2006
|
|
Indize horiek dira batukarietan erabiltzen ditugunak. Esaterako i= 2 eta k direlako indizeek 16 tartetik 60 tarterainoko aldea adierazten du, batukaria izateak tarte
|
horien arteko
taldeen batuketa egin behar dugula esan nahi du.
|
2010
|
|
paula.kasares@unavarra.es bat soziolinguistika aldizkariaren 20 urteurrena dela eta argitaratu den ale berezi honetarako nafarroan euskarak 1990etik egun artio izan duen bilakaera azalduko zuen artikulua eskatu zidaten. euskararen egoerari itxura hartzeko datuak hasi nintzen biltzen (zentsu erroldak, inkestak eta azterlan soziolinguistikoak) eta, lehen kolpean, horiek guztiak ohiko azalpen demolinguistiko eta soziofuntzionalaren arabera emateari ekin nion. lehendabizi hizkuntza gaitasunaren, erabileraren eta jarreren gaineko datuek erakusten duten joera diakronikoa eta gero gizartearen hizkuntza erabilera esparruetan euskarak betetzen duen tokiaren argazki sinkronikoa. bide horretatik apailatu nuen, luze samar gainera, eskatutako idazkia. baina egindakoak asebete ez eta betiko azalbide (makro eta kuantitatibo) horretatik nola aldendu hasi nintzen gogoan erabiltzen. hala bada, dokumentazio iturrietan soilik oinarritu beharrean, duela 20 urte sortutako gazteen euskararekiko bizipenak ere aztertzea otu zitzaidan. hau da, euskararen egoeraren bilakaera azaldu eta egungo egoeraz hausnartzeko hiztunek hizkuntzarekin eratu dituzten harremanek irudikatzen duten deskribapen mikrosoziolinguistikora jo dut. nafarroako unibertsitate publikoko 52 ikaslek, gehienek 20 urtekoek, aitortutako hizkuntza bizipenak izan ditut soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain lan honen 2 atalean azalduko dudanaren oinarri1 gazteek ikasturtean irakasle diplomaturako haur hezkuntza eta lehen hezkuntza espezialitateetako 3 maila ikasten dute euskaraz. Jatorriari dagokionez, 51 nafarrak dira, eremu guztietakoak2 beraz, metodologikoki artikulu honen lehen mailako informazioa ez dago lagin adierazgarri batean oinarrituta, ez eta kasu azterketa sakon batean ere. aldiz, kontuan hartu dut gazte
|
horiek
talde naturala osatzen dutela, ez direla ikertzaileak espresuki bilatutako berriemaileak, nafarroa osokoak direla eta euskararekin eratu duten harremana ez dela nolanahikoa, Foru komunitatean osoki euskaraz ikas daitezkeen unibertsitateko bi titulazioetako ikasleak baitira. horregatik iruditu zait interesgarria gazte horien euskararekiko bizipenak eta adierazitako erabilera ohiturak, jarrerak eta...
|
2011
|
|
Azken finean salatzen dutena irrati
|
horiek
taldeengandik baino diskoetxeetatik gertuago egotea da. Multinazionalek irizpide komertzial hutsekin gidatutako globalizazio musikalaren barruan dagoena, gutxi gorabehera, eta modakoa baino jartzen ez duena, beste musika asko kanpoan utziz.
|
2016
|
|
Jada lehen hipotesian aipatutako faktore horien artean nabarmenenak iruditzen zaizkidan bi faktore multzoren eragina ikusi nahi nuke ondoko hipotesiak planteatzeko: gizarte irekiagoarena eta egoera sozioekonomiko ezberdinarena, eta
|
horiek
talde jakin batzuetan eta giro jakin batzuetan eragin handiagoa izan dezaketen hipotesia aurreratu.
|
2018
|
|
Laugarren oinarria ezagutzarena da. Esperientzia hauek garatzeko baldintzetako bat izan da gune
|
horietan
taldeko lankide guztiek euskarazko gutxienezko ezagutza izatea; zehazki, guztiak euskara ulertzeko gai izatea. Horrela definitu genuen ezagutza maila hori, esperientzia hauen berri emateko dokumentazioan:
|
|
17. " Norbaitekin" hori hemen esperientzian parte hartu duten –eta beraz datuak bete dituzten– lankide taldeko kideetara mugatzen da, ez baitugu jaso lankide
|
horiek
talde horretatik kanpo dituzten hizkuntza erabilerei buruzko daturik. Baliteke, beraz, aztertutako lankide batek bere taldean" inorekin" euskaraz egiteko ohiturarik ez izatea, baina bai aldiz bere familiako edo auzoko norbaitekin.
|
2019
|
|
euskaraz" eremu guztietan hitz egitea" (elebidun hartzaileen kasuan" euskaraz dakiten guztiei eskatzea euskaraz egiteko")," lankideekin", edota gertuko harreman sareetan(" bikotekidearekin"," familiarekin" edota" lagunartean, kuadrillan"). hala, adierazi dutenez, kasu gehienetan erronka pertsona talde batekin hartu da. Xede taldearen ezaugarri esanguratsu moduan, nahiko paretsu daude euskaraz jakin badakiten xede taldeak eta euskara gaitasun desberdinak barne biltzen dituztenak (azken
|
horiek
taldeen kasuan). hori guztia ikusirik, egitasmoaren oinarrizko galderara iristen gara: zenbateko eragina izan du urtebeteko ibilbide honek hernaniarren hizkuntza ohiturak aldatzeko?
|
2021
|
|
Hau da, eskolaren eredutik desberdina den berezko eredu bat proposatuko genuke, bereziki kirolean eta oro har aisialdian: hirugarren espazio bat (Aliagas 2017; Gutierrez 2008), zeinak aukera ematen duen hizkuntzen erregimen ezberdinak birpentsatzeko eta
|
horiek
taldean negoziatzeko. Hots, jokabide berrien esperimentaziorako arloa izan daiteke, baita hizkuntza kultura berri baterako egitura eskaintzeko ere.
|
|
Aranbizkarra auzoan (2016), Zabalgana auzoan (2016), Salburuan (2019).
|
Horietan
taldeak sortu ziren, baina ez ziren egonkortzera iritsi. Gaur egungo erronka da berriro eskaintza egitea eta bestelako aliantzak baliatuta taldeak sortzea.
|
2023
|
|
Ikerketa teknika gisa, erdi bideratutako elkarrizketak erabili dira nagusiki (14 elkarrizketa). Horrez gain, eztabaida taldea edo focus group bat ere antolatu da, adineko emakume migratzaileekin, parte hartzaile
|
horiek
taldean erosoago arituko zirelakoan eta informazioa modu errazagoan bilduko zelakoan. Eztabaida taldea" baliagarria [izan] da haien interpretazio pertsonal eta [kolektiboa] ezagutzeko" (Bujan Vidales 2001, 136).
|