2000
|
|
Gai kriminalean, beraz, lege zehatzak behar dira. Ez, ostera, jurisprudentziarik, gai
|
horretan
ez baitago, epailearen egintzari eusteko, aurreko testu formala baino. Arras bestelakoa da gai zibila, hemen jurisprudentzia behar beharrezkoa baita.
|
2003
|
|
Beti gazteekin dabil eta egoten da; esaera zaharrak arrazoi du ‘antzekoa antzekora hurreratzen dela beti’ esanez. Eta ni Fedrorekin beste gauza askotan ados egonik,
|
horretan
ez nago ados, Maitasuna Krono eta Japeto16 baino zaharrago dela alegia. Aitzitik jainkoec tatik gazteena dela diot eta beti gazte, eta Hesiodo eta Parmenidesek kontatzen dituzten jainkoen inguruko antzinako ekintzak Beharraren ondorioz gertatu zirela eta ez Maitasunaren ondorioz, haiek benetakoak kontatu bazituzten behintzat.
|
|
Hortaz, ekitate erregela gehienak era berean erabiltzen dira toki guztietan, baina lehen aipatu adibidean, ulerkera desberdinak daude. Hori gertatzen da kasu
|
horretan
ez dagoelako nonahi betetzen diren erregela horien kontrako besterik, baina, aldi berean, lege batek agintzen duelako nolabaiteko mugak jarri behar zaizkiola albokoak oinordetzara deitzen dituen legeari. Izan ere, gure legeek ez dituzte albokoak beti baztertzen oinordetzatik —hori Zuzenbide naturalaren aurkakoa izango baitzen— ezpada aurrekoak daudenean bakarrik; horrela, indar gehiago ematen zaie aurrekoekin lotzen gaituen harremanei, albokoekin ditugun loturei baino.
|
2008
|
|
Eginkizun
|
horretan
ez zeuden filosofoak soilik. Hori ondo ulertzeko, bereziki garaiko ekoizpen literario osoa begiratu genuke.
|
2009
|
|
Existentzia agertzen zaion memento
|
horretan
ez dago denborarik, ez mugimendurik. Dena geldirik dago.
|
2010
|
|
4 Zalantza ere sor daiteke. Zehaztapen
|
horretan
ez dago ezer ere aholkuari legearen izaera ukatzen dionik. Hortik dator, etorri ere, batzuek onartzea aholkua lege mota bat dela.
|
|
Aristotelesek azaltzen du horren arrazoia: erkidego
|
horretan
ez dago jurisdikziorik, ezta benetako legegileak izan beharreko indar hertsatzailerik ere. Horrek dakar halako erkidegoetan berez dagoen perfektutasunik eza, erkidego horrek ezin duelako giza poztasunik eskaini, gizakiek eskatu bezala.
|
2012
|
|
" Faltsua den
|
horretan
ez dago egiarik" Theodor W. Adorno filosofo judu alemanaren esaldia G.W.F. Hegelen" egiazkoa osoa da" esaldiaren birformulazioa da.
|
|
" Aspaldi gaindituta zirudien filosofiak bizirik dirau, gauzatzeko ordua joan zitzaiolako" (Adorno 1966, 15). " Faltsua den
|
horretan
ez dago egiarik" esaldiarekin, Adornok pentsamenduaren erradikalismoa aldarrikatzen zuen. Herbert Marcusek behin esan omen zuen, filosofian behintzat gauza bere azken muturreraino, konpromisorik gabe, bere ondorioetan pentsatu gabe, pentsatu behar dugula.
|
2017
|
|
Baina bere baitarako hori ez litzateke izango ‘gizakia’ Cogito ak hemen erakusten diguna beharrezkotasun fisiko hutsa da: kontua zera da, eta
|
horretan
ez dago zalantzarik, gure izatea, bere baitarakoari lotuta egonik, Bestearentzakoa ere bada: kontzientzia erreflexiboari agertzen zaion izatea bere baitarako Bestearentzakoa da.
|