Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2015
‎14 Baina zer sentituko ote dute arima hauek, hain on handirik gabe gera daitezkeela ikustean? Honek kontu handiagoz ibiltzera eta beren ahuleziatik indarrak ateratzera eramaten ditu, beren erruz, Jainkoari poz emateko ager dakiekeen ezer egin gabe ez uzteko. Zenbat eta mesede gehiago jaso Haren Maiestateagandik, orduan eta uzkurrago eta beldurtiago daude beren buruaz.
‎11 Erregea bere jauregian dago, eta haren erreinuan gerra asko eta gauza penagarri asko dira, baina horregatik ez du alde batera uzten bere lekua; hemen ere gauza bera, gainerako egoitzetan zalaparta ugari izan eta piztia pozoitsuak ibili eta zarata entzun arren, inor ez da sartzen han dagoen lekutik hura kenduko duenik; eta entzuten dituen gauzak ere, nolabaiteko samina ematen badiote ere, ez dira arima asaldatu eta hari bakea kentzekoak, grinak dagoeneko gaindituak daudelako, eta horrela beldur dira han sartzen, otzanago irtengo liratekeelako.
‎8 Beharrezkoak dira gauza guztietan esperientzia eta maisua, arima egoera hauetaraino iristean, norbaitekin tratatu beharreko gauza asko gerta daitezkeelako. Eta bila ibili eta aurkituko ez balu, Jaunak ez dio huts egingo, niri, naizen bezalakoa izanda ere, ez baitik huts egin. Izan ere, uste dut gutxi direla hainbeste gauzaren esperientziara iritsi direnak; eta hori ez badago, ezinezkoa da erremedioa aurkitzea inor estutu eta nekarazi gabe.
‎...oaren aurrean Domingo santuaren fraide batek, oso jakintsua denak, berak iratzarri bainau amets honetatik; berak egin zuen, ustez esan dudanez, hamabost egunikbehin Jauna har nezala; etagaitzak jarraitu arren, ez zen hainbestekoa! Neure onera etortzen hasi nintzen, Jauna iraintzeari uzten ez banion ere; baina bidea galdu ez nuenez gero, pixkanaka bazen ere, eroriz eta jaikiz, bertatik nindoan; eta ibiltzeari eta aurrera egiteari utzi gabe dabilena, berandu bada ere, iritsi egiten da. Bidea galtzea otoitza alde batera uztea baizik ez dela iruditzenzait.
‎Baina beste batzuetan, Jaunak gauza bera egingo zuela ikusten hasten nintzenerako (eta behin andre nagusietako batzuk bertan zirela, elizaren izeneko jaian, sermoi bitartean), lurrean etzaten nintzen eta gorputzari eustera etorri zitzaizkidan, eta hala ere nabarmena izan zen. Jaunari arren eta arren egin nion ez ziezadala egin ageriko eraginik izan zezakeen mesederik; izan ere, ni ordurako nekaturik nengoen hain kontu handiz ibiltzen eta mesede hura egin ziezadakeen Haren Maiestateak inor konturatu gabe. Bere ontasunagatik entzun didala dirudi, ez baitut gehiago izan oraintxe arte; egia esan, orain dela gutxi hasita.
‎5 Ibiltzeko era hau aldi berean gorputzarekikoa eta arimarekikoa bete nahi izatea iruditzen zait orain niri, hemen atsedenik ez galtzeko eta han Jainkoaz gozatzeko. Eta hala izango da, justizian ibiliz gero eta bertuteari atxikita bagoaz. Baina oiloaren ibilera da.
‎garrantzi handikoa baita lehortasun, artegatasun eta pentsamendua barreiatua izateagatik inor ez estutzea eta nahigabetzea. Espirituaren askatasuna lortu nahi badu eta beti nahigabeturik ez ibiltzea, lehenik eta behin ez bedi izutu gurutzearen aurrean, eta ikusiko du nola laguntzen dion Jaunak hura eramaten ere eta zein pozik dabilen eta nolako probetxua ateratzen duen denetik. Izan ere, ikusten da dagoeneko, putzuari urik ez badario, guk ezin dezakegula ura ipini.
‎Bada, hark bera den arabera, ni jaikitzeko eta ibiltzeko eta elbarri ez egoteko modua egin zuen; nik, berriz, neu naizen arabera, mesede honetaz gaizki baliatzeko modua.
‎Erremedio honekin, laguntza eta pentsamendu askoren kolpeak hartuko zituen ezkutua zenarekin, pozik nengoen. Izan ere, lehortasuna ez zen ohikoa, baina beti zen liburua falta zitzaidanean, eta gero arima hara eta hona barreiaturik zebilen eta pentsamenduak galduak; liburuarekin haiek biltzen hasten nintzen eta arima adiguriz bezala neraman. Eta sarritan, liburua irekitzea zen nahiko, besterik ez zen behar.
‎Beraz, neuretzat ez nuen zalantzarik hori zela hoberena; izan ere, baziren egunak, Jainkoaren maitasunagatik eskean ibiltzea eta etxerik ez beste gauzarik ez edukitzea nire bizieran posible izatea irrikatzen nuenekoak. Baina beldur nintzen, Jaunak besteei desira hauek eman ezean, nahigabez biziko ez ote ziren, eta baita barreiatze bide ez ote zen izango, oso bilduak ez ziren monasterio pobre batzuk ikusten nituelako, eta ez nintzen konturatzen bilduak ez izatea zela pobre izatearen kausa eta ez pobretasuna barreiatzearena; honek ez baititu aberatsago egiten, ezta Jainkoak ere ez baitio sekula huts egiten zerbitzatzen duenari.
‎Eta horrela, Gobernariarekin hitz egitea erabaki nuen, eta haren etxearen ondoan den elizara joan nintzen eta abisua helarazi nion, arren har nintzala hitz egiteko. Bi hilabete baino gehiago ziren baimena lortu nahirik nenbilela eta egunean baino egunean okerrago zen. Haren aurrean izan nintzenean, esan nion, gauza gogorra zela halako laztasun, perfekzio eta itxituran bizi nahi zuten emakumeak egotea, eta halakorik ezer igaro gabe atsegin artean zeudenek, gure Jaunaren zerbitzu hain handiko obrak eragotzi nahi izatea.
‎3 Gure bekatuengatik, otoitzaren eta perfekzioaren gauzak hain eroriak egonik, era honetara hitz egin beharrean izan naiz; izan ere, arriskurik ikusi gabe ere, beldur dira bide honetatik joaten; zer izango ote litzateke arriskuren bat aipatuko bagenu? Egia esan, guztian dago arriskua eta guztirako behar da, bizi garen bitartean, beldurrez ibiltzea eta Jaunari irakats diezagula eta ez gaitzala babes gabe utz eskatzea. Baina, ustez behin esan nuenez, inorengan arrisku gutxiago izatekotan, Jainkoagan pentsatzera iristen direnengan eta beren bizitza perfekziorantz bideratzen saiatzen direnengan da.
‎3 Bada, baimena lortu eta etxea seguru izan ondoren, Jainkoaren errukian ustea jarrita, etxea ongi janzteko behar ziren hainbeste gauzetan han inork ezin baitzigun ezerekin lagundu, harantz abiatu nintzen, neurekin batera lagun bat soilik neramala, inor konturatu gabe joatearren, etxe sartzea egin arte horrela joateari moja asko eramateari baino hobeki neritzolako; izan ere, Medina del Campon gertatu zitzaidanaz zentzabidea hartuta nengoen, han buruhauste askotan ikusi bainuen neure burua; izan ere, horrela, eragozpenik izanez gero, nekea neuk bakarrik jasango nukeen, ez beharrezkoa den baino gehiagorekin batera. Domu Santu bezperan iritsi ginen, asko ibili eta aurreko gauean hotz handia jasan ondoren, eta ni oso gaizki nengoela toki batean lo egin ondoren.
