Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 68

2001
‎Beraz, abortoaren gaia 60ko hamarkadan puri purian zegoen gaia da. Horren adibide dugu, J. Juaristik gogorazi bezala (1987: 125), 1968ko udan kaleratu zen Humanae Vitae entziklika polemikoa, edo garai hartako film berritzaileenetan arazoak zuen protagonismoa3 Horiekin batera, etengabe kaleratzen hasi ziren abortoaren aldeko manifestuak gogoratu nahiko genituzke, eta bereziki, 1971n 343 emakumek sinatu zutena. Emakumeok guztiok abortatu egin zutela aitortzen zuten eta zerrendakideen artean, lehenengoa, S. De Beauvoir bera izan zen.
‎Beraz, abortoaren gaia 60ko hamarkadan puri purian zegoen gaia da. Horrenadibide dugu, J. Juaristik gogorazi bezala (1987: 125), 1968ko udan kaleratu zenHumanae Vitae entziklika polemikoa; edo garai hartako film berritzaileenetanabortoaren arazoak zuen protagonismoa4 Horiekin batera, etengabe kaleratzenhasi ziren abortoaren aldeko manifestuak gogorarazi nahiko genituzke, eta bereziki, 1971n 343 emakumek sinatu zutena. Emakume haiek guztiek abortatu eginzutela aitortzen zuten, eta zerrendakideen artean S. De Beauvoir bera izan zenlehenengoa.
2008
‎Australian oso pertsonaia ospetsua da Ned Kelly, XIX. mendeko bidelapurrik ezagunena izan baitzen. Horregatik, Gregor Jordan zuzendari australiarrari (Two hands, Buffalo soldiers) interesgarri iruditu zitzaion hari buruzko film bat egitea, baina emaitza ez zen oso erakargarria gertatu.
2009
‎Halaber, jaialdian, Tomas Gutierrez Alea zinemagile kubatarra omenduko dute antolatzaileek, haren film ezagunenen atzera begirako batekin. Besteak beste, haren emazte Mirtha Ibarrak filmatutako Titón:
‎Urrunegi joaten ari zen. Hura filmetan besterik ez zen gertatzen. XXI. mendean ez zen halakorik gertatuko.
‎Lehen planoen lehen planoak filmatzen ditu espainiarrak, pertsonaien burmuinen barrura sartzeko, haien sentipen ezkutuenak ere islatzeko. Pena, ilusioa, frustrazioa, errua... haren film berrian azaltzen diren sentipenen bildumako aleak dira, guztia pop artearen estetikarekin betiere.
‎120 min. Jeannine Deckers Soeur Sourire moja abeslariak nazioartean arrakasta handia izan zuen 60ko hamarkadan. Emakume hari buruzko filma da. Baiona (CGR), Miarritze (Royal), Donibane Lohizune (Rex).
‎120 min. Jeannine Deckers ek, Soeur Sourire moja abeslariak, arrakasta handia izan zuen 60ko hamarkadan nazioartean. Emakume hari buruzko filma da. Baiona (CGR), Miarritze (Royal), Donibane Lohizune (Rex).
‎Brian Helgeland agertzen da zuzendari gisa, baina ikusleek ez zuten haren filma ikusi zineman. Izan ere, estudioa ez zegoen oso pozik Helgelanden lanarekin, filma ilunegia zelako.
‎Baina haren filmarentzat ez ezik, erabakia Zinemaldiaren aldeko bultzada ere bazela gaineratu zuen Rebollok. –Zinemaldiak zinema honen aldeko apustua egin du azken urteotan, eta epaimahaiak apustu hori berretsi egin du.
‎norbaiti gustatzen al zaio Adam Sandler? Haren film onen bat ezagutzen al duzue. Baiezkorik ez dut jaso, ezezkoak eta isiltasunak, bai.
‎Edo hobeto esanda: haren film batek. Siegelen alboan gidoilari gisa aritu zen Invasion of The Body Snatchers film eredugarrian (1956).
2010
‎Argi dago ez dela batere zinemagile komertziala. Alde horretatik, haren filmen hezurdura ez da ohikoa; askok David Lynch zuzendarirenarekin parekatu du haren lana. Egitura narratibo eta denbora klasikoa haustea gustuko du Weerasethakulek; soinuek garrantzi handia dute, eta hitz gutxikoak dira istorioak; errealitatearen eta fikzioaren arteko muga ezabatu ohi du, eta ingurumena bereziki, oihana beste pertsonaia bat da haren filmetan.
‎Alde horretatik, haren filmen hezurdura ez da ohikoa; askok David Lynch zuzendarirenarekin parekatu du haren lana. Egitura narratibo eta denbora klasikoa haustea gustuko du Weerasethakulek; soinuek garrantzi handia dute, eta hitz gutxikoak dira istorioak; errealitatearen eta fikzioaren arteko muga ezabatu ohi du, eta ingurumena bereziki, oihana beste pertsonaia bat da haren filmetan.
‎Japoniako zinema nazioartera zabaldu zuen zuzendariaren jaiotzaren mendeurrenean(), haren lanen zaleek Roshomon (1950), Dersu Uzala (1975) edota Shichinin no samurai (Seven Samurai 1954) berriz ere zinema aretoetan ikusteko aukera izango dute. Kurosawak, Japoniako zinema ezagutarazteaz bat, nazioarteko onarpena jaso zuen, eta haren film asko kultuko bihurtu dira. Eszena bera kamera askorekin eta aldi berean angelu desberdinetatik filmatzen aurrenetarikoa izan zen, eta gaur egungo zuzendari askok onartu dute Kurosawak euren lanean izandako eragina.
‎Ameriketako Estatu Batuetan ez zitzaion oztopo legal gutxi ipini Woodstockeko jaialdiari, ez, baina egitea lortu zuten azkenean. Hari buruzko filma egin zenean frankismoak proiekzio komertziala debekatu zuen, nahiz eta 1970ean Bilboko Zinebi festibalean Roberto Negrok kopia bat eskuratu eta antolatzaileek ematea lortu zuten baimenik gabe. Sei urte geroago idoloak ziren niretzat jaialdi hartakoak, eta diktadorea hil zenean, ni bizi nintzen herrian ez baina handiagoa zen aldamenekoan pelikula jarriko zutela jakin nuen, ostiral batean.
2011
‎Hortaz, ia ezinbestekoa zen hortik film bat ateratzea. I Am Legend eta Constantine egin dituen Francis Lawrencerengana jo zuen Fox ekoiztetxeak, eta harekin film handinahi hori prestatu zuten. Water for Elefants en amu nagusietakoa protagonista da, Robert Pattinson.
‎Nolanahi ere, bertan agertzen dena unibertsala dela gaineratu du.Honakoa Asgar Farhadik egin duen bosgarren film luzea da. Haren film guztiek sari inportanteak eskuratu dituzte, baina batez ere orain dela bi urte egin zuen Darbareye Elly rekin egin zen ezagun mundu osoan. Film horrek ere saria jaso zuen Berlinalen, zuzendari onenarena.JODAEIYE NADER AZ SIMINZuzendaria:
‎Tasio ren estreinaldi osteko hilabeteak irribarretsu gogoratu ditu. Kasik urtebete eman zuten jaialdiz jaialdi pelikula aurkezten, garai hartan filmen komertzializazioak eta distribuzioak urteak irauten zituelako. Horregatik da hain esperientzia errepikaezina, gaur egun hilabete bakarrean kontsumitzen eta akitzen baita pelikula bat.
‎Egoerak ez zuen irtenbiderik, ordea. Hura film kaskar bat izan balitz, aitonak mutil alemana tiro batez garbitu eta dirua eramanen zuen. Baina, jakina, nor da gauza gizaki bat odol hotzean hiltzeko?
‎Medemen egile estiloaz jabetuta, haren film berrienen azterketa sakonagoa egitea izan da hurrengo pausoa, helburu honekin: bere beste filmetan mantendu duen berezitasun hori, oraindik ere, gordetzen duen ikusteko.
‎Diegorekin eta Gloriarekin antzeztaldean ibilitako zenbaitek zineman probatu zuten. Ez ziren loratze labur hartan film on asko egin, baina bai etortzeko ziren urteetan baino gehiago. Espero zen loraldirik ez zen etorri.
2012
‎Korronte nagusietatik aparte samar, pelikulaz pelikula berezko ikuskera eraikitzen ari da Wes Anderson zuzendari estatubatuarra. Horrelakoetan gertatu ohi den moduan, haren filmek muturreko erreakzioak eragiten dituzte, baina nekez uzten ahal dute inor hotz. Komikigintzaren estetikatik oso hurbil, plano bakoitza kolorez eta ikonoz betetzen ditu Andersonek, eta pop kulturaz eta surrealismoz blaitutako irakurketa ezin bereziago eskaintzen.
‎Euskal Herriaren ikuspegi orokor bat (Bizkaiarenena, batez ere) erakutsi nahi izan zuen Elortzak haren filmeetan. Gainera, filmeek erakusten dituzten ikuspegi ederrez gain, euskal kulturari buruzko jakituria ere erakutsi zuen.
‎Klasiko batzuk modu onean eskuratu zituen, Hitchcock-en bilduma bat besteak beste, halakoak ezin baitzituen lortu Hondarganeko Bideo Klubean. Saltzailearekin konfiantza handia zeukan; gazte gaztetatik elkar ezagutzen zuten eta Julen aspalditik joaten zen denda hartara filmak eta musika erostera.
‎Kokapena seinalatzea lan gogorra egiten zaigu. Haren film eta istoriorik jaso gabe, indarkeriaz betetako nahaste borrastea besterik ez da Afrika gure burmuinean, Marokotik Hegoafrikara. Nahiz eta haren aztarnak munduarenak izan.
‎Duela hilabete batzuk zinemara joan nintzen estreinatu berria zen film bat ikusteko asmoz. Egia da une hartan film berriaren distirak liluratu ninduela, eta egia da larunbat arratsalde bat zela. Beraz, estreinaren xarma eta ordutegi egokia elkartu ziren eta emaitza nahiko logikoa izan zen:
‎Montxoren film askotan, mendialdean kokatuta egonik haien argumenturik gehienak, belaze eta zuhaitz hostoen berdea edota erreketako uraren eta zeruaren urdina edota euri eta lanbroaren grisa edota etxe barruko habeen eta egurraren eta jantzien iluntasun apala edota pertsonaien aurpegietako zurbiltasun errea... nagusitzen zirela esaten zuen. Harrezkero, Kale Nagusitik isilean zihoazen ia guztietan, adreilu hori argixkez egindako etxedun kale hark film batean zein kolore hartuko zukeen pentsatzen ari zela Inas iruditzen zitzaion Luisi. Aurkituko ahal zuen hiriaren bera betetzen zuen kolorea!
2013
‎Donostia Kulturaren zinema unitateak antolatutako Nosferatu zikloak atzera begirakoa eskainiko dio Max Ophuls zinemagile alemaniarraren() obrari. Hala, bihar hasi eta datorren urteko maiatza bitartean, haren film ia guztiak proiektatuko dituzte, kronologikoki, Antzoki Zaharrean. Halere, Ophulsen azken aurreko filma aukeratu dute zikloa irekitzeko, Lola Montes (1955).
‎Horrek, zalantzarik gabe, zuzendari donostiarraren zinemaren azterketa sakona merezi du. Hain zuzen ere, testu analisia ardatz duen metodologia erabiliko dugu haren film laburrak ikertzeko. Analisi mota horretan, edukia ez ezik, narrazioa eta forma ere hartuko dira kontuan.
