2002
|
|
“Ordainketa ardo kalifikatuak” jatorrizko deitura kalifikatu baten lurralde eremuan dagoen “ordainketa” batean ekoitzi behar dira, bertan inskribatu direla eta Jatorrizko Deitura Kalifikatua duten ardoei eskatzen zaizkien baldintzak betetzen dituztela egiaztatu behar da. Hori horrela dela kontrolatu eta bermatu ahal izateko, kalitate integraleko sistema bat ezarri da, mahatsa ekoizten denetik ardoak merkaturatzen diren arte aplikatzekoa; mahastien eta upategien titularrak ordezkatuta egongo diren kudeaketa organo bat izan da; eta
|
haren
erregelamenduek erakunde independente batek edo administrazio organo edo erakunde publiko batek egindako kontrol sistema bat aurreikusi dute. Bibliografía Mahastiaren eta ardoaren lege proiektua.
|
2003
|
|
Besteak beste, GEOren edukiari eta trazabilitateari buruzko etiketetan gutxieneko edukiak exijitzea. Europako Parlamentuaren aldeko irizpena jaso du arau horrek, baina oraindik onartzeke dago
|
haren
erregelamendua. Horretarako arrazoi nagusiak bi izan dira:
|
2004
|
|
Karrerako funtzionario egokia horien ordezkoa izango da, eta, horri izan ezean, kantzilerra edo horren ordezko den pertsona,
|
haren
erregelamenduaren arabera.
|
|
Azoka hori World Food Nazioarteko Azokaren testuinguruan egin zen, eta uztailaren 6an Bartzelonan aurkeztu zen ofizialki. Halal Zigiluaren Berme Marka defendatzea,
|
haren
Erregelamendua aplikatzea, hura betetzen dela zaintzea eta babestutako produktuen kalitatea sustatu eta kontrolatzea Halal Kalitaterako Institutuko Zuzendaritza Batzordearen esku daude. Institutu honen helburua da elikagaiek eta produktuek Halal Kalitate Zigiluaren Berme Marka erabiltzeko baldintzak betetzen dituztela arautzea eta ziurtatzea.
|
|
72.000 hektarea inguruko parke naturalak. Orientazio Departamentuaren defentsa,
|
haren
Erregelamendua aplikatzea eta haren babespeko olioen kalitatea sustatu eta kontrolatzea Kontseilu Arautzailearen, Andaluziako Juntako Nekazaritza eta Arrantza Sailaren eta Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioaren esku daude, bakoitzak bere eskumenen esparruan. Beste DO batzuetan bezala, oliba olio birjina estra oliba barietate nagusi batetik abiatuta egiten da, hau da, olibetatik abiatuta.
|
|
Hala ere, kultura praktika berriak, tratamenduak edo lanak baimendu ahal izango ditu, nekazaritza teknikaren aurrerapena izanik, olioaren eta sortutako olioaren kalitateari kalterik egiten ez diotela egiaztatzeko.
|
Haren
erregelamenduak ezartzen du bilketa ahalik eta arreta handienarekin egingo dela, eta zuhaitzetik zuzenean bildutako oliba osasuntsua besterik ez dela erabiliko olio babestuak egiteko, DOren olio bereizgarriak lortzeko behar den heldutasun mailarekin. Ez da gai izango osasuntsu ez dagoen fruitua, eta bildu aurretik lurrera eroritakoa," soleoko oliba" izenekoa.
|
2007
|
|
Administrazio auzibideetarako jurisdikzioak, autonomia erkidegoko administrazioari eta
|
haren
erregelamenduei dagokienez.
|
2010
|
|
Edozein kasutan, epai bidezko babes eraginkorrerako eskubidea (EKren 24 art.) benetan eraginkorra izan dadin, beharrezkoa da baliabide ekonomikorik ez duten norbanakoei doako laguntza juridikorako eskubidea aintzatestea199 Eskubide horren nondik norakoak ezagutzeko, EKren 119 art., DLJL eta
|
haren
erregelamendua (2103/ 1996, irailaren 20ko Errege Dekretua, 1949/ 2000 abenduaren 1eko Errege Dekretuak aldatua) izan behar dira kontuan. Azken horrek bere 2 d) artikuluan doako laguntza juridikorako eskubidea aintzatesten die langileei eta Gizarte Segurantzaren onuradunei.
|
2011
|
|
Bake epaitegietako idazkarien funtzioetan sartu aurretik, berriro errepikatu behar dugu, nahiz eta idazkari izena jaso, ez direla estatuko idazkari judizialen kidegoko parte. Hala ere, funtzioei dagokienez,
|
haren
erregelamendua aplikatzen zaie (1608/ 2005, abenduaren 30eko errege dekretuak onartutako. Idazkari Judizialen Kidegoaren Erregelamendu Organikoa?) 35 Nolanahi den ere, argi gera bedi, idazkariaren lana edozein epaitegitan oso garrantzitsua bada ere, oraindik garrantzitsuagoa dela bake epaitegietan, hauetan bake epaileak ez duelako zertan Zuzenbidean aditua izan, idazkaria haren laguntzaile teknik... Laguntza tekniko hau bermatuta dago herri handietan, antzinako ofi zialek eta egungo kudeaketa prozesal eta administratiboko langileek Zuzenbidean adituak izan behar dutelako.
|
2017
|
|
Autonomia erkidegoen administrazioari eta
|
haren
erregelamenduei dagokienez, administrazio auzibideetarako jurisdikzioak.
|
|
Autonomia erkidegoetako organoakAutonomia erkidegoetako organoen jarduera honako hauek kontrola tzen dute: Konstituzio Auzitegiak, lege indarreko arauen konstituzional tasunari dagokionez.Gobernuak, hark eskuordetutako funtzioak betetzeari dagokionez, estatu kontseiluak irizpena eman eta gero.Administrazio auzibideetarako jurisdikzioak, autonomia erkide goen administrazioari eta
|
haren
erregelamenduei dagokienez.Kontuen Auzitegiak, jarduera ekonomikoari eta aurrekontuei dagokienez.
|
2023
|
|
...n 41 artikulua aplikatuz, agerian uzten duela planak behin betiko onesteko erabakia ez dela tokiko erabakia babesteko egintza soila, hau da, ez dela conditio iuris hutsa haren eraginkortasunerako, baizik eta Planak egiteko prozedura amaitzen duen ebazpen sustantiboa;(...) Behin betiko onespen egintzaren kontzepzio hori testu bateginaren 41.2 eta 3 artikuluak berariaz jasotzean islatzen da, bai eta
|
haren
erregelamendu bidezko garapenean ere, Plangintzako Erregelamenduaren 132 artikuluan —bere garaian, 1956ko Lurzoruari buruzko Legearen 32 artikuluan—; izan ere, onespen hori Planaren ‘alderdi guztietan’ egindako azterketaren emaitza da, bai arautuak, bai diskrezionalak, bai aukerakoak. Azken baieztapen hori argi dago, Konstituzioaren 137 eta 140 artikuluetan aldarrikatutako udal autonomiaren printzipioaren eskakizunen argitan ordenamendu juridiko osoaren Konstituzioaren araberako interpretazioaren printzipioa, Boterearen Lege Organikoaren 5.1 artikulua".
|
|
Kontrol sistema ez da Konstituzioak adierazitakoekin agortzen; aitzitik, autonomia estatutuak eta lege organikoak defini ditzaketenekin osatu behar da. Hezkuntzako goi ikuskapena, lege organikoan aurreikusia, aipatutako bigarren afektazioan kontrol prozedura zilegi gisa har daiteke —baldin eta
|
haren
erregelamendu erregulazioak konfigurazio organiko hori gainditzen ez badu— (7 OJ). EKren 27 eta 149.1.1 eta 30 artikuluetatik eratorritako estatu eskumenak" arauzko eduki hertsiki baten ahalmenak dira, eta ikuskapenaren bidez ezin dira beste eskumen betearazle batzuetara hedatu, arau edukiak betetzen direla fiskalizatzea (hau da, ‘Goi ikuskaritza’) eta fiskalizazio horri dagozkionak ez badira" (8 OJ)" 554 Ildo horretatik, goi ikuskaritza harreman bi horiek, koordinazioak eta kontrolak, helburu orokor berdina dute:
|