Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2004
‎Susmorik goibelenak gorpuztu egin dira hasierako itxaropen funsgabe haiek lausotu ahala. Ikastolen gurdira igota euskararen patua zuzenduko genuelako uste hartatik, hizkuntza ereduen lokatzetan sartuta gabiltzan egoera honetara iritsi gara. Ereduen zingiran nekez egin dezake aurrera euskal irakaskuntzaren gurdiak:
2007
‎Gurpildun aulkian dabilenaren egoera hein txiki batean hobetu da
2008
‎Ikasgelan beharrezkoa da ikasleek beren ingurunean erabiltzen dituzten hizkuntzaren barianteak errespetatzea, zeren eta ikasleak erabilitako hizkuntza baliozkoa gertatzen baitzaio normalean dabileneko egoera guztietan. Irakasleak planifikatu egin du lana, ikasleak bere adierazpena komunikazio egoera sail bariatu batera egoki dezan.
2009
‎Gerora, ELA etorri zitzaigun zifra arrazoizkoagoekin: 2009an EAEko populazioaren %4, 1 omen dabil funtsezko beharrizanak asetzeko arazoekin, etxebizitza, jatekoa, janztekoa eta oinetakoak?; 1996ko zifraren parekoa da (%4) eta 2004koa baino handiagoa (%3, 5); ongizate faltari dagokionez, hots, gutxieneko ongizateari eutsi aldera, ohiko gastuetarako errekurtso nahikorik ez dutenak?, populazioaren %14, 6 dabil egoera larrian (314.000 lagun). Funtsean, ondorio bat ekarri zigun euskal sindikatuak:
2011
‎Karel Calfa terrariumaren ondoan zegoen. Lasai zirudien; ez zuen ematen aztoraturik zebilenik egoeragatik.
2017
‎Nire aburuz hezkuntza eta herri elkarteetan orain aipatutako listening eta speaking egiteko esparruak sortu liratezke. Berandu ibili arren uste dut oraindik garaiz dabiltzala egoera hobetzeko. Hala ere, esparru hauek hitanoak berezko daukan informalitatea, kaleko izakera, eduki luke, hau da, ohiko hezkuntza formaletik urrundu litzateke.
2019
‎Magma sozial horretan txertatu behar da arnasguneetako euskalgintza. hezur haragizko pertsona horien neurrira egokituriko ekimenak hezurmamitu behar dira. arazo konpontzaile, ez kaletarron klixe irudipenezko herritar aingerutiar fikziozkoen salbagarri, izango diren neurriak. kaletarrok (euskaldun zein erdaldun) ez gara normalean aniztasun horretaz jabetzen: garai batean egiatik hurbil zebilkeen egoera baten klixe zaharkitu bati estekaturik gaude maiz. horregatik da hain funtsezko, arnasguneen etorkizun asmoa arnasguneetatik bertatik abiatzea. kanpoko laguntza behar dute, alde askotatik: esparru juridikotik, instituzionaletik, ekonomikotik, lurralde antolamenduzkotik, intelektual akademikotik, iritzi sortzaileen esparrutik,..
2022
‎Ruano hiriguneen arriskuez ere kexu da; uste du Iruñea barruan bizikletaz dabilenaren egoera errepide irekian dabilen txirrindulariarena baino konplexuagoa dela. Hain zuzen ere, Iruñean eraiki dituzten bidegorriak «negargarriak» direla dio, «oztopoz gainezka baitaude»:
2023
‎barrutik irten zitzaidan. Ez gaude jolasean ibiltzeko egoeran. Haserrarazten baditugu Inma eta Alexekin ordaindu lezakete.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia