2000
|
|
Badaude herri euskaldunak, Berriatua, Ondarroa edo dena delakoa. Irakaskuntza alor inportantea iruditzen zait eta irakaskuntzan ikusten dituzu aldenik alde
|
dabiltzan
irakasleak, eta ez dela kontuan hartzen horien euskara zelakoa den. Santurtziko bat topa dezakezu Antzuolan edo Ondarroan...
|
2001
|
|
Orokorrak etazehaztuak? izeneko egitaraua birplanteatuz, gaur egungo egoera nahaspilatsuannorabide bila
|
dabilen
irakasle multzoari bere jarduera antolatzeko orientabide erabilgarria eskaini nahi diogu.
|
|
Ezin da ukatu hizkuntzen ikaskuntzan
|
gabiltzan
irakasleok lan zaila dugulaesku artean. Hizkuntza bereganatzeko prozesua arrakastatsua izan dadin, eginkizunezberdin ugariri erantzun behar diegu:
|
|
Bestetik, EKBko Euskalduntze eta Alfabetatze Sailaren berri eman beharradago. Bertan herri ekimenez sortutako euskaltegi eta erakunde asko koordinatzendira, eta publiko batzuk edo publikoetan
|
dabiltzan
irakasleak ere bai. Sail honek ezzuen antolakuntza ofizialik; lan ildo jakinaren inguruan biltzen zituen, unean uneanelkarlanerako prest zeudenak (Iñigo, 1992).
|
2003
|
|
Umeak ez ziren ezer esatera ausartu, pilota zelan aldentzen zen zekusaten bitartean. Han zehar patioa jagoten
|
zebiltzan
irakasleek ez zuten ezer ikusi, euren berriketan murgilduta. Neskatila izan zen hauengana hurbildu eta, txamarratik tira eginez, gertatutakoa Bibioti kontatu ziona.
|
2004
|
|
Jakina, erdal eskola euskalduntzeko bide malkartsuan zeuden oztopoak gauza bat dira. Eta beste kontu bat da, nik uste, 1970eko hamarkada hartan ikastolen proiektuan sarturik
|
zebiltzan
irakasle eta guraso haien ezaugarri tasunak goiko baldintza horietarik hain urrun egotea. Ikastolen ezaugarririk behinena hezkuntza komunitatearen parte hartzea izan baldin bada, batik bat hastapen urte haietan, ez dirudi goiko baldintza eskakizun horiek betetzeak fikziotik larregi zuenik.
|
2007
|
|
Aireztailua hegaka eta hozkailuaren atea irekia eduki arren, urik gabe egosten paratutako eltzea zen gela. Harat honat
|
zebilen
irakaslea oinutsik, eta urratsek izerdiz inprimatutako aztarnak uzten zituzten baldosaren gainean. Elastikorik gabe, galtzontzilotan, besaulkian jesarririk zegoen Migel hankak zabalen zabal eta, saiatzen bazen ere, ez zuen behar bezala jarraitzen ahal ikasgaia.
|
2008
|
|
Jason
|
nenbilenean
irakasleak oso gazteak ziren, 25 urte ingurukoak, eta hori antzeman egiten da lan egiteko moduan. Gogo handia jartzen zuten ikastolak aurrera egin zezan eta proiektua sendo zedin.
|
|
Berriro piztu ziren nire zalantzak; baina gaur, haurren aurpegiak ikusita, inork ez du zalantzarik: zuzen
|
zebilen
irakaslea.
|
|
Belar berdetu berriaren gainean, munduak jaioberria dirudi. Zuzen
|
zebilen
irakaslea. Berriro ere lezio bat eman digute haurrek nagusiei.
|
|
Herriko maisuak omen dauka. Laster itzuli da mutikoa, arnasestuka arineketan, Bandiagaran azokan ei
|
dabil
irakaslea. Baina mutikoak bere kaiera ekarri digu, ariketak zeinen frantses dotorean egiten dituen erakusteko.
|
2009
|
|
Madrazo, politikari lanetan
|
dabilen
irakaslea
|
|
30 urte ditu. Euskal Filologia ikasketak eginda, Astigarrako AEKn
|
dabil
irakasle arduradun. Hernaniko txapelketan hasi eta Gipuzkoako azken bi txapelketetan epaile aritu da.
|
|
Ikasle histerikoak ikastetxeak dakarren botere harremana onartu eta onarpen hori muturreraino darama, are onarpen horren bila
|
dabilen
irakaslea kezkatzeraino. Edozein histerikok bezalaxe, ikasle histerikoak harreman zuzena bilatzen du maisuarekin.
|
2011
|
|
Unibertsitatean astun egiten zitzaion tributu eta finantzen ikasgaia. Orain horrexetan
|
dabil
irakasle.
|
|
Saiatzea ere alferrik izango zela. Ba, oker
|
zebilen
irakaslea. Izan ere, Montero New Yorken bizi da 1999az geroztik, ingelesez taxuz mintzo da, eta Txikito jatetxearen jabea da Alex Raij emaztearekin batera.
|
|
1979/ 80 ikasturtea, ezbairik gabe, ikasturte berezia izan zen, Zientzia Fakultatean lehen aldiz Biologia, Kimika eta Geologia karreretako lehenengo maila osoa euskaraz ematen hasi zelako. Zientzia Fakultatean euskal talde hori martxan jartzen
|
ibilitako
irakasleak irakasgai horiek ondo funtsatzeko eskoletarako testuliburuak prestatzen jarraitu zuten. Baina modu erabat arrazional eta logiko batean, hau da, materialgintza planifikatuz.
|
|
Azpimarratzekoa da hiztegira jo zuela talde batek baino gehiagok bere nahiekin bat zetorren izena asmatzeko. Ez dut uste talde haiekin
|
zebiltzan
irakasle askok esan zezaketenik ikasle haiek hiztegietara eraman zituztela, are gutxiago ikasleak eurak joan zirela euren kabuz. Pollitak gara, Popatik, Krisos txapeldun dira orain gogoratzen ditudan deiturak.
|
2012
|
|
irakasle jendeak egin duen ibilbidea eta ikastetxeetako bezeriak bizi izan duen bilakaera. zalantzarik gabe bi izan dira bilakabide hori ahalbidetu duten giltzak: lehena, azken hogeitaka urteotan ikastetxeetan lanean
|
dabiltzan
irakasleek egindako behar guztia. Bigarrena, eta bestea bezain garrantzitsua, euskal gizarteak egindako eskaera eta gure eskolen emarietan erakutsitako konfiantza.
|
2013
|
|
Gaztelaniara eta frantsesera ez ezik, ingelesera, alemanera eta italierara ere itzulita dago. Hainbat sari irabazi ditu (Azkue, Gabriel Aresti eta Julene Azpeitia sariak) eta, egun, idazle eskolan
|
dabil
irakasle. Alaba ere idazlea du:
|
2014
|
|
Hobera egin zuen berehala. Bere gurasoek, eta inguruan
|
zebilzkion
irakasle eta jakintsu guztiek, harriturik zekusaten gertaeren bilakaera.
|
2015
|
|
4) Irakaslearen hizkuntzarekiko ikuspegia. Hizkuntzaren ikuspegi tradizional gramatikalak zuzentasunari begirako irakaskuntza portaerak bultzatzen ditu, eta askotan, idatzizko hizkuntzari oso lotuta
|
dabil
irakaslea. Aldiz, hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboa duen irakaslea gehiago abiatzen da komunikazio egokitasunetik, eta gehiago hurbiltzen da ahozko hizkuntzaren ezaugarriak lantzera.
|
|
Neska gazteak
|
dabiltza
irakasle, maiorra alboan dutela. Bi oso berriak eta berde.
|
2016
|
|
Maiorca eta Mayolen ikasle izandako Umberto Pelizzari apneista italiarra izan da Jokin Solbesen maisu. Eta orain Solbes bera
|
dabil
irakasle, Euskal Herrian sortutako lehen apnea eskolan. " Gizakiak bere buruaren eta bere gorputzaren ezagutza handiagoa izatea da apnearen helburua, pentsatzen dugun baino askoz ere gaitasun handiagoa baitu pertsonak urpean eusteko.
|
2017
|
|
Lehen ikastaroko lekuak 10 orduz bete ziren, bigarrenerako bost orduz eta azken honetan 50 minutuz! Kurtso intentsiboak proposatzen
|
dabiltzan
irakasle profesionalak ditugu. Lau hilabetez 160 orduko kurtsoa.
