Emaitzak: 5
2004 | ||
Nik kolore horren edo haren esperientzia izateaez da objektuaren berezko kualitateen mcndeko gauza, nire begisarean talka egiten duenargiaren mendekoa baizik eta, hori dela eta, objektuak argia nola islatzen eta absorbatzenducn, halakoa izango da esperientzia. Eta islatze eta absorbatze | horiek objektuaren azalarenegituraren arabera gertatzen dira. Baina egitura eta forma, esaterako, kualitate lehenek etakausalek osatzen dituztc, azken horiek benetan existitzen baitira, Lockeren ustez. | |
2007 | ||
Baina gizarte ezagutzaren garapenean benetan eragiten duen jolas mota jolassinbolikoa da. Jolas sinbolikoan, haurrek errealitateak ezartzen dizkien mugakgainditzen dituzte; izan ere, | horietan objektu zein jarduera jakin bat beste bat balitzbezala jokatzen dute (van der Voork eta Valkenburg, 1994 in Valkenburg, 2001). Jolas horietan, haurrek errealitatea fantasiarekin uztartzen dute (Stassen Berger etaThompson, 1997), beste pertsona bat direla, objektu bat beste gauza bat dela edojolasten ari direnak beste toki eta denbora batean daudela imajinatuz (James etaMcCain, 1982 in Valkenburg,... Jolas horiei esker, haurrek inguruan ikustendituzten gizarte rolak esploratzeaz eta saiatzeaz gain, kezkatzen dituzten gaiakaztertzen dituzte, minik hartzeko aukerarik gabe. | |
2014 | ||
Ikerketa batean, bost urtetik bederatzi urtera arteko ume israeldarrek ume estatubatuarrek edo japoniarrek baino aukera txikiagoak izan zituzten landareei bizidunen ezaugarriak atxikitzeko (arnasketa, hazkuntza eta heriotza, adibidez), beren tradizioaren arabera landareak elikagaitzat hartzen baitzituzten. Ume japoniarrek ezaugarri | horiek objektu bizigabeei, harri bat edo aulki bat, adibidez, eransteko aukera handiagoa izan zuten; izan ere, beren kulturan, normalean bizidunak izango balira bezala eta sentimenduak izango balituzte bezala jokatzen dute (Hatano, Siegler, Richards, Inagako, Stavy eta Wax, 1993). | |
Bigarren hilabetean, erreflexu palmarra desagertzen da, eta heltzea maiztasun txikiagoarekin gertatzen da (Bower, 1982). Baina itxurazko atzerapen | horiek objektuak beren borondatez hartzeko prestatzen dute egoera. Hiru hilabete eta gehiagoko haurtxoek gaitasun hori erakusten dute besoa hedatzean eta zuzenketak hegaldian egitean (besoaren norabidea, luzera eta antzekoak aldatzen dituzte), eta zehaztasuna pixkanaka hobetzen dute, helburu dituzten objektuak erratu gabe hartu arte (Hofsten, 1984; Thelen, Corbetta, Kamm, Spencer, Schnerder eta Zernicke, 1993). | |
2015 | ||
«Geometriaren irakaskuntzan, objektu matematikoen dimentsio intentsiboa nabarmentzen duen euskarri bat sartzean, haurrek arauak eta patroiak ezagutzen dituzte, eta ezagutza | horien bidez objektu ez agerpenezkoaren (ideala) ulermenean sakontzen da». |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
horiek | 5 (0,03) |
Lehen forma
horiek | 3 (0,02) |
horien bidez | 1 (0,01) |
horietan | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
horiek objektu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
horiek objektu berak | 1 (0,01) |
horiek objektu bizigabe | 1 (0,01) |
horiek objektu ez | 1 (0,01) |
horiek objektu zein | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |