Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2010
‎• ikuspegi konStruktibiSta: ikerlariak eta inplikatutako eragileek errealitate horren, esku hartze prozesuaren eta emaitzen irakurketak egiten dituzte errealitatea interpretatuz eta esku hartzerako sistemaren konstrukto berriak eraikiz. bi ikuspegi horiek jarraituz, gure ikerketaren enfokea, lehen plano batean, paradigma kritikoaren arloan kokatzen da eta datuen bilketarako eta analisirako teknika kualitatibo eta kuantitatiboak aplikatzen dituen ekintzaikerkuntzaren estrategia metodologikoa jarraitzen du. bigarren plano batean, berriz, ikerketa paradigma konstruktibistaren arloan kokatzen da eta ekintza ikerkuntza prozesuaren datuetan eta sistemat... 352). gure tesirako ikerketan ere aztergaian sakondu ahala ikerketa prozesuaren detaileak egokitzen joan dira eta prozesua teknika berriekin osatzen joan da, jarraian azalduko dugun azken diseinu metodologikoa taxutu arte. burututako ikerketa hiru fasetan garatu da:
2013
‎Tosepanekoek abian jarri dute Kalnemachtiloyan eskolan murgilketa eredua eta eskola materiala sortzen ari dira, baina 2014rako, eginkizun horietan jarraitzeaz eta sakontzeaz gain, eginkizun berriei ere lotu zaizkie datozen urteetarako, eta horietan ere laguntza eskatzen digute euskaldunei. Hauexek dira eginkizun berrietako zenbait:
2014
‎Lurralde antolamenduak hizkuntzan eta herriaren izaeran eragin handia izan dezakeela ere ikusi dute 2014an Udaleko ordezkari batzuek, UEUren bitartez antolatutako jardunaldietan. 2015ean ere jardunaldi horiekin jarraitzeko asmoa dute, besteak beste, UEMAk, Kontseiluak eta Gipuzkoako Foru Aldundiak bultzatuta.
2017
‎Babes ditzagun. Euskaraz osorik bizitzeko abagunea duten horiek jarrai dezatela berdin bizitzen. Har bitez horretarako hartu beharreko neurriak.
‎Hurbiltze etnografikoa nerabeen hizkuntza praktiketara nandez, 2016). horregatik, haur eta nerabeei humpty dumpty bezala begiratzen eta hitz egiten diegu maiz: ...uot; prozesuan dauden subjektuak" baizik (Macdougall, 1998: 82). horregatik, haurtzaro eta nerabezaroaren antropologiak eskaintzen dituen tresnak eta proposamenak oso baliagarriak zaizkigu nerabeen ahotsak eta ikuspegiak jaso ahal izateko. pasaian eta lezon garatutako ikerketan, ikertzaile helduaren hesi gainetik jaitsi ahal izan nuen gazteekin aurrez aurre egoteko. planteamendu antropologiko horiei jarraituz, hizkuntza praktiketan neska eta mutilen artean diferentziak ematen ote diren ikusteko, lehendabizi, nerabeen identitateak eta praktikak aztertu nituen; nerabeen hizkuntza praktikak ikertzeko nerabezaroan eta gaztaroan nabarmentzen diren praktiketan murgiltzea komeni baita. horri begira, behaketa partehartzaileekin batera, zenbait talde dinamika proposatu nizkien.
2021
‎Batxilergoa lortu dutenek, beraien espediente akademikoari esker aukeratuak izanez gero, bi urtez, lanbide heziketa bat jarraitzen dute, industria, merkataritza, zerbitzu, arte aplikatu ala laborantzan. Formakuntza horiek jarraitu daitezke hasierako formakuntzan ala aprendizgoan (Communauté Pays Basque, 2020).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia