2001
|
|
Eskalada asko ontzat ematen dugun bezala, nahigabe batzuk izan arren; horrela Jaungoikotasunera egin zuen igoera miragarria, eta gurea Berarekin, ontzat eman behar dugu, nahiz eta sarritan nahigabeek jota
|
ibili
eta bere soka lagata —maitatzeari uko eginda— amildegira jausteko zorian izan. Hau da, nahiz eta atsekabeak izan eta bekatuak egin.
|
2003
|
|
Argi eta garbi jakin ezazue zuetako inork ez duela bera ezagutzen, nik erakutsiko dizuet ordea, hasi naizenez d gero. Ikusten duzue Sokratesek ederrak maitatzera jotzen duela, eta beti beraien inguruan
|
ibili
eta liluratuta egoten dela, eta beste aldetik orokorrean ez duela ezer ezagutzen ezta jakiten ere. Bere itxura hori ez al da sileno baten berezkoa?
|
|
— Begira zer egiten duzun, Aristofanes laguna. Hitz egiten hasterakoan txantxetan
|
zabiltza
eta zure hitzaldiaren zaintzaile bihurtzera behartzen nauzu ea barregurazko zerbait ote diozun, bakean hitz egiteko aukera izanda ere.
|
|
Baina emakumearen zatia diren emakume guztiek ez diete gizonei batere arretarik jartzen, emakumeengana daude zuzenduta gehiago eta mota horretatik sorten dira lesbianak. Eta gizonezkoaren zatia direnak gizonezkoen atzetik
|
dabiltza
eta, mutilak diren artean, gizonezkoaren erdiak izaki, gizonak maite dituzte eta gizonekin oheratuz eta lotuz poz hartzen dute. Eta horiek dira onenak ume 192 eta mutilen artean izaeraz gizonenak izanik.
|
|
Maitasunak berez gorrotatzen du berau eta ez zaio ezta urrutitik ere hurbiltzen. Beti gazteekin
|
dabil
eta egoten da; esaera zaharrak arrazoi du ‘antzekoa antzekora hurreratzen dela beti’ esanez. Eta ni Fedrorekin beste gauza askotan ados egonik, horretan ez nago ados, Maitasuna Krono eta Japeto16 baino zaharrago dela alegia.
|
|
Maitasuna leuna delako froga e bera erabiliko dugu guk ere. Ez baitabil lurraren gainean ezta garezurren gainean, oso bigunak ez direnak, izaki bigunenetan barrena baizik
|
ibili
eta bizi ohi da, izan ere jainko eta gizakien izaera eta arimetan ezartzen du bizitokia. Eta ez arima guztietan bereizi gabe, aitzitik izaera gogorrekoa topatzen duen arimatik aldentzen da, eta izaera bigunekoan ezartzen da.
|
2009
|
|
Munduaren xedea ez da inondik ere gizakia imitatzea, zeinahi lege alde batera uzten du; ez dezagun esan naturan badirela legeak; antolamendurik, ordenamendurik, formarik, edertasunik, jakiterik, harmoniarik, legerik gabeko munduaren aurka borrokatu behar du ezagutzak; ezagutza hau bezalako mundu batekin harremanetan
|
dabil
eta bertan ez dago ezer ere mundu hori ezagutarazten duenik; era berean, ez da naturala natura ezaguna izatea.
|
|
" Lana banatzen hasten den momentutik, bakoitzak badu ezarri egiten zaion eta utzi ezin duen jarduera esparru propioa: ...ritikari da, eta horrela jarraitu du ez baditu bere bizitzeko bitartekoak galdu nahi; baina gizarte komunistan, aldiz, ez du bakoitzak bere jarduera esparru esklusiboa, bere desioaren arabera ekin baitiezaioke edozein lan motari, gizarteak produkzio orokorra arautzen baitu eta egingarria bihurtzen da horrela niretzat gaur honako hau, bihar beste hura, goizean ehizara joatea, bazkalostean arrantzan
|
ibiltzea
eta ilunabarrean ganadua biltzea, afal ostean kritikan aritzeko, justu gogoaren arabera, inoiz ehiztari, arrantzale edo kritikari bihurtu gabe" 40 Gizarte baten baitan, baldin eta gizarte horretan" norbanakoek norbanako gisa hartzen badute parte", norbanakoak berak bakarrik gizarte bat ordezkatzen du. Komunitate aske bat, ezeren aurretik, norbanakoen" asoziazio askea" da!
|
2014
|
|
" Grade so garstig,/ Griesig und grau,/ Klein und Krumm,/ Hockrig und hinkend,/ Mit hangenden Ohren,/ Triefigen Augen/ —Fort mit dem Alb! / Ich mag ihn nicht mehr sehn"(" Aldakek kulunka eta itzuri,/ urdina eta grisa,/ txikia eta bizkar okerra,/ herrenka
|
dabil
eta konkorduna da, belarriak zintzilika dauzka,/ begiak makartsuak ditu... / Kanpora maltzurra!
|
2022
|
|
Filosofia mugitzen duena bizitza onari buruzko galdera da; ongi bizitzea, indigena latinoamerikarrek esaten dutenez. Galdera horri erantzuteko, filosofiak eskatzen du elkarrekin
|
ibiliz
eta kontrastatuz bilatzeko egiak, hobetzeko irizpidetzat balio diezaguketen horiek. Egungo filosofiak, lankidetzan gaituenak emakumeak, prekarioak eta nobleak ez diren jakintzak, ez du beldurrik ibilbide horiek lurraren arras egiteko; denarekin igurtziz, Pessoak esaten zuenez bizi behar dugun moduan.
|
|
Eta berak, Rameauren iloba pertsonaia eta alter ego abezain desdoituta eta desberdinduta bere buruarengandik, pasabide bihurtzen du Paris den erdigune kultural eta politikoa: noraezean
|
ibiltzeko
eta ikusgarria eta pentsagarria ez den horren bila aritzeko leku argi iluna, inondik ere bazterrekoa ez den bazter bat. Diderotek boterearen erdiguneak libre uzten ditu, jakintzaren lekuei beste esanahi bat eman eta, hala, batasunaren beste zentzu bat emateko.
|