‎Gero ongi egin ziren tratuak, aldi batzuetan auziak falta ez baziren ere, neke gehiago izan zedin. Garaiera txikiko geletan itxirik geunden gu, eta bera egun osoan ofizialeekin zebilen eta jaten ematen zigun, baita askoz lehenagotik ere. Izan ere, oraindik guztiek monasteriotzat ez zuten hartzen, etxe partikular batean zegoelako, eta beraz, limosna gutxi biltzen zen, Cuevasko priore zahar santu batenak izan ezik; hau kartusiarra zen, Jainkoaren zerbitzari handi handia.
‎Idatz biezat berorren gorentasunak (hau da, agindu beza berorren gorentasunak) nik egitea nahi duena; berorren kontzientziaren agindura utzirik, ziurtatu egiten dut neurea, eta ez dut uste gutxi egiten dudanik honetan, gure etxeetako batean ere ez baitago horren akats nabarmena duen mojarik eta nik ezergatik ere ez bainuke hartuko. Uste dut besteentzat etengabeko penitentzia litzatekeela, beti oso elkarturik ibiliz eta elkar maite maite dutenez gero, haren erruki izango lirateke beti. Aski dute hor duten Maria Magdalena onarekin; eta Jainkoak nahi beza hala izatea.
‎arima asko galdurik ikustea, eta indio horiek ez zaizkit gutxi kostatzen. Jaunak egin diezaiela argi, hemen eta han bada nahiko zoritxar eta; hainbat aldetatik ibili eta askok hitz egiten didatenez gero, askotan ez dakit zer esan, animaliak baino txarragoak garela baino besterik, geure arimaren duintasun handia ez dugulako ulertzen, eta lurreko gauzak bezala gauza kaskarrez kaskartzen dugulako. Jaunak egin biezagu argi.
‎3 Orain gure on nahiz gaitz guztia, Jainkoaren hurrengo, nuntzioaren eskuetan dago, eta gure bekatuengatik, oihaldunek hala holako informazioa eman eta berak itsu itsuan sinetsi baitie, ez dakit zertan amaituko den. Nitaz esan diote batetik bestera nabilena eta geldiezina naizela, eta egin ditudan monasterioak Aita Santuaren eta jeneralaren baimenik gabe eginak izan direla. Ikus beza berorrek zer galbide handiagorik eta kristautasun kaskarragorik izan daitekeen.
‎4 Ni itxura batean nabil eta hainbeste bisita izanik, neure letraz idaztea nahi badut ere, ezin dut.
‎Jaso dut Alcalátik idatzi didan gutuna eta benetan poztu naiz han esaten didan guztiarekin, batez ere osasunez ongi dagoela. Jainkoa izan bedi goretsia, hain erruki handia agertzen baitit hainbeste bidetan zehar ibili eta hainbeste nekeren ondoren. Ni ongi nago.
‎7 Atzo hartu zuen beloa; ama alabak pozez zoratzen daude. Gauza guztiekin aski nekaturik nabil eta ordu bietan lotaratzen. Seinalatu nituenak hemengo hirurak izan ziren eta Beasko beste hiru Ana Jesusenarekin, ama priorea izango denarekin, Sevillako beste bi eta oso onak diren Villanuevako ahizpa belo zuridun bi; dena dela, ama prioreak idatzi zidan hala komeni zela, bost ahizpa zirelako, eta zuzen dabil eta bidezkoa da etxe hari laguntzea, Granadako beste horretan asko baitituzte.
‎Gauza guztiekin aski nekaturik nabil eta ordu bietan lotaratzen. Seinalatu nituenak hemengo hirurak izan ziren eta Beasko beste hiru Ana Jesusenarekin, ama priorea izango denarekin, Sevillako beste bi eta oso onak diren Villanuevako ahizpa belo zuridun bi; dena dela, ama prioreak idatzi zidan hala komeni zela, bost ahizpa zirelako, eta zuzen dabil eta bidezkoa da etxe hari laguntzea, Granadako beste horretan asko baitituzte. Ez zaio gogoko izango Ana Jesusenari, gauza guztietan agintzea nahi izaten baitu.
