Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎batetik, testu idatziaren interpretazioa eta bestetik, ahots seinalearen garapena edo sintesia.Lan biak TABean banandu egiten dira eskuarki, eta azpiprozesu bien arteko interfazetzat, ahotsezko mezuaren soinu katea irudikatuko duen elementu kate bat erabiltzen da. Katearen oinarrizko soinu hauetako bakoitzak ezaugarri akustikoen multzobat dauka erlazionaturik; ezaugarri horiek testuinguru horretan soinuaren gauzapen
2001
‎proposatzen da ondoren: ...anakoen hainbat ezaugarritan izango du eragina, besteak beste komunikazio sare sozialean, hautemateetan, jarreretan eta identitatean; 2) Sare sozialeanpertsonarteko eta taldearteko harremanak gertatzen dira eta, horien bitartez, egoerako ezaugarriak barneratzen dira; 3) Barneratze horren ondorioz, gizabanakoekberen hautemateak, usteak, jarrerak eta identitatea garatzen dituzte, prozesu psikosozial horien bidez testuingurua berriro ere birmoldatuz. Prozesu horren ondorioz, portaerak egongo lirateke, eta lan honetan interesgarriak diren hizkuntz portaeraketa, horien artean, hizkuntz aukeraketa.
2002
‎Gaitasun komunikatiboaren maila zehazteko adierazleen zerrenda bat eginda (Ikus 3.4 atala). Adierazle horiek testuinguru ezberdinetan (eskolan, beren kasa, atzerrian...) hizkuntzak ikasten ari diren kolektibo ezberdinenkasuan ikertu dira (gazteak, helduak, unibertsitarioak, emigranteak...), etahortik sei mailako eskalak bateratu dira. Eskala horiek balio dute hiztunengaitasun mailen estimazioak homologatzeko zein ikaskuntza programakdiseinatzeko.
‎Hasieran, ikasleak formari buruzko dudak mahai gainean jartzera etortzendira tutoretzetara, baina berehala konturatzen dira kezka horiek beste bide batetikasetzen direnean, emaitza hobea lortzen dela. Faxez edo e postaz bat batekogalderei, kezkei eta dudei azkar erantzuten zaie; zeren eta tutoretzaren zaingeldituz gero, horiek testuingurua eta zentzua galtzen baitute.
2007
‎Orain arte aipatutako guztia kontuan hartuta, garapenaren psikologoak hasiziren kausa egoztearekin zerikusia zuten zenbait gairi buruzko ikerketak egiten.Besteak beste, honako gai hauek ikertu zituzten: prozesu horien guztien sorrera etagarapena; prozesu horiek portaeran duten eragina, eta prozesu horietan testuinguruaren arabera egon daitezkeen desberdintasunak. Ikerketa horietatik zenbaitondorio atera ziren, eta Durkin ek (1995) jaso zituen.
‎Gerra definitzean, gerra objektuak, jardueraketa gerraren ondorio negatiboak aipatzen dira. Bakearen eta gerraren ulermeneanaurkitutako antzekotasun eta ezberdintasun horiek testuinguruen artekoantzekotasunak eta ezberdintasunak islatzen omen dituzte.
2008
‎Hipotesi horrek agerian jarri nahi du aldagai unibertsal normatiboek, oro har, zer nolako garrantzi erlatiboa duten garapenerako (hainbat teoriak proposatuak, hala nola Epistemologia Genetikoak edo psikoanalisiak). Aldagai horiei testuinguruzko edo historiako beste aldagai batzuk erantsi behar zaizkie; haien garrantzia, hainbat ikuspegitatik landu bada ere, ingurunearekin edo gizarte elkarrekintzarekin lotutako ikuspuntuek edo gizarte elkarrekintzazkoek jarri dute mahai gainean. Hala, bizi zikloaren ikuspegia aipatzean, nolabait, aldez aurretik azaldutako hainbat ideia hartu behar dira berriz ere.
2009
‎eta zoriz banatuta parte hartzaileen artean. Parte hartzaileekgako hitz horiei testuingurua emateko istorio bat idatzi behar zuten.
2010
‎Aditu batzuek oso erantzun erraza eman die ekimen hauei, horrelako neurriak ezartzen dituen herrialderako beti direla kaltegarriak adieraziz. Baina, nazioarte mailako politika harremanetako ekimen guztien moduan, harreman politiko horien testuinguru osoan baloratu behar dira ekintza hauek ere.
2011
‎Gainera, portaera ona zein txarra izan, errefortzu positiborik ez dute jasotzen; edo portaera ona zein txarra izan, kritika jasotzen dute. Baztertze esperientzia horien testuinguruan, hezkuntza arau zorrotzen aplikazio zurrun eta indiskriminatuen aplikazioak haurra zapaldu eta inhibitu egiten du, eta hainbestetaraino inhibitu ere, arazorik ez sortzea erabakitzen baitu.
2012
‎Ondoko NBEren sorrera eta Giza Eskubideen Aldarrikapenak tokian tokiko mugimendu indigenen arreta erakarri zuen. Erakunde horiek testuinguru berria sortu zuten eta giza eskubideen defentsa eta promoziorako egitura berria ezarri, baita euren babesa ziurtatzeko jarraipen mekanismoak ere. Era berean, 50eko hamarkadan, eskubide zibilen eta deskolonizazioren aldeko borrokak nazioarteko garaiko ordenaren zutabeak gogor astindu zituen.
2015
‎Ezagutza baseek erlazio paradigmatikoak ustiatzen dituzte. Erlazio horiek testuinguru linguistikoberean ager daitezkeen entitateen artekoak dira eta 1 irudian ardatz bertikaleko hitzen artekoak dira.Erlazio bereko berben artean ordezkapenak egin daitezke; esaterako John got an expensive new caresaldia John acquire an costly old bike bihur daiteke.
‎IOSen arabera, jarduera matematikoa gauzatu egiten da askotariko adierazpenak dituzten objektu matematikoen manipulazioan (D. Amore, Font eta Godino, 2007; Font, 2007). Gainera, objektu horiek testuinguru erreal bati loturik agertzen dira, eta zenbait dualtasunen arabera funtzionatzen dute:
2017
‎Hortaz, norbanakoen agentzia eta agentzia kolektiboa (feminista kasu) gorputz politiken erdigunean dagoen elementua da. Ideologia eta praktika horiek testuinguru ekonomiko, kultural eta politiko zehatzen baitan gertatzen dira, zeintzuek eragin zuzena duten politika korporaletan; alabaina, beste norabidean ere, politika horiek dauden testuinguruak eragiten dituzte. Hala, narrazio eta praktika horietan gertatzen diren gorpuztasun eta genero harremanen negoziazio prozesuak ikertzen ari naiz, hilekoaren kultura alternatibo horietan sortzen diren esentzialismo, biologizismo eta etnozentrismo posibleei arreta jarriaz, baina baita emakumeen erresistentzia eta agentzian ere.
‎1 ataleko nomenklaturari jarraiki, bi espazioak V x d tamainakoak dira. Gauzak horrela, word2vecek corpus bat jasotzen du, eta bere xedea w hitz EBen eta c azken horien testuinguru EBakhurbiltzea da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia