2003
|
|
Unibertso osoan gizakiari eskaintzen zaizkion gauzetan, bera barne, ez dago bat bera ere, haren helburua izan daitekeenik. Beraren baitan, pozaren ordez, heriotza eta miserien hazia du; inguruan, unibertso osoan ibilita ere, ez du deus kausituko, helburua izan dakiokeenik, ez espirituarentzat, ezta bihotzarentzat ere; areago, hura inguratzen duten gauza guztiak xede horren zerbitzupean jarrita ere, bera da gauza horien jomuga; berarentzat sortu ditu
|
horiek
Jainkoak; zeru lurrek gordetzen duten guztia gizakiaren premietara zuzenduta dago, bertan ezereztu behar direla premia horiek desagertzen direnean. Nabaria da mundu honetako gauzak gure ulermenaren eta bihotzaren duin ez direla.
|
|
Bigarrena da gizakiak Jainkoak euren premiak asetzeko ezarri dizkien lanetan aritzea; lanerako hartu ditugu gorpuzkiak eta zentzumenak, eta egun gizakiak
|
horiek
Jainkoak ezarritako zigor moduan badituela egia bada ere, modu berean esan daiteke gorpuzki egokiak eman zizkiola Sortzaileak haste hastetik eta ez zela hori gertatu zigor gisa ezartzeko ustearekin. Dena den, zalantzarik gabekoa da gizakia, izaeraz, lanerakoa dela egina; horrexegatik, hasierako errugabetasun egoeran Jainkoak agindu zion hori.
|
2004
|
|
Baina errua badela onartzeak talka egin luke Descartesek Jainkoari buruz duen adierarekin eta baita egiari buruz duenarekin ere. Jainkoa perfektua bada eta berak sortu badu mundua, eta baita gu geu ere, orduan, behin onartuta errua badela, zaila izango da munduan egon daitezkeen hutsen ardura Jainkoari ez egoztea eta, azken batean, akats
|
horien bidez
Jainkoa akastun eta, azken batean, ez jainko, bihurtzea.
|
2005
|
|
48 Behin baino gehiagotan, gizonezkoek idatzitako liburuen agintea aipatzen dut. Gizonezko
|
horiek
Jainkoaren inspirazioa hartu zuten liburuok idatzi nahiz onesteko, eta, bide horretatik, antzinako aliantza eta aliantza berria bereizten ditut. Zenbaitzuek antzinako aliantza eta zuzenbide naturala parekatzen dituzte.
|
2010
|
|
Ez da kontuan hartu behar lege
|
horiekin
Jainkoak, maiz sarri, pertsona zehatz baten ongizatea bilatu nahia; horixe gertatzen da, esate baterako, penitentziari buruzko legearekin, horrek bekatariaren salbamena baitu helburu. Orobat gertatzen da beste lege batzuekin ere.
|
|
Aitortzen ditu, berebat, eta bereak balira legez eskatzen ditu kanon sakratuak eta Aita Santuaren dekretuak, kontzientziarako lotesle diren heinean, horiek baitira betiko salbaziorako bideak. Horrexegatik, Jainkoaren argiaz bilatzen du lege horietan lehen jatorria eta azken xedea, hau da, nola datozen
|
horiek
Jainkoarengandik bertatik; hainbatez, eurak emateko ahala Berarengan dago eta Berarengandik datorkie gizakiei, dela bide naturaletatik, dela naturaz gaindikoetatik. Arean ere, gizaki horiei eragin die horrek, eta eurekin ari da une oro elkarkidetzan.
|
|
Horrexegatik, Jainkoaren argiaz bilatzen du lege horietan lehen jatorria eta azken xedea, hau da, nola datozen
|
horiek
Jainkoarengandik bertatik; hainbatez, eurak emateko ahala Berarengan dago eta Berarengandik datorkie gizakiei, dela bide naturaletatik, dela naturaz gaindikoetatik. Arean ere, gizaki horiei eragin die horrek, eta eurekin ari da une oro elkarkidetzan.
|
2016
|
|
Hastapen ‘natural’ horretan, beraz, espirituak badauzkagu, baina Jainkorik ez oraindik. Bigarren fase batean, espirituak izadian eragile suposatzetik aisa pasatzen bide da (nola zehazki?)
|
horiek
jainkotzat eta gizakiaren antzeko sentimendu eta dohainez jantzitzat edukitzera.73 Summa summarum, izadian gertatzen diren fenomenoen kausak ez jakitetik, eta horientzat suposatzen diren kausak gizakiaren antzeko dohainekin hornitzetik emaitzatuak lirateke lehen jainkoak. (Darwinek horiek bereizi egiten baititu aro zibilizatuetako adimen altuen Jainko altutik, horren jatorria justifikatzera bera sartu gabe). 74 Azaldua dago era honetan nondik nola ezjakintasunetik sortua den basatiaren (eta jende ilustratugabearen) pre edo kuasi jainkoa.
|