Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Helduen eta gazteen arteko harremanetan lur hartuz, elkarri zer ematen eta elkarrengandik zer hartzen duten aztertzen da lehenik. Bigarrenik, gutariko bakoitzak dituenmin-saminen zentzua aurkitu ahal izateko, aldizka, gelditu behar dugula adierazten da: horiek sentitzeko, pentsatzeko eta horiei buruz hitz egiteko. Azkenik, ditugun kontraesanak saihestezinak direnez, esaten zaigu ezinbestekoa dela horiek aztertzea, hausnartzeaeta konpartitzea.
2002
‎Bertoko bi hizkuntzaknahikoa ez, eta kanpora begira gaude. Ingelesa, frantsesa, alemana... geroago etagehiago dira hizkuntza horiek hitz egitea eskatzen dutenak. Badira unibertsitate-arloko ikastetxeak, ohiko gaietan ez ezik, hizkuntzetan ere jendea trebatzen dutenak, Euskal Herrian bertan:
‎Koordinazio hori lortzeko, aukera ezberdinak daude: Hizkuntza-irakasleak arloko eskolak jaso ditzake; arloko irakaslearekin batera, arloko materialak aztertu; arloko irakasleak bereikasleen gorabeherak jaso ditzake egunero, zein zailtasun dituzten aztertuz, etaarazoak hizkuntzako irakaslearekin partekatu, horiei buruz hitz egin.
2007
‎Pertsonak eta objektuak bereiztea da haurrak egiten duen lehenengo aurkikuntzasoziokognitiboetako bat (Durkin, 1995). Guri agerikoak iruditzen zaizkiguobjektuen eta pertsonen arteko desberdintasunak, zeren eta, bizitzan zehar bi entitate horiekin izan ditugun bizipenetan oinarriturik, pertsonen izaerari eta gauzenezaugarriei buruzko ezagutza ugari pilatu, antolatu eta partekatu baitugu.Jaioberriek eta haur txikiek, aldiz, askoz ere esperientzia gutxiago daukate, eta ezdute aukerarik inorekin horien inguruan hitz egiteko (Durkin, 1995). Hori kontuanizanik, gakoa honako hau da:
2011
‎Pazienteak besteen arrakasten aurrean sentitzen duen inbidiari aurre egiteko, galde diezaiokegu nola sentituko ziren bere gurasoak horrelako gertaeren aurrean. Ondoren, gurasoen sentimendu horiei buruz hitz egiten da, pazientearen introspekzio-gaitasuna gehitzeko.
2012
‎Horri ekoizpen kulturalugaria eta duten nazioarteko hedadura gehitzen bazaizkio, eta Espainiaeta Frantziarekiko harreman arautuak Europako lankidetza-markoarenbarruan, ez dago inolako arrazoirik gaztelaniaz eta frantsesez hitzegiten dutenak mehatxatuta sentitzeko. Epe ertainean, ohikoa izango daherritarren zati handi bat elebiduna izatea (baita hirueleduna ere, ingelesagehituz gero), lurralde osoan euskara hizkuntza komun gisa hartuta, etagaztelania, frantsesa eta okzitaniera, horiek hitz egiten diren lurraldeetan.Hortaz, Frantziako eta Espainiako estatuetan gaur egun gertatzen denarenkontrara, non elebitasuna «desintegrazio nazionala»ren arazotzat jo den, euskal herritarren kohesiorako eta integraziorako elementutzat hartuko da.
2014
‎Determinatu ezineko jarrera hau estrategia berezikieraginkor gisa erabil daiteke, bikote bitarrak kontuan hartzen dituzten markoakhankaz gora jartzeko. Oposizio-kategoriak diluitzean ezin ditugu, besterik gabe, bazter utzi, eta hitzeman, ez dugula sekula berriro termino horietan hitz egingo. Horiez da posible historikoki, eta ez da desiragarria ere, kategoria horiek ordezkatzekobeharrezkoa baita kategoriak horiek inplikatzea.
‎Modu horretan, aita «tta» bihur daiteke; bizikleta, «bici», eta pixa egitea, «pipi egitea». Hala izango ez balitz, haurtxoek eta gurasoek zailtasunak izango lituzkete gauza horietaz hitz egiteko. Gainera, haur-hizkeraren intonazio eta enfasi bereziak hitz espezifikoen eta objektu edo gertaerei dagozkien hitzen arteko loturak egiten laguntzen die haurrei.
‎Parafilikoaren fantasiak edo portaerak ondoez soziala, laborala edo beste arlo garrantzitsuren batekoa eragiten dio pertsonari. Portaera sexual parafilikoak sarritan baztertuak izan dira historian zehar, eta portaera horietaz hitz egiteko erabili diren terminoak ere gutxiespenekoak izan dira: «joera sexualaren nahastea», «desbideratze sexuala» edo «perbertsio sexuala».
2015
‎Orotariko bideo-plataformen eta saresozial birtualen arrakasta medio, ikus-entzunezkoen partekatzea sarera hedatu da, gure emaitzekerakusten duten moduan: nerabe gehienek noizbehinka (%31, 1) edota askotan (%26, 3) partekatzen dituzte internet bidez bideoak eta horien inguruan hitz egiten dute. Ikusentzunezkoak lagun-taldean partekatzea, beraz, garrantzitsua da nerabeentzat, eta Barkhuus-eketa Brown-ek (2009) ondo deskribatu duten bezala, ikus-entzunezko kontsumoa esperientziasoziala da nerabezaroan, produktu kulturalak ohiko eztabaidagai izaten baitira lagun-taldean; aro analogikoan horrela zen, baina digitalean areagotu egin da esperientzia sozial hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia