2008
|
|
Tributuen Lege Orokorraren 2.2.a) letrari ekinez, tasak tributuak dira, eta
|
horien
zerga egitatea bi modutakoa izan daiteke: batetik, herri jabariaren bakarreko erabilpena edo aprobetxamendu berezia gauzatzea; bestetik, Zuzenbide publikoko eraentzaren menpeko jardun edo zerbitzua ematea, baldin eta jardun edo zerbitzu horiek tributu betebeharpekoari badagozkio, betebeharpekoa ukitzen badute edo horri onurak ekartzen badizkiote.
|
|
Tributuen Lege Orokorreko 26 artikuluak dioenez, kontribuzio bereziak tributuak dira;
|
horien
zerga egitatea da tributu betebeharpekoak onuraren bat edo bere ondasunen balio gehikuntza lortzea, hala obra publikoak egiteagatik, nola zerbitzu publikoak ezarri edo hedatzeagatik.
|
|
Legeak jarraikotasun hori zatitzen du denboraldietan (gehienetan, legeak zehazten ditu hasierako unea eta amaierakoa). Une
|
horietan
zerga egitatea gauzatutzat jotzen da, eta orduan ere tributuaren sortzapena gertatzen da; tributuak horregatik deitzen dira aldizkako tributuak. Zergaldiak denborazko aspektua osatzen du, zerga egitatearen oinarrizko osagai bihurtuz.
|
|
Tributu sistemak garatu diren heinean, legeek beste egoera subjektibo batzuk sortu dituzte, tributuak dakartzan eginbehar guztiak edo batzuk eratxikiz subjektu pasiboei, nahiz eta subjektu
|
horiek
zerga egitatea gauzatu ez. Zergaduna ez den subjektuak tributu prestazio guztiak edo batzuk bete behar ditu legearen aginduz; horixe gertatzen da ordezko eta erantzulearekin.
|
2023
|
|
Zerga egitatea, beraz, arauak finkatutako egitezko kasua zen, eta, berori burutzean, tributu betebeharra sortzen zen. Ildo horretatik, likidazio egintzak ondorio berriak zekartzan aurreko egoera juridikoari begira, baina ondorio
|
horiek
zerga egitatetik sortutako betebeharra eskatzeko moduko betebehar bihurtzen dute, alegia, likidazio egintzak izaera adierazlea baino ez dauka.
|
|
Auzitegiak aztertu du ea zerga hori bateragarria den ala ez Ondasun Higiezinen gaineko Zergarekin. Bi zerga
|
horien
zerga egitatea ezberdina denez Kataluniako zerga Konstituzioarekin bat dator. Ondorio horretara heltzeko, ez da nahikoa zerga egitatea hutsa aztertzearekin, zerga egitatearen beste alderdi batzuk ere aztertu behar dira, hala nola, zergapetik kanpoko kasuak, subjektu pasiboa edota osagai kuantitatiboak, baita helburu estrafiskalak zerga biltzeko helburuarekin batera izatea ere maila handiagoan ala txikiagoan.
|
|
Legeak jarraitasun hori zatitzen du denboraldietan (gehienetan, legeak zehazten ditu hasierako unea eta amaierakoa). Une
|
horietan
zerga egitatea gauzatutzat jotzen da, eta orduan ere tributuaren sortzapena gertatzen da; tributuak horregatik deitzen dira aldizkako tributuak. Zergaldiak denborazko aspektua osatzen du, zerga egitatearen oinarrizko osagai bihurtuz.
|
|
Tributu sistemak garatu diren heinean, legeek beste egoera subjektibo batzuk sortu dituzte, tributuak dakartzan eginbehar guztiak edo batzuk eratxikiz subjektu pasiboei, nahiz eta subjektu
|
horiek
zerga egitatea gauzatu ez.
|
|
TFAOen 16.2.a) letrari (eta TLOren 2.2.a) letrari) ekinez, tasak tributuak dira, eta
|
horien
zerga egitatea bi modutakoa izan daiteke: a) Herri jabariaren bakarreko erabilpena edo aprobetxamendu berezia gauzatzea; b) Zuzenbide publikoko araubidearen menpeko jarduketa edo zerbitzua ematea, baldin eta jarduketa edo zerbitzu horiek tributu betebeharpekoari badagozkio, betebeharpekoa ukitzen badute edo horri onurak ekartzen badizkiote.
|
|
TFAOen 16.2.b) artikuluak (eta TLOren 2.2.b) artikuluak) dionez, kontribuzio bereziak tributuak dira;
|
horien
zerga egitatea da tributu betebeharpekoak onuraren bat edo bere ondasunen balio gehikuntza lortzea, hala obra publikoak egiteagatik, nola zerbitzu publikoak ezarri edo hedatzeagatik.
|