Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2003
‎Ez dut nehoiz entzun Galileako ardi guztien artzain hura kultura hitza ahoskatzen. Hor bakearen gaian nola, hala aramearraren xedea desbideratzen duzu, zure ohitura nazkagarriaren ildotik!
2005
‎Hector Luna Ipuinartean Ieko koordinatzaileak adierazi duenez, erakusketa ibiltari hau bi urtean behin egiteko asmoa dute eta ekitaldi bakoitzean herrialde jakin bat gonbidatuko dute. Oraingoan Ekuatore Ginea gonbidatu dute eta herrialde hartako Kultura Ministerioak, Felix Edu Alo eta Ricardo Madana artista entzutetsuen partaidetza finantzatu du. Urriaren 29an, Ekuatore Gineako kultura ezagutzeko ekitaldi erraldoia egingo da Tolosan; egunean zehar hitzaldiak eta herrialde hartako janari dastaketa izango da.
2007
‎Pasadizo txundigarri honetan, garai hartako kulturako gizon gisa mintzo da Jesus; eta ez ezertan ere Jainko hirukunaren bigarren pertsona gisa.
‎Dante, kultur aro berri, germaniarreko lehenbiziko jeinu mundial artistikoa? da859 Harekin kultura eta zibilizazio berri bat hasi da: –gizaki berri bat sartu da historia unibertsalean!
‎Geroxeago Rainaldo Dasselgoak, Kaiser Barbarossaren kantzelari eta Koloniako Artzapezpikuak, Hiru Erregeen erlikiak ere Koloniara garraiarazi dituenean, denak prest dirudi Koloniak hiriburutza bikoitza, politiko zein erlijiosoa, sinbolizatzeko. ...gon dagoen Aita Santuaren aurka, Inperio Sakratu Erromako Pontifizeagandik menpegabearen, Jainkoari zuzenean subordinatuaren ideia irozotzen zuen, h. d., gorputz politikoaren menpegabetasuna Elizatik, berriro Augusto Pontifize Maximoaren maneran!?; eta Inperioaren baitan bi erresumen bat izate hori agerrarazteko, Karlomagno inperatorea santu deklaratu eta aldareetara jaso du, eta Akisgramgo elizan haren kultu liturgikoa paratu. Honelakotsu uziei erantzuten die egungo katedral gotiko galantak:
2008
‎Ohargarria da, adibidez, azken judizioa, infernua eta parabisua, damnazioa eta salbamendua, aski luzeki aipaturik ere, nehon purgatorioaren nozioa (eta beraz ez hitza bera ere) ez dela agertzen Echepareren kopletan. Bistan dena, ezinezkoa da jakitea isiltze hori nahizkoa izan zen, ala ustegabekoa, baina kontuan izanik garai hartan purgatorioaz izan ziren eztabaidak (gogoan izan induljentzien auzi bizi bizia kontu hari zerraiola), badaiteke orduko eztabai den ondorioa dugun isiltze horretan.30 Purgatorioari buruzko doktrina franko berant arautu zen arren (Emery 1999), 31 haren kultoa biziki zabaldua izan omen zen XV. mendearen bigarren partetik aitzina Frantziako hegoaldean (ikus Fournié 1997). XVI. mendean, ordea, erreformazaleek gaizki ikusi zuten nozioa, eta higanotek osoki gaitzetsi eta arbuiatu zuten.
2009
‎Hizkuntzekin batera kudeatzen jakin da egungo gizarteari dagozkion zenbait dinamika sozial berri ere. Zer eginkizun dagokio eskolari euskal gizartean, haren kultura, hizkuntza barne, indartzeko eta berritzeko? ❚
‎Horregatik maite ditu eta eskertzen ditu Arkeolaneko Mertxe eta Txomin. Mertxe eta Txominek nolabait egin dutena da, beharbada beraiek ohartzen ez duten modu batean, haren kultura, identitatea aintzat hartu, baloratu, ohoratu. Hori sentitzen du berak.
2011
‎Ez da bakarra, baina oso interesgarria da. Eta merezi du, historiografiaren bidez ezagutu dezakegulako garai hartako kultura eta pentsaera. Ez pentsaera bakarra zegoelako, baina horietako bat ulertuta hobeto ulertu daitezkeelako besteak.
2012
‎Erregearen ezjakintasun handia politikan. Herrialde hartako kultura batere osagabea eta mugatua. Haien legeak, arazo militarrak eta Estatuko alderdiak.
‎Erregearen ezjakintasun handia politikan. Herrialde hartako kultura batere osagabea eta mugatua. Haien legeak, arazo militarrak eta Estatuko alderdiak.
‎Okupatzen duen lurraldeak, flora eta faunak eta bertan bizi diren pertsonen sorkuntza eta adierazpen guztiek osatzen dute nazio baten ondarea: hain zuzen ere, haren erakunde sozial, legal eta erlijiosoek, haren mintzairak eta haren kultura materialak, aro historiko aspaldikoenetatik hasita. Arbasoengandik jarauntsitako ondasun material eta ez materialak biltzen ditu ondareak:
‎Jokoan zegoena horren garrantzitsua izanik, mugimendu indigena asko mehatxu horri aurre egiteko sortu ziren. Garapen prozesuaren hastapenak birplanteatzeko, haien herri izaera defendatzeko, politika eta proiektuetan aldaketa eragiteko, asimilazioa uxatzeko nahiz haren ordez kultura eta herri/ nazioen arteko elkarrizketa ezartzeko lan politikoari ekin zioten. Ezaugarri asimilazionistarekin batera indigenek ez zuten maite 107ak gobernuei euren arazoen gainean nahiz euren etorkizuna erabakitzeko ematen zien erabateko boterea.
‎Hasieran, Tunisiakoaren ordez, Alemaniakoa bizi zen. Gure ohiturak ezberdinak izan arren, oso aberasgarria da elkarrekin bizitzea, egunero ikasten baitut haren kulturako kontu berriren bat.Zer izan da egokitzapenean gogorrena. Hona etorri aurretik jendeak esaten zidan egokitu arte lehenengo hilabetea oso gogorra izango zela, baina ez zen hala izan.
‎hasierako mila hektareako saila alokatu eta gero, beste laurehun erosi zituen; 1930ean zerealen salerosketa etxe bat sortu zuen; 1932an, zerealekin egindako operazio on batzuen ondorioz, beste mila hektarea erosi zituen... Negozioen martxa positiboaren bidez arrasatearra aberastuz joan zen, eta ondare horretaz baliatuko zen intelektuala haren kultura egitasmoekin beste maila batean aurrera jarraitzeko.
2015
‎–Mende hasiera horretan garatu zen Euskal Pizkundeak asko zor dio Sabino Aranaren bultzadari. Ez dugu esango berak ekarri zuenik mugimendu euskaltzale, kulturgile aberats hori; baina hark kulturako giro bero horri egitasmo politiko bat ezartzea eta egitasmo horretan euskara ardatza izatea, ez dago zalantzarik eragingarria izan zena guztiz?. Mikel Zalbide: XX. mendeko hizkuntza plangintza, Sabino Aranaren 1901eko saioaren argitanMikel Zalbidek lau galdera konkreturi erantzun nahi izan die gaurkoan:
2017
‎ahalegiten zuen horrela bere diru apurrak ateratzen. Bilintx talentu irakurzalea eta argia Becquer-en eta Campoamor en txirlorek zeharo miratzen zuten? haren kultura ikusteko. Emazte analfabetoa esposatu zuen (normalena, bestalde, %70 inguru analfabetoa zen populazio batean), gero ikasi behar izan zuen irakurtzen eta idazten estankoan lan egitearren.
2018
‎Euskal gizarte mota bat ia joan da, industria iraultzaren aurrekoa, eta haren kultura ere hurrean dugu hiltamuzko arnasa estuetatik. Euskal gizartea bortxaz ebatsi digute, ordea, ez gakizkio, ekin, haren hausterretatik berriro hezur-mamitzeko lanari.
‎Erakunde hori ez litzateke mugatuko gisa hartako kultura asteen antolaketara. Batetik, Euskal Herriko senidetzeen bilketa eta jarraipena eginen luke.
2019
‎Ekonomikoki, gizona da komunitatearen burua, eta, beraz, gizona da nagusia gizartearen begietan. Emakumeak haren deitura hartzen du; haren kultuari atxikitzen zaio, haren klaseari eta haren inguruari; haren familiakoa da, eta haren, erdia, bilakatzen da.
2020
‎Horra Goetheren Fausto, guztiz klasikoa eta, halaber, erromantizismoaren aitzindaria. Frantsesez idatz zezakeen, frantsesa baitzen garai hartako kultura hizkuntza. Alemanez idatzi zuen, ordea.
‎Masson, berriz, informalismoari animismo sinpleenak azaleratzen saiatuko da. Hark kultura global eta kartesiarraren irudikapena salatuko du herri gutxituen totem eta irudi sinpleak aldarrikatuz. Jackson Pollock dugu bide honetatik margolaritza gehien landu duena.
‎Kolonizazio prozesuetan, dominazio militar, ekonomiko eta politikoarekin batera ezartzen da dominazio linguistikoa. Kolonizatzaileen hizkuntza inposatzen zaio kolonizatuari, eta hori erabakigarria da haren kultura eta kontzientzia ere menpean edukitzeko.
‎Eskarmentuak, ordea, gizartekoa eta norbanakoa ere badenez, eraldaketarako beharra geure sentiarazten digu. Etxealdian batak elikadura hobetu duela, besteak jarduera fisikoan tematiago jokatuko duela, hau umeekiko tarte gehiago bilatzekotan da eta hark kultura kontsumitzeko bide berriak topatu ditu.
2021
‎«Ez zehazki 1871n, baina horren aurretik, 1848an oldarraldiak izan ziren Baxenabarren eta Zuberoan». Gainera, Michel Kaledonia Berrian erbesteratu zuten, eta han kanak herriaren alde egin zuen eta baita haren kultura ezagutarazteko ahaleginak egin ere. «Gaur egun Frantzian diren eztabaidek, baita ezkerraren barruan ere, han dute jatorria.
‎Nahiz eta askatasun pertsonala, autonomia eta autogarapena diren kultura indibidualizatuaren balio nagusiak, askatasuna gauzatzeko aukerak ez daude berdintasunez banatuta gizartean. Ustezko askatasun horren atzean egiturazko murrizketak ezkutatzen dira, hain zuzen ere, pertsonaren kokapen sozioekonomikotik, haren kultura mailatik, esleituta duen generotik, familian eta jatorrizko ingurune sozialean izandako sozializazio politikoaren intentsitatetik eta antzeko baliabideetatik datozenak. Eskuarki, hertsapen estruktural horien eragina ez denez detektatzen, antsietatea, porrot sentsazioa, ziurgabetasuna eta ezintasuna eragiten diote norbanakoari.
‎Ekonomikoki, gizona da komunitatearen burua, eta, beraz, gizona da nagusia gizartearen begietan. Emakumeak haren deitura hartzen du; haren kultuari atxikitzen zaio, haren klaseari eta haren inguruari; haren familiakoa da, eta haren ‘erdia’ bilakatzen da. Gizonaren lanpostua non, emaztea han:
‎hitz berek ez dute beti aditz bera ukaiten, han eta hemen. Bestea ongi konprenitzeko behar duzu, ez bakarrik haren hizkuntza jakin, bainan ere haren kultura ezagutu eta preziatu eta lan horrek ainitz denbora hartzen du. Oroitzen naiz lehenkusi batek erran zautala, hogoi urte artino ez zuela utzi bere herria eta Erreka Gorri.
2023
‎Entsegu eta eleberriak utzi dizkigu, baita artikulu parrasta ere, oroimen eta bilakaera baten lekukoak anitzetan, maiz ere, eduki politikokoak, zer pentsatua eman dezaketenak, betiere hitz doituz eta argiz emanak. Haren kultura, esperientzia eta jakitateen lekukoak eta aldi berean beti geroari begira ikasgai zenbait dakartenak dira.
‎Kally Bewah hila zegoen jada, eta gauza ageria da ezin zutela inon espetxeratu, baina hori beste kontu bat zen. ...oso gutxitan aplikatzen ziren Ingalaterran, eta, hala eta guztiz ere, Britainia Handiak bortizki zigortu zituen infantizidio eta fetizidio krimenak Indian; horra tokiko populazioaren eta gizarte zuri bertutetsuaren ereduaren arteko kontraste moralaren beste erakusgarri bat.137 Autopsiaren helburua sekula ez zen izan frogak biltzea eta Bewahren hiltzailea aurkitzea, baizik eta ebidentziak jasotzea haren kultura gaitzesteko eta indiar emakumeak sexualki promiskuoak zirelako fantasia berresteko, kriminalak izateraino, are interbentzio kolonialaren bitartez soilik" erreformatu" zitezkeela berresteko ere.
‎Hori nabarmentzeko, britainiarrek frogatu nahi izan zuten sati a kultura hinduaren alderdi nagusi eta integral bat zela eta horrez gain debekatu beharra zegoela, arrazoi humanitarioengatik. Hala, hinduen testu sakratuetara jo zuten praktika horren ebidentzia bila, eta, horretarako, vedak arakatu zituzten (3.000 urteko testuak izanda, ez zen lan erraza izango, testuok ez baitzeuden behar bezala kodetuta, garai hartako kultura ahozkoa zenez gero), eta, azkenean, erreferentzia bakar bat aurkitu zuten sati ari buruz zeuzkaten susmoak, haren izaera erlijiosoa eta gizatasun falta berresten zituena. Hala, hiru jokaldi inperialista uztartu zituzten:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia