2015
|
|
Ingalaterrak India, Frantziak Egipto. Horregatik, beharbada ulergarria da, kulturen unibertsaltasun eta mestizaia diskurtsoek espainol, frantses, amerikano bat, beren. Inperioekin?, entusiasmatzea; afrikano, euskaldun, eta Austria Hungariako txekiar edo hungariar bat diskurtso horiekin, pixka bat a priori mesfidatu gabe, entusiasmatzea, ulergarria izan daiteke apika interes pertsonalen edo nazionalismo
|
horien
mailan, baina jeneralean ez dirudi oso interesantea, unibertsaltasunaren aldetik hain zuzen, salbuespen indibidualak beti salbu. Mundu plural eta plurala nahi dugun batean, herri bakoitzak munduari, munduak berari eman dion ikuspuntu eta esperientziatik, berak hari aportatzea, dirudi normalean bidezkoena, poetak Cervantes baitan bertan aurkitu duen gisan.
|
|
Erdi subjektiboa erdi objektiboa da: objektiboa, instituzio batzuk eraikiz edo nazioarteko ezagutza lortuz, euskal subiranotasuna bermatu egiten delako; eta subjektiboa, instituzio edo ezagutza
|
horien
maila inguruak (Espainiak eta Frantziak, batez ere) ezartzen duelako. Besteen pare egonez gero, euskal nazionalismoak beteta ikusiko du bere lurralde helburu nagusia.
|
2017
|
|
–Galdetu dezagun ea nola funtzionatzen duten gauzek etengabeko menderakuntza baten mailan, ea nola funtzionatzen duten gauzek etenik gabeko prozesu jarraikor
|
horien
mailan, hots, gure gorputzak menderatu, gure keinuak gobernatu eta gure jarrerak agintzen dituzten prozesu horien mailan. Saiatu ginateke deskubritzen ea nolatan osatzen diren subjektu horiek, gradualki, progresiboki, errealki eta materialki osatu ere, eta hainbat organismo, indar, energia, material, desira, pentsamendu eta abarren bitartez.
|
|
–Galdetu dezagun ea nola funtzionatzen duten gauzek etengabeko menderakuntza baten mailan, ea nola funtzionatzen duten gauzek etenik gabeko prozesu jarraikor horien mailan, hots, gure gorputzak menderatu, gure keinuak gobernatu eta gure jarrerak agintzen dituzten prozesu
|
horien
mailan. Saiatu ginateke deskubritzen ea nolatan osatzen diren subjektu horiek, gradualki, progresiboki, errealki eta materialki osatu ere, eta hainbat organismo, indar, energia, material, desira, pentsamendu eta abarren bitartez.
|
2018
|
|
Ingalaterrak India, Frantziak Egipto. Horregatik, beharbada ulergarria da kulturen unibertsaltasun eta mestizaje diskurtsoek espainol, frantses, amerikano bat, beren. Inperioekin?, entusiasmatzea; afrikano, euskaldun eta Austria Hungariako txekiar edo hungariar bat diskurtso horiekin, pixka bat a priori mesfidatu gabe, entusiasmatzea, ulergarria izan daiteke apika interes pertsonalen edo nazionalismo
|
horien
mailan, baina jeneralean ez dirudi oso interesantea, unibertsaltasunaren aldetik hain zuzen, salbuespen indibidualak beti salbu. Mundu plural eta plurala nahi dugun batean, herri bakoitzak munduari, munduak berari eman dion ikuspuntu eta esperientziatik, berak hari aportatzeak dirudi normalean bidezkoena, poetak Cervantes baitan bertan aurkitu duen gisan.
|
|
Egia da inoiz ez zenidala egin besteek egiten zizkidaten putadak bezalakorik, baina ongi oroitzen naiz begiradarekin laguntza eskatzen nizunean, nire eskaera ulertu baina ez ikusiarena egiten zenuela, besteei aurre egiten ausartzen ez zinelako. Horrek sasikume
|
horien
maila berean jartzen zintuen. Maila berean edo, beharbada, apur bat beherago.
|
|
Eztabaidagarria zen zerbait ateratzen zenean gure artean, esaten zidan: . Ez dugu gure solasa eskastuko xehetasun
|
horien
mailara jaitsita!?. Eskasten zena Estatutua zen!
|
|
Egia da inoiz ez zenidala egin besteek egiten zizkidaten putadak bezalakorik, baina ongi oroitzen naiz begiradarekin laguntza eskatzen nizunean, nire eskaera ulertu baina ez ikusiarena egiten zenuela, besteei aurre egiten ausartzen ez zinelako. Horrek sasikume
|
horien
maila berean jartzen zintuen. Maila berean edo, beharbada, apur bat beherago.
|
2019
|
|
Montherlantentzat, transzendentzia egoera bat da: bera da transzendentea, bera dabil heroien zeruan; emakumea, aldiz, lurrean zimeltzen da, haren oinetara; Montherlanti atsegin zaio emakumearengandik bereizten duen distantzia neurtzea; noiz edo noiz, beragana goratzen du, hartzen, eta gero baztertzen; bera sekula ez da apaltzen ilunpe likits
|
horien
mailara. Lawrencek, berriz, faloan ezartzen du transzendentzia; faloa, ordea, emakumeari esker da bizi eta ahalmen; immanentzia, beraz, ona eta beharrezkoa da; lurra ukitzen ez omen duen heroi faltsua ez da inondik ere erdi jainkoa, ez baita gizona izatera ere iristen; emakumea ez da mespretxagarria, baizik aberastasun sakona, iturburu epela, baina uko egin behar dio transzendentzia pertsonal orori, eta bere gizonaren transzendentzia elikatu, beste ezer ez.
|
2021
|
|
Rosalia de Castro poeta aparta eta Gustavo Adolfo Becquer, nire bihotzeko erromantikoen kapitaina. Eta,
|
horien
mailan ez dagoen arren, esan behar dut kariƱo handia diodala Esproncedari, Extremaduran jaiotako" Byron espainolari". Haren lana lar testosteronikoa da, baina, bere sasoian egiten zen literatura odolik gabearekin alderatzen bada, eskertu egiten zaio Esproncedari bere teatralitate esajeratua, eta eskergarriak egiten dira bere literaturan bizirik dauden parteak.
|