Emaitzak: 6
2007 | ||
... Baina oraindik euskal gizartean ez da beharrezko euskara jakitea eta lehen aipatu diren behar | horiek maila sinbolikoan geratzeko arriskua dute. Honek guztiak, esan bezala, eragina du ikasteko motibazioan eta, ondorioz, emaitzetan. | |
Bigarren udalerri motan, alegia 5000 biztanle dituztenetan, euskararen baliapenak, 1997 eta 2001aren tartean sendotze fase bat ezagutu ondoren, %6, 2tik %7ra pasaz, geroztik beherakada nabarmen bat ezagutu du, erdira igaroz (%3, 7). Arrazoiak, helduen eta, batez ere, adinduen baitan aurkitu behar dira, adin talde | horien mailan erabilpena erabat apaltzen baita. Horrela, lau urtean, %6, 3 eta %6, 4aren tartean kokatu ostean, bat batean %3, 3ra jaisten da 2006ean. | |
2008 | ||
Hala ere, benetako esperimentazioa bigarren fasean etorriko da. Hamasei ikastolatan aplikatuko da, eta ikastola | horiek maila bakoitzean, gutxienez, bi gela izan dituzte. Horietako batek talde esperimental izaera izango du eta bestea kontrol taldea izango da. | |
2010 | ||
Honako egitasmo hau ezarri da: ingeleseko azterketa orokorra egingo diegu ikasleei goi mailako ikasketak hastean, | horien maila egiaztatuko dugu 2 maila amaitzean, curriculumean 16 ECTS kreditu lortu dituzte Edukien eta Hizkuntzen Ikasketa Integratuaren (CLIL) alorrean, mugikortasun programak eta nazioarteko praktikak sustatuko ditugu, eta atzerriko bigarren hizkuntza bat ikasteko gomendioa egingo diegu ingelesean B2 maila duten ikasleei. | |
2013 | ||
Fishmanek (1972) ezarritako termino hori maila makrosoziolinguistikoko tresna da, eta bat etorri luke komunitate bakoitzak bere errealitate soziokulturalaz egiten duen segmentazio handi bakoitzarekin, ekintzaren partaideak, gaiak eta kokalekua oinarri hartuta. | Horiek maila mikrosoziolinguistikoko hainbat unitate barne hartzen dituzte (komunikazio egoerek enpirikoki egiazta daitezkeen hainbat interakzio barne hartzen dituzte). Kontzepzio honetan, erabilera eremu bakoitzak hizkuntza barietate jakin bat erabiltzea dakar: | |
2017 | ||
Ondorengo artikuluan Jon Artzak azken 30 urteotako (Euskararen Legea onartu zenetik) euskararen inguruan zabaldu diren diskurtsoen berri eman du. Bere helburua izan da, alde batetik, abian jarri zenean diskurtso | horien mailan zer espero zena aztertzea, eta, beste alde batetik, gaur egun egiten den irakurketarekin eta zabaltzen ari diren diskurtsoekin alderatzea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
horiek | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
horiek maila | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
horiek maila bakoitz | 1 (0,01) |
horiek maila egiaztatu | 1 (0,01) |
horiek maila erabilpen | 1 (0,01) |
horiek maila sinboliko | 1 (0,01) |
horiek maila zer | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |