2011
|
|
Laguntza
|
horiek
toki erakundeek eta haiekin lotura duten edo haien mendekoak diren erakundeek eska ditzakete, baita irabazi asmorik gabeko erakundeek, laneratze enpresek eta enpresa arruntek ere. Interes orokorreko eta gizarte onurako jardueretarako emango da diru-laguntza, hala nola teknologia berriekin, ingurumenarekin eta energia berriztagarriekin lotura duten jardueretarako, hezkuntzaren eta osasunaren kultura sustatzeko jardueretarako, hurbiltasun zerbitzuetarako (beren kabuz moldatu ezin diren pertsonei laguntzea, ezgaituak komunitate bizitzan sartzea, etab.), eta komunitaterako zerbitzuetarako (terapia okupazionaleko zerbitzuak, hirugarren adinekoen dinamizazioa, etab.), besteak beste.
|
2023
|
|
aurrekontua (onestea, betearaztea eta likidatzea), zorpetzea, ekonomia jarduera, ondarea, aurrekontu egonkortasuna eta finantza jasangarritasuna, eta toki erakundeen lurralde antolaketa. Gai
|
horietan
toki erakundeen jardueran finantza zaintzako organo eskudunaren esku hartzea egongo da, kontrolerako tresna ezberdinak erabilita: informazioa emateko betebeharra, aurretiazko txostena edota aurretiazko baimena.
|
|
Toki autonomiaren printzipioa definitzea zaila izan daiteke, nahiz eta horren inguruan asko idatzi den. Toki autonomiaren printzipioaren definizioan ikuspuntu ezberdinak daude eta ikuspuntu ezberdin
|
horiek
toki erakundeen egitura eta arauketa bera baldintzatzen dute. Ez da ahaztu behar, EKk toki autonomiaren printzipioa lurralde antolakuntzaren inguruan jorratzen duela, eta lurraldetasunaren inguruko beste kontzeptuekin parekatu behar direla.
|
|
zaintza edo kontrola antolamendu juridikoan arautzen den moduan, toki erakundeen berezko eskumenen inguruan hartutako erabakien gain bakarrik egin daiteke. Bakarrik kontrolatuko dira toki erakundeen eskumen esklusiboen gaineko jarduerak eta ez dugu ahaztu behar eskumen
|
horiek
toki erakundeen gutxieneko nukleoa egituratzen dutela.
|
|
Horiek guztiak, erakundeen arteko leialtasunaren barnean sartu daitezkeela adierazi daiteke,
|
horiek
toki erakundeekiko Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/ 2015 Legearen 140 artikulutik ondorioztatu baitaitezke. Egia da, bestetik, 40/ 2015 Legearen 140 artikuluko 2 parrafoak toki erakundeen inguruko informazio betebeharrak eta administrazioen arteko harremanak tokiko araubideari buruzko legeriaren mende uzten dituela.
|
|
Hori ez da gertatzen Euskadiko Autonomia Erkidegoan ezta Nafarroako Foru Erkidegoan. Bi erkidego
|
horietan
toki erakundeen gaineko finantza zaintzako organo eskudunen banaketa berezia delako.
|
|
EAEko toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala, tokierakundeen lurralde mugartean finantzaeta ekonomia jarduera sustatzeko neurriak hartu ditzazkete, beti ere toki erakundeen eskumen esparruan sartzen badira. Hori horrela, kontuan izan behar dugu lurralde erkideko toki erakundeek, TAAJLren ondorioz, eskumen murrizketa izan zutela eta murrizketa
|
horiek
toki erakundeen sustapen ekonomikorako eskumenetan eragina izan zutela. Baina aipatutako legearen xedapen gehigarriek EAEko toki erakundeen gaineko arauketa berezia jaso zuten eta araubide berezi hori ETELn jaso zela.
|
|
Hiru kontzeptu
|
horiek
toki erakundeen finantza jardueran zuzeneko eragina izan zuten RAZQUIN LIZARRAGAk adierazten duen bezala: " Toki Administrazioaren Arrazionalizazio eta Jasangarritasunari buruzko Legea Espainiako Konstituzioaren 135 artikuluaren erreforman eta haren garapenean oinarritzen da.
|
|
udalak eta probintziak Aurrekontu Egonkortasunari eta Finantza Jasangarritasunari buruzko 2/ 2012 Lege Organikoak diseinatutako finantza diziplinara egokitzea99 Hori horrela, badakigu ere TAOLren 116.bis artikuluaren arabera toki erakundeak behartuta daudela arau fiskalak apurtzean ekonomiaeta Finantza Plan bat egitera, baina beti ere defizitaren mugak gaindituz gero (aurrekontu egonkortasunaren helburua, zor biziaren muga eta gastu araua). Plangintza
|
horietan
toki erakundeek honako neurri hauek hartzeko beharra izango dute:
|