‎Joritasun narratibo eta estetikoak xedatzen du Koldo Almandozen fikziozko zinema. Laburrak dira haren filmak; sentimenduak astindu eta gogoak hauspotzen dituzten sormen lanak. Kalitatea filmaren iraupenaren arabera neurtzen ez dela sinesten baitu egile donostiarrak (2004: 66):
‎Enblemari emandako azken ukitu hartan ere basoa tartean zen, eta alde horretatik zuzenagoa zen Manuel Summers zine zuzendariak aurrez egindako erretratua baino. Izan ere, Paulino Uzcudun ez zen inoiz izan haren filmak (Juguetes rotos, 1966) aditzera eman nahi izan zuena," goian egon ondoren eroritako txapelduna"," milioika miresle izan ondoren bakardadezko txokora kondenatutako izarra". Zinez, kontrakoa gertatu zen.
2014
‎Hura zuen bere hiria, eta han dago lurperatuta. Haren filmak besterik ez nituen ezagutzen, baina taekwondorekin aspertuta, estilo berriaren bila nenbilen, eta Leeren kung fun aritzen zen klub batekin egin nuen topo. Leeren bost ikasle eta lagunekin aritu nintzen.
‎Urriak 8, eguaztena19: 00 Asier Altunarekin solasaldia eta haren film laburren emanaldia.
2015
‎Har dezagun Jean Luc Godard. Haren film gehienetan ez dago narraziorik hitzaren zentzu hertsian, ez eta gidoirik ere: erreferentzia bezala erabiltzen dituen apunte solteak baino ez3 Notre Musique (2004) da horren froga:
‎Ez ote da Allenek egiten duen film bakoitza, hain justu ere, gatazka horren emaitza eskizoidea? Haren filmek egitura erabat klasikoa dute, eta badakigu teknika klasikoa zer den: teknika ikusezina?, ez dute soberako distira erakustaldi eta artifizio berezirik; diskretua da aldamioa, kamera mugimendu bat bateko edo ikusgarririk ez dute haren lanek, pertsonaien baldarkeria distiratsuaren zimentu izatea da sostengu teknikoaren zeregina, eta ikusezintasun sotil horretan datza, hain zuzen ere, zimentu horien sendotasuna.
2016
‎Parise aldean sortua, aspaldian hendaiartua zen, luzaz atxikia zuen liburutegi bat. Omenaldikari, ikusten da haren filma guziz aipagarria," Ondarribi itsas herri" 1977 an saristatua izan zena eta guziz herrikoia dena. Varietes antzokiko sartzean oroit harri bat estreinatuko ere da Pierre Bestiouren oroitzapenetan.
2018
‎Alabaina, New Yorkekoaren filmek arrakasta handia izan ohi dute Europan, eta ez dut uste Europako biztanle arrunta Freuden zein Derridaren obraren gainean askozaz jantziagoa denik. Allenen filmetan pertsonaiak nola irudikatuak izan diren edo, hobeto esanda, irudikatze prozesuak berak haren filmetan jokatzen duen rola kontuan izanda, esango nuke AEBetako biztanle arrunta Allenen lanarekin aurrez aurre jartzen dutenean Freudek ispiluaren metaforarekin azaldu nahi izan zuena gertatzen dela: pantailan ikusten duena arrotza egiten zaio AEBetako biztanle arruntari, nahiz eta jakin badakien aurrean duen hori bere buruaren irudikapena dela.
‎Allen, dena den, gizabanakoarekin interesatuta dago, betiere, gizarte jakin baten parte den heinean. Hots, haren filmak pertsonaia jakin batzuen bizitzetatik abiatzen dira gizarte oso baten iruditeria, AEBetako iruditeria alegia, aztertzeko. Iruditeria horrek ematen die bizitza partikular horiei zentzua, eta alderantziz.