|
|
Eskerrak emateko orduan, luis silgo gauche irakasle valentziarra datorkit lehenik gogora, beste gorabehera baten ere irizkide dudan adiskidea. Berak zabaldu zidan islako leihoa 2009an, gai honetan murgilduta omen
|
zebilen
irakasle katalan baten izena aipatu zidanean. Eskerrak handik laster ezagutu nuen irakasle horri, Eduardo Blasco Ferrer du grazia; Cagliariko Unibertsitateko irakasleak sakon ikertu du gaia azken urteetan, eta horren ondorioa da plazaratu duen hipotesi ausarta, hots, euskara eta paleosardiniera senide hurbilak direla.
|
2018
|
|
Garai hartan, Garcia Altsasun
|
zebilen
irakasle lanetan, baina Pedro Biterik Arrasaten eskola bat zabaldu zuela jakin zuen. Are gehiago, garai hartarako hezkuntza iraultzailea erabiltzen zutela ikusi zuen:
|
|
Lasai. Ondo
|
ibili
irakasle ederrarekin eta kultur etxeko lagunekin.
|
2019
|
|
bitarteko ona da kultur informazioa zabaltzeko, kultur arteko zubiak eraikitzen ditu, hizkuntza ohiko egoeretan praktikatzeko aukera eskaintzen du, ikasleen arteko hurbilketa errazten du eta gelako tentsioak baretzen, sormena garatzen du, hizkuntza lantzeko baliabide garrantzitsuak eskaintzen ditu, motibazioa hobetzen du... Helduen irakaskuntzan
|
dabiltzan
irakasleek askotan azpimarratu izan dute, geletan eta klaseak ematerakoan, umoreak duen garrantzia. Zerbaitegatik txertatu zuten 2016ko AEKren V. Didaktika Topaketan. Umorea irakaskuntzan?
|
|
arbelean, denen begien bistan, alegia; baina soil soilik greko ikasleok ulertzeko moduan. Hala bada, azterketarako izen eta hitz gakoak arbelean grezieraz idatzi genituen, baina tamalez gelan atzera aurrera eta zer suma
|
zebilen
irakasle aspertuak antzeman egin zigun eta grezierazko ikasle guztiok zigortu gintuzten. Burutazioa horrexek eragin zidan:
|
2020
|
|
Hain zuzen, John Hopkins Unibertsitatean egin zuen masterra. 1996tik
|
dabil
irakasle lanetan Euskal Herriko Unibertsitatean, eta ikertzaile kolaboratzailea da BCAMen (Basque Center for Applied Mathematics) eta Kronikgune Osasun Zerbitzuen Ikerketa Institutuan. Aitortu duenez, ikertzea eta irakastea, biak ditu gustuko.
|
|
—Lehengoan horretaz aritu nintzen eskola publikoan
|
ibilitako
irakasle jubilatu batekin —esan zuen— Berak zioena egia bada, desoreka are handiagoa da gaur egun. Bere eskolan etorkinak ia% 15 omen ziren. Berak ezagututako beste batean, %30.
|
2021
|
|
IE2 k arestian zioenaren haritik, gaur egungo nerabeek ikus entzunezko baliabideekin eta tresna digitalekin lotura handiagoa dute, orokorrean, jardunean
|
dabiltzan
irakasleek baino, belaunaldi jakin batekoek baino, batik bat, eta horretan belaunaldi aldaketak eragin handia izan duela zalantzarik ez dago. Azken batean, gazte horiek irudi entzumenezko testuinguru digitalean murgilduta bizi baitira:
|
|
Horrez gain, azken horri beste bi arazo ikusten dizkio IE7 k: baga, masterra azken urteotako eskaintza dela eta, beraz, lanean
|
dabiltzan
irakasle askok garai bateko CAPa egin zutela eta ez masterra; eta, biga, irakaslegai askok Euskal Herritik kanpoko unibertsitateetara jo izan dutela bertan eta euskaraz egin ahal izateko leku faltaren ondorioz. Hori horrela, irakasleen formazioan ez ezik, arloaren didaktikari buruzko ikuspegian ere eragiten duela eta hura baldintzatzen duela uste du IE6 k, bere esanetan, ezin baitzaio Euskara eta literaturaren irakaskuntzari eta euskal hezkuntza sistemek dituzten erronkei modu berean heldu horretarako bokazioa duten ikasketak eginda edo beste nonbaiten eginda.
