2007
|
|
Hezkuntzaren antropologia, aurreko puntuan, batez ere perspektiba filosofikotik aztertu eta gero, jarraian berorren dimentsio kulturala edo sozio-kulturala —hainbat aspektutan gutxienez— gertuagotik lantzen saiatuko gara. ...lde batean burutzen da beti; eta, horregatik," sozializazioa eta pertsonalizazioa", Sussmuthen hitzetan," elkarren baldintzapean daude, nahasi egiten dira eta —nortasunaren garapenean— batasun dinamiko baten isla dira" 42 Egiaztapen horren atzean gizakiaren berezko historizitatea onartzen duen antropologia bat dago —gogora dezagun Herder43—, zeinaren arabera
|
haren
zirkunstantzia espazio tenporalak eta singularitate sozio-kulturalak bere izate errealaren benetako elementu osagarriak diren. Horren haritik uler daiteke, ere, zergatik pedagogoek orokorrean —adibidez Garaa Hozek— batez ere" pertsonaz" eta ez hainbeste" gizakiaz" hitz egiten duten:
|
2008
|
|
Eta ohitu. Zirkunstantzia desberdinak bizi izanak desberdintzen gintuen, fortunak nire fabore egin izana zen ni Rosaren gainetik jartzen ninduena,
|
haren
zirkunstantziak ez bizi izanak bazkatzen zuen nire jarrera nagusikeriazkoa.
|
2013
|
|
delakoaren edukian Donostiarako sinbolo bat sortzeko aukerari buruzko saiakera egin zuen, heriotza zibilaren adierazleari buruzko sinbolo bat, haren ondare balioak, kultura balioak (eta gurtza balioak) artearentzat, kulturarentzat eta bizitzarentzat garrantzitsu izateari uzten dion unean. Hala ere, Modernotasuna/ Postmodernitatearen ardatzean kokatutako kultura une
|
hartako
zirkunstantziak hurbiltzean, gaur egun oraindik ere zera irudika dezakegu, adierazle horren (heriotza) prebalentziaren premia ulertzea eta (berr) ezartzea ahalbidetu dela eta, horretaz gain, bai eta bere kokalekuaren (hilerria, kultura parkea) balioa ere, hiriaren nortasunarekin eta paisaiarekin lotura handia duelako. Lehiaketaren epaia ezagutu zuenean, Oteizak, atsekabeturik, polemika latza eragin zuen tokiko prentsan:
|
2014
|
|
4 Gorostitzuren Aldamenekoa liburuan, Euskal Herriko immigrazioaren inguruko hamar erreportaje daude bilduta; horietako bakoitzean, etorkin baten bizilagunak izango gara:
|
haren
zirkunstantzien, gorabeheren, arazoen, ametsen, nahien eta ezinen lekuko eta partaide.
|
2018
|
|
Hauxe haren ondorioa: . Gure sexu desiraz baliatzeko libre egiten gaituen baldintza bakarra, azken batean, pertsona bat bere osoan eskura izateko eskubidearen araberakoa da, pertsona horren ongizatea eta zoriontasuna eta oro har
|
haren
zirkunstantzia oro eskura izateko eskubidearen araberakoa?.
|
2022
|
|
Bukatzeko, artikulu honek iturrien eta metodoaren gaineko gogoeta bat ekarri nahi izan du, gehienean ahozkoa izan den herri honentzat. Euskal Herriaren eta
|
haren
zirkunstantzien berri historikoki eta luzaz euskaldunei arrotz zaizkien hizkuntzetan eta kodeetan eman da, hala lehen mailako iturrietan nola bigarrenetan. Zorionez, euskarazko iturriak eta ahozko tradizioaren lekukotza batzuk ere geratu zaizkigu, gure historiaren irudi osoago bat izaten lagundu dutenak.
|
2023
|
|
Ez dakit ia lau hamarkada luze hauetan inor egongo zen Euskal Herrian kasua ondo ikertu zela pentsatu duenik. Egon izan bada behintzat,
|
haren
zirkunstantziak dira ikertu behar direnak.
|