‎Kasualitatez, Chantal Akerman[] zinemagileari atzera begirakoa eskaini zioten. Esan nion lehen ez zituela inork haren filmak ikusi nahi, eta egoera nabarmen aldatu zela. Orduan kritikariak erantzun zidan:
‎Dena dela, azpimarratzekoa da M.D.ren obra guztian genero bereizkuntza zalantzan jartzeko joera. Izan ere, haren eleberriak, zeinetan elkarrizketa nagusitzen baita, arazorik gabe bihurtu ahal izan dira antzezlan; baina, era berean, haren antzezlan edo eleberriak film bihurtu dira, haren filmak ere neke handirik gabe bihurtu direlarik testu. Tradizionalki bereizi izan diren generoak trukatzeko askatasun horrexen alde azaldu izan zen Duras bera.
‎Hiroshima mon amour en gidoiak (1959) arrakasta handia izan zuen Alain Renais ek zuzendutako filmaren bitartez. Hauexek dira haren film ezagunenak: Horia eguzkia, Nathalie Granger, Ganges-eko emakumea, Baxter, Vera Baxter, Haren Veneziako izena Kalkutako desertuan, Kamioia eta Aurelia Stéiner en hainbat bertsio.
‎nor eta komediante ospetsu hura berbera! Ikusiak zituen haren filmak, eta haien artean bat, New Yorkera etorkizun hobe  baten bila zetorren etorkinarena zen, bazuen beste bat  umezurtz etxe batera daramaten ume bati laguntzen dionekoa ere. Etorkin narrasti eta umezurtza zuen bere aurrean orain.  Lurretik altxatzen lagundu eta bere etxerantz eraman du, pausoz pauso, tropa ontzitik jaitsi berriek oraindik okupatu ez duten karrika estu batean barrena.
‎emazteak antzemango ote zuen zerbait. Ohartuko ote zen orain bi zirela Olivierrek jaten eman behar zien ahoak, ba ote zekien gela berean, ondoko ohean zegoen gizon haren filmak ikusten izanak zirela senar emazteak oso aspaldi ez zela, Broadwayko zine emanaldietan.
2019
‎Antonio Banderasek. Ez da hura film honetan parte hartzen duen zuzendariaren historiko bakarra, hor baitira Penélope Cruz, Julieta Serrano eta Cecilia Roth ere, besteak beste. Horiez gain, baita aktore gazteago batzuk ere, hala nola Raul Arevalo, Asier Etxeandia edo Rosalia abeslaria bera ere, rol txiki batean.DOLOR Y GLORIAZuzendaria.
‎Zinemaren industriaren doktrina nagusiak, zinema egiteko prozesua nolakoa izan behar denagintzen du. Lehenengo eta behin gidoigileak gidoia bere mahaian jesarrita sortu behar du etagero amaituta dagoenean ekoiztetxe bat saiatuko da hura film bihurtzen. Diru-laguntza publikozein pribatua lortzeko pelikula bat aurrera ateratzeko, ia ezin bestekoa da aurretik idatzitakogidoia aurkeztea.
2020
‎Gehiegikeriarik gabe, tragediarik gabe, baina aldi berean garrantzirik kendu gabe. Haren filmetan, itxuraz gatazka ñimiño bat dena, pertsonaientzat mundu oso bat da. Dela soineko arrosa bat jostea graduazio dantzaldira joateko, dela piperra egin eta zuzendariari iskin egitea, dela larunbat goiz batez zigortua izatea.
‎Zer ez zioten egingo, aukera izanez gero, katolizismoaren talibanek. Lagun bati entzuna diot bere herrian, 60eko hamarkadan, erdaraz ozta ozta zekiten gizonek haren film guztiak ikusten zituztela. Askotan, andrea gabe joaten ziren zinemara, lasaiago gozatzeko bekatuan.
‎Giroa pixka bat kontra zuela hasi zuen bidea, baina La Dolce Vita filmarekin eta hark sortutako eskandaluarekin heldu zitzaion nazioarteko sona, eta, hortik aurrera, haren zinemagintza gero eta pertsonalago bihurtuz joango zen. Uko egingo zion narrazio lerro konbentzionalari, eta errealitate, amets eta oroitzapen konglomeratu bat bilakatuz joango ziren haren filmak.
‎Izan ere, plataformak sekulako sarrera izan du sariketan: haren filmek 17 izendapen lortu zituzten, eta telesailek, beste horrenbeste. Azkenean, sari bana jaso dute:
‎" Maitasun filmek gazteen arima hunkiberetan eragiten duten kitzikatzeak borondatearen ahultzea baino ez du ekartzen... bestalde, grina txarren zabalkundea, hainbatetan, ezkontzaren instituzioaren trufa motibo izan ohi da, senar emazteen harremanen kalterako...". Errepublika garaian ere erotismo kutsuren bat zuten musu grinatsuak, biluzteak eta atsegin lotsagarriak fotogrametatik erauzten zituzten arren, gaur egun onartezinak dira garai hartako film asko. Laureanok behin eta berriz errepikatu ohi du Batzordearen garrantzia erregimenaren balioen zaintzan:
2021
‎Abismos de pasión (1970) lana adibidetzat hartu, eta Buñuelek melodramari buruz zuen ikuspegian sakondu du Santos Zunzunegik. Publikoak haren filmei egindako harreraz idatzi du Luis Alegrek, «apenas landu izan dena», Anguloren esanetan, eta Benito Perez Galdosen obrarekiko loturak aztertu ditu Arantxa Agirrek. Emakumeak haren obran duen lekua ikertu du Imma Merinok; Buñuelek beste zinemagileengan utzitako aztarnak Desiree de Fezek, eta espazioen erabilera, azkenik, Quim Casasek.
‎Euria egiten zuen egunetan joaten ziren batez ere (O Con da SaÃnzako mikroklima famatua) edo larunbat arratsaldeetan; orduan beste haur eta familia asko elkartzen ziren han, zine areto inprobisatu batean bezala, bideoan ipintzen zuten filma ikustera. Eta oraindik han jarraitzen du bideo erreproduzi  tzaile hark filmak dvdean eta streamingean ematen dituzten garaian, nahiz eta aspaldiko urteetan ez dituzten filmak ipintzen, bideoak non alokatu ere ez dagoelako seguru asko.
‎Hasieran izkinarik gabeko gela batean zeukaten, azantzik gabe eta plastikozko arropaz apaindua, ez zezan gehiago bere gorputzarekiko hunkimenik eduki. Astiro, sentsazio bizigarriaz desjabetu zuten, hunkimena beste, entzumena, ikusmena eta gustua ere murrizteko asmoz, nahiz eta beranduago tauleta bat zilegitu zioten, ganbera itsu hartan film amerikarrak buklean ikus zitzan. Dolorezko oihuez aparte, mintzamen arrunta galdua zuen eta bidean atxilotu zuten polizien parean mutu geratu zen.
2022
‎Ohartu nintzen bera proiektutik baztertua sentitzen ari zela, eta hara joan ginenean eta bera ere filmatzen hasi nintzenean pozik hartu zuela, familiako kide bihurtzen ari zela sentitu baitzuen, eta hori oso garrantzitsua zen berarentzat. Bere gogobetetzea ikusi nuenean hasi nintzen pentsatzen, agian, bazegoela harreman hura film batean kontatzeko potentzialtasuna.
‎Ez dut arrastorik ere gogoan, ez beste inon. Aste hartan film bat ikusi nuen, edo zer film, bezain arrasto gutxi geratu zait. Alarma piztu zion zertxobait esan ote nion Zubiaur doktoreari?
‎aro berria filmak, halaber, marrazkiak eta benetako pertsonaiak ere biltzen ditu. Malcolm D. Lee da zuzendaria, eta, haren filmean, LeBron James saskibaloiko izarrak Looney Tunes taldearekin bat egingo du, Goon Squad garaitu eta, ondorioz, bere semea salbatzeko.
‎Alberto Vazquez animazio zinemagileak, Lourdes Villagomez animazio ekoizleak eta Cord Dueppe Interfilm zinemaldiko programatzaileek osatu dute epaimahaia, eta Vazquez bera izan da aurtengo jaialdiko gonbidatu berezia; haren film laburrak proiektatu dituzte atzera begirako batean.
‎Filmean bere aitaren istorioarekin lotuta doa harena. Haren askatasuna eta artea laudatu ditu Fresnedak, eta, onartu duenez, hari buruzko film propio bat egiteko gidoi bat ere badu erdi prest.
‎Haren pazientziak. Ikusten ari naiz idazlea, urteari urte, tiradera ireki eta itxi, ireki eta itxi, garai hartako filmetan haizeak egutegi baten orriak eramaten dituen bezala denboraren joana markatzeko.
2023
‎arrazoi asko daude. Haren filmek ez dute lortu kontsentsu bat Espainiako eta Euskal Herriko historian. Baina hori ezin da izan esplikazio bakarra, zeren, hala ere, oso garrantzitsuak izan ziren.
‎Zer distantziatara daude haren filmak eta lan teorikoa?
‎Halako keinuren bat egingo luke esanez gero zinemagile garaikiderik inportanteenetako bat dela bera. Edozein modutan, haren ibilbidea apartekoa da, eta haren film batzuk mugarriak dira —No quarto da Vanda (2000), Juventude em marcha (2006), Cavalo Dinheiro (2014)... — Aspaldi egin zien izkin industriaren bideei, lan molde propio bat bereganatzeko. Hiriaren bazterretan topatu zituen intereseko kontaerak, Cabo Verdetik Portugalera migratu zutenen artean.
‎Denek ere lotura estua dute haren sorlekuarekin, Pirinioaurreko lurraldearekin. «Etnografia esperimentalaren ikuspegitik, haren filmek interesa erakusten dute oroimenaren, lurraldearen, azpiegituraren, ekologiaren eta gizakien, eta naturaren arteko zaintza etikaren harremanean», programaren arduradunen ustez. Orain arte, zinema jaialdi ugaritan erakutsi ditu bere lanak; besteak beste, Donostiako Zinemaldian eta nazioarteko beste hainbatetan.
‎Zenbait film labur eta Roll (2020) film luzea zuzendu ondoren, bigarren lanarekin lehiatuko da Daichi Murase (Shigaraki, Japonia, 1997) zuzendaria ere: Kiri no Fuchi/ Beyond The Fog haren filmak itxiko du saila, zeinetan belaunaldiz belaunaldi mendiko herri urrun batean ostatu bat zuzendu duen familia baten deskribapen intimoa egin duen zuzendariak.
‎ostegun palomiteroak deitu diogu horri. Aurreko astekoa izan zen lehena, eta gure plataformetan ikusteko nuen Paul Thomas Andersonen filmografiako izenbururik topatu ez genuenez —bide batez, norbaitek baldin badaki haren filmak non ikus daitezkeen, gabon saski bat bidaliko nioke—, Filmin zabaldu eta hor igerian hasi ginen.
‎Leihoetatik, urrunean, Hollywooden kartel erraldoia ikusten da. Óscar Manzano zuzendari gazte bat da, eta haren film laburra sarietarako izendatuta dago. Motel horretara iritsi da Kultura ministro Guillermo Barrientos eta Ogasun ministro Irene Navarro lagun dituela.
‎Edo jarrera makurra. Baina zenbait asteren buruan jabetu zen horretaz, elkarrizketa haren filma bere buruan behin baino gehiagotan errepikatu arau. Tinko jarri behar zuen, eta begietara begira erran, ozen eta sendo:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
haren 37 (0,24)
Haren 8 (0,05)
hartan 5 (0,03)
hari buruzko 4 (0,03)
hartako 4 (0,03)
hura 3 (0,02)
Hura 2 (0,01)
hark 2 (0,01)
Hari buruzko 1 (0,01)
harekin 1 (0,01)
hartara 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 30 (0,20)
ELKAR 10 (0,07)
Alberdania 6 (0,04)
Booktegi 5 (0,03)
Uztaro 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
UEU 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia