan, zerbitzuetan eta eskulanean oztoporik gabe
|
ibiltzeko
askatasuna eta jarduera ekonomikoa gauzatzeko oinarrizko baldintzen berdintasuna dakartza. Batasun horrek, hala ere, eta Auzitegiak ere adierazi duen bezala, ez du uniformetasuna esan nahi; Espainiako Estatuaren konfigurazioak berak eta autonomia politikoa duten erakundeak izateak, hala nola autonomia erkidegoak, araubide juridiko desberdinak dakartzate nahitaez.
|
|
Horretan kontrol teknikak eta koordinazio teknikak aipatzen dira bai autonomia erkidegoekiko baita toki erakundeekiko eta trataera berdina ematen zaie. Toki erakundeei dagokionez, bi harremanek (koordinazioa eta kontrola) toki autonomiarekin lehian
|
dabiltza
eta toki erakundez gaineko interesen mende geratzen da. Koherentzia mantentzeko helburuan toki erakundez gaineko interesen mende geratuko da264.
|
|
Arabako lurralde historikoak oraindik ez du toki erakundeen barne kontrolerako foru dekretu propioa onartu eta Estatuan aplikagarria den 424/ 2017 Errege Dekretua aplikatzen
|
dabil
arau propioa izan arte. arabera, Nafarroako Foru Komunitateari aplikatuko zaio lege honetan xedatutakoa, Estatuaren eta Nafarroako Foru Komunitatearen arteko Hitzarmen Ekonomikoan xedatutakoaren arabera. 2 Lege honetan xedatutakoa Euskal Autonomia Erkidegoan aplikatzeak ez du eragotziko Ekonomia Itunari buruzko Legean xedatutakoa".
|
|
Badirudi eta printzipioz horrela ulertu daiteke, finantza zaintza eta autonomia ez datozela bat. Ezin dela bata bestearekin elkarlanean
|
ibili
. VALENZUELA VILLARUBIAk esan zuen bezala:
|