|
|
Gainera, egoera hau ordezko gisa
|
dabiltzan
irakasleen kasuan gordinagoa dela dio LIR3k, alde batetik, ikasgaiak aldatuz joan daitezkeelako, eta bestetik, ikastetxe batetik bestera irakurgaiak eta egiteko moduak asko aldatu daitezkeelako ikasgaia bera izanik ere.
|
|
Gauzak horrela, egia horretatik ondorioztatu zuten guru batzuek bi burmuin edo bi pentsatzeko modu ezberdin zeudela eta, noski, heziketak hori guztia izan lukeela kontuan. Denbora galtzen dute ume bakoitzarengan zein hemisferio gailentzen den ikertzen
|
dabiltzan
irakasleak, demostraturik baitago gure burmuinak benetan moduluka funtzionatzen duela, eta hemisferio biek elkarren laguntza behar dutela, elkarren osagarri direla.
|
|
Postmodernismoarekin gertatu bezala, heziketa modernoa irauli nahi duten proiektuek ez dute proiektu unitariorik eskaintzen, kaos bat baizik; heziketa irauli nahi duten ildoen bat, zeintzuek ez dakiten oso ondo zer aldatu, nola eta zertarako. Gauzak horrela, desertutik
|
dabiltzan
irakasleek ere, modu berean, galdurik jarraitzen dute zeri heldu jakin barik, gehienetan, esan bezala, ikuspegi moderno ezagunari edo nolabaiteko nahasketari heltzen diotelarik. Ikuspegi berriaren arabera prestatuak izan diren neofitoekin belaunaldi erreleboa gertatzen ari den arren, oso zaila da eskolako ohiturak aldatzea, eskolaren etnografiak erakutsi bezala.
|
|
ikastolak eta sare publikoa. Ikastolan hezia izan nintzen eta ikastolan eman nituen lehendabiziko urratsak irakasle gisa; azken urteetan, ordea, institutu publikoetan
|
nabil
irakasle. Urteak igaro ahala, eta esperientzia ezberdinak tarteko, zentzu honetan ere mugan bizi naizela esan beharra daukat, hots, ez naizela ez batekoa ez bestekoa sentitzen erabat, mundu biei gauza onak aitortzen dizkiedan arren, noski.
|
|
Nola iritsiko ziren Fordenganaino? Borroka feministan
|
zebilen
irakasle gazte baten bidez, Shelley izenekoa, zeinak aleman eskolak ematen zizkion Forden semeari. Harreman estua zuen maistrak Forden emaztearekin.
|
2022
|
|
Soinu tradizionalak erritmo modernoago batzuekin ere nahasten nolabait, ezta. Hala da. Arlo akademikoan, irakasten, ni nabil elkartean eta iaztik Maria Lasa ere
|
badabil
irakasle lanetan. Bion artean aritu gara II. Zarautz Trik jaialdia prestatzen, eta saiatzen gara erritmo berriagoak nahiz modernoagoak uztartzen, edota horren entzunak ez direnak errepertorioan txertatzen; esaterako, Piriniotako kantuak edo Portugalgo talderen batenak.
|
|
–Eta horrez gain, beste gauza bat daukat zuri esateko. Ni aspalditik
|
nabil
irakasle lanetan, eta zu, berriz, hasiberria zarenez, nire betebehartzat daukat, lankide zaharragoa nauzun neurrian, zu ohartaraztea. Bizikletan ibili ohi zara, nahiz eta denbora pasa hori ez den batere txukuna gaztetxoak hezteko eginkizuna daukanarentzat.
|
2023
|
|
• Koordinazioa da gehien kostatzen zaiena, diziplinarteko proiektuen kasuan. Elkartzeko orduak topatu ezinda omen
|
dabiltza
irakasleak, eta koordinatzeko orduak eskatzen dituzte.
|
|
Bertsotan Lehen Hezkuntzako bosgarren mailan hasi zen, hamaika urterekin: “Zaldibiko bertso eskolan belaunaldi aldaketa izan zen, Aitor Irastorza
|
zebilen
irakasle, eta harekin hasi nintzen, inori ezer esan gabe”. Zaldibiko bertso eskolan “gustuko inguru bat” aurkitu zuen, eta “gustua hartu” zion bertsoari.
|