‎Guztiek eskatzen dizkiote berorren aitatasunari otoitzak, eta batez ama prioreak. Ni itxura batean nabil eta ongi nago hemen. Albait lasterren joaten saiatuko naiz, Salamancako negozioaren ardura baitut; baina oraindik hil hau eta gehiago hemen izango naiz.
‎Dirudienez A. Gracián traketsa zen zaldi gainean ibiltzen eta Teresa beldur izaten zen eroriko ote zen.
‎Gure aita hor izan zen joan den astean; ongi dabil eta Soriara joan zen, eta handik itzulinguru batzuk eginez joango da; penaz nago, tarte luzean ez dugulako hartaz ezer jakingo...
‎1 Jesus izan bedi berorren agurgarritasunarekin, ene aita. Nekagarria da hain leku baztertuetan ibiltzea eta berorren agurgarritasunaren laguntzarik gabe, hain gozakaitz egiten zaidana. Jainkoak eman diezaiola osasuna.
‎(?) Eta horrela, Gobernariarekin hitz egitea erabaki nuen, eta haren etxearen ondoan den elizara joan nintzen eta abisua helarazi nion, arren har nintzala hitz egiteko. Bi hilabete baino gehiago ziren baimena lortu nahirik nenbilela eta egunean baino egunean okerrago zen. Haren aurrean izan nintzenean, esan nion, gauza gogorra zela halako laztasun, perfekzio eta itxituran bizi nahi zuten emakumeak egotea, eta halakorik ezer igaro gabe atsegin artean zeudenek, gure Jaunaren zerbitzu hain handiko obrak eragotzi nahi izatea.
‎Eta honetarako beharrezkoa litzateke ez agintzea ezer landu dadin non egin behar den prelatuari jakinarazi eta kontu eman gabe, ikusten duenaren arabera, baimena eman dezan edo ez. Ez da esan nahi gauza txikia denean, horrek ez bailuke kalterik egingo; esan nahi da, hobe dela hala holako etxean nekea eramatea, ezinegonez ibiltzea eta zorrekin etsenplu txarra ematea edota janaria faltatzea baino.
‎Lehen idazketan honela hasten da kapitulua: Gauza oso oso desegokia iruditzen zait, ene ahizpak, ulu egite eta beti aieneka ibiltze eta gaixoarena egiteko ahotsa mehetze hau?
‎6 Aingeruak izan behar dugula esatera noala dirudi eskaera hau egin eta ahoz ongi errezatzeko. Horrela nahi luke gure jainkozko Maisuak, hain eskaera gorena egiteko agintzen baitigu, eta ziur asko ez digu esango ezinezko gauzarik eskatzeko; horregatik, gerta daiteke erbestean dagoen arima bat, Jainkoaren laguntzaz, horretara etortzea, kartzela honetatik irtenak direnen perfekzioz ez bada ere, itsasoan gabiltzalako eta bide honetan goazelako; baina badira une batzuk, ibiliaren ibiliz nekaturik daudela, Jaunak ahalmenen baretasunean eta arimaren gelditasunean jartzen dituenekoak; une horietan, keinuen bidez bezala argi ematen die aditzera zer zapore duen Jaunak bere erreinura eramaten dituenei ematen zaionak. Eta eskatzen diogun bezala hemen ematen zaienei, seinaleak ematen dizkie haien bidez hemen tantaka soilik ematen zaiena beti betiko gozatzera joateko itxaropen bizia izan dezaten.
‎Poztasun santua badute, lasaikeria irudiko du, batez ere letrarik ez dugun eta bekaturik gabe zertaz hitz egin daitekeen ez dakigunongan. Oso gauza arriskutsua da eta etengabeko tentaldian sarturik ibiltzea eta oso digestio txarrekoa, lagun hurkoaren kalterako delako. Eta guztiak zeure antzera, kikildurik, ez badoaz, ez doazela ongi pentsatzea, oso txarra da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia