2001
|
|
Nonbait liburuaren aurrean, eta bertan proposaturiko jokamoldearen aurrean, irakurleak, Lumière anaiek eratu zituzten lehen emanaldi haietara hurbilduriko ikusleen moduan aurkitzen ziren, espresamolde berri baten aurrean, bere arau propioak zituen hizkuntza berri baten aurrean. Ezaguna da zein izan ziren lehen zinemaldi
|
hartan
ikusleek izan zituzten jarrerak. Kontatzen da, izuturik altxatu, eta aretotik korrika irten zirela.
|
|
– Herritarrei prozesu politikoaren partaide aktibo informatuak, eta ez
|
haren
ikusle pasiboak, izateko parada emango dieten aukerak eta informazioa eskaintzea.
|
2003
|
|
Tarregara iritsitakoan, aho zabalik geratu ohi da estreinakoz doan ikuslea. Hiruzpalau egunez antzerkiak hartzen du Lleidako herria eta
|
hark
ikuslea harrapatzen du. Herriko plazak, kaleak, kiroldegiak, eskolak... eszenatoki bilakatzen dira; izan ere, antzoki bakarra dago 14.000 biztanleko herrian:
|
2006
|
|
Eta nik, eszena hori ikusita, aitor dut adreilu bat hartzeko gogoa izan nuela (inguru horietan ez dira falta, etxe asko eraikitzen ari baitira), eta baita hoteleko erakusleihoaren kontra nire indar guztiarekin jaurtitzekoa ere; gero egingo nukeena ez dut pentsatu nahi eta, izan ere, ez nintzen pentsatzera iritsi, lehenengo ekintza hura egiteko ahalmenik ez nuen izan eta. Eszena
|
hartan
ikuslea baino ez nintzela konturatu nintzen berehala, nire ametsezko niaren gihar bat mugitzea ez zitzaidala posible, bertan, kristalaren beste aldean nengoela argi zegoen arren. Egia esan, Aintzanek eta putakumeak hantxe jarraitu zuten ametsak edo dena delakoak iraun zuen bitartean, kruasanak jaten eta xirriak trukatzen, ni haien parean egon izan ez banintz bezala.
|
2008
|
|
Giza talde nahiz gizarte baten barruko harreman etengabearen baitan, ezin banatuzko binomioa osatzen dute hedabideek eta hizkuntzek, kazeta batek eta kazetariaren jardun idatzi jakinak, telebista batek eta haren emanaldi ezagunak, zinemako filmak eta
|
haren
ikusleak.
|
2015
|
|
Miren eta Miren zuten izena biek, Montse bera bezala ordiziarrak, bata lodia bestea argala, biak tuntun paelak. Haiekin biltzen zen Iñaki egunero, eta gu ere bai noski, kortejatze
|
haren
ikusle lotsagabeko bihurturik. Montsek zer egin zuen, Montsek zer esan zuen, horixe izaten zen elkarrizketa gehienetako gaia, eta ni aspertzen hasita ere bai, dela neska haren perfekzioak apur bat gogaitzen ninduelako, dela Iñaki hortik aurrerako lanetara ausartzen ez zelako.
|
2018
|
|
50 lagun auzipetu dituzte, 2015eko maiatzean Espainiako Auzitegi Nazionalean izan zen epaiketa batean" desordena publikoa eragitea" egotzita. Epaiketa
|
hartan
ikusle moduan ziren lagunek esan dute ez zutela parte hartu akusatuek egindako egitasmoarekin, eta orduko auzipetuek esan dute protesta" sinbolikoa" izan zela. Fiskalak eutsi egin dio auzipetu denentzako bost hilabeteko zigor eskaerari, eta epaiaren zain gelditu dira 50 lagunak.
|
|
Urola Kostako Hitzak jakinarazi duenez, auzi saio
|
hartara
ikusle gisa joan ziren guztiek gaur auzitegian adierazi dute haiek ez zutela izan orduko auzipetuek egindako protestarekin zerikusirik: zehazki, deklaratu dute ez zutela" aldarrikapena txalotu, ezta oihurik egin ere", eta akusatuek protestarik egin behar zutenik ere ez zekitela.
|
2021
|
|
Benetako piezen arlora igarota, erraza egin zaigu lauren arteko ezaugarri komun batzuk topatzea: laurak sar daitezke bete betean antzerki posdramatiko delakoaren kategorian, lauretan apurtu da era batean edo bestean laugarren pareta famatu
|
hura
ikusleekin zuzenean komunikatzeko bide zabalagoak edo zarratuagoak ezarriz, gorputzen fisikotasunak garrantzia hartu du guztietan, eta laurek izan dute atzean giza kondizioari buruzko hausnarketa bat, ulergarriagoa edo adigaitzagoa kasuan kasu. Era berean, nabaria izan da antzezle guztien inplikazioa, eta kalitate bikaina antzeman dugu bai antzezpenetan bai eszenako elementuen koherentzian.
|
|
What the Body does not Remember hark (Gorputzak gogoratu ezin duena) zer esan jakin gabe utzi omen zituen garai
|
hartako
ikusleak eta kritikariak, eta gaur egun ere atzo goizean sortua balitz bezala heltzen zaigu, bere energia kontrolagaitzari esker neurri batean, baina batez ere bere izaera apurtzaile, ausart eta erabat askearengatik, inori ere ezer zor ez diona. Eduardo Torroja entseguen zuzendaria eta garai hartako dantzariak hala dio:
|
|
Testua zer den argi dago, normalean klasikoak izaten dira, duela lau, bost mende idatzitakoak batzuk, XIX. mendekoak beste batzuk… II. Mundu Gerraren ostean konkistatu zituen antzerki literaturak bere gailur handi batzuk, Miller, Beckett eta beste batzuen testuekin, eta, hala ere, ez da emakumeen izenik guganaino ailegatu. Gurean, Katalina Eleizegi ibili zen obra kostunbristak egiten 36ko gerraren aurretik, eta gerraosteko frankismo betean beste ildo batzuk jorratu nahi izan zituenean, badirudi galdu egin zuela garai
|
hartako
ikusleen arreta.
|