2000
|
|
Boterepolitikoaren definizio legez, lurralde markak eta izaera kolektiboen mugak modudinamikoan ikustera ohitu ginateke. Kolektibitateen harreman sozialak etaerakunde politikoen joko administratibo eta militarrek markak eta mugak maiz aldatudituzte lekuz;
|
horiek
gaur hemen egotea eta bihar hara eramatea, bai historia zaharreanbai garaikidean sarritan ikusi dugun afera da. Horretan azpimarragarria da jakitea, ezenkolektibitate sozialen gainean eraikitzen diren entitate politiko eta administratiboekezartzen dituztela normalean marka lerroaren definizioak; eta, ez entitate politiko etaadministratibo horiek zerbitzatzen omen dituzten herriek berek.
|
|
Mende horren hasiera arte, baziren karea lortzeko ustiatzen ziren harrobi txikiak. Biañezen, La Laman, Aldeacuevan, La Muelan, Mazon, Presan eta haraneko beste puntu askotan zeuden harrobi
|
horiek
gaur egun bazter utzita daude. XVIII. mendean, kare asko erabili zen lurrak ongarriztatzeko, eta ondorioz, karobiak asko ugaritu ziren.
|
2001
|
|
Pinuetan egindako ebakiek trementina eta beste terpeno asko isurtzen dituzte;
|
horiek
gaur egun oso erabiliak dira aire egokitzaileetan.
|
2002
|
|
Arazo
|
horiei
gaur arteko erakunde egitura eta bizitza forma sozialetan ezin zaie irtenbidea eman. Izan ere, erakunde horiek, estamentu sexualaren oinarriekin, familia txikiaren irudi tradizionala islatzen eta sendotzen dute.
|
2007
|
|
Kristauen portaera beti horrelakoa izanote den beste kontu bat da. Baina balio
|
horiek
gaur egun ereiteko, zerutik balizkohari batetik zintzilikatuta baino, lurrean, haragian, bizitzaren ondare gisa aurkeztubehar ditugu. Kristau balioen azterketa eta gaurkotasuna beste baterako utziaz, ustedut unibertsaltasunaren giltza ez dugula azalkerietan bilatu behar, sakontasuneanbaizik, inon baino egokiago sakontasunean aurki ditzakegulako gizakiaren etaherrien kulturaren giltzarriak.
|
|
Kristauen portaera beti horrelakoa izanote den beste kontu bat da. Baina balio
|
horiek
gaur egun ereiteko, zerutik balizkohari batetik zintzilikatuta baino, lurrean, haragian, bizitzaren ondare gisa aurkeztubehar ditugu. Kristau balioen azterketa eta gaurkotasuna beste baterako utziaz, ustedut unibertsaltasunaren giltza ez dugula azalkerietan bilatu behar, sakontasuneanbaizik, inon baino egokiago sakontasunean aurki ditzakegulako gizakiaren etaherrien kulturaren giltzarriak.
|
|
Hiru perpausotan, lehenengo, ageri da informazio mota bat, informazio gunea (hitzaldi/ pelikula/ konbersazio); ondoren, zer esaten den informazio gune horien gainean (drogaren gainean/ Espainiak eginiko genozidioari buruz Ameriketan/ Bushen sasidemokraziaren gainean). Hiru perpaus
|
horiek
gaur nagusiki iruntzitara erabiltzen dira, atzekoz aurrera:
|
2010
|
|
Ekonomiaren globalizazioaz aritzean ez ditugu berariaz aipatu beronen oinarriak diren teknologia eta sistema zientifikoa. Izan ere, azken
|
horiek
gaur egun dutengarrantziagatik aparteko analisia eskatzen dute. Jakina da ekonomiaren garapenbideak zein ereduak eta teknologiak bat egin dutena kapitalismoaren ibilbidekourratsetan.
|
|
Ordenagailua eta telebista uztartu dituen sare horrek aukeraeskergak zabaldu ditu mundu osoko giza jardueraren alor guztietan (euskara bezalako hizkuntza gutxituetan, esate baterako). Hala ere, aukera
|
horiek
gaur egungobeste hiru errealitatek baldintzatzen dituzte. Lehenik, munduan dagoen banaketatelematikoa, banaketa ekonomiko, finantzario eta sozialaren isla da.
|
2011
|
|
Irakasle Eskolak XIX. mendean sortu ziren Bilbo, Donostia, Gasteiz eta Iruñean, eta Escuela Normal izena zuten. Etenekin eta moldaketekin ikastetxe
|
horiek
gaur egun arte iraun dute.
|
|
Lehenengo biek elkarrekin antzekotasun handiak dituzte, eta hizkuntzaren erregistro jasoarekin lotura handiagoa dute hirugarrenak baino. Bigarrenean ebazten da aldizkariaren hizkuntza eredua, eta oinarrizko printzipio
|
horiek
gaur eguneko Jakinera arte iraun dute. Hasieran euskara erraz eta mordoiloaren alde eginez, eta geroago euskal kulturgintzako euskararen batasun ekimenekin bat eginez, esate baterako 1964ko Baionako biltzarrarekin, euskara estandarra edo Euskara Batua sortu arte.
|
2014
|
|
Orri
|
horiek
gaur egungo abortuaren aldeko diskurtsotzat har genezakeenaldarrikapen argumentatu eta koherentea osatzen dute. Bizi garen garaiotan, guztizaktualitateko dirauten hitzak.
|
2015
|
|
Gizakiaren kontsumorako diren elikagaien segurtasunabermatzeko Europar Batasunak konposatuen gehienezko hondakin muga ezarri zituen (MRL) (Regulation EC 396/ 2005, 16.3.2005) eta ordutik hona, muga horiek eguneratuz joan dira. Lanhonetan aztertu diren triazolentzako (dinikonazola, flusilazola, flukinkonazola, miklobutanila, tebukonazola eta tetrakonazola) muga
|
horiek
gaur egun 0.01 eta 1 mg kg bitartekoak dira.
|
2017
|
|
Irudimen gaitzak jota, kristalizatuak ditugun leku irudiak era kritiko batean behatzekobeharrean aurkitzen gara. Hain zuzen, euskal paisaiaren irudikapenaz aritu izan den AsierMendizabal artistaren hitzak hartuz, irudikapen
|
horiek
gaur egunetik era kontziente eta kritikobatean irakurtzeko ezinbestekoa da irudikapen zeinuen sortze, esanahitze eta sinbolizazioprozesuei kasu egitea; horretatik, zenbait forma errekuperatu, baztertu edo berridazteko? (Astiz, 2011).
|
|
inflazio tasa, interes tasa eta abar. Halaere, aurreko bi parametro
|
horiek
gaur egun ere indarrean jarraitzen dute. Horrela, euroa indarrean jarri aurretik gastu publikoen murrizketei ekin zitzaien, batik batgizarte gastuei, hala nola pentsioak, langabetuen diru-laguntzak, osasungintzakoak, hezkuntzakoak, etxebizitzakoak eta abar.
|