2000
|
|
Helduen eta gazteen arteko harremanetan lur hartuz, elkarri zer ematen eta elkarrengandik zer hartzen duten aztertzen da lehenik. Bigarrenik, gutariko bakoitzak dituenmin-saminen zentzua aurkitu ahal izateko, aldizka, gelditu behar dugula adierazten da: horiek sentitzeko, pentsatzeko eta
|
horiei buruz
hitz egiteko. Azkenik, ditugun kontraesanak saihestezinak direnez, esaten zaigu ezinbestekoa dela horiek aztertzea, hausnartzeaeta konpartitzea.
|
2002
|
|
Bertoko bi hizkuntzaknahikoa ez, eta kanpora begira gaude. Ingelesa, frantsesa, alemana... geroago etagehiago dira hizkuntza
|
horiek
hitz egitea eskatzen dutenak. Badira unibertsitate-arloko ikastetxeak, ohiko gaietan ez ezik, hizkuntzetan ere jendea trebatzen dutenak, Euskal Herrian bertan:
|
|
Koordinazio hori lortzeko, aukera ezberdinak daude: Hizkuntza-irakasleak arloko eskolak jaso ditzake; arloko irakaslearekin batera, arloko materialak aztertu; arloko irakasleak bereikasleen gorabeherak jaso ditzake egunero, zein zailtasun dituzten aztertuz, etaarazoak hizkuntzako irakaslearekin partekatu,
|
horiei buruz
hitz egin.
|
2007
|
|
Pertsonak eta objektuak bereiztea da haurrak egiten duen lehenengo aurkikuntzasoziokognitiboetako bat (Durkin, 1995). Guri agerikoak iruditzen zaizkiguobjektuen eta pertsonen arteko desberdintasunak, zeren eta, bizitzan zehar bi entitate horiekin izan ditugun bizipenetan oinarriturik, pertsonen izaerari eta gauzenezaugarriei buruzko ezagutza ugari pilatu, antolatu eta partekatu baitugu.Jaioberriek eta haur txikiek, aldiz, askoz ere esperientzia gutxiago daukate, eta ezdute aukerarik inorekin
|
horien inguruan
hitz egiteko (Durkin, 1995). Hori kontuanizanik, gakoa honako hau da:
|
2011
|
|
Pazienteak besteen arrakasten aurrean sentitzen duen inbidiari aurre egiteko, galde diezaiokegu nola sentituko ziren bere gurasoak horrelako gertaeren aurrean. Ondoren, gurasoen sentimendu
|
horiei buruz
hitz egiten da, pazientearen introspekzio-gaitasuna gehitzeko.
|
2012
|
|
Horri ekoizpen kulturalugaria eta duten nazioarteko hedadura gehitzen bazaizkio, eta Espainiaeta Frantziarekiko harreman arautuak Europako lankidetza-markoarenbarruan, ez dago inolako arrazoirik gaztelaniaz eta frantsesez hitzegiten dutenak mehatxatuta sentitzeko. Epe ertainean, ohikoa izango daherritarren zati handi bat elebiduna izatea (baita hirueleduna ere, ingelesagehituz gero), lurralde osoan euskara hizkuntza komun gisa hartuta, etagaztelania, frantsesa eta okzitaniera,
|
horiek
hitz egiten diren lurraldeetan.Hortaz, Frantziako eta Espainiako estatuetan gaur egun gertatzen denarenkontrara, non elebitasuna «desintegrazio nazionala»ren arazotzat jo den, euskal herritarren kohesiorako eta integraziorako elementutzat hartuko da.
|
2014
|
|
Determinatu ezineko jarrera hau estrategia berezikieraginkor gisa erabil daiteke, bikote bitarrak kontuan hartzen dituzten markoakhankaz gora jartzeko. Oposizio-kategoriak diluitzean ezin ditugu, besterik gabe, bazter utzi, eta hitzeman, ez dugula sekula berriro termino
|
horietan
hitz egingo. Horiez da posible historikoki, eta ez da desiragarria ere, kategoria horiek ordezkatzekobeharrezkoa baita kategoriak horiek inplikatzea.
|
|
Modu horretan, aita «tta» bihur daiteke; bizikleta, «bici», eta pixa egitea, «pipi egitea». Hala izango ez balitz, haurtxoek eta gurasoek zailtasunak izango lituzkete gauza
|
horietaz
hitz egiteko. Gainera, haur-hizkeraren intonazio eta enfasi bereziak hitz espezifikoen eta objektu edo gertaerei dagozkien hitzen arteko loturak egiten laguntzen die haurrei.
|
|
Parafilikoaren fantasiak edo portaerak ondoez soziala, laborala edo beste arlo garrantzitsuren batekoa eragiten dio pertsonari. Portaera sexual parafilikoak sarritan baztertuak izan dira historian zehar, eta portaera
|
horietaz
hitz egiteko erabili diren terminoak ere gutxiespenekoak izan dira: «joera sexualaren nahastea», «desbideratze sexuala» edo «perbertsio sexuala».
|
2015
|
|
Orotariko bideo-plataformen eta saresozial birtualen arrakasta medio, ikus-entzunezkoen partekatzea sarera hedatu da, gure emaitzekerakusten duten moduan: nerabe gehienek noizbehinka (%31, 1) edota askotan (%26, 3) partekatzen dituzte internet bidez bideoak eta
|
horien inguruan
hitz egiten dute. Ikusentzunezkoak lagun-taldean partekatzea, beraz, garrantzitsua da nerabeentzat, eta Barkhuus-eketa Brown-ek (2009) ondo deskribatu duten bezala, ikus-entzunezko kontsumoa esperientziasoziala da nerabezaroan, produktu kulturalak ohiko eztabaidagai izaten baitira lagun-taldean; aro analogikoan horrela zen, baina digitalean areagotu egin da esperientzia sozial hori.
|