Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2007
‎Frantzian 1951ean deixonne legeak eskola publikoan sartu zituen tokiko hizkuntzak eta kulturak eta hauen artean euskara. ondorioak ez ziren berehalakoak izan baina bide bat ireki zen euskalgintza bultzatzeko. ohargarri da elkarte bizitza biziki aberatsa dela Iparraldean. INSee erakundearen arabera 900 elkarte baino gehiago badira gaur egun. Nortasuna 2005 inkestaren arabera herritarren %33k parte hartzen dute elkarte batean edo beste. kirol taldeetan %17 gazte dabiltza eta kultura elkarteetan %10 herritar, %12 gazte. 1959an Euskaltzaleen Biltzarrak antolatu zuen Ikas elkartea, euskal ikastresnak sortzeko.
2008
‎Hasieran lau partaide baginen ere, orain 28 informatikari, 13 hizkuntzalari eta 2 teknikari gara; Euskal Herriko zazpi enpresekin lankidetzan gabiltza eta atzerriko beste bostekin. Spin off erako bi enpresen sorkuntzan parte hartu dugu (Usurbilgo Eleka eta Alacanteko Prompsit).
2011
‎Nerabeak familiarekiko independentea izan beharra sentitzen du eta esan dugu, adin honetan, rol berrien bila dabilela. Zein gizarte esparrutan integratu aukeratzen dabil eta independentzia hori gizarteko beste talde batzuekiko dependentziak ordezkatuko du. Aldaketa hauetan musikak protagonismo berezia hartzen du eta hau ere baloreak ezartzeko bide eta tresna bilakatzen da.
‎Nerabeak familiarekiko independentea izan beharra sentitzen du eta esan dugu, adin honetan, rol berrien bila dabilela. Zein gizarte esparrutan integratu aukeratzen dabil eta independentzia hori gizarteko beste talde batzuekiko dependentziak ordezkatuko du. Aldaketa hauetan musikak protagonismo berezia hartzen du eta hau ere baloreak ezartzeko bide eta tresna bilakatzen da.
‎Soziolinguistika katalanaren paradigma ezagunak (gure artean luzezabal ibilitakoak eta orain ere, agian, gailendurik dugunak) ondorio sakonak izan ditu euskal herrian. Arrakasta handia izan du diglosiaren ikuspegi horrek, kasik hasieratik. hiru ataletan azalduko dugu hori ere:
‎Soziolinguistika katalanaren paradigma ezagunak (gure artean luze zabal ibilitakoak eta orain ere, agian, gailendurik dugunak) ondorio sakonak izan ditu Euskal herrian.
2012
‎Aurreko irudietan dakusagunez, ikasleen %64 etxetik euskalduna da, d ereduan murgilduta dabil eta gelako kideekin aritzeko euskara eta erdaraz baliatzen da. Mintzagramak ematen ditu gelako euskara eta erdararen erabilera indize orokorrak eta nork nor aukeratzen duen euskaraz edo erdaraz egiteko.
‎Euskararen kasua EAEn pegitik. Gure aztergaiarekin zerikusi zuzena duten interesgarrienak marketingean dabiltzan eta psikolinguistikaren eta kontsumitzaile portaeren gaineko ikerketak egiten dituzten adituenak dira ziurrenik.
2015
‎Beste askok ez dute bizimodu sozialik eta horrek eragina izan du bere euskararengan, baina denak izugarri pozten dira euskaraz hitz egin eta entzuten dutenean. Lehen hitza euskaraz oso gutxik egiten dute, guztiek erdarara jotzen dute erdaldunen bat inguruan badabil eta beste hainbatek garrantzia handia ematen dio itxurari, euskalduna den ala ez igartzeko. Bukatzeko, gutxi batzuek ez dute beraien partetik asko jarri euskaraz egiteko eta damutu egiten dira.
‎eragileen parte hartze kritikoa sustatu eta eskubideak bermatzeko eredua orriak eskuragarri egon lukete, inori eskatu beharrik izan gabe"," Foru Aldundiak kexa jartzeko bulegoa jarri luke") eta jasotako erantzuna egokia iruditu ez zaielako(" Mugiko gaiarekin GFA zein garraio zuzendaritzara jo nuenean kasurik ez egin eta garrantzirik ez zuela esan zidaten"," nahiko etsita nago bide horiekin: Jaurlaritzako zerbitzua, behatokia, EuskoTreneko bezeroen arretarako zerbitzua, GFAn bertan bulegoan erreklamazioa jarri... erantzunak eskasak eta berandu etortzen dira beti, zu estu eta larri ibili eta gero").
2017
‎Lau: ez ia denak izan ere · bueno nik nesken lagun talde bat daukat arte eskolakoa dena eta horiekin katalanez hitz egiten dut · baina gero baditut lagunak orain urte asko egindakoak · nerabeak ginenean eta mutil horiekin gaztelaniaz hitz egiten dut · baina tira · hori · agian gaur egun gehiago ikusten ditut arteeskolako lagunak eta ez · besteekin zeren lanean ere badabiltza eta nahiz orduan · eta lagun neskekin katalanez hitz egiten dut eta katalanez egiten dugu edo agian batzuetan norbait badator eta hitz egiten badugu · nik gaztelaniaz hitz egiten dut pertsona horrekin(...)
2018
‎Euskara biziberritzeko bidea uste baino luzeagoa da; nahi baino katramilatsuagoa. Ahaleginetan gabiltza eta jarraitu dugu; lehenik et behin, Txerra Rodriguezek idatzi duen bezala, irtenbidea elkarrekin bilatuz: " hala gabiltza azken aldion ere euskalgintzetan, etorkizuna asmatu guran edo, agian zehatzago, iraganetik eta orainetik ikasten etorkizun hobea marrazteko denon artean, kolektiboki." (Rodriguezek (2017:
‎1 Euskalgintzaren azken aldiko hausnarketetako bat da bidegurutze (errotonda?) batean gaudela/ gabiltzala eta egun egiten ari garena, behintzat berrikusi egin behar dugula. Orain arteko tresneriarekin gauza batzuk lortu ditugu eta beste batzuk galdu.
‎Baina, hortik haratago doa datuek erakusten dutena. Badago erlazio bat (ez bortxaz kausa efektuzkoa, noski) bertso munduan ibiltzearen eta euskara erabiltzearen artean: bertso munduan dabiltzanek, oro har, euskararen erabilera oso trinkoa dute bertso mundutik kanpo ere.
2019
‎Ilundu ere egin dezake ordea: etxeko erabilera 1991n %83an bazebilen eta %77ra pasa bada 2011n, kontzeptuz" beste gauza bat" da oraingoa baina ez hain" bestea" eguneroko bizimoduan: %6ko galera nabarmena da, baina %6koa.
2022
‎Fantasiazko mundu honen beste adibideetako batzuk, K11, K12 eta K17an ageri diren elementu antropomorfoak lirateke. K11 ren kasuan, panpina antzeko batzuk ageri dira, baina badirudi hizketan dabiltzala eta ahoa eta begiak ere badituztela. Bestetik, K12 ren kasuan," Ukan" birusak hankak, ahoa, begiak eta beso bat izango ditu.
‎Gainera, pandemiaren hasieratik kalean ibiltzeko eta harremanak izateko osasun eta lege baldintza irekienak indarrean zeuden epealdian burutu zen: kutsatze datuak baxuak ziren, ez zegoen kalean musukoaren derrigortasunik, ostalaritzan ez zegoen jendea multzokatzeko mugarik ezta ordutegi murriztapenik, ez zegoen herriz herri mugitzeko debekurik...
2023
‎Topaldiaren kasuan parte hartzea mantentzen da, baina agerikoa da, bazkide erabiltzaileen kopurua 23 bueltan dabilela eta gehiago direla bestelako erabiltzaileak: euskara teknikariak, euskaltzale interesatuak...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia